Guest zygmunt wysocki Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Miałem w swoim życiu do czynienia z wieloma ASO z bardzo różnych marek samochodów - jedne stacje lepsze inne gorsze. Ale to co zaserwowano w ASO Koper w Warszawie to przechodzi ludzkie pojęcie. Po krótce: pod koniec maja br wykonano przegląd gwarancyjny w imprezie STI po przebiegu 30 tys km - odebrałem samochód bez uwag. Pod koniec sierpnia zaświeciła się kontrolka hamulców ( przebieg od przeglądu ok 5000 km, samochód eksploatowany w sposób oszczędny) - zgłosiłem się do ASO Koper i tu otrzymałem informację, że klocki są do wymiany. Do tej chwili wydawało mi się, że przeglądy wykonuje się po to aby po sprawdzeniu i wymianie części nic sę nie działo do następnego przeglądu - powinna być dokonana ocena czy np klocki hamulcowe wystarczą do następnego przeglądu a jeśli nie to w porozumieniu z klientem winny być wymienione albo przynajmniej klient powinien być poinformowany o takiej konieczności - ASO Koper w osobach pracownika biura obsługi oraz osobiście szefa poinformjowali mnie, że oni nie robią takich rzeczy i że klocki są wyłącznie sprawą klienta. Zrozumiałem, że wiedza o konieczności wymiany klocków jest potrzebna tylko mechanikowi bo klient w pewnym momencie powinien się zorientować sam. No i na koniec coś co przechodzi ludzkie pojęcie - w dniu dzisiejszym wymieniono klocki w moim samochodzie i wydano mi samochód jako pełnosprawny bez rozpompowania układu hamulcowego nie mówiąc już o dotarciu klocków. Wrażenie niesamowite - wyjazd na ulicę próba hamowania i pedał hamulca wpada do podłogi a samochód jedzie spokojnie dalej - dobrze, że wyjazd ze stacji jest na mało uczęszczaną ulicę. Skandal!!!! Trudno mi w tej sytuacji powiedzieć coś dobrego o ASO.. Mam nadzieję, że się szef odezwie do mnie. Zygmunt Wysocki Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 hmmm ... chciałbyś żeby pracownik serwisu jeździł pół dnia po mieście i docierał Ci klocki :shock: :?: ... spokojnie ... pojeździj dzień, dwa ... po mieście, bez ostrego hamowania ... i będzie OK. :wink: PS. na forum jest gdzieś instrukcja "docierania" klocków ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Szanowny Panie . Mimo , ze rozmawialismy pozwole sobie przypomnieć......Klocki na przegladzie , oczywiscie wymieniamy , pod warunkiem , ze mechanik ich dalszy przebieg uzna za nie wiekszy niz 2-4 tys km i wtedy dzwonimy do klienta celem upewnienia sie czy potwierdza chęc wymiany.Często tak, czasami nie. Nie wymieniamy klockow z załozenia na przegladzie bo jak Pana ( z branzy motoryzacyjnej :?: ) informowałem nie chcemy byc posądzeni o naciaganie klientów.Rozumiem , że nie powiedziałem Panu dzien dobry , jak sie mijalismy ale z tym "rozpompowaniem" to Pan przesadził Auto wyjechalo z serwisu , przejechało +-300m , zaparkowało na parkingu hotelowym....sadzi Pan , że kierujący nie używał hamulca :?: Dodam jeszcze , że nie może Pan kupic tylko "dolnej części spojlera przedniego" niestety trzeba kupic cały ..to tez jest według Pana prawie skandal....ale cóż...taka konstrukcja.... AK ps.nowe klocki wymagaja pewnego dotarcia , co Pan człowiek z branży napewno wie , ale jakos nie widzę mechanika w Pana STI docierajacego klocki na AL.Krakowskiej przy padajacym deszczu :wink: ......zahamował trzy razy stwierdzil , ze ok i takie auto Pan odebrał. Sprawne Link to comment Share on other sites More sharing options...
wąż Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 dziwne zastrzeżenia do pracy serwisu.. wg mnie wszystko było zrobione jak należy :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 hehehehe uśmiałem się szczerze, jednak ile osób tyle podejścia do tematyki motoryzacyjnej. p.Zygmuncie - po wymianie klocków, pedałem trzeba sobie popompowac, ot taka podstawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rzemanki Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Pewnie jak zwykle prawda leży pośrodku. Wystarczyło tylko klientowi powiedzieć wszystko spokojnie i było by OK. Nawet mimo, że zostało klocków na 5 tys a nie na 2-4. Pewnie mając STI nie oszczędzał by na tym ważnym i drobnym elemencie. Powiedzieć, że przez pierwsze 200km należy uważać bo pedał hamulca działa po wymianie inaczej. Nawet jeśli klient to wie; to nie zaszkodzi powtórzyć/przypomnieć. Tak się klient uniósł; dealer poczuł urażony, a przyczyną jest zwykłe niedopowiedzenie najpierw kilku słów; a potem pewnie powiedzenie paru za dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukiman Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 1/ Chciałoby się powiedzieć .... Kto teraz jeździ tymi STI ... :shock: 2/ Stan klocka da się ocenić samemu, wystarczy spojrzeć pod zacisk (jest dobrze widoczny), jeżeli tylko nie były montowane sportowe klocki (np. DS2500), powinna być blaszka, która pokaże i piskiem poinformuje o konieczności zmiany klocka. To jest prosta, profilaktyczna procedura, jak ze sprawdzaniem oleju ... Sprawdza Pan olej, mam nadzieję :?: :?: :? 3/ Nowe klocki się dociera - im twardszy klocek tym jest to ważniejsze. FAKT - ASO powinno doradzić w 3 zdaniach jak należy to zrobić :!: Panie Andrzeju + szkolenie SIP - warto byłoby podpowiedzieć. Człowiek po wymianie klocków, uświadomiony o procedurze od razu "rośnie" w odpowiedzialność i nie pozwoli sobie (chyba, że .... na potraktowanie luźno tego tematu. W każdym razie, miałby Pan "z głowy", że powiedziane :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 1/ Chciałoby się powiedzieć .... Kto teraz jeździ tymi STI ... :shock: Jaki Lanos taki klient Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Andrzej Koper, jesteście partacze i nie umiecie zdiagnozować stanu klocków - ot i tyle . Dla mnie to wątek do "rozluźniania atmosfery" . PS A na poważnie: do łba by mnie nie przyszło napędzać się od razu wozem, który ma założone nowe klocki lub nowe opony. Zawsze najpierw kilka kontrolnych hamowań, wyczucie itp. Nawet po dłuższym postoju, gdy na tarczach zbierze się rdzawy osad, robię zawsze ze trzy hamowania kontrolne i dopiero potem przyciskam mocniej gaz. Docieranie klocków nie leży w zakresie obowiązków serwisu. W ASO A. Koper serwisowałem się długo i zawsze, gdy sam nie zauważyłem, że coś się kończy (a jestem bardzo czujny i klocki i tarcze wymieniam "na zapas"), dostawałem informację, że za X kilometrów coś może wyzionąć ducha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Ach Ci branżowi "specjaliści" I tak w koło Panie Pierdoło (vel Macieju) - bzdury w periodykach, bzdury w telewizorni i...konsekwentnie, bzdury w całym życiu (motoryzacyjnym, of korsik). To jest skandal, to fakt Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 hmmm ... chciałbyś żeby pracownik serwisu jeździł pół dnia po mieście i docierał Ci klocki ja bym nie chciał 8) ... spokojnie ... pojeździj dzień, dwa ... po mieście, bez ostrego hamowania ... i będzie OK. PS. na forum jest gdzieś instrukcja "docierania" klocków ... Ukladanie klockow: . przez pierwsze 20-30 km nalezy lekko hamowac z predkosci 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5 za kazdy razem zdejmujac noge z hamulca calkowicie. . przez kolejne 300 km nalezy unikac ostrego hamowania z predkosci powyzej 100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu. Zanim tarcze i klocki zostana prawidlowo ulozone nie zaleca sie stosowania techniki hamowania lewa noga Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 hehehehe uśmiałem się szczerze, jednak ile osób tyle podejścia do tematyki motoryzacyjnej. p.Zygmuncie - po wymianie klocków, pedałem trzeba sobie popompowac, ot taka podstawa To, że klocki zaraz po wymianie wymagają specjalnego traktowania, wiadomo. Ale nie uważam, żeby klient sam sobie musiał odpompowywać przewody hamulcowe. Od tego jest serwis. W ASO Grafix zrobili mi to w ramach wymiany klocków i oczywiście poinformowali o zachowaniu ostrożności, dopóki klocki się nie ułożą. A swoją drogą i tak zawsze po serwisie rozmawiam z mechanikiem, co i jak. Warto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 A swoją drogą i tak zawsze po serwisie rozmawiam z mechanikiem, co i jak. Warto. Słusznie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Oj, ale by bylo fajnie miec takie problemy z ASO ...... . Panie Andrzeju, jesli to sa wasze standardowe 'wtopy' :wink: i tak traktujecie klienta :roll: , to chyba zaczne jezdzic do Warszawy, a co tam 700 km raz na pol roku i wszystko halo . A jest tam jakas knajpka w poblizu co to dobrze zjesc mozna czekajac na odbior auta ? Albo jak zlece dodatkowo dotarcie klockow 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
junasz Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Fotkę było onemu zrobić i na tę tablicę "tych klientów nie obsługujemy"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 A jest tam jakas knajpka w poblizu co to dobrze zjesc mozna czekajac na odbior auta ? I to całkiem blisko. Polecam kotlet Subaru 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 A jest tam jakas knajpka w poblizu co to dobrze zjesc mozna czekajac na odbior auta ? I to całkiem blisko. Polecam kotlet Subaru 8) Aaaaa i moze by sie jakis mily hotelik przydal (na wypadek powazniejszej naprawy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 A jest tam jakas knajpka w poblizu co to dobrze zjesc mozna czekajac na odbior auta ? Albo jak zlece dodatkowo dotarcie klockow nawet możesz przenocować - jak chcesz żeby Ci przez całą noc dobrze dotarli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Rzuciliście się na gościa, a dziwne jest, że po przejechaniu kilkuset metrów i trzech hamowaniach, jak to Andrzej napisał, wpadł mu pedał w podłogę... Więc albo nie wpadł, albo coś było nie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Rzuciliście się na gościa, a dziwne jest, że po przejechaniu kilkuset metrów i trzech hamowaniach, jak to Andrzej napisał, wpadł mu pedał w podłogę... Więc albo nie wpadł, albo coś było nie tak. No ja odnosze wrazenie, ze ten Pan jest glownie niezadowolony z tego, ze mu nie zwrocono uwagi, ze za okolo 5000 klocki do wymiany..... No dla mnie to wrozenie z fusow. Zuzycie klockow zalezy od stylu jazdy i roznie moze byc. Ja w jednym aucie wymienilem po 50 tys i to jeszcze mocno na wyrost. Co do oczekiwan dotarcia klockow...... hmmmm.... to jak nowe auto odbieram to tez powinni mi je dotrzec... No a to ze pedal wpadl do podlogi, to juz nie mi oceniac jakie byly przyczyny.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Więc albo nie wpadł, albo coś było nie tak. Problem może jest ale innej natury.... :wink: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Problem może jest ale innej natury.... :wink: AK Że zupa za słona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Rzuciliście się na gościa, a dziwne jest, że po przejechaniu kilkuset metrów i trzech hamowaniach, jak to Andrzej napisał, wpadł mu pedał w podłogę... Więc albo nie wpadł, albo coś było nie tak. No ja odnosze wrazenie, ze ten Pan jest glownie niezadowolony z tego, ze mu nie zwrocono uwagi, ze za okolo 5000 klocki do wymiany..... No dla mnie to wrozenie z fusow. Zuzycie klockow zalezy od stylu jazdy i roznie moze byc. Ja w jednym aucie wymienilem po 50 tys i to jeszcze mocno na wyrost. Co do oczekiwan dotarcia klockow...... hmmmm.... to jak nowe auto odbieram to tez powinni mi je dotrzec... No a to ze pedal wpadl do podlogi, to juz nie mi oceniac jakie byly przyczyny.... Właśnie nowe auto jest już częściowo dotarte na hamowni... A poza ty człowiekowi nie chodziło o "dotarcie" hamulców tylko odpowietrzenie... I tu niedopatrzenie serwisu ewidentne - a przynajmniej wypadałoby uprzedzić jak to się je. Nie wszyscy muszą się świetnie na tym znać... To akurat raczej wina recepcji serwisu a nie mechanika. Zresztą, jak pamiętam, mechanicy tam zawsze byli w porządku (i jak mnie Pan Andrzej Koper zapewniał nadal są), natomiast Panowie "recepcyjni" zawsze jacyś tace śnięci byli Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Właśnie nowe auto jest już częściowo dotarte na hamowni... A poza ty człowiekowi nie chodziło o "dotarcie" hamulców tylko odpowietrzenie... I tu niedopatrzenie serwisu ewidentne - a przynajmniej wypadałoby uprzedzić jak to się je. Nie wszyscy muszą się świetnie na tym znać... To akurat raczej wina recepcji serwisu a nie mechanika. Zresztą, jak pamiętam, mechanicy tam zawsze byli w porządku (i jak mnie Pan Andrzej Koper zapewniał nadal są), natomiast Panowie "recepcyjni" zawsze jacyś tace śnięci byli No hamulce tez byly 'czesciowo' dotarte - ktos podobno TRZY razy zahamowal A 'czlowiek' wyraznie napisal '...bez rozpompowania układu hamulcowego nie mówiąc już o dotarciu klocków...' Akurat nie znam terminu 'rozpompowanie', ale zinterpretowalem to jako wlasnie to co wykonuje sie po wymianie klockow... wiec o co chodzilo z tym dotarciem...... zreszta niewazne.... A to, ze ktos mu mogl wspomniec, to sie zgadzam..... i dlatego napisalem, ze nie dyskutuje w sprawie 'pedalu' bo nie wiem jak sprawa wygladala.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Właśnie nowe auto jest już częściowo dotarte na hamowni... Skąd to wziąłeś? Silnik jest odpalany i sprawdzany czy trzyma parametry nie bardzo odstające od założonych, żadnego docierania nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now