GREGG Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Castrol SLX 5W30 ciekawe, taki sam jak w benzynie... a wydawało mi się ze diesle maja raczej swoje odmiany oleju (na pewno TDI od VAG miały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 ciekawe, taki sam jak w benzynie... a wydawało mi się ze diesle maja raczej swoje odmiany oleju (na pewno TDI od VAG miały) w poprzednim aucie, też dieslu, w serwisie również lali castrol slx 5W30. mowa o Toyocie 2.2 D-cat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 a w moim poprzednim aucie (mondeo tdci) tez cos lali ale jakos nigdy sie nie interesowałem co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam, Książka gwarancyjna jest częścią umowy ponieważ znajdują się w niej warunki określające wykonywanie napraw nieodpłatnie, jednym z nich jest kontrola stanu oleju silnikowego co tankowanie. Wymagany przegląd po 5 000km odnosi się wyłacznie do modeli z silnikiem H6, w pozostałych modelach co 15 000km lub po roku w zależności co wystąpi pierwsze. Do wymiany oleju silnikowego w układzie potrzebne jest 6 l . Każdy nowy samochód Subaru jest wydawany w naszej sieci z 1l oleju na dolewanie w początkowym okresie użytkowania samochodu, co jest również wskazówką, że stan oleju trzeba kontrolować. Dla silnika Subaru Boxer Diesel umieszczany jest olej Castrol 5w30 SLX Professional Powerflow LongLife III - i jest on olejem dokładnie spełniającym wymogi tego silnika, ponieważ spełnia wymagania C2 (zawartość siarki), NIE MOŻNA stosować tego oleju do silników benzynowych. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 dziękuję za wyczerpującą odpowiedź wreszcie wyjaśnił się temat przeglądu po 5kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 ja po 5 tys. pojechalem na wymianę , od fabrycznego zalania nic nie ubylo , teraz zrobilem juz 2 tys od wymiany i stan idealnie w punkt sie trzyma , kręcę go często na 4K więc chyba jest super :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlin Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Mi też powiedzieli przy kupnie że ta wymiana po 5000 jest raczej dla spokojności ale dużo nie kosztuje i warto ją zrobić. Następnie na 15000 km i potem co 15000 km. Dobrze dotarty i zadbany silnik odwdzięczy się w przyszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 wreszcie wyjaśnił się temat przeglądu po 5kkm ten temat chyba był jednak od początku jasny... w tym sensie, że oficjalnie tematu nie ma (poza silnikiem H6 gdzie przegląd 5k jest obowiązkowy i tyle). Niektórzy zawsze powiedzą ze po pary tysiącach olej wymienić warto, inni powiedzą że nie warto... ja zamierzam parę lat przejeździć, to zmieniłem dla spokoju sumienia i myślę ze było warto :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Książka gwarancyjna jest częścią umowy ponieważ znajdują się w niej warunki określające wykonywanie napraw nieodpłatnie, jednym z nich jest kontrola stanu oleju silnikowego co tankowanie. To pewnie z 80% ma anulowaną gwarancję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 DZIAŁ TECHNICZNY napisał/a: Książka gwarancyjna jest częścią umowy ponieważ znajdują się w niej warunki określające wykonywanie napraw nieodpłatnie, jednym z nich jest kontrola stanu oleju silnikowego co tankowanie. To pewnie z 80% ma anulowaną gwarancję a niesławna instrukcja dla diesli (ta gruba :wink: ), której SIP nie jest w stanie od paru miesięcy wyprodukować, nie jest częścią umowy? jeżeli jest, to może by uznać, że znajdujące się w niej warunki już nie obowiązują więc o gwarancję nie trzeba się bać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baltazar Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 "Każdy nowy samochód Subaru jest wydawany w naszej sieci z 1l oleju na dolewanie w początkowym okresie użytkowania samochodu, co jest również wskazówką, że stan oleju trzeba kontrolować. " W bagazniku znajduje sie tez lina holownicza - czy jest wskazówka o konieczności holowania?http://www.forum.subaru.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon10.gif http://www.forum.subaru.pl/templates/subSil ... icon10.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 W bagazniku znajduje sie tez lina holownicza - czy jest wskazówka o konieczności holowania? skoro w subaru nie dają instrukcji... to wszystko może być cenną wskazówką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość man_at_work Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 Witam kolega, jestem bardzo zainteresowany zakupem Legacy z dieslem, mam jednak kilka pytań jeśli nie będzie to problemem odpisz mi: 1. Jak z wyciszeniem wnętrza, chodzi mi o szumy podczas szybszej jazdy 150/160 km - drzewi z szybami bezramkowymi ponoć trochę chałasują, jak ty to oceniasz. 2. Masz problemu ze skrzynią, chodzi mi o wsteczny? 3. Jak działa klima, jesteśzadowolony jest dość wydajna? 4. Jakie masz zużycie paliwa ON, tak szczerze! Dzięki z gory za pomoc pozdrawiam Mariusz Bielsko-Biała obecnie AlfaRomeo156SW2,4JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 W moim jest tak: - powyzej 140 szumia opony i to wlasciwie jedyne co szumi. Jezdze na Good Year Excellence 40stkach - nad wstecznym kilka razy juz sie gimnastykowalem, to niestey fakt - Klima jest o niebo lepsza niz w Foresterze i dziala naprawde dobrze. Daje rade na full auto bez grzebania. Brakuje zamykania centranego nawiewu ale to nie nowosc. Mozna zmienic mode. - pierwsze 200km mialem 7.8 50/50 autobahn max 140 i miasto. Dzisiaj juz skonczylem sie bawic i skopalem mu dupsko. Srednia 8.4 ale to byla naprawde chamska jazda. Turbo chyba jescze sie kreci :-D. Pozatym do tej pory zaden mercedes, saab volvo czy nissan ktore probowalem nawet nie podchodzi jezeli chodzi o komfort jazdy. Peugeot jeden byl podobny. Legacy to jednak wspanialy samochod. Z boxem i 180KM bedzie prawie idealny do moich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Pozatym do tej pory zaden mercedes, saab volvo czy nissan ktore probowalem nawet nie podchodzi jezeli chodzi o komfort jazdy. Czyli twierdzisz, że OBK jest bardziej komfortowy od Cemerdesa, Saaba i Volovo ?? :smile: Bo ja właśnie ostatnio trochę zacząłem odczuwać brak komfortu w Forku i Imprezie bo miałem okazję się przejechać nowym Mondeo i 407ką. W Mondeo (tak jak w Focusie moim) bolały mnie plecy ale pozatym było bardzo fajnie. W Pugu cały samochód jest mega kapiaty ale za to fotel wzrocowo zaprojektowany do wygodnej jazdy Dlatego pytam o OBK bo jeżeli faktycznie daje ogromny komfort to nawet nie zastanowię się w przyszłości nad wyborem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RADO Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 jest opcja po 5000 w książce i proponuję sie tego trzymać pytaniem może być rodzj oleju czy castrol to jest to co boksery lubią najbardziej ?? sprawdzę i dam znać [ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 9:47 pm ] pity, jak na pierwszym biegu sie sprawuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 jest opcja po 5000 w książce i proponuję sie tego trzymać a czytałeś kolego dokładnie czego ta opcja dotyczy? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Dla silnika Subaru Boxer Diesel umieszczany jest olej Castrol 5w30 SLX Professional Powerflow LongLife III - i jest on olejem dokładnie spełniającym wymogi tego silnika, ponieważ spełnia wymagania C2 (zawartość siarki) Czy jeśli przy następnym przeglądzie przywiozę dokładnie taki olej i zażyczę sobie, aby mi go wlano zamiast "serwisowego", to nikt mi nie może odmówić? Pytam oczywiście z przyczyn ekonomicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam, Jeśli to będzie dokładnie ten sam olej to nie mogą Panu odmówić zastosowania go w ramach przeglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Dla silnika Subaru Boxer Diesel umieszczany jest olej Castrol 5w30 SLX Professional Powerflow LongLife III - i jest on olejem dokładnie spełniającym wymogi tego silnika, ponieważ spełnia wymagania C2 (zawartość siarki), NIE MOŻNA stosować tego oleju do silników benzynowych. Dokładnie taki olej dostałem do nowego forestera 2.0d i na opakowaniu jest następujący spis norm, które spełnia: SAE 5W-30; ACEA A3/B3/B4; VW 504 00/507 00 Nie ma nic na temat wymaganej normy C2... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Nie ma nic na temat wymaganej normy C2... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku? pozwole sobie umiescic link do strony producenta oleju: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7028797 ten konkretnie olej spelnia norme C3, wiec mysle, ze zawarta jest w niej C2. Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Nie ma nic na temat wymaganej normy C2... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku? pozwole sobie umiescic link do strony producenta oleju: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7028797 ten konkretnie olej spelnia norme C3, wiec mysle, ze zawarta jest w niej C2. Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30. To zdjęcie opakowania: Więc albo na opakowaniu jest niewłaściwy opis, albo na stronie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Więc albo na opakowaniu jest niewłaściwy opis, albo na stronie? w takim razie nie mam pojecia o co kaman. poczekajmy na odpowiedz kogos z Dzialu Technicznego, moze doda tez cos o tym Edge 5w30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30. Jestem przed rytualna wymiana oleju po 5kkm. Troche mi nie w smak ten castrol - mam wrazenie, ze castrol od kilku lat bardziej skupia sie na tworzeniu wizerunku niz olejow. Sa natomiast Motule EcoClean C2 i X-Clean C3. Zamierzam popytac o nie w serwisie... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Więc albo na opakowaniu jest niewłaściwy opis, albo na stronie? w takim razie nie mam pojecia o co kaman. poczekajmy na odpowiedz kogos z Dzialu Technicznego, moze doda tez cos o tym Edge 5w30. Nie chciałbym ponaglać Działu Technicznego, ale zbliża mi się pierwsza wymiana oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi