JanekS Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Czesc Krok po kroku Ci nie powiem, w Subaru mam w tym wzgledzie tylko doswiadczenia ze swojej Imprezy GT, poza tym masz w manualach do ktorych Cie juz odeslali:) Z uwag ogolnych moge dodac otuchy W bokserze bardzo mila operacja, wszystko jak na dloni, stosunkowo malo do demontazu. Nie wiem jak w Legacu z zabudowa, u mnie trzeba wyjac chlodnice i wtedy jest dobry dostep. Nie wiem i nie widze z tego rysunku czy naciag paska masz realizowany napinaczem hydraulicznym czy mimosrodem. Jesli to pierwsze to nic nie regulujesz (nie musze mam nadzieje pisac ze montujesz w stanie "zablokowanym" i po zalozeniu paska zwalniasz zawleczke), jesli drugie - albo na wyczucie jesli masz albo patrz manual. Jak bedziesz mial juz to rozgrzebane to uszczelniacze bym wymienil (przynajmniej walu korbowego), niezaleznie czy cieknie czy nie. Koszt nieduzy a spokoj bezcenny Nie wiem za ile przyzwoita pompe dostaniesz ale jesli nie byla wymieniana po 100 tys to tez bym sie zastanowil... do roboty i powodzenia Janek PS. Ja to pisze z punktu widzenia "zaawansowanego amatora" tzn troche sie w samochodach w zyciu nadlubalem i jak mam warunki/jest taniej (wliczajac czas i zagadnienia logistyczne) i mi to jeszcze jakas frajde sprawi to sie biore sam za naprawy. Nie namawiam i nie zniechecam do samodzielnego dlubania w samochodzie. Swoim i na wlasna odpowiedzialnosc oczywiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 montujesz w stanie "zablokowanym" i po zalozeniu paska zwalniasz zawleczke Co konkretnie mam zablokować tą zawleczką. U mnie pasek napinany jest mimośrodem więc mam trochę utrudnione zadanie, gdyż nie wiem jak bardzo napiąć pasek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 montujesz w stanie "zablokowanym" i po zalozeniu paska zwalniasz zawleczke Co konkretnie mam zablokować tą zawleczką. U mnie pasek napinany jest mimośrodem więc mam trochę utrudnione zadanie, gdyż nie wiem jak bardzo napiąć pasek. zawleczką jest zablokowany hydrauliczny napinacz...ktorego u siebie nie masz jak rozumiem. co do naciagu paska - ja sprawdzam ugiecie czujnikiem w postaci paleca i ustawiam na wyczucie ale przez internet Ci tego raczej nie przekaze, dlatego pisalem, ze w manualu sa pewnie bardziej scisle wytyczne. pozdrufki Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 ja sprawdzam ugiecie czujnikiem w postaci paleca i ustawiam na wyczucie Ile minimetrów powinno mieć to ugięcie?! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 ja sprawdzam ugiecie czujnikiem w postaci paleca i ustawiam na wyczucie Ile minimetrów powinno mieć to ugięcie?! Pozdrawiam A w ktorym miejscu i pod jaka przylozoną sila? ;-p Pisze przeca ze to na wyczucie, nie opisze Ci tego przez internet. W jakims manualu powinno byc jasno napisane: przylozyc w punkcie A sile xx [N], ugiecie powinno wynosic yy[mm]. ale ja takiego manuala nie mam pozdrufki Janek PS. moj Tatko od swieta pomaga cos w kuchni i sie wtedy pyta ile soli/cukru/czegustam ma wsypac. Na to mu Mama odpowiada "nooo... tak do smaku", i on sie wtedy zlosci nie wiedziec czemu Ten pasek tez trzeba do smaku naciagnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Jak to łatwo od garażu do kuchni trafić :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 napinacz dostajesz z fabryczna zawleczka wkrecasz go (1 sroba ) i na koncu operacji jak caly rozrzad jest zlorzony wyciagasz ja , i napinacz odpowiednio naciaga pasek. Co do pompy wody ja orginal japonski z uszczelkami dalem 100zl ,a napinacz chyba ok 150-160zl Koszt w czesciach na japonskich elementach wyszedl mnie 800-900zl jakos tak i masz grontownie caly przód silnika zrobiony!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Postanowiłem odłożyć wymianę rozrządu do wakacji (po waszych namowach). Dokupię przez was tak zalecane uszczelniacze 2 pod wałki rozrządu i 1 pod wał, pompę wody oraz 2 uszczelki pod dekle i 6 małych uszczelek pod śruby i dopiero wówczas zrobię profesjonalne podejście do omawianej operacji. A-ha, czy ktoś mi umie powiedzieć jaki mam rozrząd (mechaniczny, czy hydrauliczny) pozwoli mi to ewentualnie zmniejszyć wydatki z tytułu regulacji zaworów i zakupu do tego potrzebnych uszczelnień? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 po nr vin chyba tylko... a w koncu nawet gdyby nowe uszczelki nie zaszkodzą:PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 po nr vin Czy wystarczy, że podam tylko część numeru? Jeżeli tak to - JF1BF5DL0EH...... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 zadzwoń do sip lub kogos kto serwisuje tylko subaru... mysle ze szybko ci odpowiedza, gdzies byl tu vin decoder ale tam nie wiem czy bedzie taka informacja . Ewentualnie jak ktos ma autodate to tam mozna znalesc dokladny opis i sposob wymiany i ustawienie rozrzadu i info o zaworach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 zadzwoń do sip lub kogos kto serwisuje tylko subaru Czy tylko tą drogą mogę sprawdzić jakie mam zawory? Oczywiście nie borę pod uwagę demontażu jednej z pokryw zaworów tylko do tego celu by to sprawdzić. Jak już ją/je zdemontuje, to tylko po to, aby wyregulować zawory. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 u mnie tez im cos nie pasowalo po vin dopiero sprawdzali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się