TOMA52 Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca (edytowane) 3 godziny temu, l3wap napisał(a): Oczywiście że wznawia Moja nie wznawia sama, trzeba wcisnąć przycisk (dziurki dla lepszego chłodzenia): Edytowane 13 Czerwca przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wap Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca (edytowane) Moja ma ciut inny wyświetlacz, może jakaś zrewitalizowana wersja? Edytowane 13 Czerwca przez l3wap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wap Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 14 Czerwca Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca Czy puszczony 7 razy tryb naprawczy dla 64 Ah (każdy trwa 4 h) wystarczy czy jeszcze pokatować go tym trybem do 10 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 14 Czerwca Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca (edytowane) 2 godziny temu, Henryk82 napisał(a): Czy puszczony 7 razy tryb naprawczy dla 64 Ah (każdy trwa 4 h) wystarczy czy jeszcze pokatować go tym trybem do 10 ? Ale tego nikt nie wie. Jak masz dostęp do elektrolitu, to zmierz jego gęstość, jak nie masz to musiałbyś odłączyć aku od auta (żeby nie było poboru) i zmierzyć napięcie spoczynkowe po 24h. Są tabele przeliczające napięcie na SOC (state of charge i na gęstość). Nawet w manualu serwisowym mojego outbacka jest wzór: Choć tu akurat piszą, żeby nawet zapalić światła przed pomiarem na 30 sekund i odczekać minutę. Wg ww. wzoru gęstość 1.28 mamy dla napięcia ok 12.73V. Edytowane 14 Czerwca przez TOMA52 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Wczoraj wieczorem odłączone od ładowarki a dziś mierzone przed chwilą 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wap Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca Około 26 godzin po zakończeniu ładowania z czego dwa razy wymuszałem na Senie napięcie 15,8V. Mój błąd bo nie zmierzyłem gęstości przed ładowaniem :/ Ale auto stało nie ruszane trzy tygodnie, napięcie przed wyjęciem baterii z auta 12,17V. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca (edytowane) Jednak podstawa to porządna ładowarka , dziś kontrolnie zmierzylem to skakało pomiędzy 13:00 a 12:99 Mogę z czystym sumieniem polecić tego neco który kosztował tyle samo co zakup nowego porządnego akumulatora 530 zł Edytowane 16 Czerwca przez Henryk82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wap Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca w tej cenie to chyba polskiego Bluebox'a można kupić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 24 Czerwca Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca W dniu 16.06.2024 o 14:35, l3wap napisał(a): w tej cenie to chyba polskiego Bluebox'a można kupić... Z naciskiem na "chyba" - była to (jest?) produkcja "garażowa" w b. małej skali, raczej nie do dostania obecnie. Noco ma jednak uproszczoną obsługę, co w 99% przypadków jest wystarczające. I jest odporny na warunki (nie każdy ładuje w garażu). Jak ktoś się chce obecnie bawić we własne algorytmy to królują Victrony i sterowanie przez aplikację. A jak ktoś nie chce, to one też mają jakieś programy zdefiniowane i można właczyc na szybko bez zastanawiania się. Wersje w większej obudowie (IP22) mają większe możliwości od tych plastikowych (IP65). 15A też jest do wyrwania za 500 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 28 Czerwca Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca Tak się składa, że jestem teraz w trakcie ładowania akumulatora. Mam taki zwykły prostownik "radyjko" Ostatnie moje sprawdzenie to dobiło do 15,38V i ładowało prądem 1,08A. Zastanawiając się czy by tego nie zmienić na coś bardziej zaawansowanego trafiłem na taki moduł, który w momencie dobicia do danego napięcia, odcina ładowanie, a następnie po spadku do zadanego napięcia ponownie uruchamia prostownik. https://allegro.pl/oferta/regulator-ladowania-i-rozladowania-akumulatorow-12476493400?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17958848778&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb0EhobGAybV_ydg7qYNgxX1DA8WMMgQyX1SqyL4OgGaZg2X4g9NJAhoCwJ4QAvD_BwE I tak sobie wymyśliłem, że zamiast kupować jakąś super hiper ładowarkę to w wolnym czasie zrobię sobie z mojego prostownika automat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca Nie wiem czy by mi się chciało aż tak pieścić akumulator. Jeśli korków nie masz to i tak każdy pożyje ok 4-5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 5 minut temu, ewemarkam napisał(a): Nie wiem czy by mi się chciało aż tak pieścić akumulator. Jeśli korków nie masz to i tak każdy pożyje ok 4-5 lat. Zrobiłem sobie korki 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 23 minuty temu, ewemarkam napisał(a): Nie wiem czy by mi się chciało aż tak pieścić akumulator. Jeśli korków nie masz to i tak każdy pożyje ok 4-5 lat. Pewnie mniej więcej normalnie tyle pożyje, ale jeśli jest opcja wydłużyć mu życie... To czemu nie poza tym sobie podziubie przy kabelkach, a wiesz, że lubię to 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2 godziny temu, Kiwi 4ester napisał(a): Zrobiłem sobie korki Z jakiego materiału zrobiłeś je ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca Z takiego https://allegro.pl/oferta/10-x-kolek-rozporowy-romix-60118-14018674552?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw4f6zBhBVEiwATEHFVpeqb97M1Z5BGZFTNFJC9jmKPDfu12Kc-4x3yyF1NwLdMBBULhV3RhoCcfcQAvD_BwE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 30 Czerwca Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca W dniu 29.06.2024 o 00:48, Kiwi 4ester napisał(a): trafiłem na taki moduł, który w momencie dobicia do danego napięcia, odcina ładowanie A gdzie faza CV (absorbcji), gdzie napięcie masz stałe i wysycasz akumulator malejącym prądem? Tak jak piszesz działa np. ładowarka z LIDL-a: osiąga 14.4V i koniec, chociaż przynajmniej w miarę wzrostu napięcia zmniejsza skokowo prąd, dlatego ten koniec odwleka ... Chyba, że dobić do 14.4V, przerwać ładowanie, odpalić auto i niech alternator robi absorbcję CV w trasie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 30 Czerwca Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 1 godzinę temu, TOMA52 napisał(a): A gdzie faza CV (absorbcji), gdzie napięcie masz stałe i wysycasz akumulator malejącym prądem? Tak jak piszesz działa np. ładowarka z LIDL-a: osiąga 14.4V i koniec, chociaż przynajmniej w miarę wzrostu napięcia zmniejsza skokowo prąd, dlatego ten koniec odwleka ... Chyba, że dobić do 14.4V, przerwać ładowanie, odpalić auto i niech alternator robi absorbcję CV w trasie ... Ale po tym jak odetnie to napięcie spada przykładowo z 15,7 (tak teraz miałem) do 13,5 I można ustawić, żeby przy tych 13,5 znowu odpaliło. Z tego co widziałem natężenie przy tych 15,7 miałem około 0,8A (mierzone cęgówką). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano Poniedziałek o 05:31 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 05:31 10 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a): Ale po tym jak odetnie to napięcie spada przykładowo z 15,7 Aha, tak to ok. Jeśli natomiast radyjko ze względu na swój transformator nie przekroczy tych 16V, to w sumie można by ładować nawet w aucie (tylko uwaga na ubytki elektrolitu, uzupełnić). 12-24h takiego wysycania będzie aż nadto - mówi się żeby prąd powyżej progu gazowania miał ok. 2-5% C czyli dla aku 60Ah to 1.2-3 A, więc tu spokojnie może sobie tak pochodzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się