SpeedR Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Podłączę się pod wątek, aby zbędnie nie śmiecić. Poszukuję czujników do zegarów Defi, seria BF (czerw.), łączone przez centralkę. Niby nie ma z tym kłopotu, ponieważ do Defi można kupić niemal każdy el. zamienny, jednak cena oryginalnych czujników, zarówno na stronie Defi jak też współpracujących z nim partnerów powala na kolana. W cenie czujników można nabyć kompletne zegary. Jestem skłonny zakupić oryginały za jakieś akceptowalne pieniądze, lub zamienniki o ile tylko całość będzie hulać i jednocześnie podawać wiarygodne odczyty :wink: Poruszające się wskazówki są super, wolał bym jednak poza takim gadgetem mieć dostęp do miarodajnych informacji nt. poszczególnych parametrów. Poszukuję następujących czujników: boost, egt, oil press. Poza tym muszę dokupić kpl. zegary temp. wody (seryjny wskaźnik to jakieś nieporozumienie), oraz oil temp. Gdyby ktoś znał jakieś dobre źródło zaopatrzenia, będę zobowiązany. Za cenne informacje stawiam dobrą flaszkę Gwoli wyjaśnienia: m.in. na eBay są dostępne zamienniki czujników Defi. Sprzedawca z JP, jednak nie jestem w stanie namierzyć żadnych informacji dotyczących jakości w/w, oraz precyzji parametrów. Pozdrawiam SpeedR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 U mnie jest tak: Zimny silnik, cisn. 6.7bar Ciepły, cisn. 1.25bar Temp. 100* Rpm 750/m Czujnik ciśnienia jest na końcu wału a temperatury w dostawce nad filtrem oleju... a olej to przechodzony juz 10w/60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Ze względu na to, że w modelu Gh nie ma za dużo możliwości umieszczenia zegarów, znalezłem ciekawy zegar firmy Depo, który ma jeden wskaźnik wskazówkowy i jeden wyświetlacz, który może pokazywać naraz 3 funkcje np: temp. oleju, ciśnienie oleju i voltomierz. Co o tym sądzicie warto to kupić? Cena pomiędzy 550-610 zł. Doradźcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Niebo, dzięki nawet nie wiedziałem, że to ta sama firma w sumie. No właśnie to jest dylemat cena-jakość. Jeszcze patrzyłem na Shadow z tego co wyczytałem to porównywalne do STRI i cena podobno. No nic muszę przemyśleć temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 DanPlut, Ja mam od pół roku AG SM peak i jak na razie wszystko ok działa i nie ma problemów a pomiary wydają się wiarygodne. A ten zegar ma alarmy ? Bo jeżeli nie ma to jest bezużyteczny bo nikt zasuwając nie patrzy czy przypadkiem jakieś wartości zostały przekroczone także ustawialny alarm jest konieczny. Jeżeli ma to możesz spróbować w razie czego koszt nie jest zbyt wysoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Słuszna uwaga. Nie mogę się doczytać, więc chyba nie mają alarmu- lipa, bo ta koncepcja zegarów nawet mi się spodobała. Zegary potrzebuję do Wrx-a MY08, któremu zrobię remap w bliżej nieokreślonej przyszłości, auto nie będzie nigdy upalana, więc chyba nie będę się rzucać na jakieś drogie wskaźniki i zastanawiam się czy w takim razie potrzebny mi będzie zegar od EGT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Słuszna uwaga. Nie mogę się doczytać, więc chyba nie mają alarmu- lipa, bo ta koncepcja zegarów nawet mi się spodobała. Zegary potrzebuję do Wrx-a MY08, któremu zrobię remap w bliżej nieokreślonej przyszłości, auto nie będzie nigdy upalana, więc chyba nie będę się rzucać na jakieś drogie wskaźniki i zastanawiam się czy w takim razie potrzebny mi będzie zegar od EGT? Kosztujące majątek DEFI na pewno będą lepsze (w sensie pewności pomiarów itd) ale nie każdy chce wydawać taką kasę na kilka liczników... Jak pisałem wcześniej mam AG i jest OK. Sporo osób też sobie chwali i nie narzeka. EGT warto mieć po remapie żeby w razie jakichś problemów z spalaniem (mieszanką) mieć możliwość zareagowania i uratowania jednostki zanim np. tłoki popłyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 sam mam w planach EGT... tylko nie wiem gdzie go zamontuje... w sęsie że zegar... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 jedyne rozsądne miejsce to pod boostem... ak jst teraz a tak w nocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 saszynski, jak zamontowałeś boost ? Zmieniłeś sobie ten plastik na słupek, chyba nie?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 jak zamontowałeś boost jest przykrecony do słupka... planuje nowy słupek i go zabudować razem z EGT, który jest w planie... kable do centralki idą pod słupkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 jak zamontowałeś boost jest przykrecony do słupka... planuje nowy słupek i go zabudować razem z EGT, który jest w planie... kable do centralki idą pod słupkiem. aaaaaa ok i wszystko wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qfinto Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 I ja pokaże co mam w moim Bug`u. Trójca w opakowaniu, niestety brzydko przykręcona. Muszę jakieś maskownice na śrubki wymyśleć. Temp. oleju i ciśnienie - wskaźniki VDO, doładowania -Auto Gauge "VDO look". Temperatura oleju brana jest z miski olejowej. Czujnik temperatury służy jako korek spustowy. Ciśnienie oleju z czujnika po lewej przy alternatorze. Radio 1 DIN, wyświetlacz EGT firmy Eiwell, do tego sonda EGT Auto Gauge za turbo, już miesiąc działa bez problemu. Czujnik jest na tyle precyzyjny że po nocy pokazuje aktualną temperaturę powietrza. Pod odpaleniu oczywiście szybko rośnie. Zdjęcie niewyraźne bo robione w słońcu, wyświetlacz działa poprawnie, fotki tak wychodzą - jest to związane z "odświeżaniem pixeli" na wyświetlaczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 o ile mi wiadomo EGT powinien byc jak najblizej glowicy w okolicy pierwszej lambdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 o ile mi wiadomo EGT powinien byc jak najblizej glowicy w okolicy pierwszej lambdy... no tak . tu niektórzy twierdzą,że jak jest przed turbo to może je zmielić ,gdy się coś odleci. saszynski, kapitalny ten legac.(kierę mam taką w Si GT) Jakie przełozenie magla? CO to ten niebieskoświatły frajerek w nawiewie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 no tak . tu niektórzy twierdzą,że jak jest przed turbo to może je zmielić ,gdy się coś odleci. lepiej zeby zmielilo turbo niz stopilo 4 tloki... kapitalny ten legac. dzieki:) Jakie przełozenie magla? standardowe. CO to ten niebieskoświatły frajerek w nawiewie? HKS EVC IV boost controller. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quaki Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Pytanie po co ci EGT bo jeśli: 1.chcesz mieć po prostu taki wskaźnik to zamontuj go gdzie chcesz (to co będzie pokazywał i tak nie będzie miało znaczenia) 2.jest ci potrzebny bo modyfikujesz auto to a. najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie tylu czujników ile się ma cylindrów to umożliwia kontrole i ewentualne logowanie temp. spalin na każdym cylindrze oddzielnie, co bardzo ułatwia diagnostykę i w dużej mierze może zapobiec awarii (jeśli masz dobrze ustawione alarmy i dobrze zamontowane termopary to dzięki temu możesz uratować silnik) b. w ostateczności zamontuj jedna na złączeniu wszystkich kanałów przed turbiną ale to będzie pokazywać temperaturę uśredniona dla wszystkich cylindrów Zamontowanie jednej termopary powoduje sumowanie się temperatur z 4 cylindrów co spowoduje że awaria na którymś cylindrze będzie bardzo słabo widoczna (jako przykład weź coś takiego 3 cylindry pokazują 850stC a jeden pokazuje 1000stC średnia wyniesie 887,5stC a na jeden cylinder ci popłynął) Zamontowanie za turbina jest bez sensu ciebie interesuje temperatura gazów wylotowych tylko dlatego ze chcesz wiedzieć jaka jest temperatura w cylindrze żeby zapobiec ewentualnym uszkodzeniom silnika jeśli gazy wylotowe pokonują dość spora drogę (cały kolektor wydechowy + turbina + cześć downpipea ) oddając ciepło to bez badan dokładnie twojego układu nie masz szans nawet na skalkulowanie jakie to są wartości czyli mówiąc po Polskiemu możesz zatrudnić wróżkę żeby ci czytała z takiego zegara bo równie dobrze możesz na nim odczytywać pogodę na następny tydzień co wspomniane EGT Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 zacząłem się przymierzać do zamontowania zegarków w Lacetti i... szlag by trafił dizajnerów Subaru... tyle powiem. Nijak to nie pasuje. Skończy się na trzech na słupku i czwartym gdzieś na kolumnie kierownicy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 za bardzo chwaliłem swoje AG no i się zbuntowały. Pewnego dnia nagle jeden z wskaźników (EGT) zaczął przygasać podczas jazdy (wyłączało się podświetlenie i opadała wskazówka na chwilę i wracało do normy) później zdarzało się to co jakiś czas. Ostatnio uspokoiło się ale za to wskaźnik boost podczas postoju z wyłączonym silnikiem wskazywał normalnie 0 i co jakiś czas opadał do podciśnienia. dzisiaj po włączeniu boost zaczął mrugać u nie wskazywał już nic... co jakiś czas przestawał i na chwilę wskazywał prawdziwe wskazania po czym znowu wskazówka spadała do min. EGT zaczęło wskazywać zdecydowanie za niskie wskazania. I tu pytanie... ktoś miał coś podobnego ?? padły wskaźniki, czujniki czy coś po drodze ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Moje na razie ok a kupowaliśmy razem Co się dziej to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 początkowo myślałem że coś kabelki zasilające się poluzowały i stąd te przygasanie ale niestety posprawdzałem i są ok... dziwne że praktycznie oba naraz zaczęły wariować... także dobrze (chyba) działa mi jeszcze tylko temp oleju... chyba jednak trzeba będzie odżałować znowu trochę kasy... ale jak widzę ceny defi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się