Skocz do zawartości

co można zrobić z 2.0 158 KM


wideleciłyżka

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się jakie koszty może wynieść uturbienie tego silnika i czy jest to realnie do wykonania.

Wiem że lepiej sprzedać wolnossaka lecz nie zawsze jest to możliwe. chciałbym zasięgnąć informacji od ludzi którzy spotkali się z takim rozwiązaniem

 

Pozdrawiam wideleciłyżka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wielokrotnie wałkowany na forum.

 

Zamykamy.

 

w drugim tez nie wiele więcej można się dowiedzieć.

Każdy odsyła do FAQ jeżeli ktoś coś napisze na temat uturbiania wolnych ssaków albo zmiany silnika na większa pojemność, a tam nic nie ma!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wideleciłyżka, to może ja spróbuję. Uturbianie N/A a zwłaszcza Subaru jest mało opłacalne i przynosi kiepskie efekty w stosunku do nakładów finansowych dlatego szczerze odradzam przynajmniej z 2 powodów:

- zawsze to będzie mniejsza lub większa rzeźba a co za tym idzie kłopoty i worek bez dna

- żeby to fajnie latało musisz wsadzić kwotę za którą kupisz dobre GT więc w tym momencie całe przedsięwzięcie traci sens.

To tyle chciałem powiedzieć na ten temat.

 

Jeśli mimo wszystko bardzo chcesz się w to pchać to raczej polecam włożyć kompresor niż turbinę - taniej wyjdzie i bezawaryjniej będzie działać ale przyrosty mocy będą mniejsze niż przy turbosprężarce. Generalnie projekt za kuuuupę kasy.

 

[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 5:09 pm ]

a tam nic nie ma!!
podejrzewam że dlatego nic nie ma bo nikt tego nie robi bo po co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się już zachipow... pardon zafiksowałem :mrgreen: na pomyśle związanym z chipowaniem.

 

Może zainteresuje Ciebie odnaleziona oferta Powerchip Group Australia dla Twojego silnika:

 

Subaru Impreza 2.0R

 

W silniku EJ20DE oferują wzrost mocy do 125kW, czyli o ok. 10 koników i moment obrotowy na poziomie 197Nm, a paliwem może być tylko 98. Brak wykresu z hamowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wiszą w FAQ wątki w których można się dowiedzieć że to jest "temat wałkowany"
no to jest pytanie do Moda a nie do mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już ten temat powrócił, to powiedzcie mi czy jakieś tam sportowe filtry powietrza czy inne jakieś turbo rajdowe świece i tego typu podobne bzdety mają jakiś efekt na silniki wolnossące czy tylko efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester, dolot, kolektor wydechowy, wolny wydech i odpowiedni program moze dac z 10% przyrostu mocy.

 

bez przesady. 10% to mozna na samym programie osiagnac (klika postow wyzej jest oferta)

 

ale ogolnie przyrosty mocy w wolnymssaku sa mizerne i szkoda wydawac na nie kasy jesli byby dostepne fabryczne wersje TURBO lub kompresor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

166 KM --> 183 KM to chyba jest dosyc przyzwoita zmiana
zależy czego oczekujesz od auta bo myślę że ta przyzwoita zmiana wystarczy Ci na 2tyg. bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ile to ja razy mówiłem że już mi wystarczy jak zrobię to i tamto a od 10lat robię różne auta i ciągle mi mało - to jest ciężki nałóg więc lepiej od razu kup coś z dużym potencjałem i modyfikuj stopniowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, jak bede sam na siebie zarabial to kupie ;] Poki co musze sie ratowac jak moge :P Poprostu oczekuje od auta zeby mnie sprawnie przewozil z A do B (przynajmniej od OBK :P), ale chcialbym zeby ta jazda byla dosyc dynamiczna, a poki co to ciezko nazwac tego 2.5i dynamicznym :P Passat ktory ma 180 koni znacznie lepiej jezdzi, ale jest to turbodoladowany silnik wiec zupelnie inne jest tego odczucie w sumie....

 

Poprostu tak mam ze chcialbym jeszcze troszke, ale zeby calego auta nie przebudowywac.

 

Kiedys kupie sobie auto dla funu w ktorym bede grzebal jak tylko sie da, ale narazie musze zadbac tez auto zeby mi ten OBK wiernie sluzyl :P ;]

 

Wiec mysle ze z 166KM uczynic 183KM bedzie dosyc odczuwalna i bezpieczna zmiana za nienajgorsze (ani nie najlepsze) pieniadze :P :]

 

Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ?????
chyba trochę przesadziłeś ładując BMW i Daewoo do jednego worka. BMW to wspaniałe samochody i kultowa firma. Poza tym nie widzę sensu obrażania na tym forum posiadaczy innych marek tylko dlatego że ma się Subaru.

 

[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 8:09 am ]

Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem
Niestety mam kłopoty bo jestem analfabetą i dopiero się uczę ale chyba kumam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester napisał/a:

efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ?????

chyba trochę przesadziłeś ładując BMW i Daewoo do jednego worka. BMW to wspaniałe samochody i kultowa firma. Poza tym nie widzę sensu obrażania na tym forum posiadaczy innych marek tylko dlatego że ma się Subaru.

 

Sorry, zle sie wyrazilem :/ Jak najbardziej zgadzam sie ze BMW jest dobra marka z historia i tradycja, ktorej Daewoo nie posiada. Mialem na mysli poprostu mlodych ludzi (sorry ale taki obraz moi kuzyni u mnie wykreowali), ktorzy montuja ow urzadenia w swoich samochodach. A ze najczesciej stare BMW lub maly samochod jest ich pierwszym autem stad takie uogolnienie. Przyznaje sie do winy :P

 

Harvester napisał/a:

Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem

Niestety mam kłopoty bo jestem analfabetą i dopiero się uczę ale chyba kumam.

To nie miala byc ironia :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wolnossace 2.5L '00.

Benzyna shell racing, bp ultimate robi ogromna roznice w stosunku do normalnej 95 (wliczajac w to vpower 95). Zawsze mozna sprobowac bo mi na 95 silnik pracuje glosniej, jakby sie meczyl i mocy jest odczuwalnie mniej.

Co do modow... a gdyby kupic silnik 2.0/2.5 turbo z wrx albo forysia XT i wrzucic ? Ile by trzeba bylo jeszcze przerabiac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wolnossace 2.5L '00.

Benzyna shell racing, bp ultimate robi ogromna roznice w stosunku do normalnej 95 (wliczajac w to vpower 95). Zawsze mozna sprobowac bo mi na 95 silnik pracuje glosniej, jakby sie meczyl i mocy jest odczuwalnie mniej.

Co do modow... a gdyby kupic silnik 2.0/2.5 turbo z wrx albo forysia XT i wrzucic ? Ile by trzeba bylo jeszcze przerabiac ?

 

właściwie wszystko, skrzynia, dyfer, sprzęgło, wydech, wiązka, a i do nowej mocy przydało by się od razu lepszy zawias i hamulec. Jakaś belka pod silnikiem jest do przerobienia.

Może ktoś wypowiedział by sie co i jak po kolei robić.

 

Mnie interesuje przekładka z 2.0 (1997r. 115KM) wolnossącego na 2.5 również wolnossące (najchętniej nowszy) narazie nie dowiedziałem sie na forum czy to będzie plug&play czy również wynikną inne przeróbki? (szczególnie chodzi mi o skrzynie i sprzęgło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, ze nie kazdy chce impreze... w europie nie ma legacy z turbo niestety, trze ze stanow sprowadzac a to tez nie do konca dobre rozwiazanie, nie kazdy lubie zamerykanizowane wozy.

 

Skrzynia ? czemu... czy forys xt i wrx maja mocniejszy MT5 niz wolnossace ? Inne przelozenia ? moze wystarczy wklad ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Darius Darecki coś wspominał o kontaktach do firmy w USA zajmującej się podkręcaniem wolnossących ;)

 

wideleciłyżka, a czemu chcesz mocniejszy silnik? Czasem warto w wolnossącym inwestycje poczynić gdzie indziej, chyba, że brakuje mocy na prostej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...