Jump to content

Rozrząd


demon
 Share

Recommended Posts

Na początek witam wszystkich odwiedzających ten wątek.

Z racji przejechanych kilometrów swoją Subaryną (180 kkm) w ostatnim czasie zaopatrzyłem się (skompletowałem) w niezbędne elementy do wymiany paska rozrządu, a mianowicie sam pasek, rolkę napinającą, rolki prowadzące oraz rolkę zębatą.

Czy ktoś z was mógłby mi teraz podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy tejże wymianie, z czym mogę mieć problem, jak mocno powinien być naciągnięty pasek itp.

Czekam na wasze wypowiedzi.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Grzegorzu

Chodziło mi bardziej o pomoc osób, które przećwiczyły tę wymianę na własnych autach i mogą podać kilka cennych rad - wskazówek. Książki mam pościągane ale w nich jest opisane co w jakiej kolejności robić i jak sprawdzić. Brakuje w nich uwag typu - aby dostać się do .... najlepiej zrobić .... lub jak zauważysz olej, to wymień uszczelniacz - konkretnie jaki to ma być uszczelniać i jak do niego najlepiej się zabrać.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

demon, a nie lepiej zlecic to komus kto sie na tym zna ? A co powiesz panu w sklepie jak sie sie zerwie ten pasek i beziesz chcial go reklamowac ? ze sam wymieniales ?- na wymiane paska dobrze jest miec jakis papier ze zrobila to osoba kompetentna gdyz w razie niespodzianki masz podstawe do roszczen.

Link to comment
Share on other sites

demon, a nie lepiej zlecic to komus kto sie na tym zna ? A co powiesz panu w sklepie jak sie sie zerwie ten pasek i beziesz chcial go reklamowac ? ze sam wymieniales ?- na wymiane paska dobrze jest miec jakis papier ze zrobila to osoba kompetentna gdyz w razie niespodzianki masz podstawe do roszczen.

Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska, gdyby zrobiła to autoryzowana firma?! Osobiście uważam, że nie. Oczywiście mogę się mylić. Inna kwestia - chcę wymienić samemu ten rozrząd bo lubię dłubanie przy aucie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

aby dostać się do .... najlepiej zrobić ....

 

Moim zdaniem to jest opisane bardzo dokładnie w Workshop manual??

ak zauważysz olej, to wymień uszczelniacz - konkretnie jaki to ma być uszczelniać i jak do niego najlepiej się zabrać.

Jaki uszczelniacz? Nr części i producent jest na uszczelniaczu; dokupić identyczny, a jak się do tego zabrać; znów manual - są rysunki dość dobrze ilustrujące metodologię działania. Nawet nie trzeba znać języka. Wybacz, że nie opiszę krok po kroku operacji, ale jest zbyt dużo pisania, jeżeli ma być rzetelnie i nie jestem tego w stanie zrobić - obowiązki. Jeżeli nigdy nie zmieniałeś rozrządu, albo nie zmieniałeś w boxerze będziesz miał udany dzień :twisted: , ale dla osoby o manualnych zdolnościacch i jako takim obeznaniu i zmyśle technicznym nie jest to operacja skomplikowana, ani trudna (nawet bez specjalistycznych narzędzi)

Link to comment
Share on other sites

Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska, gdyby zrobiła to autoryzowana firma?!

 

mysle ze jak by to byla wina paska to na pewno bylo by latwiej

 

bo lubię dłubanie przy aucie

 

w sumie jest to fajna opcja relaksu po pracy :smile:

Link to comment
Share on other sites

Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska

Przy Twoim silniku (2.0 115KM) jedyne szkody mogą być moralne i ewentualne holowanie auta, na szczęście jednostka jest bezkolizyjna :cool:

Link to comment
Share on other sites

Czy mam rozumieć, że nikt z was nie wymieniał samemu rozrządu?!

O odsyłanie mnie do dokumentacji nie prosiłem, a jedynie o opisy waszych doświadczeń. Wychodzi na to, że kolejny raz zostanę królikiem doświadczalnym - trudno.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w subaru nie zmienialem osobiscie, wolalem zlecic to komus kto sie zna :))))) a nie babrac sie 2 dni i w sumie dobrze.....(poprzedni wlasciel zerwal gwint mocujacy napinacz do silnika...naprawa gwintu...) Z moich uwag wymien sobie uszczelnienie walu i walkow jak nie leje to zacznie....koszt to ok 60zl.

 

Warto zrobic regulacje luzow zaworowych, (wtedy wymieniasz komplet uszczelek na dekle i takie male gomki pod sroby koszt laczny ok 150zl )

 

Dokup sobie pompę wody (za japonca orginal dalem 100zl z uszczelkami ) w koncu tez jest napedzana z paska a koszt niewielki

 

Do roboty musisz wymontowac chlodnice i wszystkie weże, sciagnac plyte pod silnik, znaczniki masz na kolach, ale warto zrobic swoje .

Ja zlecilem to komus:)) z racji gwarancji i szybszego czasu zrobienia, niz bym sam experymentowal ...

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem 115ps mialy tradycyjna szczelinomierzem 125ps po 98 mialy hydrauliczne???

Prosze o korekte, jak sie myle tak bylo przynajmniej dla imprezy

 

 

ps kolego paska nie naciagasz robi to rolka napinajaca hydrauliczna (samo sie ustawia)

Link to comment
Share on other sites

to ja juz nie wiem :((( w dowodzie pisze ze mam 115ps model 97/rejstracja 98 16v ale w imprezie i mialem reczna regulacje( silnik i auto orginal)

Link to comment
Share on other sites

cypis, to ciekawe faktycznie, bo jednostki napędowe wydają się być identyczne, więc albo ja mam złe informacje albo Ty :) Ja wprawdzie nie macałem swojego silnika, ale w dwóch warsztatach mówiono mi, że mam hydraulikę.

Link to comment
Share on other sites

to ja juz nie wiem :((( w dowodzie pisze ze mam 115ps model 97/rejstracja 98 16v ale w imprezie i mialem reczna regulacje( silnik i auto orginal)

 

mozesz zrobic fote silnika. albo nr silnika.

 

IMO masz 122 lub 125KM

Link to comment
Share on other sites

demon, a nie lepiej zlecic to komus kto sie na tym zna ? A co powiesz panu w sklepie jak sie sie zerwie ten pasek i beziesz chcial go reklamowac ? ze sam wymieniales ?- na wymiane paska dobrze jest miec jakis papier ze zrobila to osoba kompetentna gdyz w razie niespodzianki masz podstawe do roszczen.

Myślisz, że byłbym w stanie uzyskać kasę za powstałe szkody z tytułu zerwania paska, gdyby zrobiła to autoryzowana firma?! Osobiście uważam, że nie. Oczywiście mogę się mylić. Inna kwestia - chcę wymienić samemu ten rozrząd bo lubię dłubanie przy aucie.

 

Pozdrawiam

 

Jesteś w wielkim błędzie kolego :!: szanujący sie serwis zrobi Ci to na gwarancji :idea: . W mojej historii chyba dwa czy trzy razy , z kilku powodów:

1. Jeżeli tych wymian robisz kilkadziesiąt rocznie, ryzyko jest wkalkulowane

2. Klient pomimo że nie był początkowo szczęśliwy z zaistniałej sytuacji, jeżli zrobisz mu to w ramach gwarancji ( nowe zawory, uszczelki, itd) jest na pozór bardzo zadowolony, bo nie został z problemem na lodzie :idea:

3. Serwis moze dochodzic zwrotu kosztów od producenta elementów ( droga przez mękę)

4. Moja firma ( i wiele serwisów) jest w pełni ubezpieczona ( np. od błedów w sztuce mechanika) , nawet jak mechanik pojedzie klienta autem na próbę i go rozwali :idea: ( tylko musi być trzeźwy :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

cypis, to ciekawe faktycznie, bo jednostki napędowe wydają się być identyczne, więc albo ja mam złe informacje albo Ty :) Ja wprawdzie nie macałem swojego silnika, ale w dwóch warsztatach mówiono mi, że mam hydraulikę.

U mnie też nie ma hydrauliki. Wiem na pewno bo ustawialiśmy.

Link to comment
Share on other sites

wiec koniec koncow przy ewentualnym bledzie swoim przy montarzu jestesmy sporo w plecy, dlatego warto zlecic to komus (koszt 350-500zl ) nie jest chyba taka straszna cena za spoku:)))

Link to comment
Share on other sites

O jakich błędach mowa?!

Chyba chodzi wam bardziej o ukryte wady elementów, których nie jestem w stanie zauważyć przed montażem - tak?

Wracając jednak do głównego tematu - rozrząd (krok po kroku), to kto napisze dokładnie jakie uszczelniacze i uszczelki mam dokupić przed wymianą. Drugie pytanie jakie mnie nurtuje, to czy wymiana sprawnej pompy jest konieczna skoro działa idealnie?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

co warto miec oprocz rozrzadu...

1) pompa wody z uszczelkami (sa w zestawie) , jest napedzana z paska koszt ok 100zl orgin

2) uszczenienie walu i walkow (2 lub 4 zalerznosci czy masz sohc czy dohc) i tego mozesz ponoc sam nie zrobic bo specjalny sciagacz do kol rozrzadu jest ale to tylko podobno

3) jak masz mechaniczny rozrzad i robisz regulacje 2 uszczelki pod dekle i 6 malych uszczelek pod sroby,

4) zaopatrz sie w nowy plyn chlodniczy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...