TOMA52 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 @mz56 - alternator ładuje stałym napięciem, co powoduje, że im bardziej wyładowany aku tym większym prądem jest traktowany (dlatego odpalanie z kabli to zabójstwo dla aku, bo dostaje potem tyle ile da radę wyprodukować alternator, często na starcie pow 100A). Więc jeśli mamy S&S i na postoju zużywamy energię (światła, wentylacja, radio) to po starcie ładowanie ruszą z dużym prądem i tak wielokrotnie. Nawet jak nie używamy S&S to mamy inteligentne (przerywane) ładowanie. Więc potrzebny jest akumulator który zniesie częste ładowanie wysokimi prądami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Zgadzam się z Tobą w 99%. Ale zjawisko ładowania akumulatora po starcie silnika, zawsze było destrukcyjne. Były taki okresy, że akumulator miał 3 lata gwarancji, ale w taksówce tylko jeden rok. Teoria mówi, że akumulator powinien być ładowany (tak circa about) jedną dziesiątą C. Czyli dla aku 60 Ah -> 6A. Po starcie silnika, temu aku brakuje. Ruszasz z miejsca, gaz, prąd ładowania rośnie do 30 - 60 A. Niestety zawsze tak było i tego nie przeskoczymy. Chemia i fizyka mają swoje prawa. Dlatego jestem wrogiem S$S. Wiem, że technologie są coraz nowocześniejsze. Ale zasiarczania aku chyba jeszcze nikt nie opanował w 100%. Ramki o większych przekrojach zwiększają prądy. O.K. Ale zmiana fizyko - chemicznego zachowania składników kwasowego akumulatora wydaje mi się bardzo mało prawdopodobna. Chyba, że jakiś geniusz dosypie tam soli kuchennej, molibdenu, potasu, magnezu... Do meritum. Przyjemnie mi się z Tobą dyskutuje. Chętnie będę wymieniał się doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 . 15 minut temu, mz56 napisał: Ale zjawisko ładowania akumulatora po starcie silnika, zawsze było destrukcyjne Ale wcześniej był to jeden start silnika na daną trasę. Teraz nawet jak nie używasz S&S to jak pisałem ładowanie jest "inteligentnie" przerywane jak BMS uzna aku za pełny i u siebie w OBK widziałem jak podczas jazdy napięcie sobie spada do okolic 12V. Przy np hamowaniu silnikiem wzrastało nagle do 14.4V, więc zamiast stałego małego prądu ładowania aku dostawał co chwila duże strzały, a potem nic. Do tego to się raczej kondensatory nadają (jak w Mazdzie) a nie akumulator. Na szczęście ktoś na Forum napisał jak pozbyć się tej inteligencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 I tu popieram. Rekuperacja na siłę też osłabia aku. Zasiarczanie aku to proces ciągły. Trzymanie napięcia 12 V to morderstwo. W zależności od temperatury zewnętrznej powinno być ze 12,6 do 13,2. Wszystko działa, a zasiarczenie, jak ruda, dopadło znienacka ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Potrzebuje porady jaki akumulator do Subaru Outback IV Pb? Używa ktoś Sznajdera albo A-MEGA? Któryś pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 (edytowane) Jak nie chcesz kombinować z mocowaniem to musi być obudowa "azjatycka" D23. Amega nie robi. Ze wschodu to Westa pod markami Forse i Grom (specpart.pl). Tylko aku nie może mieć wystających poza obszar stopek. Ze Sznajdera jest zap carbon efb i calcium plus. Masz prawy czy lewy plus? Ew może wejść też obudowa D26 (260 mm dł) tylko osłonka termiczna nie wejdzie. Poza tym ze standardowych masz bosch/varta, centra/exide, banner. Z efb banner, centra/exide, autopart (tylko prawy +). Edytowane 28 Lutego 2021 przez TOMA52 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Dzięki, prawy+ widze ze Akumulator ZAP Carbon 62Ah 550A EFB ma 242mm sprawdze czy to wejdzie ale powinno bo chyba nie mam żadnej osłonki termicznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Raczej ten będzie lepszy: http://katalog.zap.pl/akumulator-carbon-565-46-prid164 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Dzięki, mialem problem ze znalezieniem sklepu ktory ma 65 ale juz mam, co ciekawe podaja wymiary inne niz w katalogu Wymiary: 242x175x190 (dł / szer/ wys) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 czy ma ktos doswiadczenie z akumulatorami optima? forester 2.o xt 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 3 godziny temu, pawels1 napisał: czy ma ktos doswiadczenie z akumulatorami optima? forester 2.o xt 2014 A będziesz forkiem latał, skakał lub jedził bokiem, albo nie odpalał, nie jeździł pół roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 wiecej stoi jak jezdzi 8 lat i 70tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 3 minuty temu, pawels1 napisał: wiecej stoi jak jezdzi To masz już jeden argument za tym aby go kupić, tylko nie wiem czy jest to warte tej ceny, i czy nie lepiej, i taniej kupić tańszy akumulator, i co jakiś czas sprawdzać poziom naładowania, a w razie czego doładować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Po 55 km trasy, radio mi się zresetowało. Klemy czyste. Akumulator 6,5 roku. Wymieniłem na najtańszy. TAB. Jakieś 300 PLN. Jak pobiega 4 lata, to jestem do przodu. Na razie zachowuje się znakomicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Kolejny bosch padł jak inne poprzednie varta, bosch, exide... wiadomo, 3-4 lata i papa Jakieś doświadczenia z Yuasa? dokładnie z YBX3005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 5 minut temu, AdaSch napisał: Kolejny bosch padł jak inne poprzednie varta, bosch, exide... wiadomo, 3-4 lata i papa Jakieś doświadczenia z Yuasa? dokładnie z YBX3005 Ile razy go ładowałeś "prostownikiem" w tym czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Pewnie wcale... ;-) Ja zawszę przed zimą ładuję i poprzednia Varta wytrzymała 7 lat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 1 godzinę temu, ewemarkam napisał: Ile razy go ładowałeś "prostownikiem" w tym czasie? kilka razy i nie dlatego, że padł ale auto stało np w okresie świątcznym (garaż) Pewna osoba która naprawdę zna się na rzeczy, powiedziała tak: "wszystko co kupujesz aftermarket jest słabe bo musie się zmieścić w widełkach cenowych, szukaj używanego nawet 2-3 letniego OEM bo wewnętrzu to inna liga" i tak zrobiłem, kupiłem akumulator 2 letni od mercedesa, mam go chyba 6 rok, auto stoi nawet 2 mc pod chmurka a dieselek fiatowski JTD startuje zawsze. Ale to inne auto, inne mocowanie itd więc z japońcem trudniej stąd pytanie Sprzedawca lokalny poleca jakiś ukraiński, a jak zapytałem o yuasa 3005 to nie chciał ściągnąć nawet na zamówienie. Mi wszystkie aku z powerframe padły nagle i brutalnie. We fiacie oryginalny nawet po 10 latach działał ale nie miał za dużej pojemności (OEM fiat, zrobiony przez Exide) dlatego wolę prostszy o mniejszej pojemności i prądzie ale mniej awaryjny. Do swojego forestera kupiłem 2 letni OEM subaru, parę razy go już porządnie rozładowałem nawet do 4V ale jak na razie bez problemu wstaje i działa. W forku moduł świateł dziennych mi chyba żre prąd bo od tego się zaczęło W imprezie właśnie padł bosch. wczoraj jazda ponad godzinę, parkowanie w garażu a rano nie dał rady odpalić - pewnie przeżarta/pęknięta powerframe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Akumulatory na pierwszy montaż muszą być bardzo dobre. Trzeba naprawdę spełniać normy danego koncernu aby kupowali akurat Twoje akumulatory. Cała technologia i testy są opisane są bardzo rygorystyczne i musi je spełniać. Dlatego te akumulatory są takie dobre i tyle wytrzymują. I masz rację lepiej używkę OEM niż nowy tani. Ale są firmy które produkują naprawdę dobre akumulatory, cena jest też trochę zaporowa. Do Volvo pokusiłem się o Bannera, zobaczymy czy warto. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 2 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2022 (edytowane) Miałem Bannera z 10 lat temu (inne auto) porażka 3 lata i kosz, kupiłem Bosch S4 60Ah działa do dziś w Seacie żony... W Seacie OEM VW padł po 4 latach, ale on był już nowocześnie = bez sensu dobrany, miał mniej niż 40Ah... Edytowane 2 Sierpnia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Zamówienie złożone na Yuasa YBX3030 Dane Techniczne: - Wymiary: 260x174x225 (dł / szer/ wys) - Prąd Rozruchu: 630A w normie EN - Położenie Biegunów: Prawy + koszt 369 PLN brutto - z dostawą do punktu odbioru - czyli super, bo koszt dostawy do domu to nawet 160 pln Oryginalnie w Impreza Diesel 2009 był Panasonic 95D26L o parametrach: Napięcie 12 [V] Pojemność 64 [Ah] Prąd rozruchu 630 [A] Położenie biegunów L- Długość 261 [mm] Szerokość 175 [mm] Wysokość 220 [mm] Pewnie kiedyś dam znać, jak "umarła", czyli czy nagle czy pomału. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2022 (edytowane) lista typów używanych w subaru dla potomności 12V-27AH (34B19L) 12V-48AH (55D23L) (2.5 MT, 2.5T MT, 2.0) 12V-52AH (75D23L) (2.0 AT) 12V-52AH (65D23L) (2.5 AT, 2.5T AT) 12V-64AH (95D26L) (diesel) Edytowane 8 Sierpnia 2022 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Fajnie że podałeś pojemności, to już wiem czemu niektórzy mają takie problemy z akumulatorami - bo mają pół pojemności akumulatora ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia (edytowane) Od 2016 67 tyś km wymieniałem 3 akumulatory , ładuje regularnie ale po 3 latach z 550a zostało 380. Po jeździ zwykle ok 340 a. Zawsze wyłączam start stop ale psedo rekuperacji to nie wyłącza . Ktoś ma info jak można się tego pozbyć ? Jak nie używam s&s to mogę sobie akumulator bez efb kupić ? Edytowane 7 Kwietnia przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 39 minut temu, Karenz napisał(a): Od 2016 67 tyś km wymieniałem 3 akumulatory Co to za akumulatory ?? Jakie modele i pojemności, bo to aż niemożliwe przy sprawnym ładowaniu i firmowych akumulatorach - chyba że są kupowane za małe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się