Gość Xgene Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Mam problem z nierównomiernym rozwijaniem mocy w Imprezie WRX '05 US. (2.0) Objaw jest następujący: na dowolnym biegu wciskając gaz do oporu wyraźnie odczuwalny jest spadek mocy gdy wskazówka obrotomierza przekroczy około 4,5 tyś obrotów/min, od tego momentu przyspiesza już równomiernie do końca skali. Ta lekka zadyszka bardziej odczuwalna jest na wyższych biegach gdzie dłużej trwa przejście przez zakres kilkuset obrotów od 4,5 tys wzwyż. Podejrzewam że na jakiejś hamowni mogłoby to wyjść na wykresach ale nie za bardzo mam czas na takie przyjemności. Samochód jest w stanie fabrycznym - niezdłubany. Przyczyn może pewnie być wiele ale może ktoś się spotkał z podobnymi objawami w tej wersji i rozwiązał problem. Prośba oczywiście o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 przepływka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruszynka Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ja bym proponował też spojrzec w rozrząd bo spotkałem sie z takim przypadkiem i okazało sie ze byl żle ustawiony na wale i auto od dołu nie jechało. Ale wiadomo że na odleglosac cieżko stwierdzic usterke. Przy ogladaniu rozrzadu proponuje zdjac koło pasowe i wszystkie oslony żeby dokldnie sprawdzic czy napewno jest dobrze ustawione Na wale sa dwa znaki musi byc to ustawione do tego znaku co jest z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Mam tak samo, ale w wolnym ssaku: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129305 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Mam podobny problem w GT (2000r). Auto sie wkreca , po czym w pewnym momencie traci "ciag". Wymienilem wszystkie oleje, swiece, kable. Przed wymiana oleju bylo to samo. Myslalem, ze to moze jakas sonda? No coz, poczytam poszperam, jesli ktos wpadnie na cos jeszcze dajcie znac. Tutaj w UK wiecie jak z serwisowaniem. Znalazlem dobrego mechola (niezalezny subaru), ale mieszka na wsi i nie moze rozbujac Suby do wpomnianego momentu, a do autosrady za daleko. Dzieki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 tzn, ze zaczyna sie to dziac przy konkretnej predkosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 tzn, ze zaczyna sie to dziac przy konkretnej predkosci? No właśnie nie, zaczyna sie tak jak nadmienił twórca tematu, około 4500 obr przy cieższym bucie. 2,3,4,5 bieg przy wspomnianych obrotach. Ktos poddał pomysł a propos przepływomierza. W sumie nie wiem nic o blink kodach czy jak to sie tam nazywa, nawet nie wiem, czy ta usterka by wyszła, a właśnie może warto by sprawdzić w ten sposób. No nie wiem, co myślicie o przepływomierzu ? Może kolega kolegi coś wie na ten temat to dajcie znać prosze. Pozdrawiam Was !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 jak przy mocnym bucie przy niskich temperaturach na wysokich biegach to moze boost cut? turbo ile laduje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 grygo, boost cut jest dość agresywnym zjawiskiem i nie przypomina nierównomiernego przyspieszenia - jest to nagłe, drastyczne obcięcie doładowania i mocy auta najczęściej przebiegające z zapaleniem się kontrolki Check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Czy objawy są takie same na zimnym i na ciepłym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Czy objawy są takie same na zimnym i na ciepłym silniku? Nigdy nie butuje dopóki wskazówka temperatury nie znajdzie sie na włąściwej pozycji. Co do turbo to wkręca sie bez zarzutu. Zamówiłem już przepływomierz, wymienie w przyszłym tygodniu. Jeżeli to nie pomoże , zmienie jeszcze sonde i zobaczymy co dalej. Ale oczywiście w ciągu dalszym jeżeli macie jakies inne sugestie, to będę Wam bardzo wdzięczny. ps. Mój GT to totalny standard, łącznie z filtrem powietrza i wydechem (póki co). Podobno problem z przepływomierzem często pojawia sie po tym jak instaluje sie aftermarket air filter. Dzieki wielkie, życzę Wam miłego łikendu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Pytam, bo miałem kiedyś w aucie problem z katalizatorem. Jak auto było zimne chodzi fajnie ale jak sie zagrzał to go zmulało. Katalizator okazał sie przypchany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Pytam, bo miałem kiedyś w aucie problem z katalizatorem. Jak auto było zimne chodzi fajnie ale jak sie zagrzał to go zmulało. Katalizator okazał sie przypchany. Ehh widzisz, to jest albo moze być kolejna przyczyna. Chociaż to pewnie na tescie spalinowym by wyszło. Auto wróciło tydzień temu z przeglądu (MOT w UK) bez ani jednej uwagi. Myslicie, ze jak katalizator zapchany to na tescie może nie wyjść? Dzieki Evan za kolejną sugestię. [ Dodano: Sob Lut 06, 2010 1:07 pm ] Siema, wracam spowrotem do tematu. Otóż jak wspomniałem wcześniej, zakupiłem przepływomierz i ...dupa. Dalej nierównomierny przyrost mocy przy przyspieszaniu. Nie straciłem nadzieji. Znalazłem Eurospec warsztat, zajechałem tam dzisiaj. Test napięc na przepływce wyszedł ok (wymieniłem na używke, więc trza było sprawdzić), poźniej do wydechu czujnik. Wyszła cewka aparatu zapłonowego. Zmieniam w przyszłą sobote, dam Wam znać co i jak (o ile wogóle ktokolwiek jeszcze śledzi ten temat). Pozdrawiam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszkolc Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 czesc mam ten sam problem napisz co i jak bo spac po nocach nie moge myslac że to może byc pekniety tlok jak u Harrego;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 czesc mam ten sam problem napisz co i jak bo spac po nocach nie moge myslac że to może byc pekniety tlok jak u Harrego;/ Spoko, dam znać w tą sobote wieczorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 ps. Mój GT to totalny standard, łącznie z filtrem powietrza i wydechem (póki co). Podobno problem z przepływomierzem często pojawia sie po tym jak instaluje sie aftermarket air filter. I póki co to dolotu bym w ogole nie dotykał - chyba, że przekroczysz moce rzędu 400KM - ale w GT do tego kosztowna droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 miałem to samo problem z wężykiem na głowicy, trzymał dobrze do 0,5-0,7 bar ale przy wyższych rpm puszczał i sypał się AFR i dokładnie to samo lag. więcej masz tu http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124311 pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 miałem to samo problem z wężykiem na głowicy, trzymał dobrze do 0,5-0,7 bar ale przy wyższych rpm puszczał i sypał się AFR i dokładnie to samo lag. więcej masz tu http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124311 pozdro Jezeli nie pomoze to za czym optuje teraz, to bedzie to kolejna rzecz. Dzieki za kolejna sugestie. Jutro dam znac co i jak. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 to doskonale było widać, jak założyłem wskaźnik doładowania, ja mu ogień a wskazówka idzie w gorę a nagle ostro w dół i lag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 torszke sie podepne, mam podobny problem ale chyba to przeladowanie...? ostro ciskam od 1 w gore i jest dobrze ale jak mam male obroty i wysoki bieg to szarpie autem przy przyspieszaniu, na zegarze boost wskazowka leci w ulamku sekundy na okolo 1,2 - 1,4 bara i spada znow na np. 0.5 w zaleznosci jak go cisnę. zna ktos temat? co jak gdzie ? silnik niby seria, wydech jakis slaby przelot, filtr pow seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 wskazowka leci w ulamku sekundy na okolo 1,2 - 1,4 bara i spada znow na np. 0.5 w zaleznosci jak go cisnę. u mnie tak było, ale u was równie winny może być zawór DV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 no ja mam jakiegos bova slabego, a dv lezy w garazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Właśnie wróciłem od mechola ....zastępczym FTO lol. Aparat zapłonowy zmieniony - dupa. Dalej to samo, auto traci kopa przy przyspieszaniu. Zostawiłem auto, sprawdzą kabel po kablu, hamownia etc. Tak więc jestem bardzo rozbawiony. Ale dam znać co i jak. ps. dla przypomnienia: przepływka wymieniona wraz z świecami, kable, aparatem zapłonowym, wydech seria oprócz dolnego i ostatniego, filtr powietrza seria. Silnik bez wad, turbo zdrowe. Mam nadzieje, ze moj skubi wróci w przyszłym tygodniu - dam znać co sie dzieje się. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisGT Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Sorry, zapomniałem napisać (jakieś 6 miechów minęło LOL) . Przyczyną utraty mocy były kable. Zakupiłem Magnecora, auto zwariowało. Natomiast mój szwagier miał podobny problem w STi (2005). Bucik i urywanko przy wyższych obrotach - u Niego natomiast powodem tego był wadliwy czujnik położenia wału korbowego, który w ASO kosztuje jakies 600 zł ( LOL ) ale spokojnie się można zmieścić w kosztach 80 zł i pasi z WRX'a. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.