Skocz do zawartości

Akumulatory w subaru


FAZA666

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, l3wap napisał(a):

Oczywiście że wznawia

Moja nie wznawia sama, trzeba wcisnąć przycisk (dziurki dla lepszego chłodzenia): 

 

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Henryk82 napisał(a):

Czy puszczony 7 razy tryb naprawczy dla 64 Ah (każdy trwa 4 h) wystarczy  czy jeszcze pokatować go tym trybem do 10 ?

Ale tego nikt nie wie. Jak masz dostęp do elektrolitu, to zmierz jego gęstość, jak nie masz to musiałbyś odłączyć aku od auta (żeby nie było poboru) i zmierzyć napięcie spoczynkowe po 24h. Są tabele przeliczające napięcie na SOC (state of charge i na gęstość). Nawet w manualu serwisowym mojego outbacka jest wzór:

image.thumb.png.ffe5391fb1c68105bff95b9fa08c0bd5.png

 

Choć tu akurat piszą, żeby nawet zapalić światła przed pomiarem na 30 sekund i odczekać minutę. Wg ww. wzoru gęstość 1.28 mamy dla napięcia ok 12.73V.

Edytowane przez TOMA52
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 26 godzin po zakończeniu ładowania z czego dwa razy wymuszałem na Senie napięcie 15,8V. Mój błąd bo nie zmierzyłem gęstości przed ładowaniem :/ Ale auto stało nie ruszane trzy tygodnie, napięcie przed wyjęciem baterii z auta 12,17V.

 

PV.jpg

PG.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak podstawa to porządna  ładowarka , dziś  kontrolnie zmierzylem  to skakało  pomiędzy  13:00 a 12:99

Mogę  z czystym sumieniem polecić  tego neco  który kosztował  tyle samo co zakup nowego porządnego  akumulatora 530 zł 

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2024 o 14:35, l3wap napisał(a):

w tej cenie to chyba polskiego Bluebox'a można kupić...

Z naciskiem na "chyba" - była to (jest?) produkcja "garażowa" w b. małej skali, raczej nie do dostania obecnie. Noco ma jednak uproszczoną obsługę, co w 99% przypadków jest wystarczające. I jest odporny na warunki (nie każdy ładuje w garażu). Jak ktoś się chce obecnie bawić we własne algorytmy to królują Victrony i sterowanie przez aplikację. A jak ktoś nie chce, to one też mają jakieś programy zdefiniowane i można właczyc na szybko bez zastanawiania się. Wersje w większej obudowie (IP22) mają większe możliwości od tych plastikowych (IP65). 15A też jest do wyrwania za 500 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że jestem teraz w trakcie ładowania akumulatora. 

Mam taki zwykły prostownik "radyjko"

Ostatnie moje sprawdzenie to dobiło do 15,38V i ładowało prądem 1,08A. Zastanawiając się czy by tego nie zmienić na coś bardziej zaawansowanego trafiłem na taki moduł, który w momencie dobicia do danego napięcia, odcina ładowanie, a następnie po spadku do zadanego napięcia ponownie uruchamia prostownik.

https://allegro.pl/oferta/regulator-ladowania-i-rozladowania-akumulatorow-12476493400?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17958848778&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb0EhobGAybV_ydg7qYNgxX1DA8WMMgQyX1SqyL4OgGaZg2X4g9NJAhoCwJ4QAvD_BwE

 

I tak sobie wymyśliłem, że zamiast kupować jakąś super hiper ładowarkę to w wolnym czasie zrobię sobie z mojego prostownika automat:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ewemarkam napisał(a):

Nie wiem czy by mi się chciało aż tak pieścić akumulator. Jeśli korków nie masz to i tak każdy pożyje ok 4-5 lat. 

Pewnie mniej więcej normalnie tyle pożyje, ale jeśli jest opcja wydłużyć mu życie... To czemu nie:) poza tym sobie podziubie przy kabelkach, a wiesz, że lubię to:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2024 o 00:48, Kiwi 4ester napisał(a):

trafiłem na taki moduł, który w momencie dobicia do danego napięcia, odcina ładowanie

A gdzie faza CV (absorbcji), gdzie napięcie masz stałe i wysycasz akumulator malejącym prądem? Tak jak piszesz działa np. ładowarka z LIDL-a: osiąga 14.4V i koniec, chociaż przynajmniej w miarę wzrostu napięcia zmniejsza skokowo prąd, dlatego ten koniec odwleka ... Chyba, że dobić do 14.4V, przerwać ładowanie, odpalić auto i niech alternator robi absorbcję CV w trasie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TOMA52 napisał(a):

A gdzie faza CV (absorbcji), gdzie napięcie masz stałe i wysycasz akumulator malejącym prądem? Tak jak piszesz działa np. ładowarka z LIDL-a: osiąga 14.4V i koniec, chociaż przynajmniej w miarę wzrostu napięcia zmniejsza skokowo prąd, dlatego ten koniec odwleka ... Chyba, że dobić do 14.4V, przerwać ładowanie, odpalić auto i niech alternator robi absorbcję CV w trasie ...

Ale po tym jak odetnie to napięcie spada przykładowo z 15,7 (tak teraz miałem) do 13,5 I można ustawić, żeby przy tych 13,5 znowu odpaliło. Z tego co widziałem natężenie przy tych 15,7 miałem około 0,8A (mierzone cęgówką).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Ale po tym jak odetnie to napięcie spada przykładowo z 15,7

 

Aha, tak to ok. Jeśli natomiast radyjko ze względu na swój transformator nie przekroczy tych 16V, to w sumie można by ładować nawet w aucie (tylko uwaga na ubytki elektrolitu, uzupełnić). 12-24h takiego wysycania będzie aż nadto - mówi się żeby prąd powyżej progu gazowania miał ok. 2-5% C czyli dla aku 60Ah to 1.2-3 A, więc tu spokojnie może sobie tak pochodzić. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...