Skocz do zawartości

filtr cząstek stałych w silnikach diesla


hnery

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 6 miesięcy temu...

U mnie (jeżdżę głównie trasy) zapaliła się kontrolka DPF po 86kkm.

Nie dało się samemu wypalić - na wysokich obrotach kazali jechać do najbliższego ASO, tam wypalili, błąd skasowali (i kasę :D )

Teraz (100kkm) ponownie się zapaliła kontrolka i też nie dało się samemu wypalić - widać czeka mnie ponowna wizyta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęła migać po raz pierwszy po 56kkm, dla mnie trochę dziwne że po 100 km trasy... zobaczymy jutro/dziś, auto zostało w ASO.

Do tego momentu zero problemów, pomimo tego że auto użytkowanie głównie po Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego w moim Legacy kupionym w 04.2011 zaczynam mieć problem z FDP?

Przejechałem ok 18k km. Przy 17k pierwszy raz zapaliła się kontrolka, tak przy okazji zaznaczam że było to po przejechaniu dzień wcześniej trasy 460 km. Samochód stał 2 dni. Odpaliłem, poczekałem aż zgaśnie kontrolka temp. potem na trójce przejechałem z 1,5 km i kontrolka FDP zgasła. Pojechałem do ASO. Podłączyli pod komputer i stwierdzili że próba wypalenia FDP została podjęta 500 km. wcześniej, została przerwana i zakończona dopiero wtedy, gdy kontrolka zgasła, a sprawność filtra to 48%. Obecnie przejechałem 1000 km i znowu na chwilę zapaliła się kontrolka, a potem zaczęła mrugać. Przejechałem ok. 20km na trójce z obrotami powyżej 2000 i przy mrugającej kontrolce ... i nic. Wyłączyłem silnik, odczekałem kilkanaście minut, odpaliłem silnik i kontrolka dalej mruga. Zaznaczam, że do pracy mam ok 5 km w większości poza miastem, ale min. raz na dwa tygodnie trasa po 300-500 km w tym po autostradzie. O co w tym wszystkim chodzi? Czy oznacza to że samochody z dieslem przestają być przedmiotami użytkowymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego w moim Legacy kupionym w 04.2011 zaczynam mieć problem z FDP?

Przejechałem ok 18k km. Przy 17k pierwszy raz zapaliła się kontrolka, tak przy okazji zaznaczam że było to po przejechaniu dzień wcześniej trasy 460 km. Samochód stał 2 dni. Odpaliłem, poczekałem aż zgaśnie kontrolka temp. potem na trójce przejechałem z 1,5 km i kontrolka FDP zgasła. Pojechałem do ASO. Podłączyli pod komputer i stwierdzili że próba wypalenia FDP została podjęta 500 km. wcześniej, została przerwana i zakończona dopiero wtedy, gdy kontrolka zgasła, a sprawność filtra to 48%. Obecnie przejechałem 1000 km i znowu na chwilę zapaliła się kontrolka, a potem zaczęła mrugać. Przejechałem ok. 20km na trójce z obrotami powyżej 2000 i przy mrugającej kontrolce ... i nic. Wyłączyłem silnik, odczekałem kilkanaście minut, odpaliłem silnik i kontrolka dalej mruga. Zaznaczam, że do pracy mam ok 5 km w większości poza miastem, ale min. raz na dwa tygodnie trasa po 300-500 km w tym po autostradzie. O co w tym wszystkim chodzi? Czy oznacza to że samochody z dieslem przestają być przedmiotami użytkowymi?

 

Strzał w dychę! Teraz diesel to samochód specjalnej troski :lol: Nie te czasy kiedy lało się olej i to nie zawsze dobrej jakości :cry:

To pioruństwo zwane filtrem cząstek stałych staje się zmorą. Jak dobrze poszperasz na forum to dowiesz się jak i gdzie chłopaki to usuwają i mają święty anielski spokój! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego u mnie dizel nie wchodzi w rachube.Raz,ze za malo i krotko jezdze,dwa,te filtry by mnie zdolowaly....Silniki pewnie i technologicznie fajne,ale na przykladzie Kolegi ,totalnie nieprzyjazne juz po roku-mowa o calosci .A filtra nie mozna tak latwo i od razu zdemontowac....Niezle klopoty maja uzytkownicy dizli peugeotowskich.Tam sie kilka litrow specjalnego plynu leje....A koszta rowniez chore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego u mnie dizel nie wchodzi w rachube.Raz,ze za malo i krotko jezdze,dwa,te filtry by mnie zdolowaly....Silniki pewnie i technologicznie fajne,ale na przykladzie Kolegi ,totalnie nieprzyjazne juz po roku-mowa o calosci .A filtra nie mozna tak latwo i od razu zdemontowac....Niezle klopoty maja uzytkownicy dizli peugeotowskich.Tam sie kilka litrow specjalnego plynu leje....A koszta rowniez chore.

Cześć! lookita

jak chodzi o diesla mam takie same odczucia :? Gdzieś na forum czytałem, że wywalają to ustrojstwo i cieszą się w miarę bezproblemową jazdą. Ale diesel teraz to nie to samo co lat temu 15 :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego w moim Legacy kupionym w 04.2011 zaczynam mieć problem z FDP?

Przejechałem ok 18k km. Przy 17k pierwszy raz zapaliła się kontrolka, tak przy okazji zaznaczam że było to po przejechaniu dzień wcześniej trasy 460 km. Samochód stał 2 dni. Odpaliłem, poczekałem aż zgaśnie kontrolka temp. potem na trójce przejechałem z 1,5 km i kontrolka FDP zgasła. Pojechałem do ASO. Podłączyli pod komputer i stwierdzili że próba wypalenia FDP została podjęta 500 km. wcześniej, została przerwana i zakończona dopiero wtedy, gdy kontrolka zgasła, a sprawność filtra to 48%. Obecnie przejechałem 1000 km i znowu na chwilę zapaliła się kontrolka, a potem zaczęła mrugać. Przejechałem ok. 20km na trójce z obrotami powyżej 2000 i przy mrugającej kontrolce ... i nic. Wyłączyłem silnik, odczekałem kilkanaście minut, odpaliłem silnik i kontrolka dalej mruga. Zaznaczam, że do pracy mam ok 5 km w większości poza miastem, ale min. raz na dwa tygodnie trasa po 300-500 km w tym po autostradzie. O co w tym wszystkim chodzi? Czy oznacza to że samochody z dieslem przestają być przedmiotami użytkowymi?

 

Przy takich krótkich przebiegach trasa przynajmniej raz w tygodniu powinna być zaliczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chodzi o diesla mam takie same odczucia :? Gdzieś na forum czytałem, że wywalają to ustrojstwo i cieszą się w miarę bezproblemową jazdą. Ale diesel teraz to nie to samo co lat temu 15 :!:

 

Tak, ale 15 lat temu diesle nie miały 150-200 kucy, ale góra 130. Zawsze jest coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, ale 15 lat temu diesle nie miały 150-200 kucy, ale góra 130. Zawsze jest coś za coś.

 

Ale jeżdżą do dzisiaj. A dzisiejsze gdzie będą za 15 lat? Na pewno nie tam gdzie auta z lat 90 bo te nadal będą jeździć. Dzisiejsze Forki będą dawno przerobione na wkład do pieca hutniczego.

 

Dziękujmy ekologom :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazny jednak jest postep technologiczny,osiagi,bo to jednak istotnie zmienilo sie poza granicami ksiegowosci...Naklady wzrosly,osiagi,koszta budowy ,technologii...Ja podziwiam dizle nowe,ale nie chce ich miec,bo ich nie wykorzystalbym potencjalu,zatem...benzyna znow jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z Audi A6 z 3.0 TDI (przebieg około 200k km) w zeszłym tygodniu wyciął w specjalizowanym warsztacie DPF'a i wspawał kawałek rurki. Akurat jego auto na to pozwalało bo ten konkretny model produkowany był z DPF i bez DPF (dało się przeprogramować komputer). Powiedział, że DPF wyglądał jakby go ktoś zalał mieszaniną pumeksu z cementem (nie było szans na wypalenie).

 

Po operacji (koszt 1200 zł), okazało się że uszkodzona jest też pompa paliwa (prawdopodobnie ze względu na zbyt duże ciśnienie generowane w zapchanym układzie wydechowym), natomiast auto wyraźnie niej pali, szybciej przyspiesza, poziom oleju silnikowego już nie wzrasta, nie kopci (ta niby ekologia mierzona pomiędzy wypieleniami DPF'u :evil: ).

 

I tak ekologia zabiła diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze trzeba cos ograniczyc,co jest proste,zwyczajne,by zdusic i ujarzmic.....Pamietajmy...od ropy wszystko sie zaczyna

Zaraz sie wq-e i pojde do garazu,by odpalic Subaraka...Ech ten dzwiek....,ech ten zapach....Mam dosc kopciuchow dizlowskich jadacych przede mna-uciekajacych...Niestety,czasem nie dogonie ich od razu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatni dobry diesel to taki który nie miał DPF i jednocześnie spełnia EUR4. EGR da się przeżyć a nawet przyciąć aby dłużej podziałał. Gdyby chociaż ten subarowy miał jakąś normalna moc a tutaj zdecydowanie dolna stawka więc w ogóle słabo

 

diesle innych producentów z obecnej oferty

 

SBD 150/350

JTD 170/350

HDI 163/340

DCI 175/385Nm

TDI 170/350

TDCI 163/340

 

czyli sbd jest w dolnej stawce, lubi poważnie klęknąć i jeszcze ten dpf.

 

szału nie ma :|

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie nerwowo, trzeba przecież ratować rosomaki :lol:

 

-- N cze 03, 2012 6:48 pm --

 

Zawsze trzeba cos ograniczyc,co jest proste,zwyczajne,by zdusic i ujarzmic.....Pamietajmy...od ropy wszystko sie zaczyna

Zaraz sie wq-e i pojde do garazu,by odpalic Subaraka...Ech ten dzwiek....,ech ten zapach....Mam dosc kopciuchow dizlowskich jadacych przede mna-uciekajacych...Niestety,czasem nie dogonie ich od razu......

 

Niezła forma protestu 8) 8) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...