Azrael Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 I tańsze części zamienne do niej. Główny problem z 5MT to zbyt mała sztywność obudowy, co owocuje przeróznymi awariami, poza tym to nie jest jakaś szczególnie zła czy dobra skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Mozna jeszcze rozgladnac sie za skrzyniami 5MT od WRX"a po 2003, FXT lub LGT 05+. Sa tanie i spokojnie wytrzymuja 300hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Mozna jeszcze rozgladnac sie za skrzyniami 5MT od WRX"a po 2003, FXT lub LGT 05+. Sa tanie i spokojnie wytrzymuja 300hp. w nie upalanych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 W upalanych tez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Mozna jeszcze rozgladnac sie za skrzyniami 5MT od WRX"a po 2003, FXT lub LGT 05+. Sa tanie i spokojnie wytrzymuja 300hp. W WRX od którego dokładnie roku były mocniejsze skrzynie 5MT Albo lepiej jakie oznaczenia mają te skrzynie. Pytanie czy wystarczy w tym wypadku sama skrzynia czy dyfer też bo różnią się przełożeniem głównym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 no czyli latwiej i przyjmniej oraz taniej znalezc skrzynke 5MT od STi klasyka. kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 the.wolf, zależy co chcesz uzyskac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 W upalanych tez. tutaj mam akurat inne doswiadczenia, jest mocniejsza ale na pewno nie na 300 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Adam., co sie stalo i z jaka skrzynia? Np takie LGT ma seryjnie 250hp, jest ciezsze od GT i jakos nie slychac zeby te skrzynie padaly jak muchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Azrael, chce sie pozbyc najwrazliwszego pkt samochodu i spokojnie sobie palowac nie martwiac sie ze zaraz wysypie skrzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Adam., co sie stalo i z jaka skrzynia? skrzynia z wrx 2005, ogolone kolo 2 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Azrael, chce sie pozbyc najwrazliwszego pkt samochodu i spokojnie sobie palowac nie martwiac sie ze zaraz wysypie skrzynie Chodzi o to przy jakiej mocy, napędzie, oponach. Jak chcesz mieć niezawodne 300KM to potrzebujesz czegoś mocniejszego, chyba że masz farta (przy 555Nm wkład RA wytrzymał w W4 TURBO kilkaset startów z procedury startu, ale to nie musii być regułą, niektórzy ukręcają w O WIELE słabszych autach). Jak masz farta to wytrzyma długo, jak niefarta to rozwalisz na pierwszej pojeżdżawce. Nie ma nic niezniszczalnego, ale powyżej 300KM (tak naprawdę Nm łamią skrzynię nie KM, ale takie liczby więcej mówią zwykle ludziom o jakim poziomie modyfikacji mowa) żeby się czuć pewnie trzbea albo mieć 6MT, albo naprawdę solidny wkład w 5MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 skrzynia 6MT ma kilka wad w GT:- ciężar - konieczność zakupu wału + dyfra - kombinacja z półosiami Ta Brykowa skrzynia to szybki, prosty patent /fajnie, ze z dccd/ i widac, ze dosyc trwały. Typowe wklady RA są IMO przereklamowane. 5mt z DCCD (szczerze mowiac nie wiem jak inne z STi GC8) tez chyba wymaga pewnych zmian z tylu z okazji innego dyfra, jak mniemam. Ale musieliby sie specjalisci wypowiedziec - dyfer jest w kazdym razie inny niz w GT. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Azrael, docelowo pewnie okolice 280km bo silnik kupa i wiecej nie wytrzyma. Skrzyna od RA jest inna niz w STi klasyku? czy to jeden czort? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Adam., co sie stalo i z jaka skrzynia? skrzynia z wrx 2005, ogolone kolo 2 biegu Też wczoraj taką widziałem, ale podobno była rozbierana i źle złożona. Adam., ale Ty to chyb i tak na tle/czele reszty upalaczy mało skrzyń zepsułeś, co? Kuba, nie znasz kawału o Polaku, który albo coś zepsuje albo zgubi. Sporo w tym prawdy jak widać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Skrzyna od RA jest inna niz w STi klasyku? czy to jeden czort? Tak, RA ma super krótkie przełożenia, fajne do silnika 2.0, zwykłe STI ma coś pośredniego między RA, a GT/WRX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 a jesli chodzi o wytrzymalosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 MIKKI, ja znam polaka, ktory zepsul dwie szóstki w seryjnym STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 To zależy. Konstrukcyjnie są zbliżone, z tym że krótsze biegi zawsze są wytrzymalsze. Wkłady RA i STi są na rynku dostępne w wersji po dodatkowej obrobce i te są mocniejsze od używanej skrzyni z takiego STi po prostu. Ja osobiście sądzę że wkłąd RA czy STi wzmocniony po obróbce dobrze złożony w sprawnej obudowie ze sprawnymi łożyskami powinien w GT na seryjnym turbo jeździć i jeździć latami, ale znajdą się tacy co połamią na pewno. Dodatkowo w skrzyniach STi lepiej wchodzi 1. bieg niż w GTeku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Gdybym robil skrzynie dla siebie, do codziennej jazdy i na 1/4 mili (w sumie to to samo), to wzialbym seryjna skrzynie 5MT, zamienil biegi 1,2 na PPG, a 3 na kolka od WRX'a 08+ (co pozwoliłoby na przejechanie 1/4 mili bez zmiany biegu na 4 przy seryjnym turbo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 czyli co? generlanie nie ma co w ogole patrzec na skrzynki z STi V i VI? planowalem remap ale moja skrzynia sie do tego chyba nie nadaje.... mysle na wymiana skrzyni i nie wiem czy juz zaczynac oszczedzac na 6MT... Jak szanujesz skrzynie i umiesz przecyzyjnie i z glowa zmieniac biegi to nie ma co przeszadzac.Ja po remapie zrobilem 40 tys ze skrzynka GTekowa i za wyjatkiem wysadzonej wiskozy ( po poprzednim wlascicielu ) nie mialem zadnych problemow.Male tego pozniej ktos z forumowiczow kupil ta skrzynie i byl mega zaskoczony ze po 140 tys chodzi tak prezyzyjnie itp. coc fakt ze pomoglo ze auto nie bylo upalane. Jesli planujesz cos wiecej to jednak zdecydowanie bym szedl w rzezbe z 6MT. RA to wdatek mim. 10k z robocizna a za niewiele wiecej da sie upchac 6tke.Daje dalsze mozliwosci rozwojowe silnika i wieksza frajde z jazdy z racji na lepszy naped. Napisz do Abt.Mial skrzynke RA ze szperami Sti a tera wsadzil caly naped z Newaga to powinien ci obiektywnie powiedziec co jak i z czym sie je bo ma porownanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Zapytam jeszcze raz: Kuba napisał/a: Mozna jeszcze rozgladnac sie za skrzyniami 5MT od WRX"a po 2003, FXT lub LGT 05+. Sa tanie i spokojnie wytrzymuja 300hp. W WRX od którego dokładnie roku były mocniejsze skrzynie 5MT Albo lepiej jakie oznaczenia mają te skrzynie. Pytanie czy wystarczy w tym wypadku sama skrzynia czy dyfer też bo różnią się przełożeniem głównym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Jak koledzy pisali wyżej, WRX 5MT po 2003 r. Oznaczenia skrzyni: TY754VV4AA (2004 r), TY754VV5AA (late 2004), TY754VZ6AA (2005) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 lukass, numerow Ci nie podam, bo nie znam. W stanach mocniejsze skrzynie zaczely sie od bug-eye MY03 wlacznie i pozniej byly w modelach z turbo (FXT, LGT, OBKXT). Zebatki maja taka sama szerokosc jak w skrzyniach RA. Jak bedziesz wybieral skrzynie to sprawdz czy pasuje do twojego dyfra i pamietaj ze przezlozenie centralnego dyfra w WRX moze byc chyba 1:1.1 a nie 1:1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 fakt ze pomoglo ze auto nie bylo upalane. mam zamiar upalac, jak tylko czas pozwoli, dlatego chcialbym znac rozwiazanie zanim cos sie wysypie, a nie potem szukac jakiegos pomyslu. upalanie to oczywiscie nie bedzie dzien w dzien ale od weekendu i tez nie kazdego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się