Premo Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to za intercooler, co on robi, jak się sprawuje, na jakiej zasadzie dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Wodny, taki jak w subaru legacy turbo (turbodziadku). MiK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 To wiem ale pytania zostają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 :shock: Co to kurna jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 A to ja przepraszam. Co on robi? - chłodzi przy pomocy płynu powietrze Jak się sprawuje? - lepiej w lecie gorzej w zimie (od zwykłego) Na jakiej zasadzie działa? - W układzie jest płyn przepompowywany (przez działającą cały czas pompkę elektryczną) przez chłodnice. Ochłodzony płyn wraca do intercoolera i odbiera ciepło z powietrza z turbo. I tak w kółko. MiK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 zamontowany seryjnie w pierwszej generacji silnika EJ20 Turbo (np ’89 Legacy RS) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Nie przepraszaj Mik za mało precyzyjnie zadałem pytanie No wszystko gra, on był w legacy i działał! Ale moje pytanie wynika z tego, że te fotki które podesłałem są z trackday imprezy 22b. Kto montuje stare legacowe graty do wysilanej, limitowanej, legendarnej imprezy? Więc czy on jest lepszy, czy on jakoś działa inaczej, czy własciciel dał sie naciągnąć na coś dziwnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Premo, może miał po prostu taki kaprys... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Premo, napisz do właściciela, tylko on ci udzieli takiej odpowiedzi. Generalni MiK wszystko elegancko opisał. My możemy gdybać i się domyślać. Ja podejrzewam, że jeździ dużo w korkach :razz: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Kiedyś chyba mati pisał o problemach jakie występują w starych imprezach przy prędkościach "autostradowych", czyli o niewystarczającym chłodzeniu (za mała dziura na masce -> za mało powietrza na intercoolerze). Może użyszkodnik tego 22B w ten sposób rozwiązał problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Może użyszkodnik tego 22B w ten sposób rozwiązał problem? Tzn., że co? Jeździ teraz bez maski?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Tzn., że co? Jeździ teraz bez maski?? Myślałem że przestał jeździć po autostradach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Kto montuje stare legacowe graty do wysilanej, limitowanej, legendarnej imprezy? nie wiem czy widzisz ale to nie jest IC z legacy tylko intercooler firmy autosportif która buduje niezłe potwory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Podobne rozwiazanie bylo tez w GT4 Celice :smile: Ale wiekszosc przy ktorych "grzebalismy" zostawaly wywalone i zastapione FMIC,wiec troche dziwne ze w 22B ktos sobie zalozyl kaloryfer :roll: Nawet jesli to autosportif która buduje niezłe potwory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC. Bardzo trafne spostrzeżenie. Jeśli to auto na ćwiartkę to jest w tym sens. Można zajrzeć na stronę producenta tego IC sprawdzić zalecenia do montażu tego sprzętu - może to odpowie na nasze pytania. Jak znajdę to wkleję link. [ Dodano: Sro Cze 25, 2008 6:00 pm ] Szukałem na ich stronce w UK ale nie ma tam żadnych detali tylko ogólnie czym się zajmują itd. A co do sensowności instalacji tego IC to spójrzcie na foto w pierwszym poście - niezabudowany stożek w komorze silnika :shock: to jest dla mnie bezsens bo po co montować kawiorowy IC celem chłodzenia powietrza jak się ciągnie gorące powietrze prosto spod machy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Temp powietrza zasysanego nie ma aż tak wielkiego znaczenia w aucie z intercoolerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Temp powietrza zasysanego nie ma aż tak wielkiego znaczenia w aucie z intercoolerem. Dlaczego? Przecież im powietrze wyjściowo jest chłodniejsze tym lepiej je IC dodatkowo schłodzi. No chyba że z powodu gradientu temperatur cieplejsze powietrze schładza się w IC efektywniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Raczej chodzi o to że róznica temperatur jest tak duża że temp przed turbo wpływa na temp. za turbo w niewielkim stopniu. To nie znaczy że nie warto jej obniżac ale nie jest to bardzo priorytetowe, większość dragsterów w ogóle nie ma dolotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC. Ewentualnie, jej smak! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Ewentualnie, jej smak! :wink: Lodu! Nie lodów :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Jedyny sens takiego rozwiazania wystepuje jezeli ktos sciga sie nie dluzej niz 13 sekund. Wtedy taki IC lepiej dziala, a dodatkowo do wody mozna dodac lodu poprawiajac prace IC. hmmm... jakos niektore WRC'eki w swoim czasie jezdzily (i nie tylko jezdzily, a nawet wygrywaly ) z WTA IC, i nic... pewnie konstruktorzy nie wiedzieli (jeszcze?) o bezsensownosci takiego rozwiazania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 eddie_gt4, który WRC miał wyłącznie IC wodny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 eddie_gt4, który WRC miał wyłącznie IC wodny? nie bylo mowy o "wylacznie" :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 eddie_gt4, w tym temacie mowa jest własnie o wyłącznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się