Skocz do zawartości

Mega problem z tankowaniem


M@rcin

Rekomendowane odpowiedzi

Jacool, a orientujesz się jaki kod błędu wywala jak jest nieszczelny ten układ? 22?

nie jestem pewien czy kody bledów sa takie same w róznych modelach ale u w STi 04 US mogą to być np. P0442, P0456, P0457

 

-- 20 sie 2010, o 21:05 --

 

M@rcin, napisz mi swoj adres mailowy to Ci wysle ten biuletyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten filtr to taka czarna puszka wielkosci dwoch cegiel na prawym tyle tuz przed zderzakiem.

Przy okazji czy mozna to ustrojstwo wywalic?

 

Wszystko można, ale:

 

- po wywaleniu pochłaniacza, pozostaną otwarte przewody, przez które do samochodu będą dostawać się pary paliwa - będzie śmie... znaczy się, jak ktoś lubi ten zapach, to będzie fajnie :P

- przewodów nie wolno zaślepić, bo grozi to rozerwaniem baku paliwa :!:

- w autach z US wywalenie pochłaniacza spowoduje "check engine", w europejskich nie zawsze.

 

Jeżeli pochłaniacz jest przytkany, to czujnik ciśnienia w zbiorniku w autach europejskich wywali "check engine".

 

-- 27 sie 2010, o 09:16 --

 

A co do odbijania przy tankowaniu:

 

W autach europejskich (to oznacza też japońskie produkowane na europejski rynek), pary paliwa przy tankowaniu odbierane są przez pistolet (rurka w rurce) - nie przechodzą one przez pochłaniacz, czyli nie bierze on udziału przy tankowaniu, a co za tym idzie jego ewentualne przytkanie nie ma wpływu na odbijanie pistoletu.

 

Problem odbijania leży albo w przytkanej rurce powrotnej w pistolecie, albo w przytkanej tzw. "briefing pipe" (rurce odpowietrzającej, łączącej bak z wlewem paliwa).

 

Teoretycznie wkładając pistolet pod złym kątem, możemy zatkać ujście "briefing pipe" i spowodować odbijanie pistoletu.

 

Czyli odbijanie przy tankowaniu nie musi oznaczać, że mamy zepsute auto (chyba że nie pomaga wkładanie pistoletu pod różnymi kątami - może to oznaczać permanentne zatkanie "briefing pipe").

 

W US nie ma systemu odpowietrzania przez pistolet, realizuje to pochłaniacz.

Nie ma "briefing pipe", czyli problem z tankowaniem wskazuje na pochłaniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Nie ma "briefing pipe", czyli problem z tankowaniem wskazuje na pochłaniacz.

Próbowałem tankować z odpiętym pochłaniaczem - bez zmian.

 

Moje podejrzenia padają na zawór pomiędzy bakiem a pochłaniaczem.

On powinien się otworzyć kiedy ciśnienie w baku będzie wyższe niż atmosferyczne i pozwolić przepłynąć oparom właśnie do pochłaniacza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje podejrzenia padają na zawór pomiędzy bakiem a pochłaniaczem.

 

Na twoim schemacie zawór 13 wygląda na odpowiedzialny jedynie za zasysanie powietrza do zbiornika paliwa przy podciśnieniu, nie działa w drugą stronę.

W systemach US jedynie zawór łączący się z pochłaniaczem ma możliwość upuszczania par (taki jak nr 7 na schemacie Jacool'a )

 

W nowszych systemach zawór ten jest bezpośrednio na pochłaniaczu, więc odpięcie go (pochłaniacza) powinno eliminować problem. Dodatkowo jego awaria (zaworu) jest sygnalizoana przez "check engine".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje podejrzenia padają na zawór pomiędzy bakiem a pochłaniaczem.

 

Na twoim schemacie zawór 13 wygląda na odpowiedzialny jedynie za zasysanie powietrza do zbiornika paliwa przy podciśnieniu, nie działa w drugą stronę.

W systemach US jedynie zawór łączący się z pochłaniaczem ma możliwość upuszczania par (taki jak nr 7 na schemacie Jacool'a )

 

W nowszych systemach zawór ten jest bezpośrednio na pochłaniaczu, więc odpięcie go (pochłaniacza) powinno eliminować problem. Dodatkowo jego awaria (zaworu) jest sygnalizoana przez "check engine".

 

 

Czyli co Twoim zdaniem powinienem (i jak) sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawór 13 na twoim schemacie łączy się z pochłaniaczem to okay, on prawdopodobnie jest winowajcą.

Jeśli nie ma takiego połączenia, to poszukaj innego zaworu, który się z nim łączy. Sprawdź czy nie ma go bezpośrednio na pochłaniaczu.

Wiesz może jakiej firmy masz pochłaniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co Twoim zdaniem powinienem (i jak) sprawdzić?

 

Zwróć jeszcze uwagę, że wyjście z baku paliwa w stronę pochłaniacza jest zabezpieczone zaworem "roll over valve" (zamykającym dopływ w przypadku przewrotki).

On też może być zablokowany.

 

W każdym razie rozchodzi się o drożność przewodu pomiędzy bakiem a pochłaniaczem. Najlepiej przy zdemontowanym pochłaniaczu podać ciśnienie na bak i sprawdzić czy na króćcu do pochłaniacza uchodzi powietrze.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor - dzięki za porady.

Posprawdzam to co podpowiedziałeś i dam znać.

 

Jeszcze raz dzięki!

Pozdrawiam

 

-- 27 sie 2010, o 19:34 --

 

Najlepiej przy zdemontowanym pochłaniaczu podać ciśnienie na bak i sprawdzić czy na króćcu do pochłaniacza uchodzi powietrze.

To robiłem.

Niestety nie miałem kompresora i podawałem ciśnienie z takiego spraya do czysczenia kompów :?

I powiem Ci, że miałem właśnie wrażenie, że powietrze cofa się z baku.

 

W pierwszej kolejności sprawdze zawór od baku do pochłaniacza.

 

P.S Nie wiem jakiej firmy jest pochłaniacz. Mam jego part number (o ile to coś Ci powie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S Nie wiem jakiej firmy jest pochłaniacz. Mam jego part number (o ile to coś Ci powie).

 

Niestety nie :(

Może nie być pełnej nazwy firmy, ale na przykład symbol DE (jak Denso).

 

W każdym razie nie zaprzątaj sobie tym głowy, nie wygląda to na problem z pochłaniaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Udało się ostatecznie rozwiązać problem.

 

Potrzebna była wymiana zaworu na schematach opisywanego jako "vent valve"

Aby było ciekawiej zawór ten występuje tylko w wersji US Imprezy (nie wiem jak inne modele i roczniki).

 

Numer katalogowy części jaka została wymieniona to: 42084SA020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ożywiam necro-post

 

Mam ten sam problem w Forku, pistolet przy tankowaniu też odbija, ale ciekawe jest to że nie zawsze, sprawdziłem wszystkie możliwości opisane powyżej i nic, dodatkowo czuć paliwo w aucie, mam wrażenie że w okolicach tylnej kanapy opary dostają się do środka. Dzieje się tak i po jeździe i na postoju przed odpaleniem.

Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze coś, mianowicie wskazówka stanu paliwa po wyłączeniu silnika zostaje w miejscu, cały czas pokazuje ile jest benzyny nawet po wielu godzinach stania, a po zatankowaniu bardzo powoli się podnosi, około minuty.

Czy w subaru to norma, czy jakaś usterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze coś, mianowicie wskazówka stanu paliwa po wyłączeniu silnika zostaje w miejscu, cały czas pokazuje ile jest benzyny nawet po wielu godzinach stania, a po zatankowaniu bardzo powoli się podnosi, około minuty. Czy w subaru to norma, czy jakaś usterka ?
Norma. Jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...