Skocz do zawartości

Rozrząd


demon

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Krok po kroku Ci nie powiem, w Subaru mam w tym wzgledzie tylko doswiadczenia ze swojej Imprezy GT, poza tym masz w manualach do ktorych Cie juz odeslali:)

 

Z uwag ogolnych moge dodac otuchy :D W bokserze bardzo mila operacja, wszystko jak na dloni, stosunkowo malo do demontazu. Nie wiem jak w Legacu z zabudowa, u mnie trzeba wyjac chlodnice i wtedy jest dobry dostep.

Nie wiem i nie widze z tego rysunku czy naciag paska masz realizowany napinaczem hydraulicznym czy mimosrodem. Jesli to pierwsze to nic nie regulujesz (nie musze mam nadzieje pisac ;) ze montujesz w stanie "zablokowanym" i po zalozeniu paska zwalniasz zawleczke), jesli drugie - albo na wyczucie jesli masz albo patrz manual.

 

Jak bedziesz mial juz to rozgrzebane to uszczelniacze bym wymienil (przynajmniej walu korbowego), niezaleznie czy cieknie czy nie. Koszt nieduzy a spokoj bezcenny ;) Nie wiem za ile przyzwoita pompe dostaniesz ale jesli nie byla wymieniana po 100 tys to tez bym sie zastanowil...

 

do roboty i powodzenia :)

Janek

 

PS. Ja to pisze z punktu widzenia "zaawansowanego amatora" tzn troche sie w samochodach w zyciu nadlubalem i jak mam warunki/jest taniej (wliczajac czas i zagadnienia logistyczne) i mi to jeszcze jakas frajde sprawi to sie biore sam za naprawy.

Nie namawiam i nie zniechecam do samodzielnego dlubania w samochodzie. Swoim i na wlasna odpowiedzialnosc oczywiscie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montujesz w stanie "zablokowanym" i po zalozeniu paska zwalniasz zawleczke

Co konkretnie mam zablokować tą zawleczką.

U mnie pasek napinany jest mimośrodem więc mam trochę utrudnione zadanie, gdyż nie wiem jak bardzo napiąć pasek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montujesz w stanie "zablokowanym" i po zalozeniu paska zwalniasz zawleczke

Co konkretnie mam zablokować tą zawleczką.

U mnie pasek napinany jest mimośrodem więc mam trochę utrudnione zadanie, gdyż nie wiem jak bardzo napiąć pasek.

 

zawleczką jest zablokowany hydrauliczny napinacz...ktorego u siebie nie masz jak rozumiem.

co do naciagu paska - ja sprawdzam ugiecie czujnikiem w postaci paleca i ustawiam na wyczucie :D ale przez internet Ci tego raczej nie przekaze, dlatego pisalem, ze w manualu sa pewnie bardziej scisle wytyczne.

 

pozdrufki

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzam ugiecie czujnikiem w postaci paleca i ustawiam na wyczucie :D

Ile minimetrów powinno mieć to ugięcie?!

 

Pozdrawiam

 

A w ktorym miejscu i pod jaka przylozoną sila? ;-p

 

Pisze przeca ze to na wyczucie, nie opisze Ci tego przez internet. W jakims manualu powinno byc jasno napisane: przylozyc w punkcie A sile xx [N], ugiecie powinno wynosic yy[mm].

ale ja takiego manuala nie mam

 

pozdrufki

Janek

 

PS. moj Tatko od swieta pomaga cos w kuchni i sie wtedy pyta ile soli/cukru/czegustam ma wsypac. Na to mu Mama odpowiada "nooo... tak do smaku", i on sie wtedy zlosci nie wiedziec czemu :D

Ten pasek tez trzeba do smaku naciagnac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz dostajesz z fabryczna zawleczka wkrecasz go (1 sroba ) i na koncu operacji jak caly rozrzad jest zlorzony wyciagasz ja , i napinacz odpowiednio naciaga pasek.

 

Co do pompy wody ja orginal japonski z uszczelkami dalem 100zl ,a napinacz chyba ok 150-160zl

 

Koszt w czesciach na japonskich elementach wyszedl mnie 800-900zl jakos tak i masz grontownie caly przód silnika zrobiony!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem odłożyć wymianę rozrządu do wakacji (po waszych namowach). Dokupię przez was tak zalecane uszczelniacze 2 pod wałki rozrządu i 1 pod wał, pompę wody oraz 2 uszczelki pod dekle i 6 małych uszczelek pod śruby i dopiero wówczas zrobię profesjonalne podejście do omawianej operacji. A-ha, czy ktoś mi umie powiedzieć jaki mam rozrząd (mechaniczny, czy hydrauliczny) pozwoli mi to ewentualnie zmniejszyć wydatki z tytułu regulacji zaworów i zakupu do tego potrzebnych uszczelnień?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do sip lub kogos kto serwisuje tylko subaru... mysle ze szybko ci odpowiedza, gdzies byl tu vin decoder ale tam nie wiem czy bedzie taka informacja .

Ewentualnie jak ktos ma autodate to tam mozna znalesc dokladny opis i sposob wymiany i ustawienie rozrzadu i info o zaworach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do sip lub kogos kto serwisuje tylko subaru

Czy tylko tą drogą mogę sprawdzić jakie mam zawory? Oczywiście nie borę pod uwagę demontażu jednej z pokryw zaworów tylko do tego celu by to sprawdzić. Jak już ją/je zdemontuje, to tylko po to, aby wyregulować zawory.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...