Skocz do zawartości

Dziwny Intercooler


Premo

Rekomendowane odpowiedzi

A to ja przepraszam.

 

 

Co on robi?

 

- chłodzi przy pomocy płynu powietrze

 

Jak się sprawuje?

 

- lepiej w lecie gorzej w zimie (od zwykłego)

 

Na jakiej zasadzie działa?

 

- W układzie jest płyn przepompowywany (przez działającą cały czas pompkę elektryczną) przez chłodnice.

Ochłodzony płyn wraca do intercoolera i odbiera ciepło z powietrza z turbo. I tak w kółko.

 

 

 

MiK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przepraszaj Mik za mało precyzyjnie zadałem pytanie

 

No wszystko gra, on był w legacy i działał! Ale moje pytanie wynika z tego, że te fotki które podesłałem są z trackday imprezy 22b. Kto montuje stare legacowe graty do wysilanej, limitowanej, legendarnej imprezy?

 

theoengine3gh5.jpg

 

 

Więc czy on jest lepszy, czy on jakoś działa inaczej, czy własciciel dał sie naciągnąć na coś dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chyba mati pisał o problemach jakie występują w starych imprezach przy prędkościach "autostradowych", czyli o niewystarczającym chłodzeniu (za mała dziura na masce -> za mało powietrza na intercoolerze).

 

Może użyszkodnik tego 22B w ten sposób rozwiązał problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC.
Bardzo trafne spostrzeżenie. Jeśli to auto na ćwiartkę to jest w tym sens. Można zajrzeć na stronę producenta tego IC sprawdzić zalecenia do montażu tego sprzętu - może to odpowie na nasze pytania. Jak znajdę to wkleję link.

 

[ Dodano: Sro Cze 25, 2008 6:00 pm ]

Szukałem na ich stronce w UK ale nie ma tam żadnych detali tylko ogólnie czym się zajmują itd. A co do sensowności instalacji tego IC to spójrzcie na foto w pierwszym poście - niezabudowany stożek w komorze silnika :shock: to jest dla mnie bezsens bo po co montować kawiorowy IC celem chłodzenia powietrza jak się ciągnie gorące powietrze prosto spod machy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp powietrza zasysanego nie ma aż tak wielkiego znaczenia w aucie z intercoolerem.
Dlaczego? Przecież im powietrze wyjściowo jest chłodniejsze tym lepiej je IC dodatkowo schłodzi. No chyba że z powodu gradientu temperatur cieplejsze powietrze schładza się w IC efektywniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC.

hmmm... jakos niektore WRC'eki w swoim czasie jezdzily (i nie tylko jezdzily, a nawet wygrywaly :mrgreen: ) z WTA IC, i nic... pewnie konstruktorzy nie wiedzieli (jeszcze?) o bezsensownosci takiego rozwiazania :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...