Grzesiek_67 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Jacool, nie wiem, jak u Ciebie, u mnie są 32 kliknięcia w Tein SSM (zakres użytkowy 16), czyli 8 kliknięć w lewo i 8 w prawo to jest podobno tzw. zakres serwisowy, na którym nie należy absolutnie jeździć (skutkuje wylewkami i zniszczeniem amortyzatorów). Środkowe 16 kliknięć to jest zakres do modyfikacji dla użytkownika. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 az poszedlem do garazu po instrukcje, przy okazji poprawka najtwardsze polozenie jest prawo krecąc a nie w lewo jak pisalem wyzej. Co do reszty to wg. instrukcji od najtwardszego polozenia nalezy krecic ustawiajac twardosc, nie przekrecajac 16 klikniec. Max co ukrecilem to 29 klikniec od najtwardszego polozenia wiec nie wiem skad te 32 o ktorych pisza wlasciciele EDFC a o tych 16 srodkowych to pierwszy raz slysze i lekko sie w pierwszym momencie zaniepokoilem. Tak czy inaczej z fabryki przychodzi max skrecony na prawo, polozenie standardowe to 12 klikniec od tego wyjsciowego setu. Ja w kazdym razie stosuje sie do otrzymanej instrukcji, mozliwe ze ktos ma inna zreszta wychodzily rozne teiny ssm np. bez helper springow i ze zlotymi a nie zielonymi gornymi mocowaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Chyba troche pozno trafilem na ten watek. AST i Proflex zapraszam Co do B6 Bilsteina, nie bylo do GT ale juz jest, wprawdzie nie w PL, ale da sie sprowadzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matzerath Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 o czizas! Z moim sprytem wygląda, że rozj...ę to. w 3 miesiące. Trudno przelew wysłany, kobyłka u płota. Za 5 dni roboczych u mnie będzie i jestem baardzo ciekaw. Najpierw będzie magagleba i negatyw do sesji zdjęciowej mojej ślicznotki. Potem zaczniemy szukać optimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Najpierw będzie magagleba i negatyw do sesji zdjęciowej mojej ślicznotki. Potem zaczniemy szukać optimum. Nieda sie z takim jeździć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 komancz, jak wychodzi cenowo takie B6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 . Max co ukrecilem to 29 klikniec od najtwardszego polozenia wiec nie wiem skad te 32 o ktorych pisza wlasciciele EDFC Moje EDFC "kręci" tylko od 0 do 16 (max) - ponoć są dostępne EDFC z regulacją 32 ale zaznaczam -PONOĆ ale czy jak podkrecasz w góre dolny pierścień, to czy ściskasz sprężyne powodując ze samochód jest twardy jak skała ? Podkręcenie do "góry" na gwincie de facto nie ściska wstępnie mocniej sprężyny (amor się wysuwa) - powoduje to większy skok pracy amortyzatora ("opóźnione" dobijanie do ogranicznika amora) - a co za tym idzie, wykonywanie większej "pracy" przez sprężynę (mocniej się może ścisnąć) - co w skrajnych przypadkach (gdy przesadzimy zbytnio z podniesieniem) może powodować, że przy "dobiciach" zwoje sprężyny mogą się dotykać - co raczej jest zjawiskiem niepożądanym. Również przy podnoszeniu na gwincie, leciutko się zmienia kąt pochylenia kół - na co, moim zdaniem, powinno się zwrócić również uwagę po przeprowadzeniu "regulacji" - ale to już inna bajka :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Podkręcenie do "góry" na gwincie de facto nie ściska wstępnie mocniej sprężyny (amor się wysuwa) - powoduje to większy skok pracy amortyzatora ("opóźnione" dobijanie do ogranicznika amora) - a co za tym idzie, wykonywanie większej "pracy" przez sprężynę (mocniej się może ścisnąć) - co w skrajnych przypadkach (gdy przesadzimy zbytnio z podniesieniem) może powodować, że przy "dobiciach" zwoje sprężyny mogą się dotykać - co raczej jest zjawiskiem niepożądanym. Na moj tok rozumowania jezeli sie zwieksza skok pracy amortyzatora, to powinno sie pokretłem przy regulacji twardosci amortyzatora, nieco utwardzic takim sposobem jak pisałJacool. Wtedy to by pomogło na niepożadane zjawiska, prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 . Max co ukrecilem to 29 klikniec od najtwardszego polozenia wiec nie wiem skad te 32 o ktorych pisza wlasciciele EDFC Moje EDFC "kręci" tylko od 0 do 16 (max) - ponoć są dostępne EDFC z regulacją 32 ale zaznaczam -PONOĆ Tylko się zastanawiam po co skoro w instrukcji producenta jest wyraźnie zaznaczone że wychodzenie poza zakres 16 kliknięć może spowodować uszkodzenie amortyzatora? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Bo moze ten mechanizm klikniec zakladaja w roznych amortyzatorach i tamte inne (jakies B16 czy cus) to znosza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Na moj tok rozumowania jezeli sie zwieksza skok pracy amortyzatora, to powinno sie pokretłem przy regulacji twardosci amortyzatora, nieco utwardzic takim sposobem jak pisałJacool. Wtedy to by pomogło na niepożadane zjawiska, prawda ? Pokrętłem zmieniasz twardość (na zasadzie przykręcania iglicówki ograniczającej przepływ oleju - czy coś w tym stylu - aż tak mocno się w to nie wgryzałem ) ale zakresu pracy amora (skoku) raczej znacząco nie zmienisz tym sposobem - nie ma siły - na polskich drogach jak wpadniesz w dziursko to ci dobije i tak do ogranicznika Tylko się zastanawiam po co skoro w instrukcji producenta jest wyraźnie zaznaczone że wychodzenie poza zakres 16 kliknięć może spowodować uszkodzenie amortyzatora? :roll: Bo moze ten mechanizm klikniec zakladaja w roznych amortyzatorach i tamte inne (jakies B16 czy cus) to znosza. Też mi się wydaje że TEIN może robić zawieszenia z większą regulacją (32 kiliknięcia ) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 To tak dla wyjaśnienia - EDFC można przestawić pomiędzy trybami "16" i "32" (kombinacja dwóch przycisków). Instrukcja mówi, że zakres regulacji jest ten sam, tylko po prostu więcej "stadiów przejściowych" (np. 8 w "16" to to samo, co 16 w "32"). Nie wiem czy wszystkie typy amorów obsługują tryb "32". A nawet jak obsługują, to moim zdaniem nie ma to większego sensu. Dla mnie różnice w "16" są niewyczuwalne - jeżdżę, w zależności od warunków na 0, 8 lub 16 (najrzadziej). Ale do samochodu z regulowanym Teinem używanego na codzień moim zdaniem EDFC to pozycja prawie obowiązkowa - na naszych drogach dodajmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Czekajcie, czekajcie - albo czytam ten wątek nieuważnie, albo jest tu jakieś straszne zamieszanie, albo ktoś pierniczy koszmarne dyrdymały . Bo na to, co pisze Jacool o "klikaniu" regulacji amortyzatora, czyli fizycznym przekręceniu regulacji na amortyzatorze, padają odpowiedzi dotyczące regulacji przez EDFC, czyli regulację przez klikanie w klawisze w "komputerku" EDFC . A to przecież dwie kompletnie różne rzeczy! najbardziej miekki setup jest 16 klikniec od maks. skreconego ale to by wskazywalo ze jest w takim razie 17 ustawien I to by się z EDFC zgadzało - jest od 0 do 16 Max co ukrecilem to 29 klikniec od najtwardszego polozenia wiec nie wiem skad te 32 o ktorych pisza wlasciciele EDFC Moje EDFC "kręci" tylko od 0 do 16 (max) - ponoć są dostępne EDFC z regulacją 32 ale zaznaczam -PONOĆ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 No jak, przeca silniczek po każdym kliknięciu "w komputerku" kręci o tyle, co byś sobie pokręcił ręką "o jeden klik". Czemu Twoim zdaniem to dwie zupełnie różne rzeczy? Mam na myśli przypadek SS (16 stopni regulacji, wg. dokumentacji nie ma "pośrednich") i EDFC w trybie 16-klikowym. Tryb 32 jest chyba albo do innego typu zawieszenia (ale na szybko nie wyguglałem teina z regulacją 32-stopniową), albo jednak SS toleruje pośrednie ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 No jak, przeca silniczek po każdym kliknięciu "w komputerku" kręci o tyle, co byś sobie pokręcił ręką "o jeden klik". W sumie wychodzi, że jedno "klik" to 1/2 obrotu. Tryb 32 jest chyba albo do innego typu zawieszenia (ale na szybko nie wyguglałem teina z regulacją 32-stopniową), albo jednak SS toleruje pośrednie ustawienia. Tak BTW to po instalacji EDFC nie ma już mechanicznego "klik" - także silniczek robi 1/4 obrotu jeżeli ustawimy tryb 32 (bo rzeczywiście taki tryb można zapodać przez wciśniecie na raz "+" dla przodu i tyłu po "zresetowaniu" się systemu na "0" - doczytałem to - strasznie małymi literkami to jest napisane ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 32 nastawy :shock: Kto to ogarnia??? Gdyby stac mnie bylo na takie kawiory, to chcialbym miec max. nastawy: standard - twardo - bardzo twardo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Czemu Twoim zdaniem to dwie zupełnie różne rzeczy? No dobrze, ale te kliki - czy takie, czy siakie - dotyczą tylko siły tłumienia, a nie wysokości amortyzatora. A z wcześniejszych wypowiedzi odczytałem, że tego drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Czemu Twoim zdaniem to dwie zupełnie różne rzeczy? No dobrze, ale te kliki - czy takie, czy siakie - dotyczą tylko siły tłumienia, a nie wysokości amortyzatora. A z wcześniejszych wypowiedzi odczytałem, że tego drugiego. Dokładnie - "klik" odpowiedzialny za siłę tłumienia "Nakrętki" na amorze (gwint) - odpowiedzialny za wysokość auta. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Dokładnie - "klik" odpowiedzialny za siłę tłumienia "Nakrętki" na amorze (gwint) - odpowiedzialny za wysokość auta. O to to! O to mi właśnie od początku chodzi, a z wypowiedzi odniosłem wrażenie, że pojęcia są mieszane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iskier Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 WItam, uzywam Tein w jednej z moich RA i powiem szczerze ze jest super zawias, ale nikt tutaj jeszcze nei wspomnial o Cusco!, a moim zdaniem wybiera duzo lepiej niz Tein, mam go zamontowanego w Type R i jestem pod wrazeniem za kazdym razem jak jade wiejskimi drogami z wyzsza niz dozwolona predkoscia... wiem ze Cusco ogolnei ciezko kupic w Polsce moze dlatego nikt nei pisze ale jesli ktos jest zainteresowany dobra jakoscia to moge polecic wlasnie taki zawias. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Iskier, a jaki dokładnie model tego zawiasu polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Ja kiedyś myślałem o Cusco, ale od Teina SS jest znacznie droższy no i opinie panowały, że bardzo betonowy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iskier Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 wiec z podaniem modelu to teraz bedzie problem, nei ma mnie w polsce zeby zobaczyc na tabliczke... masz ustawienia jak w kazdym gwincie wiec z tym betonem to chyba przesada, fakt ze lubie jak jest sztywno i rodziny nie mam, a Kobiety ktore ze mna jechaly tez lubia jak jest sztywny, ale fakt w jaki sposob wybiera nierownosci jest niesamowity, dlugo nim nie jezdzilem tylko wlasnie Tein SS i wsiadlem w Cusco i roznica jest wyczuwalna przy pierwszej nierownosci. Polecam szczerze kazdemu kto lubi szybka jazde po polskich drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Chyba wiekszosc kobiet woli "jak jest sztywny"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matzerath Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Pośmigałem pierwszy dzień na Tein. Fajowo. Potem zacznę bawić się wysokość/twardość. Na razie mam ustawienia pośrednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się