Skocz do zawartości

koleinowy problem


Spokojny

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w Foresterze dwa komplety kół:

Lato: opony Michelin 225/55 R17

Zima: opony Dunlop 225/55 R16

Na letnim komplecie nawet przy niewielkich koleinach trzeba mocno walczyć o utrzymanie prostoliniowej jazdy :evil:. Na zimowym komplecie takiego problemu nie ma. Chciałbym na przyszły letni sezon zlikwidować ten problem, ale nie bardzo rozumiem, w czym rzecz.

 

Jakieś sugestie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ty się orientujesz w prędkości auta jeżdżąc na kołach zimowych o cal mniejszych niż letnich??;)

 

Być może letnia guma jest po prostu cholernie twarda - to nie jest jakiś index nośności 110, albo coś takiego? Tu bym podejrzewał przyczynę koniecznośi "walki" z koleinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś sugestie???

17 jest szersza?

obstawiam, ze "letnie" R-17 felgi sa szersze niz "zimowe" R-16... szersza felga na takiej samej oponie jest bardziej "nerwowa" :mrgreen:

 

 

p.s. Spokojny, "zimowki" vs "letnie" = spora roznica w ogolnej wysokosci kola, dlaczego tak wybrales? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 jest szersza?

Mnie się wydaje (bo przyznaję że nie sprawdzałem :oops: ) że letnia jest szersza, lub daje większy dystans od osi auta.

 

jak Ty się orientujesz w prędkości auta jeżdżąc na kołach zimowych o cal mniejszych niż letnich??;)

Prędkość kontroluję w prosty sposób - ma być maksymalna :twisted: , a tak serio, to nie ma wielkiej różnicy... kilka km/h.

 

"zimowki" vs "letnie" = spora roznica w ogolnej wysokosci kola, dlaczego tak wybrales?

samochód kupiłem już z takimi zestawami.

poza tym letni wariant (większe koła) wygląda nader dostojnie, więc nie rozważałem zmian.

 

podsumowując: trochę szersza felga może powodować taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powitać,

 

mam ten sam problem w Imprezie...

kupiłem ją z dwoma kompletami - lato 205/60/15 oryginalnych alu felgach subaru, zima 175/70/14 na oryginalnych subarowych stalowkach - dziwne rozmiary tych opon biorac pod uwagę np naklejke na słupku gdzie jest 195/60/15 napisane ;) na zimowych wzgledem gps'a predkosciomierz pokazuje ok 10kmh wiecej niz gps ;) na letnich bylo nieznacznie mniej..

 

ale wracajac do tematu..

na letnich od poczatku rowniez mialem caly czas walke z kierownica na koleinach nawet najmniejszych... wg mnie problemem moze byc za duza szerokosc opony w stosunku do felgi spotegowana dodatkowo przez za duzy profil boczny... po krotce - beznadziejnie dobrany rozmiar opon! pewnie ze wzgledu na cene ;) na przyszly sezon letni na szczescie beda nowe 195/60/15 albo 205/55/15 ze wskazaniem na pierwsze...

na zimowkach nie mam problemu z "gonieniem" samochodu w koleinach..

 

pozdro, ondo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny a czy w tym letnim zestawie to felgi mają przypadkiem seryjne ET? Albo chociaż zbliżone? Jeżeli to są jakieś akcesoryjne felgi, to bardzo możliwe, że mają mniejsze ET, niż powinno być. W sumie to nie wiem, ile powinno być w forku, ale do imprezy chyba w ogóle nie ma na rynku innych felg o dokładnie takim ET, jak seryjne. Są o podobnym, powiedzmy niewiele mniejszym, że jeszcze nie ma tragedii. Ale są też np aukcje na alledrogo, gdzie znajdziesz felgi o ET 25~35mm rzekomo dedykowane do subaru impreza, gdzie w serii masz ponad 50mm :???: Może być, że jeżeli swoje dokupiłeś, to masz właśnie zbyt małe ET. Czyli oprócz tego, że auto wygląda troszkę fajniej, bo kółka nieco sterczą na boki, to właśnie w koleinach pojawiają się problemy w prowadzeniem. Sprawdź też szerokość felg - tak, jak koledzy wcześniej podpowiedzieli - ale obstawiam, że są szersze, niż te 16" na których masz zimówki i przez to bardziej "rozciągają" oponę i poszerzają pole styku opony z asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na letnim komplecie nawet przy niewielkich koleinach trzeba mocno walczyć o utrzymanie prostoliniowej jazdy :evil: .

 

Sprawa jest trywialna: letnia opona jest na pewno z twardszej gumy i ma przy tym bardziej "wyczynowy" charakter (twardsze ścianki).

 

I to wszystko. Nie ma co dalej roztrząsać.

 

17 jest szersza?

 

A od kiedy 225 milimetrów jest szersze, niż 225 milimetrów? :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na letnim komplecie nawet przy niewielkich koleinach trzeba mocno walczyć o utrzymanie prostoliniowej jazdy :evil: .

 

Sprawa jest trywialna: letnia opona jest na pewno z twardszej gumy i ma przy tym bardziej "wyczynowy" charakter (twardsze ścianki).

 

I to wszystko. Nie ma co dalej roztrząsać.

 

No cos w tym jest.

 

Ja mam 2 rodzaje letnich bridgestone re050 (215/45/17) i re070 (225/45/17).

Na tych pierwszych mozna prowadzic jednym palcem, robic zimny łokiec plus rozmawiac jeszcze przez telefon :P Na tych drugich....zawsze trzeba trzymac 2 rece na kierownicy. Auto non stop walczy z koleinami, ucieka na dziurach itp. Jest malutka roznica w szerokosci i w bieżniku - to powinno Cie w sumie troche naprowadzic - zmien opony na węższe :P Albo na inny model? Pewnie różne opony z różnymi bieżnikami tez roznie sie prowadza po prostej np w koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych pierwszych mozna prowadzic jednym palcem, robic zimny łokiec plus rozmawiac jeszcze przez telefon :P Na tych drugich....zawsze trzeba trzymac 2 rece na kierownicy. Auto non stop walczy z koleinami, ucieka na dziurach itp.

 

A no właśnie.

 

Dlatego napisałem, że temat jest jasny i nie ma co dalej dyskutować 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-po pierwsze szerokość 225mm nie oznacza szerokości roboczej (bieżnika) opony a szerokość między bokami opony po osadzeniu jej na felgę o najbardziej odpowiedniej szerokości dla rozmiaru. W zależności od producenta, wzoru bieżnika, profilu opony o tym samym rozmiarze mogą różnić się szerokością bieżnika o nawet 2-3cm!

-druga sprawa to jaki wzór bieżnika mają Twoje opony, ponieważ regułą jest że opona asymetryczna jest trudniejsza do prowadzenia w koleinach niż opony kierunkowe.

-po trzecie skład mieszanki też ma znaczenie - lato twarda-mało podatna na odkształcenia, zima miękka-bardziej układająca się do nierówności drogi

-po czwarte - felgi - szerokość i ET też będą miały na to wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-po pierwsze szerokość 225mm nie oznacza szerokości roboczej (bieżnika) opony a szerokość między bokami opony po osadzeniu jej na felgę o najbardziej odpowiedniej szerokości dla rozmiaru. W zależności od producenta, wzoru bieżnika, profilu opony o tym samym rozmiarze mogą różnić się szerokością bieżnika o nawet 2-3cm!

-druga sprawa to jaki wzór bieżnika mają Twoje opony, ponieważ regułą jest że opona asymetryczna jest trudniejsza do prowadzenia w koleinach niż opony kierunkowe.

-po trzecie skład mieszanki też ma znaczenie - lato twarda-mało podatna na odkształcenia, zima miękka-bardziej układająca się do nierówności drogi

-po czwarte - felgi - szerokość i ET też będą miały na to wpływ.

 

noooooo... i to się nazywa analityczne rozłożenie problemu na części :grin:

Dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...