Skocz do zawartości

Skrzynia JDM WRX STI ver V/VI


STACHU

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mozna jeszcze rozgladnac sie za skrzyniami 5MT od WRX"a po 2003, FXT lub LGT 05+. Sa tanie i spokojnie wytrzymuja 300hp.

W WRX od którego dokładnie roku były mocniejsze skrzynie 5MT

Albo lepiej jakie oznaczenia mają te skrzynie.

Pytanie czy wystarczy w tym wypadku sama skrzynia czy dyfer też bo różnią się przełożeniem głównym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, chce sie pozbyc najwrazliwszego pkt samochodu i spokojnie sobie palowac nie martwiac sie ze zaraz wysypie skrzynie :)
Chodzi o to przy jakiej mocy, napędzie, oponach. Jak chcesz mieć niezawodne 300KM to potrzebujesz czegoś mocniejszego, chyba że masz farta (przy 555Nm wkład RA wytrzymał w W4 TURBO kilkaset startów z procedury startu, ale to nie musii być regułą, niektórzy ukręcają w O WIELE słabszych autach). Jak masz farta to wytrzyma długo, jak niefarta to rozwalisz na pierwszej pojeżdżawce. Nie ma nic niezniszczalnego, ale powyżej 300KM (tak naprawdę Nm łamią skrzynię nie KM, ale takie liczby więcej mówią zwykle ludziom o jakim poziomie modyfikacji mowa) żeby się czuć pewnie trzbea albo mieć 6MT, albo naprawdę solidny wkład w 5MT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia 6MT ma kilka wad w GT:

- ciężar

- konieczność zakupu wału + dyfra

- kombinacja z półosiami

 

Ta Brykowa skrzynia to szybki, prosty patent /fajnie, ze z dccd/ i widac, ze dosyc trwały.

Typowe wklady RA są IMO przereklamowane.

 

5mt z DCCD (szczerze mowiac nie wiem jak inne z STi GC8) tez chyba wymaga pewnych zmian z tylu z okazji innego dyfra, jak mniemam.

Ale musieliby sie specjalisci wypowiedziec - dyfer jest w kazdym razie inny niz w GT.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., co sie stalo i z jaka skrzynia?

 

skrzynia z wrx 2005, ogolone kolo 2 biegu

Też wczoraj taką widziałem, ale podobno była rozbierana i źle złożona.

 

Adam., ale Ty to chyb i tak na tle/czele :lol: reszty upalaczy mało skrzyń zepsułeś, co? :mrgreen:

 

Kuba, nie znasz kawału o Polaku, który albo coś zepsuje albo zgubi. Sporo w tym prawdy jak widać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy. Konstrukcyjnie są zbliżone, z tym że krótsze biegi zawsze są wytrzymalsze. Wkłady RA i STi są na rynku dostępne w wersji po dodatkowej obrobce i te są mocniejsze od używanej skrzyni z takiego STi po prostu. Ja osobiście sądzę że wkłąd RA czy STi wzmocniony po obróbce dobrze złożony w sprawnej obudowie ze sprawnymi łożyskami powinien w GT na seryjnym turbo jeździć i jeździć latami, ale znajdą się tacy co połamią na pewno.

 

Dodatkowo w skrzyniach STi lepiej wchodzi 1. bieg niż w GTeku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym robil skrzynie dla siebie, do codziennej jazdy i na 1/4 mili (w sumie to to samo), to wzialbym seryjna skrzynie 5MT, zamienil biegi 1,2 na PPG, a 3 na kolka od WRX'a 08+ (co pozwoliłoby na przejechanie 1/4 mili bez zmiany biegu na 4 przy seryjnym turbo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co? generlanie nie ma co w ogole patrzec na skrzynki z STi V i VI? planowalem remap ale moja skrzynia sie do tego chyba nie nadaje....

 

mysle na wymiana skrzyni i nie wiem czy juz zaczynac oszczedzac na 6MT...

 

Jak szanujesz skrzynie i umiesz przecyzyjnie i z glowa zmieniac biegi to nie ma co przeszadzac.Ja po remapie zrobilem 40 tys ze skrzynka GTekowa i za wyjatkiem wysadzonej wiskozy ( po poprzednim wlascicielu ) nie mialem zadnych problemow.Male tego pozniej ktos z forumowiczow kupil ta skrzynie i byl mega zaskoczony ze po 140 tys chodzi tak prezyzyjnie itp. coc fakt ze pomoglo ze auto nie bylo upalane.

 

Jesli planujesz cos wiecej to jednak zdecydowanie bym szedl w rzezbe z 6MT. RA to wdatek mim. 10k z robocizna a za niewiele wiecej da sie upchac 6tke.Daje dalsze mozliwosci rozwojowe silnika i wieksza frajde z jazdy z racji na lepszy naped.

Napisz do Abt.Mial skrzynke RA ze szperami Sti a tera wsadzil caly naped z Newaga to powinien ci obiektywnie powiedziec co jak i z czym sie je bo ma porownanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze raz:

Kuba napisał/a:

Mozna jeszcze rozgladnac sie za skrzyniami 5MT od WRX"a po 2003, FXT lub LGT 05+. Sa tanie i spokojnie wytrzymuja 300hp.

 

W WRX od którego dokładnie roku były mocniejsze skrzynie 5MT

Albo lepiej jakie oznaczenia mają te skrzynie.

Pytanie czy wystarczy w tym wypadku sama skrzynia czy dyfer też bo różnią się przełożeniem głównym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, numerow Ci nie podam, bo nie znam. W stanach mocniejsze skrzynie zaczely sie od bug-eye MY03 wlacznie i pozniej byly w modelach z turbo (FXT, LGT, OBKXT). Zebatki maja taka sama szerokosc jak w skrzyniach RA. Jak bedziesz wybieral skrzynie to sprawdz czy pasuje do twojego dyfra i pamietaj ze przezlozenie centralnego dyfra w WRX moze byc chyba 1:1.1 a nie 1:1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt ze pomoglo ze auto nie bylo upalane.

 

 

mam zamiar upalac, jak tylko czas pozwoli, dlatego chcialbym znac rozwiazanie zanim cos sie wysypie, a nie potem szukac jakiegos pomyslu.

 

upalanie to oczywiscie nie bedzie dzien w dzien ale od weekendu :) i tez nie kazdego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...