Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [GV] (MY11=>MY14)


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

...
The headgaskets don't have coolant/oil channels.

And the oil pump is integrated into the timing cover.

jezeli mozesz wyjasnij technicznie czy to źle/dobrze :-)

 

Bo wiesz, dziury są drogie, a redukcja kosztów ... poza tym taka uszczelka będzie sztywniejsza ... a dziury nad tłokami są ?

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz kiedy subaru wprowadzi bezpośredni wtrysk paliwa bo tutaj zyski są największe do uzyskania ( emisja i zużycie paliwa)

 

 

no własnie, tez jestem ciekaw, mnie doszły słuchy ze już w połowie tego roku beda dostępne te silniki ale N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz kiedy subaru wprowadzi bezpośredni wtrysk paliwa bo tutaj zyski są największe do uzyskania ( emisja i zużycie paliwa)

 

 

no własnie, tez jestem ciekaw, mnie doszły słuchy ze już w połowie tego roku beda dostępne te silniki ale N/A

Chociaż najlepsze efekty daje połączenie bezpośredniego wtrysku własnie z turbo i tego brakuje w Subaru. Mam Leona z takim silnikiem i naprawdę spalanie w stosunku do osiągów jest naprawdę niskie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd tak duża różnica cenowa w EVO X i STi??

 

EVO z salonu w Polsce kosztuje brutto 170 tys PLN w podstawowej wersji, a Subaru Sedan STi 49 000 Euro, czyli licząc po kursie EUR/PLN z 12:42 dzisiaj (3,9723) to wychodzi jakieś 194 642,7 PLN netto. Policzcie do tego, że podatek na silniki powyżej 2000 cc to ok 13%, czyli jakieś 25 300 PLN. Odejmijcie to 25 tys z groszami od ceny STi i wyjdzie 169 tys, czyli tyle samo co Misiek... To nie FHI "oszukuje" ani nie "szuka dodatkowego zysku", tylko nasz system podatkowy przekłamuje na korzyść EVY, która ma silnik 1996 cc i łapie się na niższy podatek... :wink:

 

Oczywiście to nie zmienia faktu, że Subaru powinno pozostać przy jednostce dwulitrowej.... :roll: :wink:

 

 

jeszcze w temacie ceny nowego MY'11, co sądzicie i tej formie zakupu ?

 

Broker

 

Niby pełna gwarancja producenta honorowana w całej EU i cena porównywalna z Evo X... Czy ktoś praktykował ten sposób zakupu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi,

btw a jak przyjedzie Niemiec z Niemiec autem kupionym w Niemczech i padnie mu coś to na gwarancji w Polsce mu tego nie zrobią jeśli dalsza jazda nie będzie możliwa?

 

Z drugiej strony padł ford mondeo w Nicei z PL gwarancją i zrobili bez gadania plus kawa do wyboru. Pogrywać można ale gwarancja działa w EU, bo jesteśmy w EU. Czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi,

btw a jak przyjedzie Niemiec z Niemiec autem kupionym w Niemczech i padnie mu coś to na gwarancji w Polsce mu tego nie zrobią jeśli dalsza jazda nie będzie możliwa?

 

Z drugiej strony padł ford mondeo w Nicei z PL gwarancją i zrobili bez gadania plus kawa do wyboru. Pogrywać można ale gwarancja działa w EU, bo jesteśmy w EU. Czyż nie?

Nie ma co gdybac lepiej podac konkrety, czy SIP uznaje przeglądy gwarancyje poza ASO? Nie, pomimo ze przepisy UE mówią ze nie trzeba ich robic w ASO, obawiam sie ze w tym przypadku moze byc tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie mam najlepszych doświadczeń z uznawaniem gwarancji czy też z podejściem do Klienta przez SIP.... :? Więc uwierzę we wszystko... ;) W zasadzie taka gwarancja powinna zostać uznana i przyznam szczerze że kiedyś byłem świadkiem naprawy nowiutkiego STi 2008 na czeskich blachach.... :shock: Po minie właściciela wnioskuję, że nie było problemów... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie piszę o przeglądach poza ASO.

Auto z Niemiec, przeglądy w Polsce wszystkie w ASO. coś się psuje ... uznają gwarancję czy nie.

Ford nie robi problemów. VW robi. A Subaru ... ?

 

 

Może ktoś z SIP wypowie się w temacie :?: :wink:

 

Drugie pytanie, to czy przez firmy pośredniczące bezpiecznie można zakupić/sprowadzić STI, czy to jakaś mina jest ?

Cena dość mocno konkurencyjna w stosunku do oficjalnego cennika importera. Ma ktoś doświadczenie we współpracy z taką firmą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie, to czy przez firmy pośredniczące bezpiecznie można zakupić/sprowadzić STI, czy to jakaś mina jest ?

Cena dość mocno konkurencyjna w stosunku do oficjalnego cennika importera. Ma ktoś doświadczenie we współpracy z taką firmą ?

Z STI nie wiem ale mysle ze to bez znaczenia. Rok temu kupowalismy nowego Jeepa Gran Cherokee 3.0CRD, w salonie Jeepa auto kosztowało 225tyś, u Brokera kupilismy za 168 dokładnie ta sama wersja, niby na przeglady jezdzimy do Jeepa ASO ale jak byly problemy to niby nam to robili na gwarancji ale wyraznie dawali do odczucia, ze jestesmy klientami drugiej kategorii dlatego, ze nie kupilismy samochodu u nich w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak gwarancja jest na całą EU i np kupię Subaru w Niemczech czy na Litwie, to muszą mi ją uznać w Polsce? Czy nie uznają?

Problem nie leży w tym czy "muszą czy nie muszą uznać" , problemem jest kto płaci za naprawę gwarancyjną :?: , czy chce płacić i to potwierdza :wink: (sprzedawca :!: ) . Z Subaru D. o problemach nie slyszalem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak gwarancja jest na całą EU i np kupię Subaru w Niemczech czy na Litwie, to muszą mi ją uznać w Polsce? Czy nie uznają?

Problem nie leży w tym czy "muszą czy nie muszą uznać" , problemem jest kto płaci za naprawę gwarancyjną :?: , czy chce płacić i to potwierdza :wink: (sprzedawca :!: ) . Z Subaru D. o problemach nie slyszalem.....

 

 

A to nie jest tak, że za naprawę gwarancyjną płaci producent dealerowi :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że za naprawę gwarancyjną płaci producent dealerowi :?: :?: :?:
podejrzewam, że FHI płaci ale tylko bezpośrednio importerowi, który dane auto sprzedał.

czyli w przypadku samochodu sprzedanego w DE a naprawionego w PL "regres" wygląda tak:

PL -> DE -> FHI a nie PL -> FHI i problem może pojawić się, gdy importer z DE nie chce zapłacić lub skutecznie opóźnia

(więc dla takiego ASO praktycznie na jedno wychodzi bo części/robota poszła a kasy brak)

 

troche jak z naprawami bezgotówkowymi i niektórymi ubezpieczalniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje III grosze nt sedana. Dziś macałem go u Emila Freya. Całkiem ładny, nawet bez lotki z tyłu. ALE nie zachwyciły mnie fotele Recaro (skórzane). Wnętrz ładnie wygląda ale siedzisko jest bardzo wąskie, miałem wrażenie, że siedzę na boczkach. Nie miałem uczucia oparcia po obu stronach nóg, to samo z oparciem pleców mniej więcej na wysokości łopatek. Fotele wersji STI 02-05 są zdecydowanie lepsze IMHO. Olbrzymem nie jestem, mam 185cm wzrostu. Ktoś z Was ma podobne odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele dla mnie w sam raz - ale ja chucherko jestem :oops:

 

 

A co do brokerów, to prawdą jest, że samochody od nich się psują :mrgreen: . Ostatnio dopiero rozmawiałem z gościem, który kupił diesla przez brokera i zaraz mu silnik wybuchł :P Brokerzy dostają auta trzeciej, czwartej, a nawet piątej kategorii :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...