Skocz do zawartości

STI MY'09 - kłopoty z uszczelkami pod głowicami?


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hmmm, przepraszam że się wtrącam do tej jakże burzliwej dyskusji o upalaniu, silnikach 2,5T zepsutych tłokach itepe, ale znam osobiście kilka takich przypadków STi 2,5 EU Spec kupionych w polskim salonie, gdzie user ani samochód nigdy nie byli na żadnym upalaniu, a i tak wyjmują silnik i wymieniają uszczelki itp ... prawda Michał_K?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze

mam już swój osobny wątek w tym temacie który skończył się dokładnie tym czym tutaj czyli ogólnym narzekaniem na 2.5T (poza tym że przy emeryckiej jeździe jest bardziej elastyczny). zapraszam :cool:

 

Ty jaki silnik i spec masz Smiech'u? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkludując.

 

Nie mam wyboru, bo w salonach (czy US czy PL) jest tylko 2.5T. Nie wezmę więc niczego innego. Czy jednak - i tu pytanie do ludzi związanych ze sprzedażą lub posiadających najnowsze STI - w tym modelu jest jakaś poprawa parametrów uszczelek pod głowicami? Podobno jakieś inne szpilki, lepsze wykonanie uszczelek, itepe. Czy jest sposób, aby do owego wydmuchania nie doszło lub doszło jak najpóźniej. Czy defekt ten jest objęty gwarancją, tzn. czy były przypadki naprawy gwarancyjnych aut z rękojmi sprzedawcy?

 

PS

Co do tłoka MaćkaM, trudno komentować. Musiałbym być jego STIem, aby zrozumieć :) Wiem jednak, że nie są to seryjne przypadki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem do konieczności wymiany przynajmniej uszczelek (przynajmniej to wówczas

gdy się wydmuchanie niezwłocznie wykryje/zdiagnozuje :idea: ) prawdopodobnie jednak dojdzie

w ciągu pierwszych 40-50 tys. km auta (zaryzykowałbym nawet stwierdzenie: każdych 40-50k :roll:).

Jasne, że są przypadki gdzie (jeszcze) nie doszło, ale wyjątki tylko potwierdzają regułę... :twisted:

 

mstar, jak kupisz droższy EU-spec, to koszt naprawy poniesie FHI/SIP.

Jak kupisz US-spec, to koszt naprawy poniesiesz sam. W okresie gwarancji jednak

nie będziesz miał szansy zrobić większego upgrade'u, który da ci spokój na dłużej.

Wszystko zależy od wielu czynników; jak będziesz użytkował auto, ile planujesz go mieć,

ile km w tym czasie przejechać, itd, itp. Trzeba sobie policzyć co ci się bardziej kalkuluje

dla konkretnych czynników :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze

taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll:

mam już swój osobny wątek w tym temacie który skończył się dokładnie tym czym tutaj czyli ogólnym narzekaniem na 2.5T (poza tym że przy emeryckiej jeździe jest bardziej elastyczny). zapraszam :cool:

to podeślij linka bo coś go nie mogę namierzyć, a chętnie poczytam co mnie czeka :mrgreen:

Ty jaki silnik i spec masz Smiech'u? :twisted:

jak to, nie wiesz, przecież Ci mówiłem tyle razy że zepsuty nigdy nieupalany 2,5 ropniak z poszkodowanym tłokiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll:
mam zamiar swoim zrobić przynajmniej następne 70kkm na nowych uszczelkach

 

to podeślij linka bo coś go nie mogę namierzyć, a chętnie poczytam co mnie czeka :mrgreen:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121870

 

jak to, nie wiesz, przecież Ci mówiłem tyle razy że zepsuty nigdy nieupalany 2,5 ropniak z poszkodowanym tłokiem :mrgreen:

 

wiem wiem, forum zawsze kłamie :arrow:

 

a kto Ci powiedział że nie upalam, kręciłem bączki i wczoraj i dzisiaj :mrgreen:

szkoda, że blisko Socho nie ma żadnego fajnego toru na upalanko ... wszędzie mamy z tego zadupia daleko :sad:

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze

taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll:

 

Gdzies pisalem o tym, dostalem wyrazne zalecenie z serwisu by nie schodzic z poziomem paliwa ponizej polowy baku (ponoc przy nizszym stanie na szybkich prawych robi sie goraco w silniku :twisted: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze

taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll:

 

Gdzies pisalem o tym, dostalem wyrazne zalecenie z serwisu by nie schodzic z poziomem paliwa ponizej polowy baku (ponoc przy nizszym stanie na szybkich prawych robi sie goraco w silniku :twisted: ).

 

nie jestem pewien czy dobrze kojarze ale czy lepsza od serii listwa paliwowa nie rozwiazalaby tego problemu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy dobrze kojarze ale czy lepsza od serii listwa paliwowa nie rozwiazalaby tego problemu :?:

 

Oczywiscie, mozna i tak. Jabar mial u siebie takowa chyba, jak mnie pamiec nie myli (dobra ale krotka :mrgreen: ).

 

I pomijamy oczywiscie aspekt gwarancji w aucie, jak ktos nie ma to moze sobie zmienic, jak ktos ma to musi kombinowac czyli tankowac codziennie :mrgreen: . Oczywiscie nie wiem czy w/w rada dotyczy 2008/2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze służby zdrowia, wiesz ile tam się zarabia :wink:
jak bysta sie wzieli za robote a nie te wieczne protesty to by bylo na tloki :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

czy dobrze kojarze ale czy lepsza od serii listwa paliwowa nie rozwiazalaby tego problemu :?:
w zestawieniu z pompa o wyzszym wydatku na pewno rownolegle zasilenie cylindrow podniosloby bezpieczenstwo obnizajac temperature spalin. Inna sprawa ze ponizej 1/3 zbiornika nie powinno sie 2.5T upalac bo moze zabraknac paliwa i sie robi goraco.

 

Czy koledzy poszkodowani mogliby sie pochwalic ktory tlok (w ktorym cylindrze) byl sie skonczyl??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...