Jump to content

Prośba o opinie - Forester


lukpal19
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Bardzo proszę o opinie w poniższej sprawie. Zdaję sobie, że nikt nie podejmie decyzji za mnie ale jednak chciałbym poznać opinie innych osób:

W obecnej chwili mam możliwość odkupienia z firmy, w której pracuję samochód subaru Forester 2.0 (97 kw), 2005 rok - czerwiec, przebieg 152 kkm za 35 tyś zł brutto. Samochód jest regularnie serwisowany w ASO, po wymianie kompletu amortyzatorów i użytkowany przez osobę, która dba o samochód. Planuje założyć gaz sekwencyjny i pojeździć tym samochodem 3-4 lata i przejechać około 85 -100 kkm. Mam jednak kilka wątpliwości:

 

1. Czy są duże problemy ze sprzedażą tego typu samochodu?, z tego co widzę bardziej chodliwe są raczej wersje turbo i z większą mocą?,czego mogę się spodziewać za te pare lat?

2. Jakie będą mniej więcej koszty utrzymania tego typu samochodu?

Z tego co przeczytałem czeka mnie w najbliższym czasie rozrząd, hamulce i tarcze do wymiany. Oczywiście biorę też pod uwagę częstsze wymiany świec z powodu gazu i ewentualnie kable WN.

3. Czy uważacie, że cena jest adekwatna?, sprawdzałem an otomoto ale ciężko znaleźć pojazd w tej wersji.

 

Dzięki za ewentualne rady/opinie i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Największym problemem z tą wersją jest to, że jak przejedziesz się turbo, to n/a przestanie Ci się podobać.

Koszty utrzymania (mojego) - raz na rok przegląd (ok. 1000 zł), benzyna jakieś 500-750 zł miesięcznie. Ubezpieczenie.

Ze sprzedażą problemów nie ma żadnych, ewentualnie ze sprzedażą za taką cenę, jaką sobie wymarzyłeś.

Co do ceny tego egzemplarza, to mógłby być nieco tańszy moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

 

1. Czy są duże problemy ze sprzedażą tego typu samochodu?, z tego co widzę bardziej chodliwe są raczej wersje turbo i z większą mocą?,czego mogę się spodziewać za te pare lat?

2. Jakie będą mniej więcej koszty utrzymania tego typu samochodu?

Z tego co przeczytałem czeka mnie w najbliższym czasie rozrząd, hamulce i tarcze do wymiany. Oczywiście biorę też pod uwagę częstsze wymiany świec z powodu gazu i ewentualnie kable WN.

3. Czy uważacie, że cena jest adekwatna?, sprawdzałem an otomoto ale ciężko znaleźć pojazd w tej wersji.

 

Dzięki za ewentualne rady/opinie i pozdrawiam

1.Sprzedaż każdego auta z przebiegiem 250 tkm należy do trudnych

2.Rozrząd+hamulce+świece+przewody+gaz = 7 tPLN (zakładam,że dobre składniki i zrobione w dobrym zakładzie)

3.Cena lekko wysoka no chyba,że stan igła bezwypadkowa.

Pamiętaj, że jest to samochód ze stałym napędem na cztery koła przez co dobra naprawa powypadkowa do łatwych i tanich nie należy.

Link to comment
Share on other sites

2 tPLN -rozrząd+ jakieś drobiazgi które przy okazji wyjadą

1 tPLN -klocki+ tarcze

3-4tPLN - sekwencyjna instalacja gazowa

1 tPLN - świece+przewody

Zakładam,że kupowane są dobre części ale nie top i robione w dobrym zakładzie tj.bez druciarstwa. Z opisu domniemuję,żesamochód był serwisowany dobrze w ASO i mnie by było żal go drutować. Chyba,że potem chciałbym być częstym przeglądaczem postów w Dziale Technicznym. Sorry ale taka jest prawda.

Link to comment
Share on other sites

Ale skoro auto ma 152 000km to rozrząd powinno mieć już za sobą. Chyba, że mowa już o następnym.

 

Cena faktycznie mogłaby być ciutkę niższa no chyba, że faktycznie auto jest igła, nie miało przygód itp. Wtedy warto dać te 2-3 tysiące więcej. :)

 

U mnie od 5 lat jedyne inwestycje to przeglądy, paliwo i ubezpieczenie. Ceny przeglądów w ASO sprawdzisz sobie na stronie subaru.pl. W zależności od zakresu prac i zużycia elementów eksploatacyjnych przeglądy są w graniach 1000-2000zł. Dużo zależy jeszcze czy robisz w ASO czy nie, ale nieautoryzowane serwisy nie oznaczają, że jest taniej.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo za Wasze porady i opinie,

 

Udało mi się znegocjować cenę do 32 tyś i kupuję autko, więc będę teraz pewnie częściej gościł na tym forum.

Mam jeszcze pytanie, czy jest dostępna gdzieś jakaś tabelka, gdzie mógłbym sprawdzić np. co po ilu km standardowo powinno się wymieniać, itp?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czemu taki tani ten samochod? Wydawalo mi sie ze powinien byc wart ok 10 tys wiecej.

 

kupując z firmy jako pracownik przeważnie mozna nabyc taniej niż wycena rynkowa... 32.000 to faktycznie bardzo dobra cena, za tyle nikt normalnie takiego nie sprzeda

Link to comment
Share on other sites

No przecież sami pisaliście:

 

paul_78 Co do ceny tego egzemplarza, to mógłby być nieco tańszy moim zdaniem.
Sławek1 3.Cena lekko wysoka no chyba,że stan igła bezwypadkowa.

 

To poszedłem i powiedziałem, że na forum Subaru piszą, że cena lekko wysoka, a teraz piszecie że za niska :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To poszedłem i powiedziałem, że na forum Subaru piszą, że cena lekko wysoka, a teraz piszecie że za niska

 

to sie ciesz że wpierw pisali ze wysoka a potem inni napisali, że niska, gorzej jakby wyszło odwrotnie :P

taka cena za pewny i zadbany egzemplarz z pierwszej ręki jest bardzo dobra i mozesz jeździć z tą swiadomością :wink:

a jak ktos uważa, ze za wysoko, niech pokaze takiego pewniaka do kupienia w podobnych pieniądzach - takich aut generalnie jest śladowa ilosc, wiekszosc na rynku to powypadkowe US Spece lub UE sprowadzane od przyslowiowego niemca dziadka :|

Link to comment
Share on other sites

2 tPLN -rozrząd+ jakieś drobiazgi które przy okazji wyjadą

1 tPLN -klocki+ tarcze

3-4tPLN - sekwencyjna instalacja gazowa

1 tPLN - świece+przewody

Zakładam,że kupowane są dobre części ale nie top i robione w dobrym zakładzie tj.bez druciarstwa. Z opisu domniemuję,żesamochód był serwisowany dobrze w ASO i mnie by było żal go drutować. Chyba,że potem chciałbym być częstym przeglądaczem postów w Dziale Technicznym. Sorry ale taka jest prawda.

 

1k za wymiane tarcz i klocków na przedniej osi? :shock:

tata w S-turbo wymieniał za jakieś 2-3 stówy mniej, a tam bębnów z tyłu nie ma... i nie zakładał japan line, tylko brembo plus klocki chyba TRW

Link to comment
Share on other sites

GREGG , mam bezwypadkowego Forestera ze stycznia 06 ze 156 tys km po wymianie amorow, bebnow,tarcz, rozrzadu, sprzegla i wszystkim gum,tulei itd itp i za nic w swiecie nie oddalbym go ponizej 40 tys. PLN. Wycena auta w ubezpieczalni to 44800 brutto.

Link to comment
Share on other sites

GREGG , mam bezwypadkowego Forestera ze stycznia 06 ze 156 tys km po wymianie amorow, bebnow,tarcz, rozrzadu, sprzegla i wszystkim gum,tulei itd itp i za nic w swiecie nie oddalbym go ponizej 40 tys. PLN

 

i racja...

Link to comment
Share on other sites

 

1k za wymiane tarcz i klocków na przedniej osi? :shock:

tata w S-turbo wymieniał za jakieś 2-3 stówy mniej, a tam bębnów z tyłu nie ma... i nie zakładał japan line, tylko brembo plus klocki chyba TRW

 

Dokładnie. Komplet ATE na przód + klocki na tył( tarcze mam z tyłu jak nowe) 740zł.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście biorę też pod uwagę częstsze wymiany świec z powodu gazu i ewentualnie kable WN.

Silniki Subaru nie lubio amciać gazu dlatego weź pod uwagie czensto regulację zaworów (do tego czeba wywalić silnik z auta) i wypadanie zapłonu. Poza tem jak zapniesz gaz do motorka po stu pindziesienciu tysiącach, może złapać takie luzy jak matka po czech dniach czeźwości.

 

mamusia

Link to comment
Share on other sites

Największym problemem z tą wersją jest to, że jak przejedziesz się turbo, to n/a przestanie Ci się podobać.

 

Może nie tyle przestanie ci się podobać ale jak będziesz miał okazję przejechać się turbo to takiego będziesz chciał mieć następnego. Na początek przygody z Subaru dobrze utrzymany nawet zagazowany wolny ssak będzie dobry. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...