Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Bo_Lo ciekawy jestem odpowiedzi na podstawowe pytanie - mulenie ustało? :-)

 

Nie włączyłeś odczytu Learned Ignition Timing. Mógłbyś w wolnej chwili rzucić okiem jak to u Ciebie wygląda? Ja dziś na trasę podłączę kompa na 2 godziny i chciałbym porównać z kimś. Aha, i w instrukcji ECU Explorera wyczytałem że im mniej parametrów się wybierze tym szybszy odczyt.

 

Urbi, masz PW :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mulenia typowego jak w temacie to nie mam.jedynie jak mocniej dodam gazu czasem przy ok 4tys. Przez moment jakby paliwa braklo,brak mocy i od ok 5k jest ok

Dziwi mnie tylko ze w dolnej tabeli nie wykrywa knock sensora.caly czas jest 0.

Czasami jest wrażenie ze auto Jest troszkę slabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Knock correcton cały czas pokazuje 0

Pytanie czy podczas jazdy też jest zero? Jakbyś pojeździł z włączonym programem (zapamięta wartości min. max.) lub logował podczas jazdy (u mnie jak włączałem ogrzewanie tylnej szyby zaczynał pisać). Jak zapiszesz plik, masz taką opcję open log file - pokaże się tabela wybranych parametrów zapisywanych w czasie logowania. Ważne żebyś też wrzucił knock signal # - logując możesz określić nie tylko czy sygnał był, ale też kiedy był (przy jakich np. RPM).

To że po 40 km po przygazowaniu na postoju Knock correction=0 znaczy tylko, że nie zamulił. Ja obserwowałem tylko wartości ujemne. Spontaniczny "powrót" z ujemnych na zero uzyskałem na dłuższej trasie (o ile dobrze pamiętam 2 stopnie na 350km).    

 

 

Rano podłączyłem kompa i był tylko P0111( map sensor) 037 nie powrócił Jak odpiąłem wtyczke knock sensora to wyskoczył P=P0336-Crankshaft position sensor Normalnie czarna magia.A po zwarciu kostek nadal wywala tylko 22

Tego już nie ogarniam. Myślę, że musisz wstawić auto do dobrego warsztatu. Za dużo zmiennych a dodatkowo stukowiec po modyfikacji.


 

 

w instrukcji ECU Explorera wyczytałem że im mniej parametrów się wybierze tym szybszy odczyt.

To prawda - szczególnie ważne przy logowaniu Knock signal # on/off (jak jest za dużo parametrów nie zapisze sygnału choć w międzyczasie był)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Knock correcton cały czas pokazuje 0

Pytanie czy podczas jazdy też jest zero? Jakbyś pojeździł z włączonym programem (zapamięta wartości min. max.) lub logował podczas jazdy (u mnie jak włączałem ogrzewanie tylnej szyby zaczynał pisać). Jak zapiszesz plik, masz taką opcję open log file - pokaże się tabela wybranych parametrów zapisywanych w czasie logowania. Ważne żebyś też wrzucił knock signal # - logując możesz określić nie tylko czy sygnał był, ale też kiedy był (przy jakich np. RPM).

To że po 40 km po przygazowaniu na postoju Knock correction=0 znaczy tylko, że nie zamulił. Ja obserwowałem tylko wartości ujemne. Spontaniczny "powrót" z ujemnych na zero uzyskałem na dłuższej trasie (o ile dobrze pamiętam 2 stopnie na 350km).    

 

 

Rano podłączyłem kompa i był tylko P0111( map sensor) 037 nie powrócił Jak odpiąłem wtyczke knock sensora to wyskoczył P=P0336-Crankshaft position sensor Normalnie czarna magia.A po zwarciu kostek nadal wywala tylko 22

Tego już nie ogarniam. Myślę, że musisz wstawić auto do dobrego warsztatu. Za dużo zmiennych a dodatkowo stukowiec po modyfikacji.

 

 

w instrukcji ECU Explorera wyczytałem że im mniej parametrów się wybierze tym szybszy odczyt.

To prawda - szczególnie ważne przy logowaniu Knock signal # on/off (jak jest za dużo parametrów nie zapisze sygnału choć w międzyczasie był)

 

Przejechałem się kawałek ,dość ostro i nadal knock correktion 0

Dzisiaj jak bede jechal do pracy to całą drogę(20km) bede obserwował.

 

 

Knock correcton cały czas pokazuje 0

Pytanie czy podczas jazdy też jest zero? Jakbyś pojeździł z włączonym programem (zapamięta wartości min. max.) lub logował podczas jazdy (u mnie jak włączałem ogrzewanie tylnej szyby zaczynał pisać). Jak zapiszesz plik, masz taką opcję open log file - pokaże się tabela wybranych parametrów zapisywanych w czasie logowania. Ważne żebyś też wrzucił knock signal # - logując możesz określić nie tylko czy sygnał był, ale też kiedy był (przy jakich np. RPM).

To że po 40 km po przygazowaniu na postoju Knock correction=0 znaczy tylko, że nie zamulił. Ja obserwowałem tylko wartości ujemne. Spontaniczny "powrót" z ujemnych na zero uzyskałem na dłuższej trasie (o ile dobrze pamiętam 2 stopnie na 350km).    

 

 

Rano podłączyłem kompa i był tylko P0111( map sensor) 037 nie powrócił Jak odpiąłem wtyczke knock sensora to wyskoczył P=P0336-Crankshaft position sensor Normalnie czarna magia.A po zwarciu kostek nadal wywala tylko 22

Tego już nie ogarniam. Myślę, że musisz wstawić auto do dobrego warsztatu. Za dużo zmiennych a dodatkowo stukowiec po modyfikacji.

 

 

w instrukcji ECU Explorera wyczytałem że im mniej parametrów się wybierze tym szybszy odczyt.

To prawda - szczególnie ważne przy logowaniu Knock signal # on/off (jak jest za dużo parametrów nie zapisze sygnału choć w międzyczasie był)

 

Pisałem z kolegą S1mon i miał bardzo podobnie-jakieś dziwne błędy po odpięciu knocka(tak jak u mnie 0111 i 037)po podłączeniu masy  błędy zniknęły i nie powróciły.Zresztą w wolnej chwili sprawdzę czy sonda ma sprawną grzałkę i pokaże komuś odczyty V czy prawidłowo działa(niby pokazuje od zera do 1V czyli teoretycznie ok,po odpuszczenia gazu jak schodzi z obrotów pokazuje0)

Coraz bardziej kusi mnie odkręcenie knocka i zmasowanie tylko tak jak S1mon.On juz tak jezdzi ok pół roku i nic się nie dzieje(teoretycznie na LPG ryzyko stukowego spalania jest znikome)

Dzisiaj zauważyłem że jak chodzi na wolnych obrotach i kopne w gaz to zanim wejdzie na obroty jest chwilka zwłoki  i słychsć takie cykanie w okolicy cewki.Sprawdzałem w innym N/A i czegoś takiego nie ma.Czyzby cewka?

Poza tym rano popsikałem Contactem do styków wtyczkę do sondy i MAPsensora i na razie nie zamula przy pałowaniu w okolicach 4krpm.Zaraz jade na nocke to podepne kompa czy te błędy powróciły(od resetu przejechane 60km,kilka razy zapalił się check)

Suma sumaru prawdopodobnie sukcesywnie co miesiąc będe coś wymieniał

-sonde(na uniwersalna NTK ok 100zł)

-Map sensor(używka 50zł)

-cewka (Janmor 200zł)

-stukowy (OEM 270zł) 

W międzyczasie wyreguluje zawory bo mam juz przejechane ok 30tys od ostatniej kontroli.

Jeszcze mi powiedzcie jak sie uruchamia to logowanie i gdzie to potem znajde?o co w  tym wogóle chodzi? :wacko:  :ph34r:

Dziennik pokładowy.22.00zulu;)

Podlaczylem sie i blad p0111

Przejechalem 20 km i w tabelce knock correction nadal 0

Za to w ignition timing mninimalna zarejestrowana wartość -6

Jak dodaje gazu to w rubryce aktualnego odczytu przez pierwsza sekundę okazuje -2 czasem -6 po czym wchodzi w wartości dodatnie.Max wartości nie pamietam

Ale tabelka knock correction nadal 0.

Acha ,co do sondy to wartości zmieniają sie nawet na biegu halowym w zakresie od 0do 900

a w tabelce niżej gdzie pokazuje sygnał z czujnika czy jest czy nie czasem pokazuje 0 a w większości 1.Co to oznacza?

I teraz pytanie za 100pkt gdzie znajdę te logi?one sie robią automatycznie?w jakim pliku je znajdę?kliknalem prawym myszy na knock corr i ignition timing i jako plik docelowy wybrałem folder na pulpicie ,ale nic tam nie ma:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przy podłączonym kablu i wybranych parametrach do analizy włączać i wyłączać ogrzewanie tylnej szyby. Zapis też odpalałem którymś klawiszem Fn jeżeli dobrze pamiętam, ale teraz nic nie mogę sprawdzić bo na obecnym sofcie ECU program mi nie działa.

 

Manual do EcuExplorera pewnie już znalazłeś:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fecuexplorer.googlecode.com%2Ffiles%2Fuserguide_ecuexplorer.pdf&ei=eg9UVPXjF9fratyIgIAI&usg=AFQjCNEnheezfeOh4HYvEt71CNTLh3XGuw&bvm=bv.78677474,d.d2s

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma dać to wlaczanie ogrzewania?

Z tym zapisem to spróbuje tym Fn

A co sadzisz z tym sygnalelem z sondy?czy to ze w dolnej tabelce raz jest 0 taz 1 świadczy ze sobda co jakiś czas nie działa? Jak zaznacze w klime to kiedy ja wlacze 1 jest caly czas ,jak wylacze 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co ma dać to wlaczanie ogrzewania?

... żebyś się nie zabił jak klikasz na laptopie podczas jazdy :).

Jak klikniesz prawym przyciskiem powinno być menu (to w którym wybrałeś folder na logi)

Start File Capture = start zapisu (obok jest chyba ten klawisz Fn)

Trigger Logging on Defog Switch - jeżeli zaznaczone możesz zaczynać i kończyć pisanie włączając i wyłączając ogrzewanie tylnej szyby. Pisanie bez przerwy długiej trasy jest bez sensu - trudno to potem analizować. łatwiej zapisać kilka typowych kawałków (ostre przyśpieszanie, rozpędzanie z wolnych obrotów itp.) - piszesz jak masz włączone ogrzewanie. Jak wyłączysz i włączysz - zaczynasz pisać nowy plik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ,dzieki za manuala.dzisiaj troche potestuje i wrzucę tu wyniki:)

Niestety nie wrzuce logow,nie mam uprawnien do wklejania plikow tego typu.Chyba ze wieczorem po prostu zrobie foto logów i wrzuce jako zdjecia ;)

Wnioski:

1)Prawdopodobnie błędy P0111 i P0037 wyskakują dlatego że w ecuexplorerze na liście pojazdów nie ma N/A- są tylko  WRX i STI wersje USDM i notUSDM

W rzeczywistości są to błedy 22 i 12(knock sensor i jakis tam powiązany z nim '' switch  circuit'')

Odczyty z sondy są prawidłowe,pewności nabiorę jak sprawdzę miernikiem czy grzałka w sondzie działa(może pokazywać jej błąd przez  niesprawną grzałkę)

2)Auto jeżdzi normalnie,tylko chheck sie zapala -czasami raz na 50 km ,czasem co chwile zapala sie i gaśnie.Korekcja knock sensora cały czas pokazuje 0

Co sugerowałoby że po prostu czujnik jest zepsuty i zgłaszany jest jego błąd(klasyczny przypadek nadwrazliwości sensora i cofania zapłonu najczęściej nie powoduje zapalenia się CEL.Po prostu cofa zapłon i zamula w tym momencie)

Co do chwilowego braku mocy przy 4krpm przy agresywnym przyspieszaniu- znalazłem podobny temat na forum i tam pomogło przeczyszczenie i spikanie ''kontaktem '' wtyczki od sondy.U mnie zrobiłem to z wtyczką sondy i map sensora i od tego czasu odpukać problem nie istnieje a auto śmiga jak szalone :D

Kolejna sprawa- zauważyłem że jak na wolnych obrotach ''kopne'' w gaz to jest chwila zastanowienia,kilka cyknięć w okolicy cewki i dopiero wkręca sie na obroty,u kolegi w N/A 115hp. taki efekt nie występuje-auto od razu się wkręca na obroty-prawdopodobnie ''kończy''mi się cewka.

Wnioski:

-Podmienie cewke na próbe

-sondy nie ruszam

Jeśli zamulanie przy 4krpm nie powróci zostawiam jak jest i w przyszłości zakup nowego knock sensora OEM

Jeśli powróci zaryzykuje 50zł i kupię używkę Map sensora

Jedno co mnie dziwi to pojawiające się czasem w logach wartości 1.12.2000( w różnych tabelkach)

logów nie moge tu wrzucić bo nie mam uprawnien do tego typu plików a wrzucanie jpg bez sensu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani wyrywkowo przegladam ten wątek , ale tu jak widze jest kilka problemow , i dotyczacych zupelnie innych aut , z innymi  sterownikami itp. a wszyscy chca wkladac do jednego worka :( 

Inny jest problem w N/A 98-03 , a jeszcze inny w DOHC 2.0 , a tu widze że wszyscy wrzucają problem i rozwiazania  z lat 99 , i te same do 2007. Sorry , ale to dwa swiaty , inne problemy i inne rozwiazania . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to dwa swiaty , inne problemy i inne rozwiazania .

@Carfit, masz rację, ale "jak żyć Panie Premierze"?

W jednym ASO mechanik mnie wysyłał do sąsiada na "remap" - biedaczysko już w rozmowie tel. z sąsiadem zorientował się,  że z tym remapem N/A to nie tak. W drugim ASO - "to problem paliwa" - tylko, że na 100 oct z Shella też "zamula". Kolejny warsztat - rozwiązanie typu "wiem, ale nie powiem" - widać, że chodzi o przeniesienie czujnika. Był w tym wątku polecany fachowiec który przenosi i "osłuchuje". Przepraszam, ja się nie znam, ale też mogę przenieść, podłączyć komp. i osłuchać, więc poprosiłem żeby napisali ci, którym ów fachowiec problem rozwiązał - cisza......

Uważam, że kluczowe jest to, czy w przypadku wystąpienia spalania stukowego czujnik po modyfikacji cokolwiek "słyszy".

Kolejny polecany warsztat - "problem nie taki prosty - dotyczy 30% N/A". Ostatni mechanik uważa filtr za dobre rozwiązanie.... choć nie ma z nim doświadczenia.

 

A co uważa @Carfit? Nie chodzi mi o diagnozy na odległość, ale wspomniałeś o różnicach w rozwiązaniach dla starszych i nowszych silników?

 

"Jak żyć Panie Premierze" ?

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ze ktos ogarnięty sie odezwał,bo na razie to poruszamy sie trochę jak "goryle we mgle";)

Carfit ,wiem ze "wiedza kosztuje" itp i gdybym nie miał do Ciebie tryliona kilometrów to juz bym byl w drodze,a tak koszt dojazdu wyjdzie tyle co wymiana na ślepo wszystkich czujników :D

Czy mógłbyś z grubsza określić /podzielic rocznikowo/silnikowo istotę problemu i proponowane rozwiązania?Fajnie jakby ten watek w końcu sie zakończy a może nawet zamienił w FAQ dla potomnosci

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzebaby zapytać prawnika czy da się zaskarżyć sip o sprzedaż aut z ukrytą wadą. Wtedy być może sip by zmusił fhi do rozwiązania problemu a tak wszyscy mają w dupie. Sorry ale gdybym miał ten problem nie odebralbym auta z aso gdyby byll na gwarancji. Nie wymienia silnik kompyter inne czujniki itd, to ich problem auto ma być sprawne i zgodne że specyfikacja. Kilka takich akcji to by sip dostał po tylku kosztowo a wtedy miałby motywację do rozwiązania problemu z fhi a jak nie to wymiana na auto wolne od wad. Niestety nie wiem czy to jest możliwe ale jak widzę ten ciągnący wątek i totalną olewkę że strony sip to pomimo, że nie mam takiego problemu to mnie szlag trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Logi-ktoś oceni?

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h10m17s*20-*20Kopia,4328342124.csv

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h15m42s,4328342077.csv

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h10m17s,4328342106.csv

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h16m43s,4328342062.csv

 

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h17m42s,4328342050.csv

 

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h17m42s,4328342050.csv

 

http://www.chomikuj.pl/bolo2610/Dokumenty/ecuExplorer*20*2001-11-2014*2006h20m49s,4328342021.csv

Tutaj wszystkie pliki do pobrania w jednym miejscu do pobrania z ''We transfer''

 

 

http://we.tl/IX0SgZUs4n


A więc jestem  po rozmowie ze znajomym który jakieś tam pojęcie o temacie tam ma(kilka grubych projektów,znane na racingforum) ,coś tam wie o strojenie itp. 

Zasugerował  że czujniki starego typu maja dość mały zakres działania i możliwośc cofania,więc jak przyjdzie konkretne stukowe wynikające z jakiś tam niedomagań silnika to i tak będzie ''lipton''

-W przypadku uszkodzenia samego czujnika śmiało spróbować podpasować z innego auta(on sam w zaturbionej na ok 300hp  almerze założył od innego modelu i śmiga)

Ewentualnie pożyczyć skądś sondę szerokopasmową,sprawdzić AFR,do tego zaufany gość od LPG który odpowiednio ustawi mapę itp,sprawny zapłon i wtedy odkręcić i uziemić czujnik i jeżdzić.

Co Wy na to?

U mnie odkąd spryskałem ''kontaktem'' wtyczki od map sensora i sondy auto jeżdzi jak trzeba,jedynie check się zapala co jakiś czas,ale nic poza tym.tfu,tfu odpukać...


Wdit:

No i lipa.kontrolka zapalała sięcoraz czędciej,aż w końcu dzisiaj zaczęło mulić jutro podepnę kompa i zobaczę czy wtedy cofa zapłon.Zaczynam poszukiwania czujnika z opla lub peugeota.Zamienniki oscylują w okolicach 25-35 zł nowe. Kwestia dobrania wtyczki.Dam znać jakie efekty

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też trochę ostatnio pologowałem. Przebieg zdarzeń:

 

1. Podpięcie filtra i reset kompa ECU Explorerem.

2. Przejechane przez tydzień 100km po mieście żeby się pouczył.

3. Podpięcie kompa i trasa 100km z włączonym logowaniem. Efekt: brak spalania stukowego, brak knock correction. Ignition timing cofany maksymalnie o 13 stopni (przy ruszaniu), learned ignition timing minimum 0 maksimum +16. Generalnie problem występuje, jak zawsze, przy ruszaniu, do około 1500 obr.

4. Odpięcie filtra i krótka wycieczka do sklepu z logowaniem. Efekt: od razu pojawiło się spalanie stukowe, learned ignition timing -11, knock correction -11, ogólny minimalny ignition timing -11. Zakres zamulenia trochę chyba wzrósł - z 1500 obr do ponad 2000.

5. Od razu na parkingu pod tymże sklepem podpięcie filtra i wycieczka z powrotem z logowaniem. Tym razem: logi knock correction i learned timing tak jak powyżej (-11) ale minimalny Ignition Timing -19 (!), tyle że knock signal 0. Wrażenia z jazdy bez zmian. Czyli potwierdza się to o czym pisaliście poprzednio - że samo podpięcie filtra nie odmula ECU od razu. On się bardzo powoli sam oduczy albo natychmiast pomaga reset.

 

I teraz wnioski moim subiektywnym zdaniem:

- filtr działa bardzo dobrze, gdyż bez niego od razu pojawia się knock signal. Zakładam że prawdziwego spalania stukowego nie ma bo jazda cały czas na LPG. Nie mam pewności czy filtr nie ogłusza czujnika za bardzo ale w sumie przy LPG ma to średnie znaczenie. W razie czego dla pewności można lać 98 - wszak to tylko na rozruch.

- na zresetowanym ECU z filtrem cofanie zapłonu wynika z mapy bazowej, bo nie ma knock signal ani knock correction. Silnik nie uczy się cofania, ale też niestety nie bardzo uczy się przyspieszania. Jeszcze nie udało mi się ustalić, dlaczego mapa bazowa jest tak cofnięta, a przede wszystkim - dlaczego zapłon nie jest przyspieszany w dolnym zakresie obrótów, skoro spalanie stukowe nie występuje. Dzwoniłem do ASO, przez telefon nie byli w stanie mi pomóc (co zrozumiałe - ale gość ogarniał temat że przyczyną może być knock sensor, zdziwił się jak mu powiedziałem że wiem iż to nie on) ale umówiłem się wstępnie na wizytę, podpięcie ichniejszego komputera i pełną diagnozę. Spróbujemy też wgrać nowe oprogramowanie do ECU jeśli będzie dostępne. Mam zamiar jechać do nich z założonym filtrem, bo inaczej będą mnie chcieli skasować na knock sensor a wiem że to nie pomoże. Mam nadzieję, że nie będą robić z tym problemów.

 

Właściwie to z powyższego wywodu nasuwa się tylko jedno pytanie - czemu mapa bazowa bez spalania stukowego ma mocno cofnięty zapłon i jak go nauczyć żeby bardziej wyprzedzał. Innymi słowy - co jeszcze może cofać zapłon oprócz knock signal. No chyba że wystarczy po prostu dać mu jeszcze więcej czasu żeby się nauczył? Ale czy 2 tygodnie i 300 km to za mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ignition time  na wolnych obrotach jest między 0 a 10,podczas jazdy jednostajnej ok 80km/h jest między 25-40 z reguły 35.Korekt zapłonu brak,knock signal 0

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,u mnie  w całym zapisie jest 0(knock correction)

.

Pomału mam dość tego auta ,żeby z takim kufnem sie tyle  :angry:

oczywiście poszedłem do auta i bateria w kompie umarła,(zanim padłaFreessm nie chce się połączyć z ecu)

szlag mnie trafi zaraz.

Jutro jade do opel shopu bo maja jakiś dwupionowy ,jak będzie pasowała wtyczka kupuję.

Najlepsze że dzisiaj auto jeżdzi normalnie,ino check się pali :wacko:

A u Ciebie koryguje na plus?Spójrz w moje logi,a i wrzuć swoje to porównamy

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w Twoich logach nie ma Learned Ignition Timing - jest tylko normalny Ignition Timing i Knock Correction. Ciekawi mnie, czy w aucie jadącym normalnie bazowa mapa jest taka sama jak u mnie i tylko Learned zwiększa wyprzedzenie, tak że nie spada poniżej 8 (u Ciebie to była najniższa wartość podczas jazdy), czy bazowa mapa się różni. A może bazowa mapa też może być różna w zależności od jakiejś zmiennej, której nie znam? Wygląda na to jakby poprawienie tej właśnie nieznanej zmiennej było rozwiązaniem moich problemów.

 

Ja właściwie nie mam logów, bazowałem na odczytach real-time. Maksymalna wartość Learned była u mnie +16, ale - przynajmniej z tego co zaobserwowałem podczas jazdy - nie odbywało się to w dolnym zakresie obrotów, który mnie interesuje. W najbliższym czasie spróbuję trochę pojeździć z zapisem logów i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej wersji ecuexplorer co mam nie ma opcji learned ignition Time.jest tylko ignition Time.a u Ciebie jaki jest max w igniton Time?Coraz bardziej dojrzewam do tego żeby to ustrojstwo odkręcić,zmasowac i niech sobie dynda.wyreguluje zawory,wymienie cewkę (swiece i kable juz wymieniłem) żeby zminimalizowaćryzyko stuku i wtedy chyba go odepnę .Sprobuje jeszcze z używką oem lub nowym od peugeota bo wygląda 100%identycznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to dziwne że nie ma... nawet jakbyś miał starą wersję to to jest tak ważny parametr że powinno być... u mnie max learned było +16 z filtrem. Bez filtra tylko +3 bo słyszał stuki. Szczerze mówiąc ja jeździłem ładnych parę tygodni z odkręconym i zmasowanym. Zawinąłem go jeszcze szmatą żeby nic nie słyszał ;) Wcześniej sprawdziłem świece, zmieniłem kable na ori Subaru i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czytam i czytam wasze posty i jakoś nie znalazłem informacji o tym że podczas zastosowania filtra ktoś zrobił reset ECU następnie ważne jest aby wyłączyć zapłon i 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon a dopiero za 4 razem uruchomić silnik wówczas tylko wtedy ECU jest czyste z zapamiętanych danych. Może teraz coś się zmieni z tymi logami o których wyżej jest opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czytam i czytam wasze posty i jakoś nie znalazłem informacji o tym że podczas zastosowania filtra ktoś zrobił reset ECU następnie ważne jest aby wyłączyć zapłon i 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon a dopiero za 4 razem uruchomić silnik wówczas tylko wtedy ECU jest czyste z zapamiętanych danych. Może teraz coś się zmieni z tymi logami o których wyżej jest opisane.

 

no o tym to nikt nie mówił :-) ja robiłem tylko reset przez ECU Explorera, bez zabawy zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również.pytanie:

Czy wam zapalal sie check czy tylko mulilo czy jedno i drugie?

Jak zauważył Carfit wszystko zalezy od modelu silnika i ecu.Jak wywnioskowałem po lekturze tego tematu w części problem da się usunąć softwarem a w części ni i pozostaje tylko hardware(rozwiązania mechaniczne typu "powieszenie"czujnika)

Wiem ze istnieja osoby ogarniające temat calkowicie ,ale z wiadomych powodów nie pochwala sie co i jak za friko;)

(podobna sytuacja jest z ecu opla 1.6 8v i wypadajacym zaplonem)

Chciałbym jedynie i mysle ze przy takich leciwych juz autach to nawet wypada-aby raz na zawsze powstał jakiś FAQ informujący w jakich modelach/rocznikach/wersjach silnikowych/ecu w jakim kierunku iść.Mysle ze ani serwis ASO ani nieASO raczej juz na użytkownikach np gc/gf n/a czy nawet troche młodszych aut, kokosów nie zarobi...Badz co bądź nie jeżdżę starym n/a dlatego bo go wole od gt czy sti ,tylko dlatego ze moje zarobki tylko na tyle pozwalają.Wręcz gdybym wiedział ze Np w moim przypadku wystarczy soft lub operacja mechaniczna jakakolwiek za powiedzmy jakies tam rozsądne pieniadze to juz dawno byłbym w Aso lub nieaso.Ale jak istnieje ryzyko ze Np pojadę 200-300 km i ktos zacznie działać metodą prób i błędów,wgrywać softy,"pan pojeździ i zobaczymy"a na to faktura na 500-1000zl to juz z paliwem prawie cala moja wyplata:/ albo pojadę Np 200km,po to żeby ktos powiesil czujnik .Ktos zarobi Np 100zl za ta operacje a ja z dojazdem stracę drugie tyle.To tylko luźne przykłady ,ale takie są realia ,tyle stron tematu o czymś świadczy.

Mysle ze ten procent ludzi która patrząc na taki FAQ dowie sie ze w ich przypadku potrzebny jest software i da 100%rezultaty ,co za tym idzie prędzej zdecydują sie odwiedzić ASO lub nieASO,zrekompensuje straty tych u których potrzebny jest hardware Np w postaci "powieszenia"czujnika lub jakiejś podkladki gumowej i zrobia too we wlasnym zakresie.Ale to tylko moje zdanie,w dodatku pisane na szybko w robocie więc pewnie nieźle pokręcone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podpięcie filtra i reset kompa ECU Explorerem. 2. Przejechane przez tydzień 100km po mieście żeby się pouczył. 3. Podpięcie kompa i trasa 100km z włączonym logowaniem. Efekt: brak spalania stukowego, brak knock correction. Ignition timing cofany maksymalnie o 13 stopni (przy ruszaniu), learned ignition timing minimum 0 maksimum +16. Generalnie problem występuje, jak zawsze, przy ruszaniu, do około 1500 obr. 4. Odpięcie filtra i krótka wycieczka do sklepu z logowaniem. Efekt: od razu pojawiło się spalanie stukowe, learned ignition timing -11, knock correction -11, ogólny minimalny ignition timing -11. Zakres zamulenia trochę chyba wzrósł - z 1500 obr do ponad 2000. 5. Od razu na parkingu pod tymże sklepem podpięcie filtra i wycieczka z powrotem z logowaniem. Tym razem: logi knock correction i learned timing tak jak powyżej (-11) ale minimalny Ignition Timing -19 (!), tyle że knock signal 0. Wrażenia z jazdy bez zmian. Czyli potwierdza się to o czym pisaliście poprzednio - że samo podpięcie filtra nie odmula ECU od razu. On się bardzo powoli sam oduczy albo natychmiast pomaga reset.

Wygląda że filtr działa - gratulacje! Ciekawe czy jak pologujesz dłużej to kiedykolwiek pojawi się knock signal? (czy układ z filtrem nie jest "całkiem głuchy"?)

 

 

czemu mapa bazowa bez spalania stukowego ma mocno cofnięty zapłon i jak go nauczyć żeby bardziej wyprzedzał.

Aktualizacja softu w ASO to pierwszy krok. Swoją drogą to już poniżej 1500RPM to bym wiele nie oczekiwał. Tam N/A zwyczajnie nie ma momentu obrotowego. To nie SBD - nie musisz ruszać bez dotykania pedału gazu :)

 

 

.Korekt zapłonu brak

Jeżeli ciągle brak jakichkolwiek korekt i zapala się CEL to zdaje się, że czujnik do wymiany

 

 

Właśnie w Twoich logach nie ma Learned Ignition Timing - jest tylko normalny Ignition Timing i Knock Correction.

O ile dobrze pamiętam w FreeSSM jest u mnie o jeden parametr więcej - to też może zależeć od wersji ECU

 

następnie ważne jest aby wyłączyć zapłon i 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon a dopiero za 4 razem uruchomić silnik wówczas tylko wtedy ECU jest czyste z zapamiętanych danych

U mnie reset z EcuExplorera lub FreeSSM bez żadnych dodatkowych manewrów wszystko czyścił w pamięci (korekty na zero itp.)

 

Czy wam zapalal sie check czy tylko mulilo czy jedno i drugie?

U mnie muliło bez CELa - po aktualizacji softu muli duuużo mniej - ale jednak...

 

 

Jak zauważył Carfit wszystko zalezy od modelu silnika i ecu.Jak wywnioskowałem po lekturze tego tematu w części problem da się usunąć softwarem a w części ni i pozostaje tylko hardware(rozwiązania mechaniczne typu "powieszenie"czujnika) Wiem ze istnieja osoby ogarniające temat calkowicie ,ale z wiadomych powodów nie pochwala sie co i jak za friko;)

Uważam, że lepiej żeby "osoby ogarniające temat" nic nie pisały jeżeli nie planują podzielić się na forum swoją wiedzą. Teksty w stylu "chłopcy jesteście w błędzie (kropka)" nic nie wnoszą 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...