Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie ten postęp jakby w pewnych obszarach się zatrzymał - np. tak ciężko jest producentom używać trwałych materiałów czy lakierów, rozumiem że można ciąć koszty. Nawet chętnie bym dopłacił za plastiki które się nie rysują od szmatki z mikrofibry ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie Skode :D AWD przeciez i tak nikt nie potrzebuje a Haldex i tak jest lepszy od SAWD bo ma EDS a my zadnych szper nie mamy :P .

Mamy VDC, w którym jest funkcja elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, podobnie jak EDS w VAG-u (patrz wypowiedź Dyrekcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy VDC, w którym jest funkcja elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, podobnie jak EDS w VAG-u (patrz wypowiedź Dyrekcji).

 

Były też skargi użytkownika Forestera który miał problem z ruszeniem w sytuacji gdy dwa boczne koła był na lodzie. VDC nie pomogło. Coraz bardziej mam ochotę zrobić test i zobaczyć jak to jest naprawdę czy VDC daje namiastkę blokady czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej mam ochotę zrobić test i zobaczyć jak to jest naprawdę czy VDC daje namiastkę blokady czy nie.

tylko uważaj, bo w AT jest jakiś inny rozdział napędu i możesz utknąć :wink:

a zresztą o różnych rodzajach napędów Subaru było już sporo i chyba nawet konstruktorzy nie nadążają za tym, jaka wersja jest gdzie zamontowana :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko uważaj, bo w AT jest jakiś inny rozdział napędu i możesz utknąć :wink:

a zresztą o różnych rodzajach napędów Subaru było już sporo i chyba nawet konstruktorzy nie nadążają za tym, jaka wersja jest gdzie zamontowana :wink:

 

Wiem, sam tego nie będę robił na wypadek wtopy :-) Niby wiem jaki jest napęd w H6, ale lepiej sprawdzić jak to działa w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy VDC, w którym jest funkcja elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, podobnie jak EDS w VAG-u (patrz wypowiedź Dyrekcji).

Były też skargi użytkownika Forestera który miał problem z ruszeniem w sytuacji gdy dwa boczne koła był na lodzie. VDC nie pomogło. Coraz bardziej mam ochotę zrobić test i zobaczyć jak to jest naprawdę czy VDC daje namiastkę blokady czy nie.

Zerknij tutaj (od 9:10).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były też skargi użytkownika Forestera który miał problem z ruszeniem w sytuacji gdy dwa boczne koła był na lodzie. VDC nie pomogło. Coraz bardziej mam ochotę zrobić test i zobaczyć jak to jest naprawdę czy VDC daje namiastkę blokady czy nie.

Zerknij tutaj (od 9:10).

 

Kiedyś widziałem ten film, fajny. Coś takiego chciałbym powtórzyć samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak to dlaczego nikt nie chce podjac tematu "hamowanie silnikiem diesla"?

Mam Diesla MY08 mogę "podjąć temat" ale nie wiem jakie konkretnie masz pytanie.

 

 

O hamowanie silnikiem chcialem sie zapytac.

Jak oceniasz efektywnosc?

 

Hamuje lepiej czy moze gorzej niz silnik benzynowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie Skode :D AWD przeciez i tak nikt nie potrzebuje a Haldex i tak jest lepszy od SAWD bo ma EDS a my zadnych szper nie mamy :P .

Mamy VDC, w którym jest funkcja elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, podobnie jak EDS w VAG-u (patrz wypowiedź Dyrekcji).

 

 

:mrgreen:

 

-- 4 kwi 2012, o 15:49 --

 

Jesli tak to dlaczego nikt nie chce podjac tematu "hamowanie silnikiem diesla"?

Mam Diesla MY08 mogę "podjąć temat" ale nie wiem jakie konkretnie masz pytanie.

 

 

O hamowanie silnikiem chcialem sie zapytac.

Jak oceniasz efektywnosc?

 

Hamuje lepiej czy moze gorzej niz silnik benzynowy?

 

 

hamuje nawet lepiej czytaj "brutalniej". Przynajmniej dla mnie. Bez "międzygazu" trzeba się trochę postarać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten postęp jakby w pewnych obszarach się zatrzymał - np. tak ciężko jest producentom używać trwałych materiałów czy lakierów, rozumiem że można ciąć koszty. Nawet chętnie bym dopłacił za plastiki które się nie rysują od szmatki z mikrofibry ...

 

CO? to chyba przenosnia i wyolbrzymienie.

U mnie plastiki wygladaja normalnie.

W bagazniku troche porysowane.... ale dobermanek wazy swoje i rysuje nawet ceramiczny lakier na parkiecie....

Poza tym rozne "towary sie wozi :)

 

Jesli idzie o plastiki to jedna sprawa mi przeszkadza.

Deska (podszybie) paruje i zostawia tlusty nalot na szybie (od srodka).

Ale jeszcze nie mialem samochodu odpornego na ten problem.

Tak jak irytujacy jest brak rynienki i lewa wycieraczka zalewa boczna szybe woda.

 

-- Śr kwi 04, 2012 5:56 pm --

 

Jesli tak to dlaczego nikt nie chce podjac tematu "hamowanie silnikiem diesla"?

może dla tych samych powodów, dla jakich niektórzy nie chcą dyskutować o wyższości MT nad AT, albo nie odpowiadają na niewygodne pytania :wink: :?:

 

Naprawde?

 

A to ciekawe.

 

O wyzszosci AT nad MT mozna gadac ale pod warunkiem ze zostawi sie pod poduszka argumenty typu "ja lubie".

Ty tego nie potrafisz wiec .........

 

-- Śr kwi 04, 2012 6:00 pm --

 

 

 

 

hamuje nawet lepiej czytaj "brutalniej". Przynajmniej dla mnie. Bez "międzygazu" trzeba się trochę postarać.

 

Naprawde? Masz zainstalowane podnoszenie zaworow wydechowych dzialajace przy hamowaniu silnikiem?

Albo dodatkowe zawory otwierajace sie przy koncu cyklu sprezania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 marca napisales:

ale wadą było np. to, że jadąc dłuższy czas, jednostajnie np. ok. 70 km / h nie miałem szansy wrzucić 6-go biegu, żeby choćby zmniejszyć obciążenie silnika i zużycie paliwa - nawet korzystając z sekwencji nie byłem w stanie wrzucić wyższego biegu, bo komputer nie akceptował danego poziomu obrotów a może po prostu nie trafiłem na skrzynię, która mnie powali swoją inteligencją

To o czym tu jest mowa? Na co sie skarzysz?

dzisiaj pierwszy raz jechałem zgodnie z wybitną wiedzą dzielnych inżynierów z FHI, czyli korzystając z podpowiadacza zmiany biegów :wink:

trudno było wytrzymać tę katorgę, ponieważ podpowiadacz każe zmieniać biegi na wyższe w zakresie prędkości obrotowej 1.500 - 1.750

oznacza to nie mniej i nie więcej tylko zmianę biegu z 5 na 6 przy ok. 1.550 rpm i prędkości ok. 73 - 74 km/h (wg GPS) :wink: :mrgreen:

oczywiście na 6-tce prędkość obrotowa odpowiednio spada :wink:

kto korzysta z podpowiadacza?

 

P.S. jest jeszcze jedna możliwość, że licznik obrotów jest źle skalibrowany, tak jak większość wskaźników w OBK :wink:

 

 

Proszę Cię nie rób tego więcej. :evil: Wyłącz mega głośniki i posłuchaj silnika. Będziesz wiedział kiedy zmieniać biegi. :)

Ten "podpowiadacz" jest bez sensu.

 

TyrTyr - otwierają mi się różne rzeczy. Być może również te, które wymieniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię nie rób tego więcej. :evil:

Ten "podpowiadacz" jest bez sensu.

ale przecież pracował nad tym cały sztab inżynierów... i ja mam teraz nie korzystać? :wink:

uwierz mi Adam, że skorzystałem raz i wystarczy - psycha by mi siadła do reszty :wink:

P.S. mam nadzieję, że to nie ci sami fachowcy, którzy programują skrzynie AT :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten postęp jakby w pewnych obszarach się zatrzymał - np. tak ciężko jest producentom używać trwałych materiałów czy lakierów, rozumiem że można ciąć koszty. Nawet chętnie bym dopłacił za plastiki które się nie rysują od szmatki z mikrofibry ...

 

CO? to chyba przenosnia i wyolbrzymienie.

U mnie plastiki wygladaja normalnie.

 

Trochę przenośnia :-), ale w przypadku Hondy którą posiadam dużo do prawdy nie brakuje (np. łatwo zarysować szybkę od wskaźników). W przypadku Subaru jest lepiej z drugiej strony staram się uważać aby czegoś nie popsuć :-).

 

-- 5 kwi 2012, o 06:05 --

 

Proszę Cię nie rób tego więcej. :evil:

Ten "podpowiadacz" jest bez sensu.

ale przecież pracował nad tym cały sztab inżynierów... i ja mam teraz nie korzystać? :wink:

uwierz mi Adam, że skorzystałem raz i wystarczy - psycha by mi siadła do reszty :wink:

P.S. mam nadzieję, że to nie ci sami fachowcy, którzy programują skrzynie AT :wink:

 

Chyba jednak nie ci sami, AT działa dość dobrze, z podpowiadacza skorzystałem kiedyś na jeździe próbnej i faktycznie za szybko domagał się zwiększenia biegu. Zdaje się że mu nie chodzi o wskazanie momentu zmiany begu tylko o możliwość na nim jazdy (nie było czasu aby dokładniej się temu przyjrzeć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten podpowiadacz ma działać tak...

wbijasz bieg, puszczasz sprzęgło i jak widzisz mrugającą strzałkę wciśnij gaz do 3/4 i zmień na wyższy

 

jazda eko przy rozpędzaniu wymaga wbrew pozorom jako-takiej dynamiki

 

z tym ze ja w ogóle na tą strzałkę nie zwracam uwagi -najczęściej dociągam do 2.5(eko-jazda)-3.0 tys obr

 

ostatnia trasa 2 dniowa 1060 km w tym 2 miasta Szczecin, Poznań, jechałem zgodnie z przepisami bez zbędnego wyprzedzania (obroty na trasie ok 2 tys obr) spalił mi 56 litrów

 

-a wiec można jeździć oszczędnie nie męcząc się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O hamowanie silnikiem chcialem sie zapytac.Jak oceniasz efektywnosc?Hamuje lepiej czy moze gorzej niz silnik benzynowy?

 

Nie mam bezpośredniego porównania do legacy 2.0 MT

ale przejechałem się 2.0 AT i moim zdaniem efektywność hamowania silnikiem jest dużo wyższa w dieslu.

Podejrzewam że przy ręcznej skrzyni różnica byłaby mniejsza ale i tak diesel efektywniej hamowałby silnikiem.

Na SJS instruktor też zwracał uwagę na kwestię hamowania silnikiem w dieslu.Konkretnie mówiąc chodziło o dodawanie wiekszej ilości gazu między pachołkami slalomu i poźniejsze zdejmowanie nogi z gazu. Tłumaczył to właśnie gwałtowną utratą prędkości po zdjęciu nogi z gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten podpowiadacz ma działać tak...

wbijasz bieg, puszczasz sprzęgło i jak widzisz mrugającą strzałkę wciśnij gaz do 3/4 i zmień na wyższy

 

jazda eko przy rozpędzaniu wymaga wbrew pozorom jako-takiej dynamiki

 

z tym ze ja w ogóle na tą strzałkę nie zwracam uwagi -najczęściej dociągam do 2.5(eko-jazda)-3.0 tys obr

 

ostatnia trasa 2 dniowa 1060 km w tym 2 miasta Szczecin, Poznań, jechałem zgodnie z przepisami bez zbędnego wyprzedzania (obroty na trasie ok 2 tys obr) spalił mi 56 litrów

 

-a wiec można jeździć oszczędnie nie męcząc się

/

 

spalił 5,2 l /100 :shock: :?:

nie zasnąłeś w trakcie jazdy :?: :P

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O hamowanie silnikiem chcialem sie zapytac.Jak oceniasz efektywnosc?Hamuje lepiej czy moze gorzej niz silnik benzynowy?

 

Nie mam bezpośredniego porównania do legacy 2.0 MT

ale przejechałem się 2.0 AT i moim zdaniem efektywność hamowania silnikiem jest dużo wyższa w dieslu.

Podejrzewam że przy ręcznej skrzyni różnica byłaby mniejsza ale i tak diesel efektywniej hamowałby silnikiem.

Na SJS instruktor też zwracał uwagę na kwestię hamowania silnikiem w dieslu.Konkretnie mówiąc chodziło o dodawanie wiekszej ilości gazu między pachołkami slalomu i poźniejsze zdejmowanie nogi z gazu. Tłumaczył to właśnie gwałtowną utratą prędkości po zdjęciu nogi z gazu.

 

Lembke, byłeś na szkoleniu, kasę wydałeś i nic nie zrozumiałeś. :twisted:

Nogę z gazu zdejmujesz po to, żeby dociążyć przód i efektywniej skręcić. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lembke, byłeś na szkoleniu, kasę wydałeś i nic nie zrozumiałeś. Nogę z gazu zdejmujesz po to, żeby dociążyć przód i efektywniej skręcić.

Wydaje mi sie jednak że zrozumiałem. Chodziło o to że do prawidłowego wykonania ćwiczenia w tym przypadku slalomu B potrzebna jest odpowiednia prędkość powiedzmy ok 50-60 km/h. Jak sie patrzy z zewnątrz na samochody wykonujące ćwiczenie to doskonale widać kiedy kierowca dodaje gazu a kiedy odejmuje. Nawet moim niedoświadczonym okiem widziałem różnicę w zachowaniu samochodu z silnikiem benzynowym i z dieslem. Samochody z silnikami benzynowymi miały jakby większą inercję po odjeciu gazu. W dieslu po rozpędzeniu sie do 50 km/h na 2 biegu i naglym odjęciu gazu samochód daje nura i już masz 30km/h przez to masz mocno dociążone koła i efektywniej skręcasz ale też gwałtownie tracisz prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...