Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [GV] (MY11=>MY14)


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Mont, w zasadzie to jest jedno wyjście... A drugie to powrót do 2.0T :) Z tego co widzę, wszyscy za tą jednostką tęsknią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pisze :) niebawem wchodzi nowa generacja silników od początku zaprojektowana po nowemu. Od konstrukcji bloku, inne chłodzenie , zmienia się średnica cylindra będzie znacząco?( nie wiem o ile w 2,5 ) mniejsza, zwiększa się skok :twisted: itd

 

2,0 l 90mm na 84mm, skok z 75mm na 90mm

2,5 l ???????????????????????????????????????

 

Pracę były głównie nakierowane na zwiększenie sprawności ( kompaktowa komora spalania, zmniejszenie mas wirujących oraz tarcia mechanicznego) co odbije się na mniejszym zużyciu paliwa i lepszym momencie obrotowym :).

Około 10% spadek zużycia paliwa tak podają.

 

Jestem bardzo ciekaw konstrukcji bloku , uszczelek itd widać np że wszystkie będą miały double avcs

 

oraz kiedy subaru wprowadzi bezpośredni wtrysk paliwa bo tutaj zyski są największe do uzyskania ( emisja i zużycie paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pisze :) niebawem wchodzi nowa generacja silników od początku zaprojektowana po nowemu. Od konstrukcji bloku, inne chłodzenie , zmienia się średnica cylindra będzie znacząco?( nie wiem o ile w 2,5 ) mniejsza, zwiększa się skok :twisted: itd

 

2,0 l 90mm na 84mm, skok z 75mm na 90mm

2,5 l ???????????????????????????????????????

 

Pracę były głównie nakierowane na zwiększenie sprawności ( kompaktowa komora spalania, zmniejszenie mas wirujących oraz tarcia mechanicznego) co odbije się na mniejszym zużyciu paliwa i lepszym momencie obrotowym :).

Około 10% spadek zużycia paliwa tak podają.

 

Jestem bardzo ciekaw konstrukcji bloku , uszczelek itd widać np że wszystkie będą miały double avcs

 

oraz kiedy subaru wprowadzi bezpośredni wtrysk paliwa bo tutaj zyski są największe do uzyskania ( emisja i zużycie paliwa)

wszystko to brzmi jak cytata z broszury...

 

bedzie w koncu 100KM z litra pojemnosci w n/a czy nie :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że tak next Impreza już będzie miała owy silnik, pewnie pokaże się on w Legacy , Forku jako 2,5 NA na rynek US,ale to nic pewnego apropos daty w ciągu roku będzie pewnie więcej info.

 

Eddie kup se Hondę lub Toyotę?? z NA:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że tak next Impreza już będzie miała owy silnik, pewnie pokaże się on w Legacy , Forku jako 2,5 NA na rynek US,ale to nic pewnego apropos daty w ciągu roku będzie pewnie więcej info.

 

Eddie kup se Hondę lub Toyotę?? z NA:)

plotki o 200-konnym 2.0 n/a krazyly od samego poczatku, jak tylko pojawily sie wiadomosci o wspolnym coupe Tojoty i Subaru... tak wiec i pytam sie, czy plotki tylko pozostaly plotkami, czy w koncu Subaru zbudowalo taki silnik... jaki np. Honda i Tojota mialy juz prawie 20 lat temu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w koncu Subaru zbudowalo taki silnik... jaki np. Honda i Tojota mialy juz prawie 20 lat temu

 

to ten "nowy" silnik ma być rzędowy :shock: ....nie boxer.. :?:

przeciez jasne, o co chodzi: ten silnik ma generowac przynajmniej 100 KM z litra pojemnosci skokowej, i nie ma co tu udawac Greka :lol:

 

 

 

p.s. i prosze nie karmic nas (mnie :mrgreen: ) bajkami z serii "taki silnik slabo sie sprawdzilby w Subaru, a bo to AWD bla bla bla" :P:mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. i prosze nie karmic nas (mnie ) bajkami z serii "taki silnik slabo sie sprawdza w Subaru, a bo to AWD bla bla bla"

ciekawe jak skrzynię do tej rzędówki założą.... :?: ...nie wiem jak sie rzędówka sprawdzi w Subaru... :roll:

p. AK w swoim tradycyjnym stylu... :lol:

 

zadalem proste pytanie (btw, skierowane do p. PKocial :wink: ale pewnie zbyt skomplikowane dla p. AK :lol: ), czy silniki n/a Subaru nowej generacji bede generowaly przynajmniej 100 KM z litra pojemnosci (bo inne japonskie marki juz dawno takie potrafily wyprodukowac)

 

wiec na zdrowy chlopski odpowiedz powinna by byc taka:

- tak

- nie

- nie wiem

 

ale p. AK, jak to najczesciej, stara sie zablysnac poczuciem humoru ( :mrgreen: ), zamiast udzielic prostej odpowiedzi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. i prosze nie karmic nas (mnie ) bajkami z serii "taki silnik slabo sie sprawdza w Subaru, a bo to AWD bla bla bla"

ciekawe jak skrzynię do tej rzędówki założą.... :?: ...nie wiem jak sie rzędówka sprawdzi w Subaru... :roll:

 

Panie Andrzeju rzędówki w Subaru są od dawna, Justy no i nie długo Treza:P:P:P może tam będzie 100KM/litr:D

 

http://moto.onet.pl/1626575,1,,artykul.html?node=2

 

Zgodnie z tym nowe silniki mają mieć bezpośredni wtrysk paliwa, ale nie wiem czy onet.pl jest bardzo wiarygodnym źródłem:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p. AK, jak to najczesciej, stara sie zablysnac poczuciem humoru ( ), zamiast udzielic prostej odpowiedzi

odpowiedz

btw, skierowane do p. PKocial
już była :
Eddie kup se Hondę lub Toyotę?? z NA:)

wszystkiego dobrego w nowym roku...... :mrgreen:

 

-- 31 gru 2010, o 12:20 --

 

nowe silniki mają mieć bezpośredni wtrysk paliwa,

to prawda ...ale terminu nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pisze :) niebawem wchodzi nowa generacja silników od początku zaprojektowana po nowemu. Od konstrukcji bloku, inne chłodzenie , zmienia się średnica cylindra będzie znacząco?( nie wiem o ile w 2,5 ) mniejsza, zwiększa się skok :twisted: itd

 

2,0 l 90mm na 84mm, skok z 75mm na 90mm

2,5 l ???????????????????????????????????????

 

Pracę były głównie nakierowane na zwiększenie sprawności ( kompaktowa komora spalania, zmniejszenie mas wirujących oraz tarcia mechanicznego) co odbije się na mniejszym zużyciu paliwa i lepszym momencie obrotowym :).

Około 10% spadek zużycia paliwa tak podają.

 

Jestem bardzo ciekaw konstrukcji bloku , uszczelek itd widać np że wszystkie będą miały double avcs

 

oraz kiedy subaru wprowadzi bezpośredni wtrysk paliwa bo tutaj zyski są największe do uzyskania ( emisja i zużycie paliwa)

ja sie obawiam nowosci ze FHI oby nie bylo jak ze slynnym 2.5T :roll:

stare dobre wolnnosace silniki sa nie do zdarcia - ciekawe jak bedzie z nowymi?

a w kwesti osiagow po STI 2.0 z blokiem EJ207 juz nic dobrego nie wypuszczono na rynek :(

 

-- 31 gru 2010, o 12:29 --

 

plotki o 200-konnym 2.0 n/a krazyly od samego poczatku, jak tylko pojawily sie wiadomosci o wspolnym coupe Tojoty i Subaru... tak wiec i pytam sie, czy plotki tylko pozostaly plotkami, czy w koncu Subaru zbudowalo taki silnik... jaki np. Honda i Tojota mialy juz prawie 20 lat temu :D

200-konne 2.0 n/a z kiepskim momentem max 200Nm wogule nie nadaja sie do obecnych ciezkich karoserii Subaru to bez sesnu :idea: Jezdzilem wczoraj Civiciem Type-R 05` i tam tez ten 2.0 200KM nie powala ze wzgledu na duza mase auta.

jak juz robic silnik 2.0 to tylko z mala turbina twin scroll tak zeby generowal 300+Nm nisko i okolice 200KM przy 5500-6000obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie :twisted: nowa generacja silników subaru puka do naszych drzwi !!!!

no az zlazlem na dol sprawdzic... impreza stoi na podjezdzie, do drzwi nic nie pukalo... sasiedzi nic nie wiedza :P:twisted:

 

:mrgreen:

:mrgreen:

 

 

stare dobre wolnnosace silniki sa nie do zdarcia - ciekawe jak bedzie z nowymi?

a pokaż mi nowe rzeczy które są bardziej trwałe niż te robione kiedyś, raczej nikt już nie robi nic żeby było wieczne tylko żebyś przez kilka lat był w miarę zadowolony i kupił nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pokaż mi nowe rzeczy które są bardziej trwałe niż te robione kiedyś, raczej nikt już nie robi nic żeby było wieczne tylko żebyś przez kilka lat był w miarę zadowolony i kupił nowe

z obecnych silnikow ciezko cos wsakazac bo sa za swieze

ale np 1.9TDI 90-110 byl trwalszy od starych slabych 1.6D z VW

3.0d by BMW lepsze od starego 2,4TD jest troche przykladow gdzie nowe okazalo sie trwalsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kolejnym modelu STi będą już nowe jednostki czy jeszcze nic nie wiadomo?

 

chodzi plotka (pukajaca do drzwi!), ze nowe silniki beda w ukladzie V6, montowane centralnie, o pojemnosci conajmniej 6 litrow i moc ponad 700 koni... w dieslu!

 

subaruimpreza8.jpg

 

 

:P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pokaż mi nowe rzeczy które są bardziej trwałe niż te robione kiedyś, raczej nikt już nie robi nic żeby było wieczne tylko żebyś przez kilka lat był w miarę zadowolony i kupił nowe

z obecnych silnikow ciezko cos wsakazac bo sa za swieze

ale np 1.9TDI 90-110 byl trwalszy od starych slabych 1.6D z VW

3.0d by BMW lepsze od starego 2,4TD jest troche przykladow gdzie nowe okazalo sie trwalsze

wiesz coś zawsze się trafi, technika idzie naprzód, ale jakby nie patrzeć ogólna zasada jest żeby obecnie tworzyć rzeczy które nie mają na celu wytrzymać wieki, tylko żebyś po kilku latach wymienić je na nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekaw konstrukcji bloku , uszczelek itd widać np że wszystkie będą miały double avcs
jeżeli dobrze rozumiem, to komuś się już korbowody wydają za słabe :arrow: http://www.iwsti.com/forums/subaru-news ... -fb25.html
The headgaskets don't have coolant/oil channels.

And the oil pump is integrated into the timing cover.

jezeli mozesz wyjasnij technicznie czy to źle/dobrze :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...