Skocz do zawartości

Pomóżcie wybrać!!!


Dyzio_d

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę kupić kombi, nie drogie i wymyśliłem, że kupię sobie kolejne subaru. Potrzebuję to jako samochód do poruszania się po mieście z zaopatrzeniem, niewielkie ładunki (atr. spożywcze), poza tym jako drugi konieczny pojazd w domu. ponieważ z kasą na razie krucho to wybór padł na najtańsze możliwe. Jednak waham się pomiędzy Outback'iem, a Foresterem. Mieszkam w Bielsku, czasem jeżdżę na narty, często po górach. Jak sądzicie co lepsze OBK, czy Foryś???

Tutaj linki do ogłoszeń:

Forester:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13991817

 

OBK:

http://moto.allegro.pl/item1113041656_s ... r_2_5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio

Wszystko zależy od Twoich priorytetów ;) (jakie to odkrywcze :P )

1. Miałech takiego OBK w manualu, auto spoko, na pewno większa przestrzeń, komfort jazdy wyższy włącznie z dynamiką,

2. historię motoru 2.5 z tamtego okresu i jego niedomagania znasz, więc IMSO ryzyko w porównaniu do 2.0 N/A wyższe,

3. oba mają reduktory, więc po górkach i śniegu spoko, prześwit tyż podobny,

4. OBK ma, przynajmniej teoretycznie, większy przebieg i jest rok starszy, a kasa podobna

5. jeżeli głw. kryterium ma być przestrzeń (transport spożywki, rodzina) to OBK (aczkolwiek niekoniecznie ten, teraz to są dość mocno nadwerężone auta), natomiast jeżeli nie i mniej Ci wystarczy, to brałbym Forczastego

 

ps.

spalanie myślę, że wyjdzie podobnie (w każdym bądź razie mój legas III 2.0 palił więcej niż ten OBK)

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma jeździć po mieście, z towarem, to chyba lepszy Outback, bo bagażnik w Foresterze jednak do wielkich nie należy.

 

 

Z drugiej strony, Forester potrafi mile zaskoczyć jak trzeba czasem zjechać z asfaltu, a i trasę terenową na Plejadach mógłbyś zaliczyć :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do żadnego europaleta nie wejdzie :) a na serio wziąłbym raczej Forka ze względu na bardziej pionowy tył i wydaje mi sie że bardziej regularną przestrzeń ładunkową - skoro masz tym cos wozić to nie sądzę że beda to pączki luzem a raczej opakowania zbiorcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na Forka, bagażnik nie powala wielkością, ale skoro ma służyć do pracy to po złożeniu kanapy miejsca będziesz miał pod dostatkiem. Poza tym te 100kkm różnicy może mieć naprawdę niebagatelne znaczenie choć trzaby oba samochody dobrze obejrzeć. OBK ma automat, który jest ogólnie mniej trwały od manuala, jeśli nie był zadbany to będzie kaprysić i unieruchomi Ci biznes. Forek będzie lepszy przy ewnetualnych naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gourmet, ja raczej piszę w kontekście obu przedstawionych konkretnych aut. Jeden z nich (OBK) ma najechane 300kkm i ogólnie wygląda na zmęczonego. Dlatego obawiam się, że i automat może być już w kiepskiej kondycji bo nieprawidłowo traktowany szybciej potrafi się zużyć.

Nie mniej jednak prawidłowo użytkowany automat na pewno długo będzie slużył bezawaryjnie. Myślę, że równie długo jak manual. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra! To jeżeli możecie mi powiedzieć w kontekście skrzyni biegów, na co zwrócić uwagę kontrolując skrzynię. Czy są jakieś zauważalne symptomy wskazujące na zużycie skrzyni automatycznej. Nie ukrywam, że wolałbym automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra! To jeżeli możecie mi powiedzieć w kontekście skrzyni biegów, na co zwrócić uwagę kontrolując skrzynię. Czy są jakieś zauważalne symptomy wskazujące na zużycie skrzyni automatycznej. Nie ukrywam, że wolałbym automat.

Ty leniu! :twisted: :wink:

W automacie najważniejszy jest olej. Jak często był wymieniany (nie wiem jaki jest interwał) i jaki to był olej (specyfikacja producenta ma tu zasadnicze znaczenie), może uda Ci się to ustalić. Poza tym musisz fizycznie osłuchać i przetestować ten automat, biegi muszą się zmieniać płynnie w jedną i drygą stronę, żadnego szarpania, kickdowny, etc. Jeżeli z automatem jest coś nie tak to jest duża szansa, że to wyczujesz, ale musisz przejechać z 20km żeby rozgrzać dobrze olej i sprawdzić zachowanie na zimno i na ciepło :mrgreen:

I jeszcze jedno, jeśli będziesz miał wątpliwości i nie będziesz miał serwisu do sprawdzenia to lepiej odpuścić, przeciętny koszt remontu automatu to 3kPln...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście, na chwilę obecną, po kilku doświadczeniach itd. takiego OBK już bym nie kupił, a do tego w AT, ale jest jeden argument, który za nim przemawia - dynamika, IMSO 2.0 N/A nie jedzie (co wyrażałem już wielokrotnie na The Forum ;)), natomiast 2.5 daje sobie jakoś radę, na pewno lepiej niż 2.0 (co wydaje się oczywiste, ale to naprawdę czuć). Pytanie tylko, czy dla Dyzia ma to jakiekolwiek znaczenie? Jeżeli nie, to tak jak pisałem: Forek :) Poza tym, tak jak pisze emotorsport potencjalne koszty związane z obsługą OBK mogą być wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...