Michal K Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 wsadz zimny termostatczy to taki który otwiera się o 7 st. wcześniej? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 A nie wystarczy jej po prostu nie zalaczac?chodzi tez o przeplyw powietrza przez chlodnice i ciezar [ Dodano: Czw Sty 08, 2009 11:25 pm ] czy to taki który otwiera się o 7 st. wcześniej? :roll:ja mam 72st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 czy to taki który otwiera się o 7 st. wcześniej? :roll:ja mam 72st.OK, to jakby się zgadzało bo z tego co znalazłem seria ma 78°C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Może ktoś tak króciutko rozszerzyć temat (+ i -) kutych i nie kutych tłoków :-) zalety , wady jednych i drugich ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 hmmm, przepraszam że się wtrącam do tej jakże burzliwej dyskusji o upalaniu, silnikach 2,5T zepsutych tłokach itepe, ale znam osobiście kilka takich przypadków STi 2,5 EU Spec kupionych w polskim salonie, gdzie user ani samochód nigdy nie byli na żadnym upalaniu, a i tak wyjmują silnik i wymieniają uszczelki itp ... prawda Michał_K? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze mam już swój osobny wątek w tym temacie który skończył się dokładnie tym czym tutaj czyli ogólnym narzekaniem na 2.5T (poza tym że przy emeryckiej jeździe jest bardziej elastyczny). zapraszam :cool: Ty jaki silnik i spec masz Smiech'u? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Konkludując. Nie mam wyboru, bo w salonach (czy US czy PL) jest tylko 2.5T. Nie wezmę więc niczego innego. Czy jednak - i tu pytanie do ludzi związanych ze sprzedażą lub posiadających najnowsze STI - w tym modelu jest jakaś poprawa parametrów uszczelek pod głowicami? Podobno jakieś inne szpilki, lepsze wykonanie uszczelek, itepe. Czy jest sposób, aby do owego wydmuchania nie doszło lub doszło jak najpóźniej. Czy defekt ten jest objęty gwarancją, tzn. czy były przypadki naprawy gwarancyjnych aut z rękojmi sprzedawcy? PS Co do tłoka MaćkaM, trudno komentować. Musiałbym być jego STIem, aby zrozumieć Wiem jednak, że nie są to seryjne przypadki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekN Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Moim zdaniem do konieczności wymiany przynajmniej uszczelek (przynajmniej to wówczas gdy się wydmuchanie niezwłocznie wykryje/zdiagnozuje ) prawdopodobnie jednak dojdzie w ciągu pierwszych 40-50 tys. km auta (zaryzykowałbym nawet stwierdzenie: każdych 40-50k :roll:). Jasne, że są przypadki gdzie (jeszcze) nie doszło, ale wyjątki tylko potwierdzają regułę... mstar, jak kupisz droższy EU-spec, to koszt naprawy poniesie FHI/SIP. Jak kupisz US-spec, to koszt naprawy poniesiesz sam. W okresie gwarancji jednak nie będziesz miał szansy zrobić większego upgrade'u, który da ci spokój na dłużej. Wszystko zależy od wielu czynników; jak będziesz użytkował auto, ile planujesz go mieć, ile km w tym czasie przejechać, itd, itp. Trzeba sobie policzyć co ci się bardziej kalkuluje dla konkretnych czynników :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll: mam już swój osobny wątek w tym temacie który skończył się dokładnie tym czym tutaj czyli ogólnym narzekaniem na 2.5T (poza tym że przy emeryckiej jeździe jest bardziej elastyczny). zapraszam :cool: to podeślij linka bo coś go nie mogę namierzyć, a chętnie poczytam co mnie czeka Ty jaki silnik i spec masz Smiech'u? jak to, nie wiesz, przecież Ci mówiłem tyle razy że zepsuty nigdy nieupalany 2,5 ropniak z poszkodowanym tłokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll: mam zamiar swoim zrobić przynajmniej następne 70kkm na nowych uszczelkach to podeślij linka bo coś go nie mogę namierzyć, a chętnie poczytam co mnie czeka http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121870 jak to, nie wiesz, przecież Ci mówiłem tyle razy że zepsuty nigdy nieupalany 2,5 ropniak z poszkodowanym tłokiem wiem wiem, forum zawsze kłamie :arrow: a kto Ci powiedział że nie upalam, kręciłem bączki i wczoraj i dzisiaj szkoda, że blisko Socho nie ma żadnego fajnego toru na upalanko ... wszędzie mamy z tego zadupia daleko :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Michał, zupełnie nie rozumiem osso Ci chodzi :roll: ... przecież napisałem wyraźnie że 2,5 ropniak nigdy nie upalany forum rządzi, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi ... Smiech'u :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll: Gdzies pisalem o tym, dostalem wyrazne zalecenie z serwisu by nie schodzic z poziomem paliwa ponizej polowy baku (ponoc przy nizszym stanie na szybkich prawych robi sie goraco w silniku ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 prawda, ale co innego tłok, co innego uszczelka wykryta w pore + środki zaradcze taa, a jakbyś w porę nie wykrył u siebie buga to razem z wydmuchaniem uszczelki mogłoby się coś jeszcze dodatkowo zepsuć, prawda? Nie wiem czy akurat tłok bo się nie znam, ale ponoć ten czwarty psuje się najczęściej, bo najmniej "jedzonka" do niego dopływa na czas :roll: Gdzies pisalem o tym, dostalem wyrazne zalecenie z serwisu by nie schodzic z poziomem paliwa ponizej polowy baku (ponoc przy nizszym stanie na szybkich prawych robi sie goraco w silniku ). nie jestem pewien czy dobrze kojarze ale czy lepsza od serii listwa paliwowa nie rozwiazalaby tego problemu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 nie jestem pewien czy dobrze kojarze ale czy lepsza od serii listwa paliwowa nie rozwiazalaby tego problemu :?: Oczywiscie, mozna i tak. Jabar mial u siebie takowa chyba, jak mnie pamiec nie myli (dobra ale krotka ). I pomijamy oczywiscie aspekt gwarancji w aucie, jak ktos nie ma to moze sobie zmienic, jak ktos ma to musi kombinowac czyli tankowac codziennie . Oczywiscie nie wiem czy w/w rada dotyczy 2008/2009. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Ja ze służby zdrowia, wiesz ile tam się zarabia :wink: jak bysta sie wzieli za robote a nie te wieczne protesty to by bylo na tloki czy dobrze kojarze ale czy lepsza od serii listwa paliwowa nie rozwiazalaby tego problemu :?:w zestawieniu z pompa o wyzszym wydatku na pewno rownolegle zasilenie cylindrow podniosloby bezpieczenstwo obnizajac temperature spalin. Inna sprawa ze ponizej 1/3 zbiornika nie powinno sie 2.5T upalac bo moze zabraknac paliwa i sie robi goraco. Czy koledzy poszkodowani mogliby sie pochwalic ktory tlok (w ktorym cylindrze) byl sie skonczyl?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Wydaje mi sie, ze - patrzac od przodu samochodu - drugi po lewej, czyli pierwszy od pasazera, zaraz przed regulatorem cisnienia, jako zasilany ostatni... prosze mnie naprostowac, jesli sie myle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bady Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Mam blok 2,5 STI i nie mam problemu a mam mapę bogatą itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się