Skocz do zawartości

Opony do forestera


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

do Forka polecam opony Geolandar H/T G051

 

Nie piszczą tak jak G900 (nawet przy +28), bardzo dobrze zachowują się na mokrym asfalcie i bierznik jest lepszy (głębszy) na lekki teren niż w G900. Co ciekawe są to opony M+S.

 

A/T nienadają sie do Forka jesli większośc czasu jeździsz po asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosmit, Dueler H/T D684. Rozmiar 205/70/R15 - wbrew pozorom ma znaczenie.

 

Dueler Sport?

Opona typowo szosowa nie nadająca się kompletnie w teren, nawet lekki. Przy pierwszej kałuży totalnie się zaklei, na szutrze będzie się ślizgać, w piach to pewnie wpadnie jak w masło. Takie oponki są dobre do Forka Turbo, który po autostradach lata.

 

na Forku i szczerze mowiac w terenie... nie bardzo. O ile w piachu jeszcze daja rade, to w blocie zero kierowalnosci - moge sobie krecic kierownica, a i tak pojedzie gdzie chce.

Pamiętaj, że opona zimowa służy głównie do jazdy po śniegu, w niskich temperaturach.

Błoto jest takim rodzajem nawierzchni, że ciężko o oponę H/T, która będzie się zachowywać jak szosówka na asfalcie. Moje Duelery też się zaklejają błotem ale budowa bieżnika pozwalana na wygrzebywanie się i skuteczne odpychanie samochodu. Nie mówiąc o wytrzymałości na punktowe naprężenia. Sam tego doświadczyłem jak wybraliśmy się na szutrówke z kamieniami Forkiem i Palio. Palio bardzo szybko złapało kapcia - pomimo, iż kierownik wie sporo o jeździe w terenie i wiedział, że jedzie osobówką. Ostra krawędź kamienia szybko załatwiła Nokiana. Duelerem cioraliśmy ostro bez zbędnych cergieli.

Tylko M/T i to odpowiednio dobrany pozwala na świetne prowadzenie w grząskim terenie.

Chcesz poczuć wyraźną różnicę w terenie to patrz na A/T w górę. Ale wtedy jazda po asfalcie te opony zabije. H/T to opona bardziej pod szosę, ale jak jest dobrej jakości to w terenie dedykowanych dla Forka będzie radzić sobie bardzo dobrze. Taki właśnie moim zdaniem jest Dueler. Następny komplet też będzie Duelerów.

 

Jak patrze na biezniki, to HT 684 na pewno nie

No ja jak wybieram opony to raczej czytam specyfikację i opinie użytkowników. Budowa bieżnika w przypadku opon H/T to niewielka informacja odnośnie prowadzenia w terenie. W przypadku opon M/T jest dokładnie na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój forek bryka na Bridgestone Dualler 694 A/T. sporo jeżdze po terenie i jest ok, dopóki sie nie powiesze to błotko nie zatrzyma :mrgreen: , po świeżo oranym polu też ładnie idzie :grin: , a na czarnym sunie elegancko no z tym że słychaj je troche bardziej niż typowe szosowe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...