Witajcie koledzy, u mnie niestety jest podobnie z plynem chlodniczym, ubywa go niestety wg mnie za duzo przy obecnych temperaturach 25-35 stop ok. 2 l /ok 300 km, ale uwaga nie widac zadnych wyciekow. Co ciekawe gdy stoje w korku temp silnika rosnie w strone H , i zapala sie kontrolka VDC, nastepnie gdy wlacze ogrzewanie na full(32 stopnie C), nieco przegazuje na ok 2000-3000 tys.obr temperatura zaczyna powoli opadac do normy tj. nieco ponizej srodkowej kreski. Czasami zdaza sie, ze mimo wlaczenia ogrzewania na full, nagrzewnica nie oddaje ciepla,lecz leci normalne powietrze z zewnatrz( przytkana?) zlewałem uklad chlodzenia 3x i uzupelnilem 1:1
Dodam ze kontrolka VDC zapalala mi sie rowniez przy spokojnej jezdzie (2000tys. obr), ale przy wlaczonej klimie- czy swiadczyloby to przegrzewaniu silnika?
co moze byc przyczyna: uszkodzona uszczelka pod glowica(wiem trzeba zrobic test co2), czy uszkodzenie termostatu (zawiesza sie i nie otwiera na chlodnice?); kilka razy wywalilo mi plyn ze zbirniczka wyrownawczego) czy nagrzewnica( dywaniki sa suche), czy niewydolna pompa, zauwazylem ze czasami waz powrotny z nagrzewnicy nie jest tak goracy jak doprowadzajacy(parzy), ale skad te ubytki plynu!!!
Czy na nagrzewnice plyn jest kierowany jakims elektrozaworem, czy jest w obiegu otwartym?
Opisalem te objawy na tyle ile spamietalem, sa to moje wlasne spostrzezenia, moze wpadnie ktos na jakis pomysl, prosze o sugestie.