Jump to content

Hamulce DBA?


marcinwrxsti
 Share

Recommended Posts

Czeka mnie wymiana hamulców i oglądam sobie różne oferty.

Znalazłem takie oto ogłoszenie:

http://moto.allegro.pl/item704922397_ze ... a_sti.html

 

Czy ktoś jeżdzi z takimi hamulcami? Cena niezła ale jestem ciekaw jak to hamuje w porównaniu z europejską serią sti 2003.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Z tego co się orientowałem to ten zestaw jest ok do codziennej jazdy. Sam się zastanawiałem nad tarczami DBA i bardzo możliwe, że je zakupię przy wymianie. Jeśli chcesz trochę bardziej poszaleć/poupalać to ciut mocniejszy klocek by się pewnie przydał.

 

Pozdrawiam,

Karol

 

edit:

Nie doczytałem opisu klocka, myślałem że to są HPS :wink: Te z zestawu są podobno ok :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kruk miał w swoim GTku tarcze DBA (z tyłu na pewno, nie wiem czy z przodu też). Teraz tego "potwora" ma Misiek więc może ich zapytaj. Ja sam spotkałem się jedynie z pozytywnymi opiniami na temat tej firmy.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam DBA z serii street slotowane. Narazie w pudełkach leża, ale robią bardzo pozytywne wrażenie jeżeli chodzi o wykonanie. A no i ten bajer ze wskaźnikiem temperatury pracy tarczy też jest fajny. Dodatkowo wnętrze tarczy pokryte jest farba, więc brzydkiej rudej nie będzie widac przez felgę :)

Link to comment
Share on other sites

Polecam tarcze DBA - świetna jakość materiału i wykonanie, o problemach przy upalaniu jak do tej pory nie słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

seria 4000 tarcz DBA na przodzie wytrzymala u mnie 2tygodnie

teraz sa juz krzywe i jutro idą do reklamacji ;(

 

co do hamowania to spisywaly sie bardzo dobrze, i sa lżejsze od oryginalnych tarcz.

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, testuj testuj, bo sam mam chrapkę na podobny zestaw.

Narazie jest luks. Powolutku ułożyłem a teraz zaczynam dawać im lekko w dipę. Hamowanie w porównaniu z poprzednim zestawem (OEM tarcza i jakieś dramatyczne Remsy) po prostu bajka. Nie jest zero-jedynkowe (i bardzo dobrze) ale przy mocniejszym wciśnięciu hamuje niemalże w miejscu. Dwa razy pod rząd zhamowałem z 200km/h do 0 i pedał specjalnie się nie utwardził. Tarcze absolutnie nie biją, fakt kałuży dotychczas żadnej nie zaliczyłem.

Klocki Hawk HP+ piszczą niemiłosiernie ale z całą pewnością nie są zeszklone. To jedyny minus, dla mnie do przyjęcia.

Kolejne raporty niebawem, na ten moment - polecam :cool:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS.PITERd, aż mi się wierzyć nie chce z tym pokrzywieniem DBA4000... :shock:

Jak układałeś ? Założone były prawilnie, czy byle jak ?

Link to comment
Share on other sites

tarcza zaomntowana prawidlowo - tzn lewa na lewa / prawa na prawą stronę

Piasta oczyszczona tak ze nawet nowa taka czysta nie byla chyba.

+ nowy klocek ATE.

 

Sam nie chcialem w to wierzyć ze tak sie stało ;-/

na początku wszytko bylo extra zero bicia hamowanie takie ze auto dęba stawało, a teraz jest juz z dnia na dzien coraz gorzej.

Nie wiem co moze byc przyczyna takiego stanu, chyba nie ma mozliwosci zeby zaciski same w sobie tarcze krzywiły co? Sam juz nie wiem co myśleć.

 

Tarcza przez pierwsze 500km byla naprawde traktowana jak jajko.

pozniej trasa, pare grubszych zachamowan bylo - tak chcialem sobie przypomnieć to naliczylem ~10 konkretnych wyhamowań i to wszytko w ciągu 2tygodni i... - BIJE jak każda inna ;-/

dzis ja ściagam i daje na reklamacje zobaczymy co w DBA powiedzą

Link to comment
Share on other sites

McL,

to musiało być cosik innego, tarcza raz powichrowana będzie biła do czasu...przetoczenia lub wymiany na inną :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Na chłopski rozum tak, ale ja mam identyczny przypadek, założyłem nówki BREMBO SPORT hartowane do tego klocek RC6 i zabiłem tarcze ( i wcale sie nie dziwie ) , no i wszystko pico bello, po kilku upalaniach same sie naprawiły :idea: serio, teraz nic nie bije i sam zachodze w głowe jak to możliwe. :roll:

Link to comment
Share on other sites

tarcza zaomntowana prawidlowo - tzn lewa na lewa / prawa na prawą stronę

Piasta oczyszczona tak ze nawet nowa taka czysta nie byla chyba.

+ nowy klocek ATE.

 

No to faktycznie tajemniczo. Oczywiście nie mam powodu Ci nie wierzyć. Mnie to, jak na razie, nie spotkało, co sobie chwalę :mrgreen: Tak czy siak jest to pierwszy przypadek o jakim dotychczas słyszałem a dotyczący możliwości pogięcia DBA. Szkoda, miałem nadzieję, że przynajmniej jedne tarcze będą mocno odporne na znaną chorobę tarcz OEMowych (i nie tylko). :sad:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Do układania nowego zestawu miałem instrukcję i było w niej, jak byk napisane, żeby przez pierwsze 200km nie dopuścić do sytuacji całkowitego zatrzymania tarczy przy wciśniętym pedale hamulce. Jak mam A/T więc wyobrażcie sobie jakie były jaja z dojeżdzaniem do np. świateł z zaciąganym coraz bardziej rękawem :mrgreen:

 

 

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 10:12 am ]

carfit,

Edwin, nie chcę upraszczać sprawy ale....

W TWOIM PRZYPADKU WSZYSTKO JEST MOŻLIWE

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Dłużnik :wink:

Link to comment
Share on other sites

Cena nie zabiła - 1.500 PLN (zestaw WRXowy przód).

 

tyle zapłacisz za Zimermany wiercone + DS 2500 + RBF , na przód do WRX.

zestaw działa idealnie- ostatnia pojeżdżafka na lotnisku Bednary (dystans ok 30km) w mocnym upale, nie wyczułem żadnego zmęczania zestawu

 

Moze te tarcze nie są z najwyższej półki ,ale dobrze dotarte i zahartowane daja rade :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...