Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

bagażniki z logo Subaru produkuje Mont Blanc (tak jak i poprzeczki dostępne u naszych dealerów), więc najpewniej będzie kupić bagażnik właśnie tej firmy - bez logo Subaru to koszt jakieś 25 - 30% niższy :wink:

Z poprzeczkami jest jednak słabo - próbowałem kupić w firmie "bagażnikowej" i niestety nie znaleóliśmy ich w katalogu Mont Blanc.

Jak się człowiek dowiedział u importera - MontBlanc ma podobno taką politykę że jeśli oferuje jakieś poprzeczki jak OEM dla producenta samochodu , to nie ma tego przez pewien czas w sprzedaży pod swoim logo. I dlatego nie ma (nie było jesienią 2010) w sprzedaży tych poprzeczek poza siecią dealerską SUBARU.

No i kupiłem je w salonie A.Koper - mają logo SUBARU i poniżej drobnym druczkiem "Mont Blanc".

ZZ "trumną" jest prościej - praktycznie każda pasuje, jest jednak małe "ALE" - miałem (i mam nadal) trumnę z poprzedniego samochodu , gdzie były poprzeczki THULE. I okazało się że nie pasują , bo szerokość samej belki poprzeczki MontBlanc jest większa o bodajże 7 mm.

Ale nic to - pojechałem do ślusarza i mi wykonał mocowanie w odpowiednim rozstawie (4 uchwyty za 100 PLN), przykręciłem - trzyma pięknie.

Objechało już ze mną narty w Czechach, potem poprawka we Włoszech - zero problemu :)

Tak więc mając to na uwadze można śmiało kupować w zasadzie dowolny box dachowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kwesti wymiany oleju chciałbym tylko dodać ze większość producentów zaleca wymianę co15 lub mniej tys km gdy auto jest eksploatowane w trudnych warunkach. W Polsce 100% to trudne warunki :| :D:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem THULE 4900 wersja srebrna aerodynamiczna (czarna jest metalowa o przekroju kwadratowym co powoduje wieksze opory powietrza i wiekszy szum).

Ten bagaznik jest najmniejszy ze wszystkich dostpnych, ma to znaczenie poniewaz powoduje nizsze zamocowanie trumny (blizej dachu co daje lepsza aerodynamike).

Box wypozyczylem :) 15 pln za dobe :)

 

190 km/h i dalej mialem go na dachu, podobnie jak antene cb na magnesie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori nie sięga

 

tez na to zwracalem uwage ale tam pod pedalem jest "brzuch" wiec nie wiem czy cos dopasujemy, ja juz kombinowalem zeby nakleic tam jakas wykladzine ..

 

moje auto ma 1,5 roku -dywanik gumowy ma juz dziure :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori nie sięga

 

tez na to zwracalem uwage ale tam pod pedalem jest "brzuch" wiec nie wiem czy cos dopasujemy, ja juz kombinowalem zeby nakleic tam jakas wykladzine ..

 

moje auto ma 1,5 roku -dywanik gumowy ma juz dziure :x

 

Przepraszam w jakich butach wy chodzicie?

 

A moze wam sie jakies gramoczasteczki zalegly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tu bo Legacy to prawie to samo co OTB, a w tym wątku ruch jakby większy :wink: Chodzi mi o odgłos buczenia, wydobywający się z przedniej osi podczas hamowania, a w zasadzie już na samym końcu dohamowania się do zera , np. przed przejściem dla pieszych :idea: :?: Jak dotąd zaobserwowałem to tylko na ciepłych hamulcach, miał już ktoś takie coś :?: Aha, przebieg auta 16500km, tarcze jak dotąd nie pokrzywione :mrgreen: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakim przebiegu tak się wytarła ta wykładzina?

 

 

ok. 29k km.

 

-- 24 maja 2011, o 15:03 --

 

Ori nie sięga

 

tez na to zwracalem uwage ale tam pod pedalem jest "brzuch" wiec nie wiem czy cos dopasujemy, ja juz kombinowalem zeby nakleic tam jakas wykladzine ..

 

moje auto ma 1,5 roku -dywanik gumowy ma juz dziure :x

 

Przepraszam w jakich butach wy chodzicie?

 

A moze wam sie jakies gramoczasteczki zalegly?

 

 

butów z metalowymi flekami nie używam :mrgreen: główne obuwie sportowe.

Problem w tym, że dywanik kończy się w miejscu gdzie opiera się pięta a tm jest tylko czarna wykładzina, która wytrzymałą niecałe 30k km i 11 miesięcy. Żeby było śmieszniej dywanik mam oryginalny więc warunki gwarancji zachowałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma nico mniejszy przebieg (ok. 26k km - 8 miesięcy) i dużego zużycia nie zauważyłem (może trochę na dywaniku, ale podobnie to wygląda jak w innych samochodach), ale moja noga jest jakieś 5cm za krawędzią dywanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nalepki na plastiki to znana technika wassertransferdruck. Jak sie sreberka powycieraja to chce w carbone zrobic. umnie za to pojawila sie dziura na fotelu ... nie przypomnam sobie bym srubokreta w kieszeni wozil :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

butów z metalowymi flekami nie używam :mrgreen: główne obuwie sportowe.

Problem w tym, że dywanik kończy się w miejscu gdzie opiera się pięta a tm jest tylko czarna wykładzina, która wytrzymałą niecałe 30k km i 11 miesięcy. Żeby było śmieszniej dywanik mam oryginalny więc warunki gwarancji zachowałem :mrgreen:

 

To dziwne.

Ja mam dopiero jakies 16 tys i nie widac zadnego zuzycia.

Coprawda na dziendobry zafundowalem sobie "blotno-sniegowe" dywaniki, ale, zony Forester jest z roku 2002 i ona ma orginalne dywaniki.

Zero problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 a Ty masz gumowe dywany?

 

 

Mam materiałowe, czarne z nadrukiem Subaru. Oferowane przez SIP. http://www.sklep.subaru.pl/dywaniki-leg ... d-418.aspx

dostałem z autem. Problem w tym, że są one bardzo krótkie nie nie pokrywają wykładziny przed i pod pedałem gazu. But opiera się akurat za ich zakończeniem i wyciera "główną" wykładzinę. Powinien być tam " język" wchodzący pod pedał i po sprawie a tak robi się nie przyjemnie. But się "zaczepia" o rozwarstwioną wykładzinę......

Szukałem trochę w sieci, pytałem w kilku sklepach ale nikt nie robi dedykowanych do Legacy/OBK. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma nico mniejszy przebieg (ok. 26k km - 8 miesięcy) i dużego zużycia nie zauważyłem (może trochę na dywaniku, ale podobnie to wygląda jak w innych samochodach), ale moja noga jest jakieś 5cm za krawędzią dywanika.

 

 

No właśnie ... . Po przeczytaniu posta Kolegi Adam12 przyjrzałem się dokładnie jak to jest u mnie i po wielu przymiarkach wychodzi na to, że gdybym chciał trzymać stopę przed krawędzią "dodatkowej" wycieraczki - musiałbym sobie najpierw zwichnąć kostkę albo utrzymywać stopę przechyloną w prawo o ok. 70* ... .

 

Reasumując - po wielu próbach wydaje mi się, że zniszczenie fabrycznej wykładziny jest możliwe tylko w jednym przypadku (a to już parokrotnie widywałem w różnych prawienowych autach) - damskimi szpilkami o powierzchni obcasa 0,02 mm :wink: ... .

W "automatach" taką "poprzebijaną" szpilkami wykładzinę często też widać bezpośrednio pod "stopką" lewej nogi.

 

U mnie (coprawda dopiero dobijam 10 tyś.km. ale już musiałoby być coś widać) - brak jakichkolwiek śladów zużycia - tak na "dywaniku głównym" jak i na wycieraczce "dodatkowej" ... .

 

Pozdrawiam, Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurna moja ładniejsza połowa nie używa takowych czyli 0,02 mm. Lub o czymś nie wiem :) Chyba się nie obędzie bez poważnej rozmowy :mrgreen:

 

Specjalnie dla was odkurzę i wypiorę dzisiaj dokładnie wykładzinę i wkleję fotkę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie - ja nie podważam tego co napisałeś ... . Staram się jedynie znaleźć sensowną przyczynę zaistniałej sytuacji ... .

 

Wiesz - uszkodzoną wykładzinę to jeszcze można zrozumieć ale gorzej kiedy dziurki od szpilek pojawiają się np. w podsuftce :lol: 8) ... .

 

Pozdrawiam ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...