Skocz do zawartości

Przegub wewnetrzny


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem dzis na przegladzie oleju tylnego dyfra (poplejadowym) i wyszlo przy okazji, ze mam rozerwana oslone przegubu przedniego wewnetrznego. Widac, ze smar rozbryzgany wszedzie dookola, wiec niewiele go na przegubie zostalo, a na stanie w ASO takiej oslony nie bylo. Juz jest zamowiona, bedzie w srode, ale czyms musze sie poruszac do tej pory. Oczyscili mi tam, wypelnili smarem i obkleili tasma klejaca (taka szara izolacyjna). Odstawic auto na parking i czekac do srody (nie slysze, zeby przegub szumial, czy dawal w inny sposob o sobie znac - jakich objawow po wewnetrznym przegubie oczekiwac??), czy jezdzic ostroznie, byle nie po mocnym deszczu, blocie i piachu?

 

p.s. wiela przegub wewnetrzny poza ASO chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie objawy daje padajacy przegub wewnetrzny? Chcialbym sprawdzic, czy oprocz oslony nie trzeba tez wymienic zawartosci (oby nie, bo w ASO sobie 900zl za sztuke zazyczyli).

 

Stuka niezaleznie od skretu, przede wszystkim przy przy zmianach obciazenia (hamowanie-przyspieszanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale musi go najpierw wyjąć? Nie wiem co robić - w przyszły piątek jadę na urlop i zostało mało czasu na manewry. Oczywiście jeśli chodzi o objawy to piszecie o wewnętrznym przegubie? Przy ruszaniu i hamowaniu nie zauważyłem żeby stukał. Przy skręcie w prawo (to prawy przedni przegub) ale tylko szybkim ze sporym przeciążenien postuka , przy wejściu weń i przy nierównośćiach.

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 8:35 am ]

a jakbym podniósł koło i poszarpał wzdłuż ośki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie objawy daje padajacy przegub wewnetrzny? Chcialbym sprawdzic, czy oprocz oslony nie trzeba tez wymienic zawartosci (oby nie, bo w ASO sobie 900zl za sztuke zazyczyli).

Olleo wymieniasz cala pol oske ( w WRX to trwa 30 minut) a dobra kompletna poloske z dwoma przegubami kupisz juz za 300-400 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnętrzny nie - ten potrafię raczej rozpoznać - chrupie wtedy przy całym skręcie, a nie stuka raz przy wejściu i ewentualnie przy nierównościach. Wciąż mi się wydaje że to stuka maglownica. Tylko że ta ucichła od czasu wymiany amortyzatorów, a zaczęła znów wczoraj po wyczyszczeniu przegubu i nasmarowaniu. Dlatego pomyślałem że wcześniej to mógł być padniety amor, a teraz wewnętrzny przegub.

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 9:02 am ]

GRAF, nowa czy używana? Jeśli używana to skąd będę wiedział że dobra i na jak długo?

 

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 9:59 am ]

Juz sie umowilem z mechanikiem na przyszly tydzien. Bedzie zdejmowana polos i zobaczymy oba przeguby. Obysmy zdazyli przed urlopem, a przyszly tydzien mam cholernie oblozony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na stanie w ASO takiej oslony nie bylo. Juz jest zamowiona, bedzie w srode, ale czyms musze sie poruszac do tej pory

 

Swietnie ciekawe co ASO ma na stanie :?: zarowki :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo prosto,po ściągnięciu osłony wytrzyj wew.stronę przegubu od półośki i znajdziesz tam pierścień wykonany z twardego drutu/nie wiem jak się nazywa/.Po wyjęciu pierścienia cały przegub b.ładnie wychodzi z obudowy.Następnie ściągasz następny pierścień i przegub zdjęty z półośki.

 

ps.Opis dotyczy całej półosi z przegubami po wyciągnięciu z auta.Jak potrzebujesz instrukcji jak wyjąć z auta to daj znać,na pewno potrzebny jest klucz nasadowy bodajże 36 i ściągacz do sworzni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak byś mógł to bardzo proszę Cię o to . Muszę niestety wymienić osłonę przegubu wew. i chyba przegub zew. Czas goni samochód potrzebny

 

 

Mam do was jeszcze jedno pytanie jak puka przy delikatnych/ostrych skrętach przy przyspieszaniu to przegub zew?

 

Jak ruszam to nic nie puka.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co twierdzą fachowcy to większe prawdopodobieństwo uszkodzenia dotyczy zew. ale jak poszła Ci guma na wew. to wszystko jest możliwe.

 

Instrukcja demontażu.

Zdejmujesz koło,najlepiej jakby ktoś nacisnął i trzymał hamulec,odkręcasz przy użyciu klucza nasadowego i przedłużki lub klucza pneumatycznego nakrętkę od półosi/klucz 36 / ta czynność jest najbardziej problematyczna bo na 100% jest zardzewiała,jak już odkręcisz dorobionym pręcikiem wybijasz taką cieniutką rurkę na przegubie wew./przechodzi przez przegub na wylot,po czym przy użyciu ściągacza odłączyć sworzeń dolny,następnie druga osoba przy użyciu przysłowiowego łomu lub innego narzędzia naciska na wahacz/do dołu/ i wyciągasz półoś z przegubami.Montaż w odwrotnej kolejności.Mi przy pomocy kolegi zajęło to godz. tylko że ja zmieniałem dwie gumy a i tak najwięcej czasu zeszło na mycie.No i najważniejsze ,nie kupuj badziewnych osłon po ok 20pln.Zyczę miłej pracy i cierpliwości.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po odkręceniu nakrętki,to naprawdę jest bardzo proste i starałem się to opisać "po chłopsku" ,no oczywiście to że czynność jest prosta nie zwalnia Ciebie z myślenia w trakcie pracy :mrgreen:

 

 

bez ściągacza też da radę tylko w opowiednim miejscu należy przyłożyć młotek,mój kumpel wiedział gdzie i jak ale osobiście radzę użyć ściągacza takie tanie kupisz już za ok 20-30 pln

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...