Fala Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 (edytowane) A u mnie tu (GT) i wówczas (teraz sredniaq'owy Legaś) Ferodo DS2500 i tarcze Brembo. Czujem różnicem. Ale się nie upieram - subiektywnie to sławne chińskie klocki z trawy też są git Edytowane 11 Lipca 2017 przez Fala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Teraz mam gładkie Brembo i klocki Gafler, nie wiem jakie były przed 4tlokien, ale w forku przy tarczy OEM 294mm i klocku CL RC5 chyba hamowało lepiej. P.S. Forek miał tzw. duży dwutłoczek, seria w XT Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Przy seryjnych, bądź zbliżonych, częściach różnica faktycznie jest niewielka, ale wszystko zależy od tego, co się założy i od płynu, na którym się śmiga. U mnie po zamontowaniu przewodów w oplocie i zalaniu RBF660 hamulce przestały puchnąć, pomimo katowania na torze. Różnica jest nie to, że odczuwalna, jest kolosalna! Natomiast teraz na Plejadach jeździliśmy imprezą Tomka, która ma taki sam zestaw hamulców jak u mnie, ale klocki i tarcze zupełnie inne (niestety nie pamiętam co to, płyn i przewody te same). I powiem Wam, że byłem w szoku jak to hamowało Moje seryjne złote brembo w sti tak nie hamowały. Poważnie. Aha, i na mały 4tłoczek wchodzi sporo 16", a to dla niektórych może mieć znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) Fala - dobrze rozumiem? Porównujesz hamowanie Legacem (1400kg) i Imprezą (1200kg)? BartZ - pamiętaj, że znaczenie ma też trochę "syndrom prawego fotela" - wsiadasz do kogoś i "O panie! Ale to jedzie!" Potem przesiadacie się do Ciebie i druga osoba ma to samo Ja mówię o jeździe 2 identycznymi autami w identyczny sposób w tych samych warunkach... Zrobiliśmy tak dziadkami ok. 700km na 3 trackdayach i nie zauważyliśmy różnic 2 tłok / 4 tłok (edit: spojrzałem na film i przypomniałem sobie, że auta różniły się zasadniczo zawieszeniem ) Edytowane 12 Lipca 2017 przez Crazy_Ivan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 29 minut temu, Crazy_Ivan napisał: BartZ - pamiętaj, że znaczenie ma też trochę "syndrom prawego fotela" Oczywiście, ale zapomniałem dodać, że sam ją powoziłem również No i mamy zbliżony zawias. Obaj jeździmy na tym samym AGX, tylko sprężyny mamy inne (ale i tu i tu twardsze i niższe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) Długo jeździłem moim rallydziadem na serii z klockiem ds3000 o dawało radę ale jak przyszła pora na zmianę tarcz i klockow jako że 4tłok leżał na półce to założyłem i w mojej ocenie więcej znoszą, choć i tak są żeliwne i beznadziejne i się grzeją Aktualnie tarcza Textar i klocki Mintex mieszanka 1155, hamulec barzdo przewidywalny, twardy, ciężki do przegrzania pod kątem spalenia klocka, dużo lepszy od ferodo/CL/Hawk, oczywiście ja tego auta uzywam w sporcie nie na drodze. co do RBF660 było już na Forum, odradzam nie polecam etc, kiedyś był to dobry płyn a obecnie przereklamowany w ch... Ferodo 5.1 robi pałkę w stosunku cena-jakość jeśli ktos nie ma na codzień STI 500+ do jazdy po bułki Edytowane 12 Lipca 2017 przez Oktan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 59 minut temu, Crazy_Ivan napisał: Fala - dobrze rozumiem? Porównujesz hamowanie Legacem (1400kg) i Imprezą (1200kg)? Porównuję nie jedno hamowanie (masz 100% racji), tylko 50 lub 100 hamowań typu "ile hample wyrobią" w bardzo krótkim czasie (termicznie i ciśnieniowo rzecz biorąc) - i donoszę, że subiektywne wrażenie przy tym samym zestawie brembo&ferodo jest jakościowo (i proporcjonalnie 1200kg vs. 1400 + ja ponad 100 :D) dużo bardziej na plus 4-tłoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Wychodzi z tego, że moje klocki są słabsze, na codzień mogą być, na torze jeszcze nie byłem. Pamietam za to, że dwutłok na Kielcach podczas Sjs nie miał problemów Następne jednak chyba będą CL RC5, bo były świetne!Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 3 minuty temu, Fala napisał: ja ponad 100 i po co tyle jesz?? tylko nie mów że Cię stać zwyczajnie jestes łakomczuchem ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Porównuję nie jedno hamowanie (masz 100% racji), tylko 50 lub 100 hamowań typu "ile hample wyrobią" w bardzo krótkim czasie (termicznie i ciśnieniowo rzecz biorąc) - i donoszę, że subiektywne wrażenie przy tym samym zestawie brembo&ferodo jest jakościowo (i proporcjonalnie 1200kg vs. 1400 + ja ponad 100 ) dużo bardziej na plus 4-tłoka. Mój dziad obecnie na pewno nie waży 1400kg, ruda go odchudziła Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 39 minut temu, sredniaq napisał: Następne jednak chyba będą CL RC5, bo były świetne! Na mokrym zbyt agresywne bo od razu masz mocny hamulec i mozna się zdziwić a chodzi o to że musisz sam sobie dawkować hebel, niemniej są spoko na suche do jazdy na codzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Aha - u mnie były EBC Yellow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) 21 godzin temu, Fala napisał: Post w stylu teleturnieju "dziś pytanie - dziś odpowiedź" Oczywiście, że czas na 4-tłok hahaha to się nazywa motywacja, ale fakt, heble palą się w Bieszczadach co chwilę na winklach, u nas nie ma prostych dłuższych niż kilomert 4tłok plug&play ? czy trzeba adpter ? 19 godzin temu, Oktan napisał: to ja moge pomóc bo mi leżą takie 2 czy 4 tłok ? ale lawina hamulcowa , powiem tak, zapiekło mi jeden cylinderek, szukam reperaturek ale jest problem bo moje tłoczki mają 36mm średnicy a nie standardowe 43, sam zacisk jest przykręcony tylko jedną śrubą pływającą ale z drugiej strony jest na bolcu wystającym z jarzma, tak że odekręcam śrubę i mogę od razu dźwignąć zacisk. macie takie u siebie ? Edytowane 12 Lipca 2017 przez lapcok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 To teraz ja mam pytanie a propos - czy nie jest tak, że do czterotłoczka jest większy wybór sportowych klocków rożnej maści? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Przed chwilą, BartZ napisał: To teraz ja mam pytanie a propos - czy nie jest tak, że do czterotłoczka jest większy wybór sportowych klocków rożnej maści? Jest. I to podstawowy powód do potencjalnej zmiany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Przed chwilą, Crazy_Ivan napisał: Jest. I to podstawowy powód do potencjalnej zmiany No właśnie. Dzięki za potwierdzenie, bo coś mi się tylko kiedyś obiło o uszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 lapcok mam i 2 i 4 tłoki na stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 A jaki, według was, jest najlepszy komplet (tarcze i klocki) do 4tłoka, żeby fajnie współpracowały ze sobą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 28 minut temu, adamski napisał: A jaki, według was, jest najlepszy komplet (tarcze i klocki) do 4tłoka, żeby fajnie współpracowały ze sobą? Do codziennej jazdy - Brembo i DS2500 zupełnie wystarcza. Do intensywnej jazdy - też chętnie poczytam opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Fajnie by było, gdyby podsumował ktoś z bardziej doświadczonych najlepszy zestawy na co dzień, na tor i może najlepszy kompromis na bieszczadzkie drogi Wiem, że jest dość obszerny temat o hamulcach, jednak głównie tyczy się Imprez a mi zależy na dziadkach, zwłaszcza, jak już zauważono są cięższe, a to ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Ja osobiście na codzień też bym założył to co mam w rajdówce z czterotłokiem, tarcza Textar i klocki Mintex w mieszance 1155, ewentualnie cywilny klocek Textar lub jak Fala pisze DS2500 ale mnie cena co do jakości skutecznie odstrasza, przereklamowany jak za tyle kasy.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 9 godzin temu, Oktan napisał: ale mnie cena co do jakości skutecznie odstrasza, przereklamowany jak za tyle kasy.. To jest w ogóle jakaś masakra Poza tym DS2500 nie ma homologacji drogowej. Niby pierdoła, ale jednak... 22 godziny temu, Oktan napisał: co do RBF660 było już na Forum, odradzam nie polecam etc A możesz przybliżyć o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) gumowy pedał i słaba skuteczność hamowania, jakby ciągle był zapowietrzony, było o tym pisane na forum, stosowałem go kiedys u siebie jak i w autach które serwisuję ale w pewnym momencie miałem problem u siebie i sądziłem że przez pompę od ręcznego.. nic bardziej mylnego, winny był RBF660, u kilku znajomych po konsultacji mieli podobne wrazenia, zmiana na ferodo 5.1 przyniosła 100% satysfakcji, wiadomo można lac np tego mega drogiego castrola czy cos tam innego za chore pieniądze, ja wolę częściej zmienić, przynajmniej układ który pracuje pod obciażeniem ma zawsze czysto w środku i zywotność tez się zwiększa a koszt wymiany płynu to nie żaden dramat, sami z bratem lub szwagrem to zrobicie korzystając w instrukcji np u wujka gOOgle Edytowane 13 Lipca 2017 przez Oktan 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) I to są konkrety dla amatora takiego jak ja i mam punkt zaczepienia na początek. Oczywiście, co osoba to opinia, ale przynajmniej od czegoś zaczne. Dzięki Edytowane 13 Lipca 2017 przez adamski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 gumowy pedał i słaba skuteczność hamowania, jakby ciągle był zapowietrzony, było o tym pisane na forum, stosowałem go kiedys u siebie jak i w autach które serwisuję ale w pewnym momencie miałem problem u siebie i sądziłem że przez pompę od ręcznego.. nic bardziej mylnego, winny był RBF660, u kilku znajomych po konsultacji mieli podobne wrazenia, zmiana na ferodo 5.1 przyniosła 100% satysfakcji... Potwierdzam - ja między innymi tak miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się