Skocz do zawartości

Mogłaś moją być KRYZYSOWĄ narzeczoną...


Korton

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się, ale powiadają , że mocna złotówka nie zawsze jest dobra. Może to jakiś mędrzec finansowy wyjaśnić?

 

Edit: Na pewno lepiej dla naszej narodowej gospodarki gdy waluty mają wyższe kursy , ze względu na eksport.

 

1. Eksport się rozwija przy słabej złotówce

2. Słaba złotówka = wzrost inflacji = pobudzenie gospodarki

 

Ale poczekamy na Foreksa :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga napisał/a:

Słaba złotówka = wzrost inflacji = pobudzenie gospodarki

 

 

to duże uproszczenie, bowiem raz na jakiś czas w gospodarce zdarza się tzw. stagflacja, czyli połączenie stagnacji gospodarczej i inflacji. To najgorszy możliwy zestaw, ale obawiam się, że właśnie przed nim stoimy... :roll:

 

nie strasz człowieku, nie strasz, ja muszę jeszcze zarobić na tego STI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasa z emerging rynkow plynie do USA na umorzenia, splaty, pokrycie tego monstrualnego kolektora sciekowego, ktory ma swoj poczatek na Wall Street. niewazne, czy w stracie, czy w zysku, najwazniejsza jest dzis na swiecie plynnosc i gdzie tylko sie da, odzyskuje sie kase. cash, baby, cash.

 

zloty byl od dawna przepricowany, bo jak zwykle w Polsce miala miejsce paranoja:

 

- traderzy od obligacji grali na konwergencje, czyli zawezenie spreadu pomiedzy krzywa polska a benchmarkowymi Bundami i stad kupowali polski papier,

- traderzy walutowi grali na wzmocnienie zlotego, bo RPP miala podwyzszac jeszcze w sierpniu stopy. prosty mechanizm, wyzej oprocentowane aktywo, wyzszy zysk. to oczywiscie stoi w sprzecznosci ze zdrowym rozsadkiem, bo jak stopy i rentownosci rynkowe ida do gory, to ceny papieru spadaja, ale miala byc przeciez konwergencja. paranoja, jakas nowa ekonomia.