Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

Przy kolejnych modach okazało się, że łącznik intercoolera ( wodnego turbodziadkowego ) z turbawką stracił szczelność. Macie może doświadczenie czym ją zastąpić?

IMG_1333.thumb.jpg.ee821bcdde35f0383667e389b1993ef0.jpg

W dniu 11.12.2017 o 12:08, rally5 napisał:

Jako nowicjusz w temacie turbodziadka mam pytanie - mój egzemplarz jeszcze nie dojechał do mechanika po zakupie a wcześniej kilka lat stał w trawie... Przy zakupie odpalony i wszystko w miarę działało (jeden brak pod maską o którym za chwilę). Wybierałem się do warsztatu ale chciałem wcześniej nim chwilę pojeździć i po kilku kilometrach silnik zaczął pracować nierówno na biegu jałowym i zapalił się "check". Z kodów błędów wyczytałem 24 - zawór regulacji powietrza biegu jałowego, 35 - cewka zaworu pochłaniacza par paliwa, 44 - cewka zaworu upustowego turbo. Nie do końca wiem gdzie się te elementy na 100% znajdują, poza tym brakuje bączka plastikowego który łączy pochłaniacz par paliwa z małym króćcem umiejscowionym na dolocie za filtrem powietrza i jest uszkodzona rura łącząca turbo z intercoolerem - ktoś to kleił jakąś masą plastyczną... Gdyby ktoś miał na sprzedaż te dwa elementy chętnie kupię. Poszukuję też maski(może być bez plastikowego wlotu powietrza bo mam), zderzaka przedniego z halogenami i tylnego (kombi). Z góry dziękuję za pomoc!

 

W dniu 11.12.2017 o 13:37, qbutek napisał:

Z którego roku masz Legacy?

 

Rurę najlepiej kupić OEM.

 

Jednak, po takim postoju, radziłbym Ci pojechać do subarowego specjalisty.

Tej rury również poszukuję, zdjęcie we wcześniejszym poście. rally5 masz nową rurę? qubutek gdzie taką rurę OEM można zakupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sobie kłopoczecie temat, kolanko silikonowe 90st łaczniki silikonowy z 8cm długości i kawałek rurki ze wspawanym króćcem, kłopot rozwiązany i bezawaryjny :) znaczy ja bym tak zrobił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Oktan napisał:

ale sobie kłopoczecie temat, kolanko silikonowe 90st łaczniki silikonowy z 8cm długości i kawałek rurki ze wspawanym króćcem, kłopot rozwiązany i bezawaryjny :) znaczy ja bym tak zrobił ;)

 

ja to taki "bystrzak" nie jestem :blink: kolanko 90st ok ale jak zrobić króciec do zaworu upustowego w tym kolanku? A tak w ogóle to wszystko Twoja wina "Oktan" bo to przy wkładaniu "gratów" zakupionych od Ciebie wyszło;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorabiam z kwasówki zamiennik. Do tego dwa łączniki gumowe / silikonowe i spokój na wieczność ;).

 

Element dorabiany wytrzymuje dowolny poziom doładowania przez dowolny czas.

 

Można też kupić gotowca z silikonu dedykowanego do Imprezy GT -96. Wystarczy skrócić i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2017 o 11:37, STIFF napisał:

pompe wody do IC da sie zaadoptowac z innych aut. Nie mam teraz pojęcia z jakiego modelu mam pompe ale na 100% z Mercedesa - działa a kosztowała jako używka jakieś grosze.

Moja umarła i mam pompę nową od  czegoś, nie wiem od czego, Boscha za 200 parę złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie widze tylko jedną - 86611AA010

 

pompa oleju - tu jest ich troche do wyboru. Jak chcesz to moge Ci podesłac katalog z numerami częsci oem, sprawdzisz, wybierzesz co trzeba,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2017 o 08:29, frisco napisał:

Na schemacie widze tylko jedną - 86611AA010

 

To piszesz o pompce spryskiwaczy, tak? Znalazłem nową, chyba do Justy 786611120 i się zastanawiam :)

W dniu 29.12.2017 o 08:29, frisco napisał:

Jak chcesz to moge Ci podesłac katalog z numerami częsci oem, sprawdzisz, wybierzesz co trzeba,

Katalog z częściami mam, podobnie jak service manual, ale akurat numeru pompy chyba tam nie ma. 

Mogę kupić nową o numerze 34430AE032, ale nie jestem pewien czy będzie pasowała. Nie bardzo mam teraz możliwości sprawdzenia :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12/30/2017 o 12:07, sredniaq napisał:
W dniu 12/29/2017 o 08:29, frisco napisał:

Na schemacie widze tylko jedną - 86611AA010

 

To piszesz o pompce spryskiwaczy, tak? Znalazłem nową, chyba do Justy 786611120 i się zastanawiam :)

 

tak, chodzi o pompe spryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, chojny napisał:

Fajna sztuka do kupienia. 

 

 

https://www.motorsportauctions.com/index.php?a=2&b=40172

 

 

Marzenia nie bolą na szczęście bo juz bym nie żył :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie w turbodziadku. Problem, który podobno jest chorobą tego modelu to „zanikajace” wspomaganie przy jeździe w ciasnych slalomach. W momencie szybkiej zmiany kierunku prawo lewo przez bardzo krótką chwilę nie ma wspomagania. Ktoś zna temat? Można jakoś zaradzić na tą przypadłość?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - zjawisko występowało w moim T-dziadku. Radziłem sobie mocnymi i w miarę szybkimi ręcami.

Pewnie jakiś przeszczep najprościej?...

Jestem ciekaw - z czystej ciekawości :D

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2018 o 21:56, Fala napisał:

Faktycznie - zjawisko występowało w moim T-dziadku. Radziłem sobie mocnymi i w miarę szybkimi ręcami.

 

Może chodniczka płynu? Widziałem coś takiego we wczesnych imprezach. 

 

17 minut temu, gumas_72 napisał:

i maska z grilem chyba się nie widzą

 

Kosmetyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest jakaś opcja obniżenia oryginalnego, skórzanego fotela kierowcy? Wolałbym siedzieć trochę niżej, ale nie uśmiecha mi się wymiana ori stołków na te gietkowe, wueriksowe etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, frisco napisał:

Panowie, jest jakaś opcja obniżenia oryginalnego, skórzanego fotela kierowcy? Wolałbym siedzieć trochę niżej, ale nie uśmiecha mi się wymiana ori stołków na te gietkowe, wueriksowe etc...

Niewiele jest tam miejsca, a nawet wcale. Jedynym rozwiązaniem według mnie jest usuwanie mechanizmu podnoszenia/opuszczania. Też nad tym myślałem ale ostatecznie wmontowałem kubełek. Od dziadkowego fotela odcięta zostałą szyna mocującą z mechanizmem przesuwania do niego dospawane mocowania i kubełek zamontowany jest na oryginalnej szynie. Cały mechanizm do opuszczania/podnoszenia został wywalony. Wymiana fotela na pojeżdżawkę to tylko pięć śrub. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bibuł napisał:

Niewiele jest tam miejsca, a nawet wcale. Jedynym rozwiązaniem według mnie jest usuwanie mechanizmu podnoszenia/opuszczania. Też nad tym myślałem ale ostatecznie wmontowałem kubełek. Od dziadkowego fotela odcięta zostałą szyna mocującą z mechanizmem przesuwania do niego dospawane mocowania i kubełek zamontowany jest na oryginalnej szynie. Cały mechanizm do opuszczania/podnoszenia został wywalony. Wymiana fotela na pojeżdżawkę to tylko pięć śrub. 

 

Dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...