Spokojny Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Mam w Foresterze dwa komplety kół: Lato: opony Michelin 225/55 R17 Zima: opony Dunlop 225/55 R16 Na letnim komplecie nawet przy niewielkich koleinach trzeba mocno walczyć o utrzymanie prostoliniowej jazdy . Na zimowym komplecie takiego problemu nie ma. Chciałbym na przyszły letni sezon zlikwidować ten problem, ale nie bardzo rozumiem, w czym rzecz. Jakieś sugestie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Jakieś sugestie??? 17 jest szersza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 jak Ty się orientujesz w prędkości auta jeżdżąc na kołach zimowych o cal mniejszych niż letnich?? Być może letnia guma jest po prostu cholernie twarda - to nie jest jakiś index nośności 110, albo coś takiego? Tu bym podejrzewał przyczynę koniecznośi "walki" z koleinami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Jakieś sugestie??? 17 jest szersza? obstawiam, ze "letnie" R-17 felgi sa szersze niz "zimowe" R-16... szersza felga na takiej samej oponie jest bardziej "nerwowa" p.s. Spokojny, "zimowki" vs "letnie" = spora roznica w ogolnej wysokosci kola, dlaczego tak wybrales? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 17 jest szersza? Mnie się wydaje (bo przyznaję że nie sprawdzałem ) że letnia jest szersza, lub daje większy dystans od osi auta. jak Ty się orientujesz w prędkości auta jeżdżąc na kołach zimowych o cal mniejszych niż letnich?? Prędkość kontroluję w prosty sposób - ma być maksymalna , a tak serio, to nie ma wielkiej różnicy... kilka km/h. "zimowki" vs "letnie" = spora roznica w ogolnej wysokosci kola, dlaczego tak wybrales? samochód kupiłem już z takimi zestawami. poza tym letni wariant (większe koła) wygląda nader dostojnie, więc nie rozważałem zmian. podsumowując: trochę szersza felga może powodować taki problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 mnie wydaje się z kolei, że twardość opony ma duże znaczenie. Po wymianie twardych letnich gum na miękkie zimowe, z niższym indeksem, ten problem zniknął w moim Forysiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ondo Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 powitać, mam ten sam problem w Imprezie... kupiłem ją z dwoma kompletami - lato 205/60/15 oryginalnych alu felgach subaru, zima 175/70/14 na oryginalnych subarowych stalowkach - dziwne rozmiary tych opon biorac pod uwagę np naklejke na słupku gdzie jest 195/60/15 napisane na zimowych wzgledem gps'a predkosciomierz pokazuje ok 10kmh wiecej niz gps na letnich bylo nieznacznie mniej.. ale wracajac do tematu.. na letnich od poczatku rowniez mialem caly czas walke z kierownica na koleinach nawet najmniejszych... wg mnie problemem moze byc za duza szerokosc opony w stosunku do felgi spotegowana dodatkowo przez za duzy profil boczny... po krotce - beznadziejnie dobrany rozmiar opon! pewnie ze wzgledu na cene na przyszly sezon letni na szczescie beda nowe 195/60/15 albo 205/55/15 ze wskazaniem na pierwsze... na zimowkach nie mam problemu z "gonieniem" samochodu w koleinach.. pozdro, ondo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Ondo U mnie szerokość opon obydwu wariantów jest taka sama. Profil boczny również ten sam. Różnica jest w średnicy felgi i całego koła. Póki co jest wersja z inną szerokością felgi. Może do lata znajdę powód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Spokojny a czy w tym letnim zestawie to felgi mają przypadkiem seryjne ET? Albo chociaż zbliżone? Jeżeli to są jakieś akcesoryjne felgi, to bardzo możliwe, że mają mniejsze ET, niż powinno być. W sumie to nie wiem, ile powinno być w forku, ale do imprezy chyba w ogóle nie ma na rynku innych felg o dokładnie takim ET, jak seryjne. Są o podobnym, powiedzmy niewiele mniejszym, że jeszcze nie ma tragedii. Ale są też np aukcje na alledrogo, gdzie znajdziesz felgi o ET 25~35mm rzekomo dedykowane do subaru impreza, gdzie w serii masz ponad 50mm :???: Może być, że jeżeli swoje dokupiłeś, to masz właśnie zbyt małe ET. Czyli oprócz tego, że auto wygląda troszkę fajniej, bo kółka nieco sterczą na boki, to właśnie w koleinach pojawiają się problemy w prowadzeniem. Sprawdź też szerokość felg - tak, jak koledzy wcześniej podpowiedzieli - ale obstawiam, że są szersze, niż te 16" na których masz zimówki i przez to bardziej "rozciągają" oponę i poszerzają pole styku opony z asfaltem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Na letnim komplecie nawet przy niewielkich koleinach trzeba mocno walczyć o utrzymanie prostoliniowej jazdy . Sprawa jest trywialna: letnia opona jest na pewno z twardszej gumy i ma przy tym bardziej "wyczynowy" charakter (twardsze ścianki). I to wszystko. Nie ma co dalej roztrząsać. 17 jest szersza? A od kiedy 225 milimetrów jest szersze, niż 225 milimetrów? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezz Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Spokojny sprawdz ET felg , jak sie sporo rozni - znasz przyczyne :wink: cwiczylem to u siebie w dupowozie.. na zime zakladam 205/55/16 a na lato 235/45/17 ale z tym samym ET i nie ma problemu z koleinami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Przemeq, Hogiemu chodzilo o szerszą felge ,nie opone :razz: 225 naciagnięte na np6.5" i 225 naciagniete na 7,5 tez zrobi róznice w szerokości "roboczej" opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 sorry za ot ale ile razy wchodzę na techniczny widzę topic kokainowy problem - czas na badanie wzroku :razz: a na temat - stawiałbym na twardość gum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 głodnemu chleb na myśli :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Na letnim komplecie nawet przy niewielkich koleinach trzeba mocno walczyć o utrzymanie prostoliniowej jazdy . Sprawa jest trywialna: letnia opona jest na pewno z twardszej gumy i ma przy tym bardziej "wyczynowy" charakter (twardsze ścianki). I to wszystko. Nie ma co dalej roztrząsać. No cos w tym jest. Ja mam 2 rodzaje letnich bridgestone re050 (215/45/17) i re070 (225/45/17). Na tych pierwszych mozna prowadzic jednym palcem, robic zimny łokiec plus rozmawiac jeszcze przez telefon Na tych drugich....zawsze trzeba trzymac 2 rece na kierownicy. Auto non stop walczy z koleinami, ucieka na dziurach itp. Jest malutka roznica w szerokosci i w bieżniku - to powinno Cie w sumie troche naprowadzic - zmien opony na węższe Albo na inny model? Pewnie różne opony z różnymi bieżnikami tez roznie sie prowadza po prostej np w koleinach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Na tych pierwszych mozna prowadzic jednym palcem, robic zimny łokiec plus rozmawiac jeszcze przez telefon Na tych drugich....zawsze trzeba trzymac 2 rece na kierownicy. Auto non stop walczy z koleinami, ucieka na dziurach itp. A no właśnie. Dlatego napisałem, że temat jest jasny i nie ma co dalej dyskutować 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 A od kiedy 225 milimetrów jest szersze, niż 225 milimetrów? :razz: Wtedy kiedy naciągniesz oponę na felgę np. 8 cali a nie 7. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 -po pierwsze szerokość 225mm nie oznacza szerokości roboczej (bieżnika) opony a szerokość między bokami opony po osadzeniu jej na felgę o najbardziej odpowiedniej szerokości dla rozmiaru. W zależności od producenta, wzoru bieżnika, profilu opony o tym samym rozmiarze mogą różnić się szerokością bieżnika o nawet 2-3cm! -druga sprawa to jaki wzór bieżnika mają Twoje opony, ponieważ regułą jest że opona asymetryczna jest trudniejsza do prowadzenia w koleinach niż opony kierunkowe. -po trzecie skład mieszanki też ma znaczenie - lato twarda-mało podatna na odkształcenia, zima miękka-bardziej układająca się do nierówności drogi -po czwarte - felgi - szerokość i ET też będą miały na to wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 -po pierwsze szerokość 225mm nie oznacza szerokości roboczej (bieżnika) opony a szerokość między bokami opony po osadzeniu jej na felgę o najbardziej odpowiedniej szerokości dla rozmiaru. W zależności od producenta, wzoru bieżnika, profilu opony o tym samym rozmiarze mogą różnić się szerokością bieżnika o nawet 2-3cm!-druga sprawa to jaki wzór bieżnika mają Twoje opony, ponieważ regułą jest że opona asymetryczna jest trudniejsza do prowadzenia w koleinach niż opony kierunkowe. -po trzecie skład mieszanki też ma znaczenie - lato twarda-mało podatna na odkształcenia, zima miękka-bardziej układająca się do nierówności drogi -po czwarte - felgi - szerokość i ET też będą miały na to wpływ. noooooo... i to się nazywa analityczne rozłożenie problemu na części :grin: Dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się