Skocz do zawartości

Hamulce DBA?


marcinwrxsti

Rekomendowane odpowiedzi

tyle zapłacisz za Zimermany wiercone + DS 2500 + RBF

 

Same DS2500 są w granicach 700 PLN, czyli tarcza wychodzi w granicach 350PLN/SZT. Dobra relacja ale na razie pozostanę przy DBA+Hawk HP+ - ktoś to musi przecież spróbować :mrgreen:

 

Skutecznością DBA+Hawk HP+ jestem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczony, nie sądziłem, że zacisk od WRX może być aż tak skuteczny.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

(...) nie sądziłem, że zacisk od WRX może być aż tak skuteczny (...)

bo sam zacisk jest ok (konstrukcyjnie)

 

glownym problemem jest to, ze wspolpracuje ze stosunkowo mala tarcza hamulcowa (294x24mm) oraz ze jest z zeliwa (tj. stosunkowo zle odprowadza cieplo i wazy z pol tony :mrgreen: )

 

btw, w niektorych Nissanach (200SX, 300ZX) sa montowane b. podobne zaciski 4-tloczkowe, ktore wspolpracuja z tarczami 280x30mm... nie wiem, czy to kwestia dodatkowych 6mm (30mm vs 24mm), ale z tego co wiem, w Nissanach kwestia pokrzywionych tarcz hamulcowych nie jest az tak aktualna jak w Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny meldunek :

- przejechane 1.500 km,

- trochę kałuż zaliczonych ,

- trochę poupalane ,

- większość normalna dynamiczna jazda miejsko-podmiejska.

 

Obserwacje :

- hamuje luks (jak dla mnie) ,

- nic nie bije, nic nie wali, zero drgań na kole sterowym ,

- piszczy jakby mniej albom się przyzwyczaił ,

- trochę pylą.

 

Wnioski :

- polecam ,

- polecam ,

- bardzo polecam :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Grzesiek_67, i jak te heble DBA - bezproblemowo?

Rozumiem, że masz je założone z HP+.

Ja się zastanawiam nad zestawem do przodu DBA4000 z HPS (HP+ raczej odpada po ponoć piszczą jak moja baba na widok pająka :razz: - a tego nie zniosę) ale nie wiem czy czasem nie będą za słabe w stosunku do tyłu - bo tam hula już DBA4000 z DS2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jeszcze nikt tutaj nie opsiywał kombinacji DBA 4000 + Hawk HT10, więc się osobiście sprawie przysłużę:

 

(4-tłoczkowy zacisk, tarcza 294mm - WRX 02)

 

Właściwie dopiero co dotarte (~600km), ale pierwsze obserwacje już są:

1. Piszczą zdecydowanie ładniej niż BlackDiamondy i Brembo Sport z klockiem CL6 :mrgreen:

2. Klocek trzeba ciut podgrzać, zanim zacznie porządnie łapać - dosłownie ciut - jedno średniomocne krótkie hamowanie i po sprawie.

3. W porównaniu do CL6 dużo łatwiej jest dozować siłę hamowania - jak się słabo wciśnie, to słabo hamuje, jak się depnie mocno, na przyczepnym asfalcie szybciutko załącza się ABS.

 

Póki co, cód, miód i owoce leśne :cool:

 

Z dodatkowych informacji: widziałem w/w zestaw na innym samochodzie (Tallon AWD) z przebiegiem ~15kkm - tarcza gładziutka jak pupka niemowlaka, tarcz jeszcze z połowa została.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jeszcze nikt tutaj nie opsiywał kombinacji DBA 4000 + Hawk HT10, więc się osobiście sprawie przysłużę:

 

(4-tłoczkowy zacisk, tarcza 294mm - WRX 02)

 

Właściwie dopiero co dotarte (~600km), ale pierwsze obserwacje już są:

1. Piszczą zdecydowanie ładniej niż BlackDiamondy i Brembo Sport z klockiem CL6 :mrgreen:

2. Klocek trzeba ciut podgrzać, zanim zacznie porządnie łapać - dosłownie ciut - jedno średniomocne krótkie hamowanie i po sprawie.

3. W porównaniu do CL6 dużo łatwiej jest dozować siłę hamowania - jak się słabo wciśnie, to słabo hamuje, jak się depnie mocno, na przyczepnym asfalcie szybciutko załącza się ABS.

 

Póki co, cód, miód i owoce leśne :cool:

 

Z dodatkowych informacji: widziałem w/w zestaw na innym samochodzie (Tallon AWD) z przebiegiem ~15kkm - tarcza gładziutka jak pupka niemowlaka, tarcz jeszcze z połowa została.

 

hmm, ciekawe, :roll: akurat dziś miałem okazje potestować ten dokładnie klocek w STI, który dwa tygodnie temu zakładalismy klientowi, do tarcz AP racing . Powiem tak , dawno na takim gównie nie jeździłem, pojezdziłem troche, również po naszych górkach, po kilkukrotnym hamowaniu pedał twardy jak mój mały po Viagrze :mrgreen: :wink: , zero hamowania, musiałem odpuścić aby sie ostudził , generlanie totalna porażka, a w porównaniu z CL RC5+, czy RC6, DS2500 , to wogóle nie ma co porównywac.

Takie moje zdanie ot co :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...