Skocz do zawartości

Bilstein czy Tein czy co??


Matzerath

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 153
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ceny B6 potwierdzam. Sek w tym, ze fabryka nie robi zestawow do Subaru. Zerkpol bierze uniwersalny wklad i na jego bazie spawa odpowiednie zawieszenie. Wszystko pozniej malowane etc. wiec ma parametry fabryczne... ale roznica w cenie zostaje. Do europejskich aut 'fabryczne' mozna kupic 2 - 3 razy taniej.

 

Jest jeszcze opcja czeskich zawieszen, takich zoltych z zabka w logo. Cena jeszcze wyzsza niz za B6, ale teoretycznie to juz inna klasa: regulacje dobicia i odbicia, pochylenia przy wahaczu, zewnetrzne zbiorniczki. Nie wiem jednak jak sprawuj sie w rzeczywistosci. Na RacingForum byl watek zawieszeniowy i tam sprowokowalem przedstawiciela tej firmy by sie troche rozpisal.

 

Matzerath, u Ciebie piasty sa 5x100? W jakim stanie jest to seryjne zawieszenie? Moze bym kupil po taniosci :roll:

Popieram Twoj wybor B6. Jesli bierzesz w Zerkpolu, to powiedz im zeby dodatkowo Ci utwardzili. Nie kosztuje to duzo, a Ci co uzywaja w sporcie (glownie na dziurawych OESach) mowia ze taki B6 po utwardzeniu jest doskonalym budzetowym rozwiazaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matzerath Ja z kolei w swoim STi wymieniłem sprężyny na dedykowane Eibach'a + grube stabilizatory tez Eibach'a. Według mnie i wielu innych osób jest to najlepszy mod zawieszenia za stosunkowo niewielką kasę. Dobrze ustawiona geometria, fajna opona oraz w/w mody sprawiło, że moje autko prowadzi się rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja czeskich zawieszen, takich zoltych z zabka w logo. Cena jeszcze wyzsza niz za B6, ale teoretycznie to juz inna klasa: regulacje dobicia i odbicia, pochylenia przy wahaczu, zewnetrzne zbiorniczki. Nie wiem jednak jak sprawuj sie w rzeczywistosci. Na RacingForum byl watek zawieszeniowy i tam sprowokowalem przedstawiciela tej firmy by sie troche rozpisal.

 

Czy wiesz co to jest dokładnie? Bym się na miejscu popytał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do teina to ja mam ss od prawie dwóch lat - zrobiłem na nim ok. 100.000 km - trochę poganiałem po szutrach, dużo latam za granicą po różnych wyrwach (są takie - nie tylko niemieckie autostrady...). Mam zawias ustawiony ok połowy i jest git. Fakt, że nie mam porównania do czegoś innego ale do mojej amatorskiej zabawy wystarcza. Jest to kompromis pomiędzy komfortem rodzinnego kombi a zabawą. Ja jestem mega zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do teina to ja mam ss od prawie dwóch lat - zrobiłem na nim ok. 100.000 km - trochę poganiałem po szutrach, dużo latam za granicą po różnych wyrwach (są takie - nie tylko niemieckie autostrady...). Mam zawias ustawiony ok połowy i jest git. Fakt, że nie mam porównania do czegoś innego ale do mojej amatorskiej zabawy wystarcza. Jest to kompromis pomiędzy komfortem rodzinnego kombi a zabawą. Ja jestem mega zadowolony.

 

 

I po takim przebiegu nic nie stuka z tyłu? :shock: BTW Masz z topmountami czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/show_item.php?item=1155330479

 

SPECYFIKACJA ZAWIESZEŃ HP SPORTING

- gwintowane

- sprężyna podwójna z helperem

- zewnętrzne zbiorniczki z gazem

- regulacja odbicia i dobicia

- regulacja kąta pochylenia przodu

- aluminiowe top mounty z przodu i uniballe

- wersja

 

1. asfalt

2. szuter

3. asfalt&szuter

 

CENNIK

 

Subaru

EXPRR 10.560 zł

EXPR 9.680 zł

Treningowe 6.960 zł

 

Istnieje możliwość rezygnacji z opcji (aluminiowe top mounty z przodu i uniballe) wtedy cena spada o 600zł

 

EXPRR - gwintowane, sprężyna podwójna z helperem, zewnętrzne zbiorniczki z gazem, regulacja odbicia i dobicia, regulacja kąta pochylenia przodu, aluminiowe top mounty z przodu i uniballe, klucze do regulacji.

 

EXPR - gwintowane, sprężyna podwójna z helperem, zewnętrzne zbiorniczki z gazem, regulacja odbicia-dobicia(w jednym pokrętle 30 klik.), regulacja kąta pochylenia przodu, aluminiowe top mounty z przodu i uniballe, klucze do regulacji.

 

Treningowe - gwintowane, sprężyna podwójna z helperem, klucze do regulacji.

 

Podane ceny są cenami netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Posprawdzałem po prostu forumy... Wygląda na to, że to zawieszenie w tutejszym środowisku Subarowym praktycznie nie istnieje.

 

 

A może to kwestia ceny, bo najtanszy to on nie jest a każdy myśli, że lepiej wziąsc znanego tańszego teina niż jakieś czeskie coś....

 

Tu na forum też było tak, że tylko zawór HKS i wydech supersrint, inne były złe? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premo, pewnie masz racje.

Ja bym chcial do TurboDziadka B6 w takiej cenie jak do BMW. Tyle, ze one sa do subaru po 6k. Wiec jesli mialbym dawac 6k za zwykle B6 to chyba wolalbych CZ zawieszenie z podwojna sprezyna, zewnetrznym zbiornikiem, regulacja katow, unibolami, regulacja dobicia itd. za 9k.

 

P.S. Oczywiscie do antyka nie kupie ani za 6 ani za 9 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku sezonu zrobilem research zawieszen pod katem rajdowki (BMW) i wnioski byly mniej wiecej takie:

 

Profi zawiasy rajdowe:

BOS, Rieger, Ohlins, Proflex, AST - ceny z kosmosu (od 15-20kPLN w górę i to mocno w górę), więc bez sensu do zastosowań nieprofesjonalnych. Np. Ohlins do Imprezy to chyba od ok 25 do 70KPLN, zależnie od wersji :-) Serwis Ohlinsa koło W-wy, a Proflexa na Śląsku, pozostałe wymienione chyba średnio serwisowalne w Polsce.

 

HP Sporting tez jest profi i to jest największa zaleta tego zawieszenia, ale są z nim 2 problemy:

- nie znam nikogo (pytalem 3 zawodnikow), komu by to weszło plug and play - to są jednostkowe produkty i jeśli oni tego w fabryce w Czechach nie przymierzą i nie wmontują do twojego auta, to potem są kłopoty z montażem. One zdaje sie nie są upside down, wiec węzyk do zbiornika wychodzi z dołu kolumny, to wlasnie czesciowo powoduje problemy z montażem;

- serwis może nie jest drogi, ale jednak trzeba wozić do Czech, co samo w sobie generuje koszty i zabiera czas.

Ale ogolnie zawias zbieral korzystne opinie w rajdach. Nie znam nikogo, kto by tego używał na ulicy, bo to generalnie nie jest uliczne zawieszenie. Ceny z tego co slyszalem są do negocjacji.

 

Zawieszenia nie profi:

Bilstein B6 - chyba nie ma na rynku nic o lepszym stosunku cena/jakość, sam mam to od kilku lat i jak sie trafi z ustawieniami, to działa calkiem fajnie i na ulicy i w rajdach. Wady - koniecznośc rozebrania w celu regulacji, ale za to serwis jest tani i na miejscu. No i nie ma w katalogu tego modelu do Imprezy, wiec trzeba rzezbić.

 

Bilstein B16 - kompletny gwintowany zestaw amor+sprezyna z regulacją twardości. Nie używałem, ale to chyba jest niezla opcja i do tego nie taka strasznie droga:

http://www.mts24sklep.pl/index.php/cPath/22_1761

a co do konkretnych modeli, to katalog jest tu:

http://www.bilstein.de/products/search- ... logue.html

To zdaje sie jest raczej uliczne zawieszenie, ale chyba ktos tego też używa w rajdach (podobno kol. Czekan w Hondzie).

Nie wiem czy to można serwisować w Zerkopolu i jaki jest koszt serwisu.

 

Z ulicznych zawieszeń ciekawie wyglądają też uliczne produkty holenderskiego AST (to zdaje się firma założona jakiś czas temu przez kogoś kto odszedl z Proflexa).

http://www.ast-suspension.com/index.asp

Poza profi zawiasem mają też 2 wersje na cienkiej i grubej ladze ulicznych gwintowanych zawieszeń o regulowanym tłumieniu. Te ciensze są pewnie wystarczające na ulice, a cenowo chyba rozsądne. Nie znam nikogo kto na tym jezdzi niestety. W Polsce handlowała tym firma XXL (strona www mocno nieaktualna), nie wiem jak teraz. Serwis zdaje sie niestety tylko w Holandii...

 

Na temat ulicznych Teinów, szczegolnie z top mountami, to slyszalem raczej zle opinie od kolegi mechanika, który to kilku klientom założył. Ponoc sie szybko na naszych dziurawych drogach niszczą, ale to tylko opinia zasłyszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat ulicznych Teinów, szczegolnie z top mountami, to slyszalem raczej zle opinie od kolegi mechanika, który to kilku klientom założył. Ponoc sie szybko na naszych dziurawych drogach niszczą, ale to tylko opinia zasłyszana.

 

Bosmanie to chyba bardziej tyczy D2. Teiny SSM mają niestety tendencje do wylewanie zaś ich regeneracja w Teinie jest, znowu niestety, bardzo droga. Natomiast, jak dla mnie, charakterystyka Tein SSM jest rewelacyjna.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...