Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie reset bardzo rzadko kilka razy w roku - tym benzyniakiem nie można jeździć na niskich obrotach, wtedy dochodzi do zamulenia. Do normalnej jazdy 2.0  daje radę - do czasu aż przejadę się 3.0  lub z wiatrakiem  :)

Edytowane przez Dawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety zauwaźyłem że pojawiło się u mnie nierównomierne przyspieszanie.Coś jakbym w gumę albo smołe wjechał.Między 2a3 tyś czasem też w okolicy 4-4,5 tyś.tak jakby na chwilę paliwa zabrakło(objaw i na lpg i na PB)

Mam nadzieję że to przez hałasującą pompę(w weekend wymieniam) bo zamulanie zbiegło się w czasie z awarią pompy.Jak nie to wracam do starego dobrego popękanego czujnika ;-) On powodował tylko świecenie sie checka i sporadycznie zamułe przy 4tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety zauwaźyłem że pojawiło się u mnie nierównomierne przyspieszanie.Coś jakbym w gumę albo smołe wjechał.Między 2a3 tyś czasem też w okolicy 4-4,5 tyś.tak jakby na chwilę paliwa zabrakło(objaw i na lpg i na PB)

Mam nadzieję że to przez hałasującą pompę(w weekend wymieniam) bo zamulanie zbiegło się w czasie z awarią pompy.Jak nie to wracam do starego dobrego popękanego czujnika ;-) On powodował tylko świecenie sie checka i sporadycznie zamułe przy 4tyś

 

Sprawdź EcuExplorerem lub FreeSSM - (knock correction). Kabel można za kilkanaście zeta kupić. Typowo NA muli z powodu fałszywej detekcji spalania stukowego przy 1,5-3 tyś ale 4-4,5 tyś to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chinol z filtrem skutiego sprawdzal soe przez 2.5 tygodnia.dzisiaj zaswiecil sie check:/blad 22

@Bo_Lo czy po wymianie pompy nadal masz błąd 22 czy tylko zamula?

 

 

nadal to samo.

ale na jakiś czas po resecie jest całkiem ok?

 

 

Pora na fix z filtrem rc...

Czy filtr pomógł?

 

 

skuti411, chciałbym zastosować Twój patent

Jaki efekt?

Eksperyment z resetem i logowaniem polecam każdemu z 2.0 N/A. Ja czasem "muła" nie czuję, a po resecie - inny samochód!

I pali nagle 1-2 litry mniej na tych samych trasach. Też będę "filtrował". 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź EcuExplorerem lub FreeSSM - (knock correction). Kabel można za kilkanaście zeta kupić. Typowo NA muli z powodu fałszywej detekcji spalania stukowego przy 1,5-3 tyś ale 4-4,5 tyś to nie wiem...

 

 

takie głupie pytanie: jak połączyć się przy pomocy EcuExplorera? nie mogę znaleźć guzika "connect"... FreeSSM również nie działa, zgłasza jakiś błąd. Możliwości konfiguracji tego programu, z tego co widzę, ograniczone są tylko do wyboru portu. A może te programy nie obsługują po prostu ELM327?

 

Oczywiście port w obu programach jest dobry, tym bardziej że dostępny jest tylko jeden. Inne uniwersalne programy typu ProScan działają i poprawnie pokazują dane na tymże porcie. Chciałem tylko użyć EcuExplorera do pełnego resetu ECU żeby nie trzeba było odpinać aku. ProScan chyba tylko kasuje błędy, nie resetuje ECU.

 

U mnie filtr przy kondensatorze 1nF nie działa, spróbuję większego. Nie ma żadnych zmian poza tym że trochę więcej pali :-P ale może też to być wina dokręcenia knock sensora złym momentem, jako że nie mam klucza dynamo. W przyszłym tygodniu będzie w Lidlu, zaopatrzę się i przykręcę go jak trzeba. U mnie mulenie występuje tylko przy ruszaniu, zanim się wkręci na te 1500 - 2000. Potem już nie schodzę poniżej i jedzie pięknie. Wiem że generalnie Subaryny nie jadą na niskich obrotach, ale mój się dławi... wyprzedzenie zapłonu przy ruszaniu spada do około -5 stopni. A spalania stukowego chyba nie ma bo jadę na podtlenku.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nrb: jeśli filtr u ciebie nie działa to może nie takiego kondensatora użyłeś bo musi koniecznie być ceramiczny a nie elektrolityczny. Możesz dać 1,1nF potem 1.2nF jak nie pomoże to sprawdź poprawność wykonania i wpięcia filtra. Co do klucza dynamo... to w lidlu takiego o zakresie 25Nm raczej nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nrb: jeśli filtr u ciebie nie działa to może nie takiego kondensatora użyłeś bo musi koniecznie być ceramiczny a nie elektrolityczny. Możesz dać 1,1nF potem 1.2nF jak nie pomoże to sprawdź poprawność wykonania i wpięcia filtra. Co do klucza dynamo... to w lidlu takiego o zakresie 25Nm raczej nie znajdziesz.

 

Po cichu liczyłem że się wypowiesz :-) użyłem właśnie ceramicznego, ale spróbuję z większym.

 

Ten klucz w Lidlu ma zakres 28 - 210. Może nie będzie wielkiej różnicy jak go przykręcę 28... na pewno lepiej niż na oko. Zdaję sobie sprawę że to nie pro sprzęt będzie, ale na moje używanie wystarczy.

 

Cały czas się zastanawiam czy to w ogóle jest przyczyna knock sensora u mnie, bo wszyscy piszą o wyższym zakresie obrotów. No ale nie spotkałem się jeszcze w żadnym aucie z takim przymuleniem przy ruszaniu, nawet moja stara Jetta '92 105 KM w pierwszych dwóch sekundach zbierała się szybciej. Jeśli ktoś będzie przy okazji sprawdzał to u siebie to proszę o info czy przy ruszaniu też ma korektę wyprzedzenia na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może te programy nie obsługują po prostu ELM327?

Nie - trzeba podłączyć VAG KKL. Ja mam dokładnie taki:

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski.html

Zarówno EcuExplorer Jak i FreeSSM dają możliwość pełnego resetu.

 

 

wyprzedzenie zapłonu przy ruszaniu spada do około -5 stopni

To znaczy że maksymalnie cofa. Porównaj po resecie powinno być knock correction=0.

 

 

może nie takiego kondensatora użyłeś bo musi koniecznie być ceramiczny a nie elektrolityczny

Skuti, a mógłbyś podać linki na konkretne części które zastosowałeś - ja jestem elektroniczny analfabeta ;)

 

 

U mnie mulenie występuje tylko przy ruszaniu, zanim się wkręci na te 1500 - 2000

Niżej też muli z powodu "stukowca" - ale właśnie tylko przy ruszaniu. Jak przy jeździe nie schodzisz poniżej 3 tyś jest ok :evil2:

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosty sposób na sprawdzenie czy zamula przez stukowca, wystarczy odłączyć wtyczkę i po resecie pojeździć albo bez reseta zerkać w kompa na korektę jak będzie zero to wiadomo że to stukowiec wprowadzał korektę na minus.

 

Co do prośby o linki to chodzi o takie elementy:

http://sklep.avt.pl/42954.html

http://sklep.avt.pl/rezystor-560kom-1-4w-5-0207-10-szt.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chinol z filtrem skutiego sprawdzal soe przez 2.5 tygodnia.dzisiaj zaswiecil sie check:/blad 22 @Bo_Lo czy po wymianie pompy nadal masz błąd 22 czy tylko zamula?     Bo_Lo powiedział nadal to samo. ale na jakiś czas po resecie jest całkiem ok?

Po zrobieniu filtra Skutiego było dobrze przez ok 3tyg.Potem na zlocie zaczęło sie znowu. U mnie jest tak że tego zamulania w niskim zakresie obrotów prawie nie czuć,ale jak depnę w podłogę to zaczyna przyspieszać nieliniowo,a przy 4tyś to jakby paliwo się skończyło i tak do ok 4,5tyś. Na LPG bardziej odczuwalne,na PB mniej.

Z reguły jak depne to check się zapala.Być może zastosowałem złe elementy patentu i się po prostu coś zepsuło.Kupię jeszcze raz ,tym razem identyczne jak w aukcji i zobaczymy.Wymiana pompy wspom.nic nie dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez mulilo 1500-2000.większości muli 2000-3000rpm

Nie wiem jak u większości, ale u mnie nie ma dolnej granicy mulenia. Zamulonym autem trudno dynamicznie ruszyć - po resecie poprawa. Swoją drogą nigdy od aktualizacji softu nie zamuliło u mnie tak jak kiedyś - ale jednak muli trochę. Staram się nie przyśpieszać przy obrotach < 2tyś stąd sam zawsze pisałem o muleniu 2-3 tyś

 

 

chodzi o takie elementy:

Dzięki!

 

 

przy 4tyś to jakby paliwo się skończyło i tak do ok 4,5tyś

To może być co innego - najprościej przeanalizować logi w tym zakresie obrotów (ECU modyfikuje mapę bazową dla konkretnych obrotów = może cofać zapłon przy niskich, a przy wysokich nie. Tak było u mnie). 

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosty sposób na sprawdzenie czy zamula przez stukowca, wystarczy odłączyć wtyczkę i po resecie pojeździć albo bez reseta zerkać w kompa na korektę jak będzie zero to wiadomo że to stukowiec wprowadzał korektę na minus.

Co do prośby o linki to chodzi o takie elementy:

http://sklep.avt.pl/42954.html

http://sklep.avt.pl/rezystor-560kom-1-4w-5-0207-10-szt.html

masz może jeszcze jakiegoś linka z wtyczkami w jakie trzeba się zaopatrzyć żeby można było go wpiac bez ingerencji w instalację.

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel208: z wtyczką i gniazdem jest problem bo trzeba coś dobierać ze starych instalacji na szrocie albo najlepiej i szybciej kupić same konektory (piny) z termokurczami do wpięcia, potem termokurczem na całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tyg.zdrutuję nowy filtr.ten co mam teraz dzialal dobrze prze 3tyg i nagle przestał,stad wniosek ze cos mogło paść.Nie wiem czy to dobrze ale ja całość zrobiłem na tym krótkim odcinku miedzy czujnikiem a wtyczką do wiązki,dlatego ze mam dwa czujniki na stanie właśnie z tym krótkim kabelkiem i zawsze mogę wrócić do serii,poza tym cale lutowanie itp mogłem zrobic w domu ze spokojem.Czy to ze filtr jest tak blisko czujnika może miec jakiś negatywny wplyw?.Kondensator dalem taki do 70*c a kłopoty zaczely sie podczas upalania.moze sie przegrzal?

Wydaje mi sie jednak ze ten brak mocy pow.4tys rpm nie jest związany z knockiem,pojutrze podpinam pod kompa i zobaczymy co pokaze,cos mi sie zdaje ze może być czujnik położenia przepustnicy,bo jak pedal wdusze slabiej i obroty rosną wolniej to jest ok nawet przy tych 4tys,jak depne mocniej to się zaczyna Meksyk,sprawdzę jeszcze sondę lambda,bo może nie wyrabiać przy wysokich obrotach,ale jeszcze nie jest na tyle walnieta żeby pojawił sie jej błąd .

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec po przeczytaniu kilku innych wątków na innych forach doszedłem do tego że TEORETYCZNIE czujnik stuku wewnętrznie jest w większości jak nie każdym aucie taki sam(pewności nie mam) zdawaloby sie ta teorie potwierdzać fakt ze czujnik z reguły pasuje do multum modeli różnych producentów i o różnych pojemnościach itp.np jak w tej aukcji

http://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-porsche-968-saab-900-i-i4688515942.html

Czujniki różnią sie w zasadzie wyglądem ,kształtem i przewodem/wtyczka.

Gdzies napotkalem sie z info ze do subaru pasuje czujnik z nubiry2.0/vectry1.6

Wygląda identycznie.Ba ,na allegro są czujniki do peugeota boxerahttp://allegro.pl/czujnik-spalania-stukowego-peugeot-boxer-partner-i4602033651.html które wyglądają identycznie,tylko ze są biale;) i tak jak w subaru można odczepic calkowicie przewód od czujnika i wpiąć inny z inna koncowka z drugiej strony.Ceny tych popularnych czujników oscylują w okolicach 50zl zaNOWE zamienniki!!chyba sie skuszę i zaryzykuję.

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o to że ECU subaru ma źle wpisany program interpretujący sygnały z czujnika stuku tak jak to napisał kolega nrb. Filtr jaki zrobiłem działa na zasadzie obniżenia przedziału działania stukowca wtedy ECU nie łapie tego błędnego sygnału o rzekomym stuku. Co dorodzajów czujników stuku to jest ich wiele i różnią się czułością bo to są elementy piezoelektryczne dlatego jeśli założy się inny czujnik może będzie dobrze a może i nie bo żaden producent nie podaje ich parametrów które moglibyśmy porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodzi o przypadki gdy stukowiec Np jest uszkodzony-popękany jak u mnie.wybór mialem oem za 280 albo chińszczyznę za 42zl. Dzisiaj zalozylem stary popekany bo na chińskim juz check swiecil sie prawie stale i jeździć sie nie dało.w tygodniu zloze nowy "patent skutiego"i znów go zaloze.jak nie zadziała to będę kombinować z tymi z aukcji. Zna ktos wartości oem subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo_Lo, napisze Ci tak.

Kup nowy, Ori i będziesz miał spokój.

Ja kombinowałem z używkami, z stukowcami z innych aut : Nissan, Opel.

To lipa, i marnowanie kasy. Kupiłem Oem i mam spokój, od kilku miesięcy.

Gra nie warta świeczki, choć nie nyguje poprawności i zasady działania "Filtra Skuti"ego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kupiłem Oem i mam spokój, od kilku miesięcy

Życzę żeby tak zostało, jednak u większości to nie działa (stąd tyle stron tego wątku). Swoją drogą @Bo_Lo ma uszkodzony czujnik więc wymiana jest konieczna.

 

 

żaden producent nie podaje ich parametrów które moglibyśmy porównywać.

w takim razie słabo to widzę żeby filtr zrobiony "na konkretny czujnik" miał się sprawdzać z przypadkowym (może będzie bez zamulania ale np. prawdziwych stuków też nie "usłyszy")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...