Jump to content

Dziwny Intercooler


Premo
 Share

Recommended Posts

A to ja przepraszam.

 

 

Co on robi?

 

- chłodzi przy pomocy płynu powietrze

 

Jak się sprawuje?

 

- lepiej w lecie gorzej w zimie (od zwykłego)

 

Na jakiej zasadzie działa?

 

- W układzie jest płyn przepompowywany (przez działającą cały czas pompkę elektryczną) przez chłodnice.

Ochłodzony płyn wraca do intercoolera i odbiera ciepło z powietrza z turbo. I tak w kółko.

 

 

 

MiK

Link to comment
Share on other sites

Nie przepraszaj Mik za mało precyzyjnie zadałem pytanie

 

No wszystko gra, on był w legacy i działał! Ale moje pytanie wynika z tego, że te fotki które podesłałem są z trackday imprezy 22b. Kto montuje stare legacowe graty do wysilanej, limitowanej, legendarnej imprezy?

 

theoengine3gh5.jpg

 

 

Więc czy on jest lepszy, czy on jakoś działa inaczej, czy własciciel dał sie naciągnąć na coś dziwnego?

Link to comment
Share on other sites

Premo, napisz do właściciela, tylko on ci udzieli takiej odpowiedzi.

Generalni MiK wszystko elegancko opisał. My możemy gdybać i się domyślać.

 

Ja podejrzewam, że jeździ dużo w korkach :razz: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś chyba mati pisał o problemach jakie występują w starych imprezach przy prędkościach "autostradowych", czyli o niewystarczającym chłodzeniu (za mała dziura na masce -> za mało powietrza na intercoolerze).

 

Może użyszkodnik tego 22B w ten sposób rozwiązał problem?

Link to comment
Share on other sites

Podobne rozwiazanie bylo tez w GT4 Celice :smile: Ale wiekszosc przy ktorych "grzebalismy" zostawaly wywalone i zastapione FMIC,wiec troche dziwne ze w 22B ktos sobie zalozyl kaloryfer :roll: Nawet jesli to

autosportif która buduje niezłe potwory
Link to comment
Share on other sites

Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC.

Link to comment
Share on other sites

Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC.
Bardzo trafne spostrzeżenie. Jeśli to auto na ćwiartkę to jest w tym sens. Można zajrzeć na stronę producenta tego IC sprawdzić zalecenia do montażu tego sprzętu - może to odpowie na nasze pytania. Jak znajdę to wkleję link.

 

[ Dodano: Sro Cze 25, 2008 6:00 pm ]

Szukałem na ich stronce w UK ale nie ma tam żadnych detali tylko ogólnie czym się zajmują itd. A co do sensowności instalacji tego IC to spójrzcie na foto w pierwszym poście - niezabudowany stożek w komorze silnika :shock: to jest dla mnie bezsens bo po co montować kawiorowy IC celem chłodzenia powietrza jak się ciągnie gorące powietrze prosto spod machy :lol:

Link to comment
Share on other sites

Temp powietrza zasysanego nie ma aż tak wielkiego znaczenia w aucie z intercoolerem.
Dlaczego? Przecież im powietrze wyjściowo jest chłodniejsze tym lepiej je IC dodatkowo schłodzi. No chyba że z powodu gradientu temperatur cieplejsze powietrze schładza się w IC efektywniej.
Link to comment
Share on other sites

Raczej chodzi o to że róznica temperatur jest tak duża że temp przed turbo wpływa na temp. za turbo w niewielkim stopniu. To nie znaczy że nie warto jej obniżac ale nie jest to bardzo priorytetowe, większość dragsterów w ogóle nie ma dolotów.

Link to comment
Share on other sites

Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC.

hmmm... jakos niektore WRC'eki w swoim czasie jezdzily (i nie tylko jezdzily, a nawet wygrywaly :mrgreen: ) z WTA IC, i nic... pewnie konstruktorzy nie wiedzieli (jeszcze?) o bezsensownosci takiego rozwiazania :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...