Jump to content

Bilstein czy Tein czy co??


Matzerath
 Share

Recommended Posts

Temat parokrotnie już omawiany ale z biegiem czasu może pojawią się nowe wnioski w sprawie zawieszeń. Właśnie mam zamiar wymieniać zawias w STi 2004. Mój mechanior namawia mnie na Blisteina B6 (lub lepiej). Argumentuje to w ten sposób, że amortyzator jest w pełni rozbieralny i można wymienić każdą najmniejszą część, regenerować itd. Przekonuje mnie to.

 

Do tej pory jednak planowałem zakupić chwalonego przez niektórych Teina SS. W związku z tym pytanie: jak wygląda z serwisem Teina? Czy to jednorazówka czy można to regenerować/naprawiać? Czy jest serwis Teina w Polsce? Może jakieś inne sugestie.

 

Chciałbym się zmieścić w +/- 4oooPLN, buduję samochód na ulicę, weekendowo na tor, nie będę latał po szutrach i wybojach. Chociaż ulica to w zasadzie wyboje...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mój mechanior namawia mnie na Blisteina B6

 

W turbowannie siedzi taki i się sprawuje super :D Do pewnej prędkości jest mało komfortowy ale po 80-100km/h nie przenosi tak na bude i znacznie lepiej się jedzie. Auto trzyma się bardzo fajnie i przy 40km/h i przy 100km/h :D A w Wawie na ul.uczniowskiej w razie czego naprawiają amorki :) Tyle z mojej strony :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie zacząłem ujeżdżać Teina SS po polskich drogach i jak dla mnie na razie rewelacja jak za taką kasę - jest przyjemnie sztywny i ładnie wybiera nierówności, szybkie łuki po nierównym asfalcie nie sprawiają problemów, do tego możliwości regulacyjne są obfite. Na 100% wiem że ludzie regenerują gwiny K-Sport więc pewnie i Teina można. Regeneracja gwintu K-Sport kosztuje ok.1500zł za komplet.

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie zacząłem ujeżdżać Teina SS po polskich drogach i jak dla mnie na razie rewelacja jak za taką kasę - jest przyjemnie sztywny i ładnie wybiera nierówności, szybkie łuki po nierównym asfalcie nie sprawiają problemów, do tego możliwości regulacyjne są obfite. Na 100% wiem że ludzie regenerują gwiny K-Sport więc pewnie i Teina można. Regeneracja gwintu K-Sport kosztuje ok.1500zł za komplet.

 

 

a ja mimo wszystko wole seryjne, jak SS, ostatnio miałem do czynienia z kilkoma wylanymi po roku z kawałkiem TEIN SS, rózowo nie ma, serwis TEIN W U.K. powiedział w przeliczeniu i kosztami transportu 1900 netto za 1szt., normalnie kosmos, :shock:

Link to comment
Share on other sites

czizas. Za sztukę czy za komplet? No bo jak nowy komplet kosztuje 4000 a regeneracja 7600??? Czy Tein w ogóle jest rozkładalny?

 

ZTCW - nie jest.

 

Ale Bilsteina tak tanio (4K PLN) chyba nie kupisz :roll:.

Link to comment
Share on other sites

Jak się rok temu dowiadywałem w Zerkopolu to Bilstein B6 do GT-ka kosztował 1500zł za sztukę więc wychodził 6000zł.

Link to comment
Share on other sites

a gdzie wysłałeś i ile Cię to będzie kosztowało? Jaki mniej więcej przebieg zrobiłeś na tym zawieszeniu?

 

wysłałem do angoli, a właściwie zrobił to warsztat - zawias wytrzymał 1,5 roku i jakieś 20 tys przebiegu

ile będzie kosztowało, dowiem się jak tam dotrze

Link to comment
Share on other sites

hmm no nie chcę krakać ale jak do angolii to pewnie bardziej opłaci się kupić nowe. Niemniej nawet jeśli Bilstein kosztuje 6 a SS 4 to wolę SS i potem 2 sztuki dokupię a potem się zobaczy :) Czekam właśnie na cennik z Bilsteina.

Link to comment
Share on other sites

lukki to według mnie Z tym Teinem nieporozumienie. 20k???? To straszna żena - mam nadzieję, że miałeś po prostu pecha albo zapier.....eś po lesie 160km/h GDYŻ wykrystalizowała mi się odpowiedź. Ze względów ekonomicznych kupuję Teina bo B6 kosztuje 1600 za sztukę + cośtam.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że to jakiś przypadek, bo mam trochę kolegów na Tein SS, którzy go nie oszczędzają i zawias daj radę. Z opinii kolegi który tym handluje na szeroką skalę też wiem że reklamacje praktycznie nie występują a zawias cieszy się dobrą opinią. Sam też dopiero co zakupiłem i jeżdżę od kilku tygodniu...zobaczymy jak się będzie sprawował.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że to jakiś przypadek, bo mam trochę kolegów na Tein SS, którzy go nie oszczędzają i zawias daj radę. Z opinii kolegi który tym handluje na szeroką skalę też wiem że reklamacje praktycznie nie występują a zawias cieszy się dobrą opinią. Sam też dopiero co zakupiłem i jeżdżę od kilku tygodniu...zobaczymy jak się będzie sprawował.

 

Ja może go nie katuję, ale jeżdżę na maks skręconym po dziurawej Warszawie już ponad półtora roku i też daje radę 8).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...