Bosman Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 z okazji Wielkanocy postanowilem przestac udawac kierowce Ikarusa i zabralem sie za wymiane seryjnego kola sterowego o srednicy 1 roku swietlnego na OMP Corsice. Nabe OMP kupilem w Vemapolu. Myslalem, ze wymiana jest raczej banalna. Po zdjeciu seryjnej kierownicy okazalo sie niestety, ze ta naba nie pasuje. Tzn pod seryjna kierownica jest jeszcze takie czarne plastikowe (czesciowo obrotowe)ustrojstwo mocowane na 3 srubki, z ktorego wystają bolce do wyłączania kierunkow i w ktorym jest nawinieta w srodku tasma z przewodami do klaksonu i poduszki. Naby sie na to zalozyc nie daje (za plytko wchodzi i w ogole nie pasuje), a z kolei jak to zdejme, to tez nie pasi i nie ma jak podlaczyc klaksonu do naby. Moje pytanie do tych co juz przerabiali temat - czy naba powinna pasowac na to czarne, czy tez to czarne trzeba usunac (jak wtedy podlaczyc klakson?). To co mnie dziwi, to to, ze ta naba od spodu ma dookola taka metalowa blaszke (taka jak tu na dolnym zdjeciu: http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1166 ) Domyslam sie ze ta blaszka jest do klaksonu. Pewnie ma wspolpracowac z jakimis "szczotkami", tyle, ze w GTeku nie ma zadnych "szczotek", bo przewody sa sprytnie nawiniete kilka razy dookola w tym czarnym plastikowym ustrojstwie tak zeby szly bez przerwy az do klaksonu/poduszki umozliwiajac krecenie kierownica. Zaczalem sie zastanawiac czy aby na pewno w Vemapolu sprzedano mi wlasciwa nabe. Oczywiscie na pudelku OMP nie ma nic na temat do jakiego auta to badziewie jest, ani jak to zalozyc, a z powodu Swiat nie bardzo moge sie z nimi skonsultowac. Help! :-) Sory za zagmatwanego posta. Jak sie z tym meczylem, to nie mialem aparatu, zeby zrobi foty i lepiej to zobrazowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Mam u siebie nabę OMP i kierownicę Oreca. Ten czarny pierścień z nawijakiem kabli pod klakson i airbag mam wyrzucony a i tak wieloklin naby łapie dość płytko - nie wiem czy tak ma być ale przyzwyczaiłem się do tego że mi nie odbijają kierunkowskazy, a kable do klaksonu poprowadziłem inaczej. Kiedyś doprowadzę to do porządku - jak dowiesz się czegoś na ten temat to napisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 W poprzednim aucie mialem tez tak zrobione ze kierunki mi nie obijaly,wiec pewnie tak samo jak Kruk, ma teraz u siebie :roll: jestem tez przed wymiana kierki w nowym aucie i chce kupic nabe konkretnie do subaru ale znalazlem tylko taki model firmy OMP :arrow: http://cgi.ebay.co.uk/OMP-Steering-Whee ... dZViewItem Mam nadzieje ze nie bedzie takiego problemu z mocowaniem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 JanDrop, Rzuce jutro okiem, czy to ta sama naba co moja, ale wstepnie wydaje mi sie, ze jest ciut inna. Swoja droga to obciach, ze OMP robi naby, ktore de facto nie pasuja. Naba powinna byc identyczna jak mocowanie seryjnej kierownicy, tak zeby pasowala na ten czarny plastik. Wtedy nie byloby problemu ani z kierunkami, ani z klaksonem. Pomijam juz, ze wyglada, jak zrobiona przez kowala, a gumowa oslona jest chyba od odkurzacza :-) To generalnie problem, ze wiekszosc rajdowych sprzetow robia wloskie firmy. Podobne problemy jakosciowe mialem z wyposazeniem rajdowki OMP/Sparco/Sabelt i z odzieżą tych firm - ogolnie jest to badziewie, choc wydawaloby sie, ze niby takie dobre-kawiorowo-rajdowe :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 masz nieodpowiednia nabe. ma za maly otwor na kostke od tego czarnego czegos zwanego tasma/zwijaczem do airbagu. dlatego wchodzi za plytko. masz trzy wyjscia: 1. poszerzyc otwor i zamontowac (cieszac sie odbijajacymi kierunkami i dzialajacym klaksonem) 2. zdemontowac tasme od airbagu i zalozyc nabe (brak odbijajacych kierunkow i klaksonu) 3. zdemontowac tasme od airbagu i poszperac w kablach, podlaczyc jakims sposobem klakson i zastosowac cos aby kierunkowskazy obijaly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Jak sie zastosuje nabę MOMO , nie ma żadnych problemów, nawe DCCD działa, gdzie jest czujnik skrętu kierownicy, w nabie Sparco, OMP trzeba troche nakombinowac, żeby to wszystko pasowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 carfit, czy to ta naba :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Jak sie zastosuje nabę MOMO , nie ma żadnych problemów, nawe DCCD działa, gdzie jest czujnik skrętu kierownicy, w nabie Sparco, OMP trzeba troche nakombinowac, żeby to wszystko pasowało nie prawda. sa tez naby MOMO, ktore wymagaja przerobki o ktorej pisalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 carfit, czy to ta naba :?: Obrazek Ja wprawdzie nie Carfit, ale wydaje mi sie, że ta naba ze zdjecia ma szanse pasowac (wąska koncowka od dolu). Jan Drop - nie wiesz, gdzie taką można kupic? Najchetniej oddalbym to OMP z powrotem. Skoro kupuje nabe do GT, to uważam, że powinna pasować bez przerobek. Nie przepadam za rzeźbieniem, szczegolnie w ukladzie kierowniczym czy hamulcach. Tymczasem kolejny raz potwierdza sie, ze czlowiek powinien zajmowac sie tym na czym sie zna - czyli ja nie powinienem zajmowac sie grzebaniem w samochodach. Nie dosc ze nie udalo mi sie zalozyc kierownicy (niby przez nabe), to jeszcze po zalozeniu z powrotem oryginalnej kierownicy (chwilowo bez podlaczania poduszki) i ponownym podlaczeniu akumulatora zaczely strasznie spadac obroty biegu jalowego i nawet gasnie czasem - czy to moze miec związek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 gdzie taką można kupic? Znalazlem ja tutaj http://www.merlinmotorsport.co.uk/STEER ... _info.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Jak sie zastosuje nabę MOMO , nie ma żadnych problemów, nawe DCCD działa, gdzie jest czujnik skrętu kierownicy, w nabie Sparco, OMP trzeba troche nakombinowac, żeby to wszystko pasowało nie prawda. sa tez naby MOMO, ktore wymagaja przerobki o ktorej pisalem. bardzo możliwe :roll: , ale póki co zamawiałem MOMO (jest ich kilka rodzajów )i nigdy nie było problemu, przynajmniej w GT, WRX, STI. ze SPARCO w STI jest problem. MOMO nawet daje w komplecie kabel z opornikiem , żeby poduszka sie nie świeciła :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taadeo Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Bosman; mam taką samą nabę jak Ty i niestety zwijarkę musiałem usunąć i żyję bez odbijających kierunków. Nie wiem, czy istnieje naba, która współpracuje z seryjną zwijarką ale wiem, że mozna kupić zwijarkę do wersji "nardi" - bezpoduszkowej, która nie koliduje z tą nabą OMP i odbija kierunki. Problem polega na tym, że ta zwijarka jest droga. Jeszcze jedna sprawa, przy tej nabie klakson nie zadziała, trzeba kombinować, po szczegóły - zadzwoń do mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Po kolei: w zasadzie wszystkie naby wygladaja tak samo trzeba je odpowiednio przerobic... w kilku miejscach Co do samego pasowania naby na wieloklinie to rzeczywiscie bywa, ze albo wchodzi za gleboko w oslony kolumny kierownicy(wtedy modyfikujemy plastiki czyli poszerzamy otwory i jest ok) lub za plytko i jest smieszny odstep, wtedy modyfikujemy gniazdo wieloklina(chyba Abt tak robil w swoim GT) a potem juz tylko dorabiamy "wylaczniki kierunkow". Dla ulatwienia dodam, ze sa to sruby wkrecone w otwory w nabie, ktore wczesniej trzeba poglebic minimalnie i nagwintowac, po wkreceniu srub do naby obcinamy glowki srubek, tak aby szpilka miala okolo 6cm dlugosci, nastepnie nakladamy koszulke termokurczliwa na gwint i podgrzewamy zapalniczka. Po wykonaniu wszystkich ww czynnosci wyglada to tak: i mamy wylaczniki kierunkow :smile: nastepnie dorabiamy "klakson": tutaj jest kilka sposobow, ja zastosowalem stycznik miedziany chyba ze starego przelacznika zespolonego z malucha , natomiast mozna zastosowac prostszy mechanizm, czyli np gruby drut, o tak jak tu: potem, opornik 3ohm ktory wyacza poduszke i mozna cieszyc sie nowa kierownica. Zdjecia zapozyczylem od forumowicza Wojtek Jarząbek, ktore rowniez mi posluzyly do fachowego zamontowania kierwonicy w moim Gtku 2 lata temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Komancz, Wielkie dzieki za obszerne info. Zrobie moze jeszcze jedno podejscie do tematu, jak znowu cos nie bedzie gralo, uderze po Momo do Carfita. Taadeo, zadzwonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 bardzo możliwe , ale póki co zamawiałem MOMO (jest ich kilka rodzajów )i nigdy nie było problemu, przynajmniej w GT, WRX, STI. ze SPARCO w STI jest problem. MOMO nawet daje w komplecie kabel z opornikiem , żeby poduszka sie nie świeciła zgadzam sie z carfitem.Z OMP , Sparco i pewnie Sabeltem jest problem.Trzeba rzezbic i zdejmowac tasme od airbagu a co najwazniejsze jest zle wyprofilowany stozek co uniemozliwia prawidlowe nasuniecie wieloklinu. Dopiero wizyta u tokarza i odpowiednie roztoczenie gwarantuje poprawny jej montaz gdyz w przeciwnym razie jest ona po prostu niebezpieczna bo wieloklin moze sie w kazdej chwili zerwac :!: Bosman, jak masz mozliwosc to oddaj i zamow MOMO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Można jakies bliższe info jakie koszty i gdzie nabyć nabę Momo. Pasuje do kierownic innych firm ? pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Czy w SI bez turbo też są takie problemy? Kierownicę już mam, a teraz szukam naby - szukać MOMO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Tak jak mowilem zrobilem jeszcze jedno podejscie i zdjalem nawijak. Niestety naba dalej nie pasuje, tzn jest dokladnie tak jak pisze TurdziGT, a wczesniej Kruk - naba wchodzi na moje wyczucie o wiele za plytko na wielowypust, do tego wyglada na to ze przy kreceniu ocieralaby o plastikowa oslone kolumny kierowniczej - paranoja... Dlaczego OMP dedykuje te nabe do Imprezy, skoro do Imprezy nie pasuje w niej nic poza ksztaltem wieloklinu??? Nie wiem - ta naba wyglada jakby byla zaprojektowana do jakiegos o wiele starszego auta (bez poduszki). Reasumujac powalcze jutro zeby ja oddac, bo ona nie jest do SI GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 do tego wyglada na to ze przy kreceniu ocieralaby o plastikowa oslone kolumny kierowniczej - paranoja... jak masz rach. to ja oddaj i dowiedz sie od carfita dzie kupic momo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Uzgodnilem juz w Vemapolu, ze moge ja bez problemu oddac. Carfit pomoze mi zdobyc odpowiednia nabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Czy w SI bez turbo też są takie problemy? Kierownicę już mam, a teraz szukam naby - szukać MOMO? carfit, Pomożesz mi też? [ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 9:16 pm ] Szukałem naby MOMO, ale gość z RallyShopu - ze wzgledu na brak dostępności MOMO - polecił mi Simoni Racing. Twierdził, że to jest to samo (z jednej fabryki) i bedzie pasowało do SI. Wygląda ona tak: Jak myślicie, ściemniał żeby zarobić parę złotych, czy faktycznie nie będzie problemu z klaksonem i wyłącznikiem kierunków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 No i jak? Ponoć działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Dzięki Az, działa. Było trochę kombinacji, ale wszystgo gra. Sama kierownica jest fantastyczna, w końcu mam taką jak trzeba pozycję za nią. Patenty jakie zastosowałem są takie jak na zdjęciach od komancza. U mnie wyszło tak: Śruby to M4 x 50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Kizi4 podpowiesz jakie koszty i miejsce zakupu ? Bardzo fajnie to wygląda i chyba się skusze na adaptację do WRX. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Strasznie mi się podoba patent z klaksonem, pytanie jak działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się