wideleciłyżka Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Zastanawiam się jakie koszty może wynieść uturbienie tego silnika i czy jest to realnie do wykonania. Wiem że lepiej sprzedać wolnossaka lecz nie zawsze jest to możliwe. chciałbym zasięgnąć informacji od ludzi którzy spotkali się z takim rozwiązaniem Pozdrawiam wideleciłyżka Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Jest trochę w FAQ: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=110084&highlight=swap http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106823&highlight=jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Temat wielokrotnie wałkowany na forum. Zamykamy. w drugim tez nie wiele więcej można się dowiedzieć. Każdy odsyła do FAQ jeżeli ktoś coś napisze na temat uturbiania wolnych ssaków albo zmiany silnika na większa pojemność, a tam nic nie ma!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 wideleciłyżka, to może ja spróbuję. Uturbianie N/A a zwłaszcza Subaru jest mało opłacalne i przynosi kiepskie efekty w stosunku do nakładów finansowych dlatego szczerze odradzam przynajmniej z 2 powodów: - zawsze to będzie mniejsza lub większa rzeźba a co za tym idzie kłopoty i worek bez dna - żeby to fajnie latało musisz wsadzić kwotę za którą kupisz dobre GT więc w tym momencie całe przedsięwzięcie traci sens. To tyle chciałem powiedzieć na ten temat. Jeśli mimo wszystko bardzo chcesz się w to pchać to raczej polecam włożyć kompresor niż turbinę - taniej wyjdzie i bezawaryjniej będzie działać ale przyrosty mocy będą mniejsze niż przy turbosprężarce. Generalnie projekt za kuuuupę kasy. [ Dodano: Nie Mar 02, 2008 5:09 pm ] a tam nic nie ma!! podejrzewam że dlatego nic nie ma bo nikt tego nie robi bo po co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 adam.str napisał/a: a tam nic nie ma!! podejrzewam że dlatego nic nie ma bo nikt tego nie robi bo po co? po co wiszą w FAQ wątki w których można się dowiedzieć że to jest "temat wałkowany" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistee Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Ja się już zachipow... pardon zafiksowałem na pomyśle związanym z chipowaniem. Może zainteresuje Ciebie odnaleziona oferta Powerchip Group Australia dla Twojego silnika: Subaru Impreza 2.0R W silniku EJ20DE oferują wzrost mocy do 125kW, czyli o ok. 10 koników i moment obrotowy na poziomie 197Nm, a paliwem może być tylko 98. Brak wykresu z hamowani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 po co wiszą w FAQ wątki w których można się dowiedzieć że to jest "temat wałkowany" no to jest pytanie do Moda a nie do mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistee Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 SI 2.0 R po tuningu, nieźle jak na silnik wolnossący :arrow: Autor filmu zachęca do zadawania mu pytań o modyfikacje. pozdrawiam mistee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Skoro już ten temat powrócił, to powiedzcie mi czy jakieś tam sportowe filtry powietrza czy inne jakieś turbo rajdowe świece i tego typu podobne bzdety mają jakiś efekt na silniki wolnossące czy tylko efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Harvester, dolot, kolektor wydechowy, wolny wydech i odpowiedni program moze dac z 10% przyrostu mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Kuba, i seryjne graty to uniosą ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Gdyby 10% poprawy osiagow mialby znaczaco wplynac na awaryjnos aut Subaru, to widzielibysmy duzo wiecej seryjnych samochodow w serwisach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 A drogi taki interes jest? Ma sens czy raczej szkoda kasy ? ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
wideleciłyżka Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 No dobra znalazłem silnik od 2.5xt i co mam z niego zabrać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Harvester, dolot, kolektor wydechowy, wolny wydech i odpowiedni program moze dac z 10% przyrostu mocy. bez przesady. 10% to mozna na samym programie osiagnac (klika postow wyzej jest oferta) ale ogolnie przyrosty mocy w wolnymssaku sa mizerne i szkoda wydawac na nie kasy jesli byby dostepne fabryczne wersje TURBO lub kompresor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 10% mocy na samym programie to chyba nie jest az tak mizernie ??? W przypadku 2.5i 166 KM --> 183 KM to chyba jest dosyc przyzwoita zmiana..... No i powiedzmy ze kosztuje te 3000 zlotych, to jeszcze takiej tragedi nie ma.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 166 KM --> 183 KM to chyba jest dosyc przyzwoita zmiana zależy czego oczekujesz od auta bo myślę że ta przyzwoita zmiana wystarczy Ci na 2tyg. bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ile to ja razy mówiłem że już mi wystarczy jak zrobię to i tamto a od 10lat robię różne auta i ciągle mi mało - to jest ciężki nałóg więc lepiej od razu kup coś z dużym potencjałem i modyfikuj stopniowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Haha, jak bede sam na siebie zarabial to kupie ;] Poki co musze sie ratowac jak moge Poprostu oczekuje od auta zeby mnie sprawnie przewozil z A do B (przynajmniej od OBK ), ale chcialbym zeby ta jazda byla dosyc dynamiczna, a poki co to ciezko nazwac tego 2.5i dynamicznym Passat ktory ma 180 koni znacznie lepiej jezdzi, ale jest to turbodoladowany silnik wiec zupelnie inne jest tego odczucie w sumie.... Poprostu tak mam ze chcialbym jeszcze troszke, ale zeby calego auta nie przebudowywac. Kiedys kupie sobie auto dla funu w ktorym bede grzebal jak tylko sie da, ale narazie musze zadbac tez auto zeby mi ten OBK wiernie sluzyl ;] Wiec mysle ze z 166KM uczynic 183KM bedzie dosyc odczuwalna i bezpieczna zmiana za nienajgorsze (ani nie najlepsze) pieniadze :] Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ????? chyba trochę przesadziłeś ładując BMW i Daewoo do jednego worka. BMW to wspaniałe samochody i kultowa firma. Poza tym nie widzę sensu obrażania na tym forum posiadaczy innych marek tylko dlatego że ma się Subaru. [ Dodano: Pon Mar 03, 2008 8:09 am ] Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem Niestety mam kłopoty bo jestem analfabetą i dopiero się uczę ale chyba kumam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Harvester napisał/a:efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ????? chyba trochę przesadziłeś ładując BMW i Daewoo do jednego worka. BMW to wspaniałe samochody i kultowa firma. Poza tym nie widzę sensu obrażania na tym forum posiadaczy innych marek tylko dlatego że ma się Subaru. Sorry, zle sie wyrazilem :/ Jak najbardziej zgadzam sie ze BMW jest dobra marka z historia i tradycja, ktorej Daewoo nie posiada. Mialem na mysli poprostu mlodych ludzi (sorry ale taki obraz moi kuzyni u mnie wykreowali), ktorzy montuja ow urzadenia w swoich samochodach. A ze najczesciej stare BMW lub maly samochod jest ich pierwszym autem stad takie uogolnienie. Przyznaje sie do winy Harvester napisał/a:Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem Niestety mam kłopoty bo jestem analfabetą i dopiero się uczę ale chyba kumam. To nie miala byc ironia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Ja mam wolnossace 2.5L '00. Benzyna shell racing, bp ultimate robi ogromna roznice w stosunku do normalnej 95 (wliczajac w to vpower 95). Zawsze mozna sprobowac bo mi na 95 silnik pracuje glosniej, jakby sie meczyl i mocy jest odczuwalnie mniej. Co do modow... a gdyby kupic silnik 2.0/2.5 turbo z wrx albo forysia XT i wrzucic ? Ile by trzeba bylo jeszcze przerabiac ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Ja mam wolnossace 2.5L '00.Benzyna shell racing, bp ultimate robi ogromna roznice w stosunku do normalnej 95 (wliczajac w to vpower 95). Zawsze mozna sprobowac bo mi na 95 silnik pracuje glosniej, jakby sie meczyl i mocy jest odczuwalnie mniej. Co do modow... a gdyby kupic silnik 2.0/2.5 turbo z wrx albo forysia XT i wrzucic ? Ile by trzeba bylo jeszcze przerabiac ? właściwie wszystko, skrzynia, dyfer, sprzęgło, wydech, wiązka, a i do nowej mocy przydało by się od razu lepszy zawias i hamulec. Jakaś belka pod silnikiem jest do przerobienia. Może ktoś wypowiedział by sie co i jak po kolei robić. Mnie interesuje przekładka z 2.0 (1997r. 115KM) wolnossącego na 2.5 również wolnossące (najchętniej nowszy) narazie nie dowiedziałem sie na forum czy to będzie plug&play czy również wynikną inne przeróbki? (szczególnie chodzi mi o skrzynie i sprzęgło) Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflator Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Składać, składać potem sprzedać, dołożyć i kupić T U R B O ! ! ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Problem w tym, ze nie kazdy chce impreze... w europie nie ma legacy z turbo niestety, trze ze stanow sprowadzac a to tez nie do konca dobre rozwiazanie, nie kazdy lubie zamerykanizowane wozy. Skrzynia ? czemu... czy forys xt i wrx maja mocniejszy MT5 niz wolnossace ? Inne przelozenia ? moze wystarczy wklad ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Jeszcze Darius Darecki coś wspominał o kontaktach do firmy w USA zajmującej się podkręcaniem wolnossących wideleciłyżka, a czemu chcesz mocniejszy silnik? Czasem warto w wolnossącym inwestycje poczynić gdzie indziej, chyba, że brakuje mocy na prostej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now