Skocz do zawartości

Hamulce Legacy - co zrobić, żeby było lepiej?


krzychukk

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach zdam relację z zastosowania na tył EBC Greenstuff w OBK H3 AT (bo automat a te mają dobrą żywotność) w połączeniu z gładkimi tarczami. Dla zainteresowanych podaję kody oryginalnych zestawów do OBK MY04 3.0 EU:

 

26696AG010---------KLOCKI TYŁ

26700AG001---------TARCZA TYŁ

26296AG040-----------KLOCKI PRZÓD

26300SA001-----------TARCZA PRZÓD

 

Za miesiąc jednak wymiana hebli z przodu. I tak... W planach jest EBC Greenstuff DP21661 (szybka ale cywilizowana miejska jazda). Ze względu na to, że Green Stuff rozgrzewają się o niebo szybciej i bardziej od Red Stuff. Dlatego tarcze chciałem założyć EBC Turbo Groove GD972 (w rozmiarach do 300mm trudniej je pogiąć). W teorii będą lepiej współdziałały z nacinanymi tarczami. Czy ktoś z was ma doświadczenia z Turbo Groove?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtajcie!!

Tez mam problem z tarczami bija strasznie!! Juz kupiłem swojego Legasia z takimi, powiem nawet ze przetoczono je i bija jeszcze bardziej (ciekawy jestem czy toczący nie zataczał sie bardziej niz tokarka)

juz kupie tarecze DBA tylko pytanie ktore klocki Ferodo Ds 2500 czy Hawk??

Narazie tylko przód potem sie zajme tyłem!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djzygiel, jeśli nie udało Ci się jeszcze znaleźć wątku hamulcowego - spróbuj bo warto. ile ludzi tyle opinii ;) w skrócie hawk hps będzie cywilizowanym klockiem a ds2500 / hawk hp+ bardziej hardcorowym i być może wymagającym rozgrzania i/lub piszczącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

chyba tu będzie najlepiej ... hamulce po niedużym rozgrzaniu (kilkadziesiąt minut zwykłej jazdy po mieście) zaczynają huczeć i hurgotać ... nie miałbym problemu i pojechałbym na sprawdzenie gdyby nie fakt, że auto niecałe dwa tygodnie temu, tuż przed zakupem było na przeglądzie przed sprzedażowym w Kocarze. Nie sądzę więc żeby nie sprawdzili stanu hamulców.

 

co ciekawe, następnego dnia po myjce hamulce piszczały i zgrzytały jak osobowy relacji Koluszki-Kalisz wjeżdżający na stację ... to potem ustąpiło miejsca objawom z początku posta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cubikon, tak via internet to trudno stwierdzic co jest przyczyna. Nie zakladam oczywiscie ze przez kilkadzieisat minut jezdziles 'na hamulcu' ;) Moze taka ich uroda ze wstydliwe dzwieki wydaja, a moze i efektywnosc kiepska.

 

Sprawdz czy przy hamowaniu sa bicia na kierownicy, czy tarcze sa gladkie (a nie pozlobione), czy sa jeszcze klocki. Druga rzecz, to sprawdz jak auto hamuje na zimnych, a jak na tych hurgoczacych. Znajdz pusta, bezpieczna droge, zaznacz sobie punkt hamowania kreda albo kartonem i przetestuj. Ew. wjedz dwa razy na rolki na stacji diagnostycznej, acz do mnie te ich pomiary nie przemawiaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja początkowo też wrzuciłem DBA i Red staff alesie zawiodłem - wrzuciłem po chwili klocki Hawk'a - znacznie bardziej miękkie i znacznie bardziej efektywne - generalnie polecam takie rozwiązanie - polepszyło się choć i tak szału nie ma, ale jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Podczas hamowania odczuwam straszne wibracje na kierownicy w legacy 2004 2.5 NA kombi. Muszę wymienić tarcze,klocki i zastanawiam się czy jest sens zakupu drogich nawiercanych tarcz ? Czy wystarczą gładkie Zimmermanny na przód? Klocki wiadomo bym kupił Hawk'a .Dodam że nie zależy mi na super skuteczności, tylko to bicie na kierownicy :evil: W poprzednim aucie miałem nawiercane Zimmermanny + klocki EBC i hamowanie też było wielką tragedią, strasznie biła kierownica przy hamowaniu , czyi można powiedzieć że nie jestem przekonany do tych tarcz i klocków ebc :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Legacy stary, sprawdzony zestaw - gładkie tarcze Brembo + klocki Ferrodo.

Nie hamuje gorzej niż seria i nic nie bije, wiec jestem zadowolony.

Tym bardziej, że ten komplet mozna nabyć za pasztet :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam,

Chciałbym zmienić hamulce w moim 2.5 Gt. Na oryginałach przejechałem 32k i maja totalnie dość. Szczerze, jestem dość rozczarowany bo w poprzednich autach nie miałem takich problemów. Pierwsza znana mi opcja to lepsze tarcze i klocki (np. DBA +Hawk) ale to nie da pełnej poprawy o ile wiem. W drugiej opcji jest BBK (np. zestaw od STI) w tym porządne zaciski. Jednak większe zacisk nie wejdą pod oryginalne felgi. Trzeba by zmieniać felgi i pojawia się inne ET. Wiem że są kłopoty aby to się zmieściło w nadkolach. Nie wiem tez jak wpłynie to na prowadzenie auta. Czy ktoś zna jakieś dobre rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...