Jump to content

Chłodnica oleju.


Dyzio_d
 Share

Recommended Posts

Zauważyłem, że po założeniu płyty alu pod silnikiem i skrzynią, jakby bardziej grzeje mi się olej. Pomyślałem więc, że może byłoby warto zamontować jakąś chłodnicę oleju. Pytanie brzmi tak: Jaką chłodnicę oleju polecacie? Musi być niedroga bo auto i tak wystawiłem na sprzedaż (choć bez przekonania), czy trudny jest montaż i gdzie należałoby ją umieścić; przed czy za chłodnicą cieczy? Gdzie i jakim diwajsem należy się wpiąć w układ olejowy?

Wot tak parę pytań jakby się komu nudziło to może coś skrobnąć. Podobno mają wrócić pomuki!!!

:wink:

Link to comment
Share on other sites

ja kiedys ale to nie w subci ale torowym bmw montowalem specjalną podstawke pod filtr oleju i dopiero do niej wkrecalo sie filt, gdzis cos takiego widzialem na necie do subaru, chłodnica to zwyczajny kawalek rurki 3 razy zgiety umieszczony w dole zderzaka przed chłodnica zasadnicza. Przynajmniej tak to ja mialem rozwiazane i tak podpatrzylem w kilku autach .

hmmmm wiesz co tak teraz sie zastanawiam czy ja nie mam orginalnej w ej20K czyli type r ale bij zabij nie pamietam czy mam ale na 99% tak czyli moze by sie dalo z type r zaadoptowac układ??

Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem, że po założeniu płyty alu pod silnikiem i skrzynią, jakby bardziej grzeje mi się olej. Pomyślałem więc, że może byłoby warto zamontować jakąś chłodnicę oleju. Pytanie brzmi tak: Jaką chłodnicę oleju polecacie? Musi być niedroga bo auto i tak wystawiłem na sprzedaż (choć bez przekonania), czy trudny jest montaż i gdzie należałoby ją umieścić; przed czy za chłodnicą cieczy? Gdzie i jakim diwajsem należy się wpiąć w układ olejowy?

Wot tak parę pytań jakby się komu nudziło to może coś skrobnąć. Podobno mają wrócić pomuki!!!

:wink:

 

Zamontuj dowolną, byle tylko pasowała do Twojego wozu. Ja kiedyś kupiłem bajeranckie GReddy, a okazało się, że jest do MY'03-'05 (choć pan sprzedawca zapewniał, że do '06 jak najbardziej będzie ok) i musiałem sprzedać i zamienić na Mocala. Pamiętaj, że oprócz chłodnicy przyda się jeszcze termostat :idea:.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie by było Założyć FMIC a chłodnice oleju wstawić w miejsce TMIC i z kurnika by sobie ciągnęła :)

gdzies na jakims zdjeciu widzialem takie rozwiazanie :roll:

 

 

tonie jest dobry pomysł z tym umieszczeniem chłodnicy, choć sam o tym myślałem w swoim, ale mechanicy skutecznie mnie od tego pomysłu odwiedli :roll:

Po pierwsze jest duże ryzyko awarii, pękniecie przewodu,kolanka, chłodnicy, a wtedy wyciek oleju prawie wprost do turbo i pożar gotowy.

Po drugie wchodzące powietrze prze wlot przelatując przez chłodnice, oddaje ciepło wprost na rury od IC do kolektora, wiec to jest bez sensu, można temu zapobiedz owijając rury specjalną taśmą, ale znowu podnosimy ryzyko że jakikolwiek wyciek, nasączy taśme, zapali sie i nie mamy auta :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, a do tego jak stoimy to gorące powietrze od silnika, turbiny i downpipe'u pięknie nagrzewa nam taką chłodnicę.

Link to comment
Share on other sites

Podpinając się pod temat...jako, że mam zamontowaną chłodnicę oleju (prawdopodobnie z termostatem) jeszcze przez poprzedniego właściciela...

 

Domyślam się, że w chłodnica jest cały czas wypełniona olejem. Zakładając, że jest termostat - to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury w obieg puszczany jest olej.

 

Pytanie: co dzieje się z olejem z chłodnicy podczas wymiany oleju (tej co 7,5kkm) i jak powinno być to poprawnie wykonane...?

Link to comment
Share on other sites

Olej spuszczamy jak silnik jest gorący więc termostat od chłodnicy oleju będzie otwarty ale tak czy siak w chłodnicy zawsze trochę oleju zostaje - nie ma to większego znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, a do tego jak stoimy to gorące powietrze od silnika, turbiny i downpipe'u pięknie nagrzewa nam taką chłodnicę.

 

Dopiero po zdemontowaniu TMICa widzę, ile ciepła idzie do góry i skutecznie podgrzewa to, co tam jest - czyli owego TMICa i ewentualną chłodnicę oleju. Może przy jeździe na autostradzie by się to sprawdziło, ale w korkach / na ciasnej próbie ugotowanie oleju murowane :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Przemeq - a powiedz, jak Ci sie jezdzi z fmic po przesiadce z tmic - jakies roznice zauwazasz w reakcji na gaz, w czasie, w jakim dolot jest nadmuchany przez turbo? Jakis wiekszy bezwlad?

Chociaz Ty masz z drugiej strony dosc duze turbo, to moze roznica i tak mniej zauwazalna?

Link to comment
Share on other sites

Przemeq - a powiedz, jak Ci sie jezdzi z fmic po przesiadce z tmic - jakies roznice zauwazasz w reakcji na gaz, w czasie, w jakim dolot jest nadmuchany przez turbo? Jakis wiekszy bezwlad?

Chociaz Ty masz z drugiej strony dosc duze turbo, to moze roznica i tak mniej zauwazalna?

 

Na razie docieram, program jest "docieraniowy", tak że jedyna różnica jest taka, że czuję, jakbym jeździł Żukiem - taka jest dynamika! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Tak, mysle ze cenowo jest OK, a jakosciowe tez raczej nie byle co. Chlodnica markowa, z reszta raczej by nie ryzykowali. Zapewne przy samodzielnym dobieraniu/poszukiwaniu/sprowadzaniu komponentow wyjdzie taniej... troche taniej. Oczywiscie narobisz sie a i tak cos do czegos nie bedzie pasowac :roll: re5pect jest dosc elastyczny, mysle ze mozesz z nimi ponegocjowac drobna znizke albo zamiana chlodnicy na wieksza albo cos innego.

 

Co do nagrzewania sie chlodnicy... to mozna jeszcze do niej wentylatorek zalozyc.

Link to comment
Share on other sites

Węze mają 130cm. Także myślę, że będą OK.

Chłodnicę dam chyba przed chłodnicą wody.

Link to comment
Share on other sites

ja moją chłodniczke wrzucam w prawe nad kole. Znajomy mial tak w swojej Ibizie i spełanio zadanie bardzo dobrze. Wlasnie wszystko jest montowane razem z zegarkiem wiec powiem wam jakie temperatury osiagam. fotki tez wrzucę jak tylko bede dziewszystko gotowe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...