Skocz do zawartości

płyta pod silnik i dyfer


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

ppmarian Wiem że niecierpliwisz się ale u mnie łatwiej zrobić płytę do Subaru niż wkleić zdjęcia.Na wklejenie zdjęć muszę czekać aż dzieciaki przjdą ze szkoły.

Odnośnie wytrzymałości i zastosowanego materiału decyzja należy do Ciebie. Jeśli wykonasz nawet płytę "pancerną" to też nie gwarantuje ona,że nic nie uszkodzisz w samochodzie bo np płyta wytrzyma jakieś uderzenie ale element pojazdu do którego jest przykręcona może tego nie wytrzymać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzp, spokojnie :wink:

 

narazie mam plastikowa fabryczna oslone na warsztacie i robie pomiary. co do materialu to na 90% bedzie to jednak ALU 6mm

 

 

zatanawiam sie czy jest sens robic plyte dokladnie na wzor fabrycznego plastki (chodzi glownie o podwiniecie bokow, otwory wentylacyjne, otwor na spust oleju, itp) czy zrobic tylko taka duza jednolita "narte"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam "nartę" tak jak widać na zdjęciach wyżej. Jest to moim zdaniem proste i skuteczne rozwiązanie. Ja dysponuję kilkoma narzędziami warsztatowymi i zaginarką, którą też sam wykonałem.Jeśli masz możliwości,zdolności i chęci to oczywiście mozesz podjąć się zrobienia płyty o jakiej piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam "nartę" tak jak widać na zdjęciach wyżej. Jest to moim zdaniem proste i skuteczne rozwiązanie. Ja dysponuję kilkoma narzędziami warsztatowymi i zaginarką, którą też sam wykonałem.Jeśli masz możliwości,zdolności i chęci to oczywiście mozesz podjąć się zrobienia płyty o jakiej piszesz.

 

gilotyn, gietarek, wycinarek, drylownic, itp u nie pod dostatkiem :grin:

 

pytanie tylko czy "natra" nie jest lepszym rozwiazaniem - bezpieczniejszym ze wzgledu na jednolitosc i niemozliwosc zahaczenia o otwory wentylacyjne itp

 

jak pisze Olleo, nie ma sie co obawiac grzania silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy większy otwór np na filtr oleju powoduje jakieś osłabienie konstrukcji całej płyty i jest większa możliwość zahaczenia o coś w terenie.

U mnie nawet łby śrób są równo z powierzchnią blachy co widać na zdjęciu(zdjęcie płyty zabłoconej po Plejadach)

 

[ Dodano: Pią Maj 30, 2008 12:52 pm ]

wymiary płyty:

skanuj0002jz6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzp, chlopie jestes wieeeeeeeeeeeeeeeelki :idea:

 

dawaj adres na PW bo juz mroze dla Ciebie buteleczke....

 

wiem ze zawracam gitare ale mam dwa ale

 

- zwymiarowales otwory ale nie ma wymiaru odniesienia ich na plyte. chyba ze pierwszie dwa otwory mam potraktowac jako symetrycznie odlegle od poczatku na 35mm czyli polowa odleglosci (70mm) waskiego paska do pierwszego zagiecia

 

- widze ze masz dodatkowa mniejsza oslone na samym przodzie, nie mogla to byc integralna czesc plyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian Te nie zwymiarowane otwory domyśliłeś się w100%. Mam jeszcze dodatkową osłonę na samym przodzie.jest to taki wywijas na przednim zderzaku na dole.Mogła to być integralna część płyty ale mnie łatwiej było zrobić to jako osobny element.Jak kupię sobie TIG-a to zespawam te elementy .Teraz jest przykręcone za pomocą 5-ciu śrub( łatwiejszy

montaż)

kashmere te wymiary nie są obowiązkowe.Na podstawie tego opisu i zdjęć można sobie zrobić płytę do innego pojazdu.Najważniejszym jest zwymiarowanie otworów do przykręcenia płyty i zrobienia takiego kształtu aby ona chroniła to co ma chronić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a zastanawialiście się, czy można podnieść jeszcze wyżej nasze subarki (Forysie i OBKi), jakieś takie "off-roadowe"zawieszenie, czy to miałoby jakiś sens, ciekawie by wyglądało takie autko...no i ten prześwit... :lol:

 

[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 12:14 am ]

co powiecie na to...?

http://www.youtube.com/watch?v=B5sejMjp ... re=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiary płyty:

 

zabieram sie za robote plyty i jeszcze jedno pytanie/watpliwosc sie nasunelo

 

wymiary rzutu z gory (chodzi o wymiar 340mm) sa rzeczywiste czy tak jakby blacha byla plaska (bez podgiecia)

 

sumujac wymiry z Twojego rysunku 70+340+350+180 = 940mm

 

a wczesniej piszesz ze

 

75 jest to szerokość a długość 96 cm

 

wiec przypuszczam ze wymiar 340mm jest rzutem z gory a w rzeczywistosci ma miec 360mm długości

 

P.S jesli nie za duzó wymagalo to pracy to prosze jeszce o wymiary tego malego przedniego ślizgu na zdzerzak. Odwdzięcze się wymiarami osłony na tylny dyfer :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian wymiar"340mm" jest to wymiar w rzucie. W rzeczywistości jest to ok 350mm co łącznie daje 950mm długości całej blachy.96cm wcześniej podany to błąd,który nie ma i tak ważnego znaczenia.

 

[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 9:43 am ]

ppmarian Twój Forek to MY99 ,jeśliby jakiś wymiar np rozstaw śrub był inny albo chciałbyś zrobić płytę szerszą lub węższą to oczywiście wszystko dopasuj do swojego Forka.

Opis i wymiary "wywijasa" będą później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój Forek to MY99 ,jeśliby jakiś wymiar np rozstaw śrub był inny albo chciałbyś zrobić płytę szerszą lub węższą to oczywiście wszystko dopasuj do swojego Forka.

 

oczywiscie. dlatego na biezaca bede porownywal do fabrycznego plastiku

 

Opis i wymiary "wywijasa" będą później.

 

Ty mi dawaj adres na :arrow: PW zebym mogl sie odwdzieczyc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak udałoby Ci się wydrukować to zdjęcie żeby wymiar 50mm był taki w rzeczywistości to będzie rys w skali 1:1

 

wszystko udalo sie wydrukowac we wlasciwej skali :cool:

 

grzegorzp, a jaka jest szerokosc tego przedniego elementu?

 

 

dwaj adres na :arrow: PW bo mi flaszka dla Ciebie miejsce lodowce zajmuje

 

P.S. wczoraj bylem na geometrii i popgladalem sobie dokladnie spod auta. Szczegolnie tylny dyfer. wychodzi na to ze oslona na ten element jest zbyteczna poniewaz zeby w niego udezyc trzebaby miec wyjatkowe (nie)szczescie. dyfer w N/A jest naprawde dosyc wysoko a najnizszy element z tylu (miejsce wejscia walu do dyfra) jest juz fabrycznie osloniete solidnymi "sankami"

 

jednak i tak chyba sie skusze na jego osloniecie.... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, owsze, tylny dyfer nie wystaje zbytnio i faktycznie nie jest zbytnio narażony na uderzenia w podłoże. Ja bardziej myślałem o osłonięciu go przed lecącymi kamieniami czy innymi przedmiotami, które mogłyby sie z nim spotkać. Wystarczy przejechać po gałęzi, gałąź się podniesie po najechaniu przednimi kołami i walnie w dyfer. Ot taki przykład, trochę abstrakcyjny ale w terenie wszystkiego można się spodziewać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calkiem fajna rzecz...

o ile rozumiem, Imprezy maja identyczna oslone?

 

http://www.subarupartsforyou.com/cp_par ... artid=1402

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...