Skocz do zawartości

Akumulatory w subaru


FAZA666

Rekomendowane odpowiedzi

@mz56 - alternator ładuje stałym napięciem,  co powoduje, że im bardziej wyładowany aku tym większym prądem jest traktowany (dlatego odpalanie z kabli to zabójstwo dla aku, bo dostaje potem tyle ile da radę wyprodukować alternator, często na starcie pow 100A). Więc jeśli mamy S&S i na postoju zużywamy energię (światła, wentylacja,  radio) to po starcie ładowanie ruszą z dużym prądem i tak wielokrotnie.  Nawet jak nie używamy S&S to mamy inteligentne  (przerywane) ładowanie. Więc potrzebny jest akumulator  który zniesie częste ładowanie wysokimi prądami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą w 99%. Ale zjawisko ładowania akumulatora po starcie silnika, zawsze było destrukcyjne. Były taki okresy, że akumulator miał 3 lata gwarancji, ale w taksówce tylko jeden rok. Teoria mówi, że akumulator powinien być ładowany (tak circa about) jedną dziesiątą C. Czyli dla aku 60 Ah -> 6A. Po starcie silnika, temu aku brakuje. Ruszasz z miejsca, gaz, prąd ładowania rośnie do 30 - 60 A. Niestety zawsze tak było i tego nie przeskoczymy. Chemia i fizyka mają swoje prawa. Dlatego jestem wrogiem S$S. Wiem, że technologie są coraz nowocześniejsze. Ale zasiarczania aku chyba jeszcze nikt nie opanował w 100%. Ramki o większych przekrojach zwiększają prądy. O.K. Ale zmiana fizyko - chemicznego zachowania składników kwasowego akumulatora wydaje mi się bardzo mało prawdopodobna. Chyba, że jakiś geniusz dosypie tam soli kuchennej, molibdenu, potasu, magnezu... Do meritum. Przyjemnie mi się z Tobą dyskutuje. Chętnie będę wymieniał się doświadczeniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mz56 napisał:

Ale zjawisko ładowania akumulatora po starcie silnika, zawsze było destrukcyjne

Ale wcześniej był to jeden start silnika na daną trasę. Teraz nawet jak nie używasz S&S to jak pisałem ładowanie jest "inteligentnie" przerywane jak BMS uzna aku za pełny i u siebie w OBK widziałem jak podczas jazdy napięcie sobie spada do okolic 12V. Przy np hamowaniu silnikiem wzrastało nagle do 14.4V, więc zamiast stałego małego prądu ładowania aku dostawał co chwila duże strzały, a potem nic. Do tego to się raczej kondensatory nadają (jak w Mazdzie) a nie akumulator. Na szczęście ktoś na Forum napisał jak pozbyć się tej inteligencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu popieram. Rekuperacja na siłę też osłabia aku. Zasiarczanie aku to proces ciągły. Trzymanie napięcia 12 V to morderstwo. W zależności od temperatury zewnętrznej powinno być ze 12,6 do 13,2. Wszystko działa, a zasiarczenie, jak ruda, dopadło znienacka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz kombinować z mocowaniem to musi być obudowa "azjatycka" D23. Amega nie robi. Ze wschodu to Westa pod markami Forse i Grom (specpart.pl). Tylko aku nie może mieć wystających poza obszar stopek. Ze Sznajdera jest zap carbon efb i calcium plus. Masz prawy czy lewy plus? Ew może wejść też obudowa D26 (260 mm dł) tylko osłonka termiczna nie wejdzie. Poza tym ze standardowych masz bosch/varta, centra/exide, banner. Z efb banner, centra/exide, autopart (tylko prawy +).

Edytowane przez TOMA52
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
3 minuty temu, pawels1 napisał:

wiecej stoi jak jezdzi

To masz już jeden argument za tym aby go kupić, tylko nie wiem czy jest to warte tej ceny, i czy nie lepiej, i taniej kupić tańszy akumulator, i co jakiś czas sprawdzać poziom naładowania, a w razie czego doładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Ile razy go ładowałeś "prostownikiem" w tym czasie? 

kilka razy i nie dlatego, że padł ale auto stało np w okresie świątcznym (garaż)

 

Pewna osoba która naprawdę zna się na rzeczy, powiedziała tak: "wszystko co kupujesz aftermarket jest słabe bo musie się zmieścić w widełkach cenowych, szukaj używanego nawet 2-3 letniego OEM bo wewnętrzu to inna liga" i tak zrobiłem, kupiłem akumulator 2 letni od mercedesa, mam go chyba  6 rok, auto stoi nawet 2 mc pod chmurka a dieselek fiatowski JTD startuje zawsze.

Ale to inne auto, inne mocowanie itd więc z japońcem trudniej stąd pytanie

Sprzedawca lokalny poleca jakiś ukraiński, a jak zapytałem o yuasa 3005 to nie chciał ściągnąć nawet na zamówienie.

Mi wszystkie aku z powerframe padły nagle i brutalnie. We fiacie oryginalny nawet po 10 latach działał ale nie miał za dużej pojemności (OEM fiat, zrobiony przez Exide) dlatego wolę prostszy o mniejszej pojemności i prądzie ale mniej awaryjny.

 

Do swojego forestera kupiłem 2 letni OEM subaru, parę razy go już porządnie rozładowałem nawet do 4V ale jak na razie bez problemu wstaje i działa. W forku moduł świateł dziennych mi chyba żre prąd bo od tego się zaczęło

 

W imprezie właśnie padł bosch. wczoraj jazda ponad godzinę, parkowanie w garażu a rano nie dał rady odpalić - pewnie przeżarta/pęknięta powerframe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory na pierwszy montaż muszą być bardzo dobre. Trzeba naprawdę spełniać normy danego koncernu aby kupowali akurat Twoje akumulatory. Cała technologia i testy są opisane są bardzo rygorystyczne i musi je spełniać. Dlatego te akumulatory są takie dobre i tyle wytrzymują. I masz rację lepiej używkę OEM niż nowy tani. Ale są firmy które produkują naprawdę dobre akumulatory, cena jest też trochę zaporowa. Do Volvo pokusiłem się o Bannera, zobaczymy czy warto.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Bannera z 10 lat temu (inne  auto) porażka 3 lata i kosz, kupiłem Bosch S4 60Ah działa do dziś w Seacie żony...

W Seacie OEM VW padł po 4 latach, ale on był już nowocześnie = bez sensu dobrany, miał mniej niż 40Ah...

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówienie złożone na Yuasa YBX3030

Dane Techniczne:
- Wymiary: 260x174x225 (dł / szer/ wys)
- Prąd Rozruchu: 630A w normie EN
- Położenie Biegunów: Prawy +

 

koszt 369 PLN brutto - z dostawą do punktu odbioru - czyli super, bo koszt dostawy do domu to nawet 160 pln

 

Oryginalnie w Impreza Diesel 2009 był Panasonic 95D26L o parametrach:

Napięcie 12 [V]
Pojemność 64 [Ah]
Prąd rozruchu 630 [A]
Położenie biegunów L-
Długość 261 [mm]
Szerokość 175 [mm]
Wysokość 220 [mm]

 

Pewnie kiedyś dam znać, jak "umarła", czyli czy nagle czy pomału.

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lista typów używanych w subaru dla potomności

12V-27AH (34B19L) 

12V-48AH (55D23L) (2.5 MT, 2.5T MT, 2.0)

12V-52AH (75D23L)  (2.0 AT)

12V-52AH (65D23L) (2.5 AT, 2.5T AT)

12V-64AH (95D26L) (diesel)

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Od 2016 67 tyś km wymieniałem 3 akumulatory , ładuje regularnie  ale po 3 latach z 550a zostało 380. Po jeździ zwykle ok 340 a. Zawsze wyłączam start stop ale psedo rekuperacji to nie wyłącza . Ktoś ma info jak można się tego pozbyć ?  

 

Jak nie używam s&s to mogę sobie akumulator bez efb kupić ?

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Karenz napisał(a):

Od 2016 67 tyś km wymieniałem 3 akumulatory

 

Co to za akumulatory ?? Jakie modele i pojemności, bo to aż niemożliwe przy sprawnym ładowaniu i firmowych akumulatorach - chyba że są kupowane za małe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...