safik Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Witam, może ktoś już przerabiał taki temat - opiszę najlepiej jak potrafię :roll: chodzi o to, że silnik czasem rwie do przodu jak dziki, a czasem depczę i ma mułka - jadę sobie do pracy, cisnę i jakoś tam idzie, żeby za chwilę przy następnym depnięciu wyrwać jak dziki... reasumując - tylko czasem wg. mnie rwie jak powinien, a tak raczej ma mułka - przylewa się? przepływka? zauważyłem że ładnie ciągnie, jak wolno wciskam gaz... jest po remapie w VTG, ale przed remapem były podobne objawy... i jeszcze dochodzi do tego falowanie przy przyspieszaniu - nie ciągnie równo, tylko tak chwilkę mocniej, chwilkę słabiej, mocniej, słabiej... no to tak się sprawy mają - any ideas :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Powdów może być mnóstwo. Najlepiej podjedź do jakiegoś serwisu który zna się na Subaru. Swoją drogą chyba rozsądniej było najpierw doprowadzić samochód do porządku a potem robić remap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safik Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 no myślałem że remap pomoże na bolączki, że może się przylewał, i taka też była diagnoza w VTG - za bogato, ale nadal nie jest dobrze... ponieważ nie dzieje się to cały czas, to jakiś parametr w pewnych warunkach musi wariować... no nic, się podjedzie, się sprawdzi... ale jak ktoś miał takie objawy i je zwalczył, to chętnie wysłucham tej historii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 jest po remapie w VTG, ale przed remapem były podobne objawy... Remap żle działającego silnika to chyba bez sensu :?: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safik Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 no piszę przecież że diagnoza była - za bogato... więc remap miał szansę powodzenia - zresztą na wykresie wygląda o.k. zakładana moc została osiągnieta, moment też, tylko coś się czasem krzaczy - może jakiś czujnik... więc czekam na info od osób które doświadczyły coś podobnego, a przeciez i tak się skończy w serwisie Panie Andrzeju :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 takie objawy mialem jak sie przeplywka uszkodzila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 takie objawy mialem jak sie przeplywka uszkodzila. Dlatego pytam czy taki remap na uszkodzonej np.przeplywce ma sens..chyba auto powinno byc sprawne :?: ... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Dlatego pytam czy taki remap na uszkodzonej np.przeplywce ma sens..chyba auto powinno byc sprawne ... Jest taka firma w Polsce, w okolicach Poznania, która za remap się w ogóle nie weżmie, jak auto nie jest igła. Ale VTG...who knows ? safik, skąd ten pomysł z VTG ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Miałem to samo, po wyjezdzie z pewnego servisu. Czujnik stuku raz pokazywał błąd raz nie. Z czasem zaczął sie check swiecic. Odłącz ten czujnik i sprawdz czy jezdzi tak samo jak łapie muła ( u mnie róznie sie to zdarzało - losowo) Diagonstyka nie raz nie pokazuje tego :-/. Nie równe przyspieszanie mam czasem nadal, ale nie wiem co to jest, strzelam ze jakas nieszczelnosc przy kolektorze wydechowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Falowanie, nie równe rowijanie mocy może być związane z przekraczaniem zaprogramowanego ciśnienia doładowania i korekcjami, które nie są zbyt szybkie. Może też być uszkodzony westegate, lub zabrudzony solenoid. Może być jakaś skucha w przewodach gumowych łączących cały ten system kontroli. Jakie masz modyfikacje w aucie oprócz softu. Np. wadliwie działający zawór upustowy, może powodować podobne objawy. Jeżeli auto jedzie lepiej przy przepustnicy częściowo otwartej, to raczej znaczy, że przy klepce brakuje paliwka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jeżeli auto jedzie lepiej przy przepustnicy częściowo otwartej, to raczej znaczy, że przy klepce brakuje paliwka. Robert ale chyba podobne objawy będą przy zbyt bogatej mieszance. Tu by jednoznacznie odpowiedział pomiar AFR i/lub EGT. A z prostych obserwacji (bezwskażnikowych) stopień okopcenia rury wydechowej Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jeżeli auto jedzie lepiej przy przepustnicy częściowo otwartej, to raczej znaczy, że przy klepce brakuje paliwka. Robert ale chyba podobne objawy będą przy zbyt bogatej mieszance. Tu by jednoznacznie odpowiedział pomiar AFR i/lub EGT. A z prostych obserwacji (bezwskażnikowych) stopień okopcenia rury wydechowej Pozdrawiam Grzegorz Przed remapem tak, po, też może być, chociaż podkręconego wrx-a 2,0 przylać wtryskami 420 do takiego stopnia nie jest łatwo. Ciekawe jakie założenia spełnił po remapie. Trzeba by się przejechać, zgrać parametry, zobaczyć jak pracuje, może jakaś anomalia da się zauważyć. Trochę dziwne, że safik nic nie pisze o problemach z check engine. Oględziny rury wydechowej, dobra wskazówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 mam podobne objawy, połowa to był czujnik stuku, ale zostało cos takiego ,że po wcisnieciu pedału gazu do pewnego stopnia (np 2500obr) i trzy manie go w tej samej pozycji powoduje ze obroty po okolo 1-2 sek. same spadaja do 1500 i same wchodza na 2500 i tak faluje. Mam obkopcone koncówki tłumika na czarno. Ktos mial cos takiego ( czy jest DV czy bov nie ma różnicy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Hm... moze sonda lambda padnieta i przelewa? Tak tylko "szczelam" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safik Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 był check engine - wymieniony czujnik temperatury spalin i było o.k., ale teraz zapala się jak za delikatnie jeżdżę :roll: - podobno jakis błąd ekologiczny wywala... do VTG mam najbliżej - czy popełniłem jakąś profanację :?: wyszło 251 KM i 340 Nm... rura okopcona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 był check engine - wymieniony czujnik temperatury spalin i było o.k., ale teraz zapala się jak za delikatnie jeżdżę :roll: - podobno jakis błąd ekologiczny wywala...do VTG mam najbliżej - czy popełniłem jakąś profanację :?: wyszło 251 KM i 340 Nm... rura okopcona... Przy wolnej jezdzie najczesciej wywala blad P0420. Wystepuje po usunieciu katalizatora. Da sie wylaczyc permanentnie ten konkretny blad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 ale teraz zapala się jak za delikatnie jeżdżę - podobno jakis błąd ekologiczny wywala... to akurat pewnie błąd drugiej sondy. P0420 chyba. To normalne jak masz odetkany wydech i nie odsunietą sonde. Zapala się kiedy jezdzisz jak taksowkarz. Mozna to sotware'owo wylaczyc. Zwiazku z innymi problemami jednak nie widzę. EDIT: Adam szybszy :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 To jest błąd wydatku katalizatora, wynika z porównania pracy sond i reakcji na korekcje. Safik, jeżeli Zacisze nie jest za daleko to zapraszam, chętnie żucę okiem na twoje auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 U mnie też pojawiło się podobne zjawisko. Do ok 4200 ciągnie ładnie potem łapie muła tak do 5000. Po przekroczeniu 5200 znowu idzie tak jak powinien. Wszystko to przy pedale w podłodze. Jak pedał jest nie do końca wciśnięty to zjawisko to jest minimalne albo wcale nie występuje... W układzie rurek do wastegate mam niestety wpięty MBC, który zastępuje pierwszą zwężkę (niestety się była i zgubiła), ale do tej pory nie miało to wpływu. :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 mam podobne objawy, połowa to był czujnik stuku, ale zostało cos takiego ,że po wcisnieciu pedału gazu do pewnego stopnia (np 2500obr) i trzy manie go w tej samej pozycji powoduje ze obroty po okolo 1-2 sek. same spadaja do 1500 i same wchodza na 2500 i tak faluje miałem podobne objawy przy nieskalibrowanej przepływce.... a co do muła to spradził bym całą "instalacje" westgat'a,.... no i jak już pisano wczesniej przydało by się podłączyć AFR i EGT....- dla własnego spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 "miałem podobne objawy przy nieskalibrowanej przepływce.... " jak to zrobic ??? przeplywka byla wymieniana na nowa kawalek czasu temu i tak sie dzieje pewnie i od tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 U mnie sytuacja się rozwiązała. Przyczyną była uszkodzona uszczelka pod BOV-em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się