Skocz do zawartości

jak często kontrolować poziom oleju w boxer - diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ciekawe, taki sam jak w benzynie... a wydawało mi się ze diesle maja raczej swoje odmiany oleju (na pewno TDI od VAG miały)

 

w poprzednim aucie, też dieslu, w serwisie również lali castrol slx 5W30. mowa o Toyocie 2.2 D-cat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Książka gwarancyjna jest częścią umowy ponieważ znajdują się w niej warunki określające wykonywanie napraw nieodpłatnie, jednym z nich jest kontrola stanu oleju silnikowego co tankowanie.

Wymagany przegląd po 5 000km odnosi się wyłacznie do modeli z silnikiem H6, w pozostałych modelach co 15 000km lub po roku w zależności co wystąpi pierwsze.

Do wymiany oleju silnikowego w układzie potrzebne jest 6 l .

Każdy nowy samochód Subaru jest wydawany w naszej sieci z 1l oleju na dolewanie w początkowym okresie użytkowania samochodu, co jest również wskazówką, że stan oleju trzeba kontrolować.

Dla silnika Subaru Boxer Diesel umieszczany jest olej Castrol 5w30 SLX Professional Powerflow LongLife III - i jest on olejem dokładnie spełniającym wymogi tego silnika, ponieważ spełnia wymagania C2 (zawartość siarki), NIE MOŻNA stosować tego oleju do silników benzynowych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też powiedzieli przy kupnie że ta wymiana po 5000 jest raczej dla spokojności ale

dużo nie kosztuje i warto ją zrobić. Następnie na 15000 km i potem co 15000 km.

Dobrze dotarty i zadbany silnik odwdzięczy się w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie wyjaśnił się temat przeglądu po 5kkm

 

ten temat chyba był jednak od początku jasny... w tym sensie, że oficjalnie tematu nie ma (poza silnikiem H6 gdzie przegląd 5k jest obowiązkowy i tyle). Niektórzy zawsze powiedzą ze po pary tysiącach olej wymienić warto, inni powiedzą że nie warto... ja zamierzam parę lat przejeździć, to zmieniłem dla spokoju sumienia i myślę ze było warto :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka gwarancyjna jest częścią umowy ponieważ znajdują się w niej warunki określające wykonywanie napraw nieodpłatnie, jednym z nich jest kontrola stanu oleju silnikowego co tankowanie.

 

To pewnie z 80% ma anulowaną gwarancję :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIAŁ TECHNICZNY napisał/a:

 

Książka gwarancyjna jest częścią umowy ponieważ znajdują się w niej warunki określające wykonywanie napraw nieodpłatnie, jednym z nich jest kontrola stanu oleju silnikowego co tankowanie.

 

 

To pewnie z 80% ma anulowaną gwarancję

 

a niesławna instrukcja dla diesli (ta gruba :wink: ), której SIP nie jest w stanie od paru miesięcy wyprodukować, nie jest częścią umowy? jeżeli jest, to może by uznać, że znajdujące się w niej warunki już nie obowiązują więc o gwarancję nie trzeba się bać :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Każdy nowy samochód Subaru jest wydawany w naszej sieci z 1l oleju na dolewanie w początkowym okresie użytkowania samochodu, co jest również wskazówką, że stan oleju trzeba kontrolować. "

 

W bagazniku znajduje sie tez lina holownicza - czy jest wskazówka o konieczności holowania?http://www.forum.subaru.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon10.gif

http://www.forum.subaru.pl/templates/subSil ... icon10.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość man_at_work

Witam kolega, jestem bardzo zainteresowany zakupem Legacy z dieslem, mam jednak kilka pytań jeśli nie będzie to problemem odpisz mi:

1. Jak z wyciszeniem wnętrza, chodzi mi o szumy podczas szybszej jazdy 150/160 km - drzewi z szybami bezramkowymi ponoć trochę chałasują, jak ty to oceniasz.

2. Masz problemu ze skrzynią, chodzi mi o wsteczny?

3. Jak działa klima, jesteśzadowolony jest dość wydajna?

4. Jakie masz zużycie paliwa ON, tak szczerze!

Dzięki z gory za pomoc

pozdrawiam

Mariusz Bielsko-Biała

obecnie AlfaRomeo156SW2,4JTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim jest tak:

- powyzej 140 szumia opony i to wlasciwie jedyne co szumi. Jezdze na Good Year Excellence 40stkach

- nad wstecznym kilka razy juz sie gimnastykowalem, to niestey fakt

- Klima jest o niebo lepsza niz w Foresterze i dziala naprawde dobrze. Daje rade na full auto bez grzebania. Brakuje zamykania centranego nawiewu ale to nie nowosc. Mozna zmienic mode.

- pierwsze 200km mialem 7.8 50/50 autobahn max 140 i miasto. Dzisiaj juz skonczylem sie bawic i skopalem mu dupsko. Srednia 8.4 ale to byla naprawde chamska jazda. Turbo chyba jescze sie kreci :-D.

 

Pozatym do tej pory zaden mercedes, saab volvo czy nissan ktore probowalem nawet nie podchodzi jezeli chodzi o komfort jazdy. Peugeot jeden byl podobny. Legacy to jednak wspanialy samochod. Z boxem i 180KM bedzie prawie idealny do moich potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym do tej pory zaden mercedes, saab volvo czy nissan ktore probowalem nawet nie podchodzi jezeli chodzi o komfort jazdy.

Czyli twierdzisz, że OBK jest bardziej komfortowy od Cemerdesa, Saaba i Volovo ?? :smile: Bo ja właśnie ostatnio trochę zacząłem odczuwać brak komfortu w Forku i Imprezie bo miałem okazję się przejechać nowym Mondeo i 407ką. W Mondeo (tak jak w Focusie moim) bolały mnie plecy ale pozatym było bardzo fajnie. W Pugu cały samochód jest mega kapiaty ale za to fotel wzrocowo zaprojektowany do wygodnej jazdy :) Dlatego pytam o OBK bo jeżeli faktycznie daje ogromny komfort to nawet nie zastanowię się w przyszłości nad wyborem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest opcja po 5000 w książce i proponuję sie tego trzymać

pytaniem może być rodzj oleju czy castrol to jest to co boksery lubią najbardziej ??

sprawdzę i dam znać

 

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 9:47 pm ]

pity,

 

jak na pierwszym biegu sie sprawuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dla silnika Subaru Boxer Diesel umieszczany jest olej Castrol 5w30 SLX Professional Powerflow LongLife III - i jest on olejem dokładnie spełniającym wymogi tego silnika, ponieważ spełnia wymagania C2 (zawartość siarki)

 

Czy jeśli przy następnym przeglądzie przywiozę dokładnie taki olej i zażyczę sobie, aby mi go wlano zamiast "serwisowego", to nikt mi nie może odmówić? Pytam oczywiście z przyczyn ekonomicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika Subaru Boxer Diesel umieszczany jest olej Castrol 5w30 SLX Professional Powerflow LongLife III - i jest on olejem dokładnie spełniającym wymogi tego silnika, ponieważ spełnia wymagania C2 (zawartość siarki), NIE MOŻNA stosować tego oleju do silników benzynowych.

 

Dokładnie taki olej dostałem do nowego forestera 2.0d i na opakowaniu jest następujący spis norm, które spełnia:

 

SAE 5W-30; ACEA A3/B3/B4; VW 504 00/507 00

 

Nie ma nic na temat wymaganej normy C2... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic na temat wymaganej normy C2... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku?

 

pozwole sobie umiescic link do strony producenta oleju:

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7028797

 

ten konkretnie olej spelnia norme C3, wiec mysle, ze zawarta jest w niej C2.

 

Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic na temat wymaganej normy C2... czy w związku z tym można go bezpiecznie używać w tym silniku?

 

pozwole sobie umiescic link do strony producenta oleju:

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7028797

 

ten konkretnie olej spelnia norme C3, wiec mysle, ze zawarta jest w niej C2.

 

Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30.

 

To zdjęcie opakowania:

 

olejwe5.jpg

 

Więc albo na opakowaniu jest niewłaściwy opis, albo na stronie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30.

Jestem przed rytualna wymiana oleju po 5kkm. Troche mi nie w smak ten castrol - mam wrazenie, ze castrol od kilku lat bardziej skupia sie na tworzeniu wizerunku niz olejow.

Sa natomiast Motule EcoClean C2 i X-Clean C3. Zamierzam popytac o nie w serwisie...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc albo na opakowaniu jest niewłaściwy opis, albo na stronie?

w takim razie nie mam pojecia o co kaman. poczekajmy na odpowiedz kogos z Dzialu Technicznego, moze doda tez cos o tym Edge 5w30.

 

Nie chciałbym ponaglać Działu Technicznego, ale zbliża mi się pierwsza wymiana oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...