Skocz do zawartości

pochwalcie sie gdzie tankujecie ??


ComeToDaddy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie oszukujmy się, jeśli chodzi o dostawców paliwa to 55-60% to orlen, 30% to lotos, reszta to import z Niemiec (stacje przygraniczne ciągną ze Schwedt) lub Czech (południe Polski) - kwestie kosztów logistyki. Tak więc niezależnie gdzie tankujemy, na auchan, neste, BP czy Shell, to w 90% jest paliwo z polskich rafinerii (których nie mamy za dużo ;) ).

 

Tak, ale w Schwedt dostępne jest tylko 95 i ON (np BP stamtąd bierze) - 98 wszystkie koncerny biorą z PKN lub LOTOS.

Co ciekawe Shell sprzedaje hurtowo 98 (oczywiście z Lotosu lub PKN - zależy oczywiście od ceny) a na ich stacjach tego paliwa nie ma - czyli może być podejrzenie, że wcześniej importowany V-Power Racing jest teraz zwykłym paliwem 98 "chrzczonym" przez dodanie zawartości menzurki w kolorze purpurowym :razz: - tak jak to jest ze "zwykłym" V-Power :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 205
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tankuję na swojej stacji (najlepsza na świecie - paliwo mam gratis) oraz na stacjach SHELL z dwóch powodów. Po pierwsze uważam ze V-POWER RACING jest najlepszym paliwem do mojej YAMAHY R1, a co jest dobre dla niej musi być dobre dla mojego auta. Po drugie nie można nie korzystać ze służbowej karty paliwowej. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsza na świecie - paliwo mam gratis

 

Niektorzy to maja za dobrze... :wink:

 

Taki układ jest dość częsty, ale zazwyczaj występuję w połączeniu z nudnym, firmowym dieslem.

A tu jest inaczej i to jest, kurczę...

 

...godne podziwu

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja zalewam na Neste, jak jestem w domu to Auchan Szczecin (tanio i dobre), w trasie Statoil (Subaru Poleca :wink: ) lub BP - zazwyczaj do Leśnika Pb95 czasem 98 ale różnicy nie widać (podobno jakieś sikomierze teraz montujo i komputer sam se ustala miszankie :???: ) więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :mrgreen:

 

Shell'a unikam bo straszny spowalniacz siem Foresterkowi załącza :evil: i średnio ok 100km na baku mniejszy przebieg :evil: :!: , ale moja Mamucia tankuje Imprezkie na Shellu V-Powerem i mówi że ma lepszego kopa (tylko po 90 000km serwis ją powiadomił że katalizator ma do wymiany - na SWÓJ KOSZT :!: :shock: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko powiedz mi, dlaczego paliwo na stacjach w Płocku czy w Gdańsku albo w pobliżu tych miast jest droższe niż gdziekolwiek indziej?

 

Dlatego, że nie ma konkurencji. Stacje będące w Gdańsku, z powodu kosztów logistyki, i tak kupią paliwo w rafinerii w Gdańsku, nie będą jechały po tańsze paliwo np do bazy paliw w okolicy Torunia, bo się to po prostu nie opłaca.

 

Tak samo jest w Orlenie.

 

A rafinerie to nie instytucje charytatywne, chcą zarobić. Jeśli mogą zarobić dyktując cenę, a mając pewność, że produkt i tak się sprzeda, czemu mają tego nie robić? Zarządy firm rozliczane są zazwyczaj m.in. z zysków.

 

Nie wiem, czy zauważyliście, ale najtaniej jest na pograniczu strefy wpływów - Bydgoszcz, Toruń, Ciechocinek (w połowie drogi między lotosem a orlenem) i na południu Polski (Śląsk!!!), na pograniczu wpływów ze Slovnaft-u i baz paliwowych orlenu i lotosu, bo tam jest konkurencja, i trzeba m.in. ceną zawalczyć o klienta, bo jak nie kupi "u mnie" to kupi "u konkurencji".

 

W Płocku, czy w Gdańsku, takiej konkurencji nie ma.

 

Paliwo w miastach często jest drogie, bo jest niska elastyczność cenowa popytu na paliwo - niezależnie od ceny sprzedaje się mniej więcej tyle samo, bo ludzie i tak muszą jeździć i zacisną zęby, przeklną, że drogo, ale i tak zatankują.

 

 

paliwa z Lotosu już niedługo będą znacznie lepszej jakości

 

Paliwa z lotosu już są lepszej jakości, ale dotyczy to oleju napędowego zwanego popularnie dieslem, chodzi o zawartość siarki, norma UE przewiduje 10ppm, paliwo z nowej instalacji hydroodsiarczania olejów napędowych zawiera tylko 3ppm, więc jest praktycznie bezsiarkowe.

 

super-hiper paliwa to tylko dodatki do zwyklej 98, to te dodatki tez musza byc uniwersalne tzn, ze do obojetnie jakiego zrodla zwyklego paliwa dodajemy noname dodatek

 

W dużym skrócie - tak właśnie jest. Tylko że te dodatki nie są takie noname, chodzi o ile dobrze pamiętam o jeden z keropurów, w cenie kilkadziesiąt tys. zł za tonę :)

 

 

Nota bene ja tankuję na neste, bo mam po drodze, i wygodnie, i jestem zadowolony.

zaleję niedługo parę zbiorniczków lotos dynamic 98, zobaczymy, czy to jakkolwiek wpłynie, pozytywnie (na pracę silnika, spalanie) czy tylko negatywnie (na portfel).

 

[ Dodano: Sob Sie 22, 2009 8:04 am ]

może być podejrzenie, że wcześniej importowany V-Power Racing jest teraz zwykłym paliwem 98 "chrzczonym" przez dodanie zawartości menzurki w kolorze purpurowym - tak jak to jest ze "zwykłym" V-Power

 

Wcale bym się nie zdziwił, że tak jest, chociaż teoretycznie V-Power Racing powinien mieć 99+ oktany, co jednak blendując odpowiednie dodatki można osiągnąć (podwyższyć l.oktanową z 98 a 99+) niekoniecznie w niemieckiej czy holenderskiej rafinerii Royal Dutch Shell, a np w autocysternie dowożącej paliwo na stację paliw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za off'a, ale tankował ktoś na ST1 :?: Bezobsługowa stacja i za 98 - 4.39 :twisted: Na razie tankuje na LukOilu i nie narzekam, tyle że otwiera się właśnie ST1 jakieś 300 metrów od domu i stad pytanko. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za off'a, ale tankował ktoś na ST1 :?: Bezobsługowa stacja i za 98 - 4.39 :twisted: Na razie tankuje na LukOilu i nie narzekam, tyle że otwiera się właśnie ST1 jakieś 300 metrów od domu i stad pytanko. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam :!:

 

Fajna nazwa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy fragment artykułu, co prawda z 2007 r. - badanie benzyn premium wykonanych przez tygodnik MOTOR

 

Jeśli wierzyć reklamom, niektóre paliwa potrafią czynić cuda – zwiększać moc, zmniejszać zużycie paliwa, ograniczać emisję spalin. Postanowiliśmy nie przyjmować tego na wiarę, tylko sprawdzić.

 

Czas próby

Pod naszą lupę trafiło sześć benzyn – cztery promowane jako paliwa o podwyższonych parametrach i dwie „zwykłe”, które służyć mają za punkt odniesienia. Paliwo kupowaliśmy na losowo wybranych stacjach, bez żadnego uzgodnienia z producentem czy sprzedawcą. Tankowaliśmy do czystych, pustych kanistrów.

 

W kolejności przetestowaliśmy następujące benzyny:

 

Shell V-Power Racing.

 

BP Ultimate 98.

 

Statoil Suprema 98.

 

JET bezołowiowa 95.

 

Orlen Verva 98

 

Lotos bezołowiowa 98.

 

(...)

 

Badanie podzieliliśmy na trzy etapy. Pierwszym było przeprowadzenie analizy próbek paliw w specjalistycznym laboratorium. Drugim – badanie na hamowni podwoziowej parametrów silników różnych samochodów. Trzecim – próby drogowe. Postanowiliśmy mierzyć czas rozpędzania aut w ustalonych z góry warunkach.

 

Laboratorium

Pierwszy wniosek z przeprowadzonych analiz jest dla producentów bardzo korzystny – wszystkie badane paliwa spełniają wymagania stawiane przez nasze przepisy. W jednym przypadku (Shell) zawartość eterów oraz tlenu przekraczają co prawda normatywny poziom, ale mieszczą się w polu tolerancji.

Gdy chodzi o liczbę oktanową, ci producenci, którzy obiecują paliwo 100-oktanowe (Shell), sprzedają paliwo o RON przekraczającej 100, a 95-oktanowa benzyna JET rzeczywiście ma 95 oktanów. Uważnie analizując wyniki badań można więc stwierdzić że pewna przewaga benzyny Shell V-power Racing uzyskana jest nie przez zwiększenie jej wartości opałowej, ale przez nieznaczne powiększenie zawartości eteru i tlenu. Żeby było jeszcze ciekawiej, BP i Orlen zapowiadają paliwo o LO 98, a w istocie sprzedają paliwo ponad 99-oktanowe. A najciekawsze jest to, że „zwykła” 98-oktanowa benzyna Lotosu ma także ponad 99 oktanów. Tak więc widać, że producenci „lepszych” paliw starają się śrubować ich parametry normatywne, choć nie wszyscy wykorzystują ten fakt w swych kampaniach reklamowych (Lotos).

Wartość opałowa wszystkich paliw jest niemal identyczna. Można z tego wyciągnąć wniosek, że rodzaj paliwa nie będzie miał w tym przypadku wielkiego wpływu na zużycie paliwa. Warto też zwrócić uwagę na zawartość siarki. Wszystkie benzyny mieszczą się poniżej poziomu który wymagany będzie dopiero w roku 2009. Najniższą zawartość siarki rzeczywiście ma bezsiarkowe paliwo Suprema z sieci Statoil, (to wyjątkowo dobre dla nowoczesnych aut z katalizatorami) ale „zwykła” benzyna ze stacji JET siarki ma niewiele więcej. W ogóle pomiary wykazały w sumie niewielkie różnice między testowanymi benzynami i ich wysoką jakość.

 

Hamownia

Próby w laboratorium to jedno, ale nie sposób obejść się w przypadku porównania benzyn bez sprawdzenia ich w praktyce. Do prób wybraliśmy trzy samochody. Zwykłą 60-konną Pandę 1.2 z silnikiem o stopniu sprężania 9,8:1 po to, by sprawdzić sens stosowania testowanych paliw w samochodach ze zwykłymi, niewysilonymi silnikami. Panda 100 HP znalazła się w teście dlatego, że usportowiony wizerunek tego auta może skłaniać potencjalnych nabywców do tankowania lepszych (droższych?) paliw. Samochód ów napędzany jest 100-konnym silnikiem o pojemności 1,4 litra o wysokim stopniu sprężania 11:1. W obu Fiatach według zaleceń producenta wystarcza stosowanie zwykłej, 95-oktanowej benzyny bezołowiowej.

W ostatnim badanym aucie producent zaleca stosowanie benzyny co najmniej 98-oktanowej. Jest nim Volkswagen Eos, napędzany 200-konnym silnikiem TFSI o pojemności dwóch litrów, z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem. Stopień sprężania wynosi 10,3:1 i jest jak na jednostkę turbodoładowaną niezwykle wysoki.

Przed każdym wjazdem na hamownię bezwładnościową z aut wypompowywana była (poprzez odłączenie przewodu ze zbiornika paliwa i włączenie pompy paliwa) cała benzyna. Następnie nalewaliśmy kilka litrów badanego paliwa i ponownie je wypompowywaliśmy. Wszystko po to, by w jak największym stopniu pozbyć się resztek po poprzednich rodzajach benzyn. Do próby samochody były zatankowane określonym paliwem do około 1/3 pojemności baku.

Jakie wnioski płyną z badań na hamowni? Trzeba zaznaczyć, że każdy z trzech silników najlepsze osiągi uzyskał na paliwie Shell V-power Racing. Z drugiej strony jednak Pandzie 1.2 było praktycznie wszystko jedno, na jakim paliwie dokonywano pomiarów. Na 0,5 KM i 3 Nm różnicy między skrajnymi wynikami równie dobrze wpływ mogła mieć niedokładność pomiaru, a nie rodzaj benzyny. Podobnie niewielki wpływ na rozwijaną maksymalną moc i moment obrotowy ma rodzaj benzyny w Pandzie 100 HP i to już budziło nasze zdziwienie.

Co innego z Volkswagenem Eosem. Tutaj różnice sięgnęły 6 KM i prawie 20 Nm. Warto zauważyć, że największą moc uzyskano na paliwach o największych wartościach liczby oktanowej. Gdy była ona niższa (a w przypadku JET-a wręcz poniżej zaleceń producenta), spadały także osiągi silnika. Można to łatwo wytłumaczyć. Wysilony silnik, o dużym stopniu sprężania pracuje na granicy spalania stukowego. A im niższa liczba oktanowa, tym szybciej ono następuje. Odpowiednie czujniki wykrywają spalanie stukowe i zmniejszają kąt wyprzedzenia zapłonu, a to skutkuje spadkiem mocy a także zwiększeniem zużycia paliwa.

Trzeba jednak podkreślić, że wyniki pomiarów mogą być także powodem do zadowolenia dla wszystkich producentów aut – w każdym z przypadków zmierzone parametry przekraczały wartości deklarowane w katalogach. Nawet w Eosie zasilanym benzyną 95-oktanową.

 

Na drodze

Po zjechaniu z rolek hamowni samochody trafiały na ostatnią próbę. Podczas niej mierzyliśmy czas rozpędzania potrzebny na zwiększenie obrotów silnika z 2000 do 4000 obr./min. W przypadku Pandy 100 HP i Eosa na czwartym biegu, w Pandzie 1.2 na trójce - na tyle pozwalał prosty odcinek drogi, na którym przeprowadzano testy. Podane wyniki są średnią z przejazdów w obie strony. Podczas pomiaru pedał gazu wciśnięty był cały czas do podłogi. Próba miała odzwierciedlać zachowanie auta w zwykłej jeździe, oceniając do pewnego stopnia elastyczność silnika.

Zdajemy sobie sprawę, że pomiar czasu stoperem w tym przypadku nie jest metodą zbyt dokładną, tym bardziej można jednak stwierdzić, że choć rodzaj benzyny nie miał wielkiego wpływu na zachowanie aut na drodze, dwa wysilone silniki uzyskały nieznaczną zwyżkę parametrów na benzynie Shell. Ponadto VW Eos zauważalnie zmniejszył osiągi gdy zasilany był paliwem o najmniejszej wartości liczby oktanowej, co pokryło sie z rezultatami z hamowni.

Widzimy już, w jakim przypadku stosowanie paliw o podwyższonej jakości ma sens. Są to auta, które fabrycznie lub na skutek tuningu zostały zmodyfikowane tak, by mogły wykorzystać korzyści płynące ze stosowania paliw o wysokiej liczbie oktanowej. Chodzi przede wszystkim o silniki o dużym stopniu sprężania. Korzyść odczują też ci, którzy cierpią na „dzwonienie zaworów” czyli spalanie stukowe spowodowane złą regulacją silnika lub odłożeniem się nagarów w komorze spalania – tu także paliwa wysokooktanowe mogą uciszyć problem. W ogóle benzyny takie spalają się wolniej, co wpływa na łagodniejszą pracę silnika. Mocy co prawda od tego nie przybywa (teoretycznie może nawet nastąpić spadek osiągów), ale jeździ się przyjemniej.

W sprawnych, niewyeksploatowanych autach przystosowanych do zasilania benzyną o liczbie oktanowej 95, nie można jednak liczyć na podniesienie osiągów przez stosowanie paliw o podwyższonych parametrach. Zwykła benzyna 95 z pewnego źródła sprawdzi się tak samo dobrze.

Jednej rzeczy sprawdzić wszak nie mogliśmy. Producenci paliw podkreślają, że ich produkty o podwyższonych parametrach, wpływają nie tylko na osiągi, ale także – poprzez odpowiednie dodatki czyszczące, antykorozyjne i przeciwutleniające – na zwiększenie trwałości silnika a także okresu jego przechowywania. Ewentualne różnice można tu wykryć po latach. Ponieważ trzy badane samochody były dotarte ale prawie nowe, nie mogliśmy też liczyć na wychwycenie efektu czyszczenia układu dolotowego i komory spalania.

 

hamownia.jpg

 

 

badanier.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na shellu ma więcej KM i Nm a przyśpieszenie gorsze.

 

Ponieważ, jak napisano w artykule, paliwo wysokooktanowe spala się wolniej ale "równiej i łagodniej". Stąd większa moc ale gorsze przyspieszenie. Tutaj trzeba by było zmodyfikować dolot i wylot a także troszkę pogrzebać w kompie silnika tak aby dostosować do spalania paliwa wysokooktanowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzisiejsze info z Reutersa:

 

15:56 30Dec09 EMIT-PKNORLEN PKN ORLEN S.A. podpisał z SHELL Polska umowę na sprzedaż paliw

 

PKN ORLEN S.A. PODPISAŁ Z SHELL POLSKA UMOWĘ NA SPRZEDAŻ PALIW

 

Raport bieżący nr 195/2009

 

Zarząd Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. („PKN ORLEN S.A.”) informuje, że w dniu 30 grudnia 2009 roku PKN ORLEN S.A. zawarł umowę roczną z SHELL Polska Sp. z o.o. („SHELL Polska”). Na podstawie umowy PKN ORLEN S.A. będzie sprzedawał spółce SHELL Polska benzynę i olej napędowy w okresie od 1 stycznia 2010 do 31 grudnia 2010 roku. Szacunkowa wartość netto umowy wynosi 3 175 316 950 PLN.

Powyższa umowa spełnia kryterium „znaczącej umowy” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim, jako że jej wartość przekracza 10% kapitałów własnych PKN ORLEN S.A.

 

 

Data sporządzenia: 2009-12-30 System: ESPI

 

 

For Related News, Double Click on one of these codes:[PX] [DNP] [PL] [LPL] [EMIT] [PKNA.WA]

For Relevant Price Information, Double Click on one of these codes:

Wednesday, 30 December 2009 15:56:25EMIT [nSPL249770] {PL}ENDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22.12.2009

Umowa znacząca pomiędzy Grupą LOTOS S.A. a Lukoil Polska Sp. z o.o. (do końca 2010).

 

16.12.2009

Umowa znacząca na sprzedaż paliw pomiędzy Shell Polska Sp. z o.o. a Grupą LOTOS S.A. (do końca 2010)

 

20.11.2008

Zawarcie umowy znaczącej pomiędzy Grupą LOTOS S.A. a Statoil Poland Sp. z o.o. (do końca 2011 r.)

 

Trwają negocjacje z innymi koncernami (BP, inne).

 

Ja tankuję na neste albo na lotosie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22.12.2009

Umowa znacząca pomiędzy Grupą LOTOS S.A. a Lukoil Polska Sp. z o.o. (do końca 2010).

1.350.000.000 PLN

 

Umowa znacząca na sprzedaż paliw pomiędzy Shell Polska Sp. z o.o. a Grupą LOTOS S.A. (do końca 2010)

930.000.000 PLN

 

20.11.2008

Zawarcie umowy znaczącej pomiędzy Grupą LOTOS S.A. a Statoil Poland Sp. z o.o. (do końca 2011 r.)

ok. 494.000.000 PLN (320.000 ton)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys byl lotos, na 100% pamietam takie info. dostawcy paliw zmieniaja sie co jakis czas? ktos powyzej zdaje sie, ze wrzucal cos takiego

jeśli jesteś pewien na 100%, to pozwolisz, że zweryfikuję tą informację u rzeczonego producenta paliw :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...