Jump to content

co można zrobić z 2.0 158 KM


wideleciłyżka

Recommended Posts

Zastanawiam się jakie koszty może wynieść uturbienie tego silnika i czy jest to realnie do wykonania.

Wiem że lepiej sprzedać wolnossaka lecz nie zawsze jest to możliwe. chciałbym zasięgnąć informacji od ludzi którzy spotkali się z takim rozwiązaniem

 

Pozdrawiam wideleciłyżka

Link to comment
Share on other sites

Temat wielokrotnie wałkowany na forum.

 

Zamykamy.

 

w drugim tez nie wiele więcej można się dowiedzieć.

Każdy odsyła do FAQ jeżeli ktoś coś napisze na temat uturbiania wolnych ssaków albo zmiany silnika na większa pojemność, a tam nic nie ma!!

Link to comment
Share on other sites

wideleciłyżka, to może ja spróbuję. Uturbianie N/A a zwłaszcza Subaru jest mało opłacalne i przynosi kiepskie efekty w stosunku do nakładów finansowych dlatego szczerze odradzam przynajmniej z 2 powodów:

- zawsze to będzie mniejsza lub większa rzeźba a co za tym idzie kłopoty i worek bez dna

- żeby to fajnie latało musisz wsadzić kwotę za którą kupisz dobre GT więc w tym momencie całe przedsięwzięcie traci sens.

To tyle chciałem powiedzieć na ten temat.

 

Jeśli mimo wszystko bardzo chcesz się w to pchać to raczej polecam włożyć kompresor niż turbinę - taniej wyjdzie i bezawaryjniej będzie działać ale przyrosty mocy będą mniejsze niż przy turbosprężarce. Generalnie projekt za kuuuupę kasy.

 

[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 5:09 pm ]

a tam nic nie ma!!
podejrzewam że dlatego nic nie ma bo nikt tego nie robi bo po co?
Link to comment
Share on other sites

adam.str napisał/a:

a tam nic nie ma!!

podejrzewam że dlatego nic nie ma bo nikt tego nie robi bo po co?

 

po co wiszą w FAQ wątki w których można się dowiedzieć że to jest "temat wałkowany"

Link to comment
Share on other sites

Ja się już zachipow... pardon zafiksowałem :mrgreen: na pomyśle związanym z chipowaniem.

 

Może zainteresuje Ciebie odnaleziona oferta Powerchip Group Australia dla Twojego silnika:

 

Subaru Impreza 2.0R

 

W silniku EJ20DE oferują wzrost mocy do 125kW, czyli o ok. 10 koników i moment obrotowy na poziomie 197Nm, a paliwem może być tylko 98. Brak wykresu z hamowani.

Link to comment
Share on other sites

po co wiszą w FAQ wątki w których można się dowiedzieć że to jest "temat wałkowany"
no to jest pytanie do Moda a nie do mnie.
Link to comment
Share on other sites

SI 2.0 R po tuningu, nieźle jak na silnik wolnossący :arrow:

 

Autor filmu zachęca do zadawania mu pytań o modyfikacje.

 

pozdrawiam

 

mistee

Link to comment
Share on other sites

Skoro już ten temat powrócił, to powiedzcie mi czy jakieś tam sportowe filtry powietrza czy inne jakieś turbo rajdowe świece i tego typu podobne bzdety mają jakiś efekt na silniki wolnossące czy tylko efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ?????

Link to comment
Share on other sites

Harvester, dolot, kolektor wydechowy, wolny wydech i odpowiedni program moze dac z 10% przyrostu mocy.

 

bez przesady. 10% to mozna na samym programie osiagnac (klika postow wyzej jest oferta)

 

ale ogolnie przyrosty mocy w wolnymssaku sa mizerne i szkoda wydawac na nie kasy jesli byby dostepne fabryczne wersje TURBO lub kompresor

Link to comment
Share on other sites

10% mocy na samym programie to chyba nie jest az tak mizernie ???

 

W przypadku 2.5i 166 KM --> 183 KM to chyba jest dosyc przyzwoita zmiana..... No i powiedzmy ze kosztuje te 3000 zlotych, to jeszcze takiej tragedi nie ma....

Link to comment
Share on other sites

166 KM --> 183 KM to chyba jest dosyc przyzwoita zmiana
zależy czego oczekujesz od auta bo myślę że ta przyzwoita zmiana wystarczy Ci na 2tyg. bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ile to ja razy mówiłem że już mi wystarczy jak zrobię to i tamto a od 10lat robię różne auta i ciągle mi mało - to jest ciężki nałóg więc lepiej od razu kup coś z dużym potencjałem i modyfikuj stopniowo.
Link to comment
Share on other sites

Haha, jak bede sam na siebie zarabial to kupie ;] Poki co musze sie ratowac jak moge :P Poprostu oczekuje od auta zeby mnie sprawnie przewozil z A do B (przynajmniej od OBK :P), ale chcialbym zeby ta jazda byla dosyc dynamiczna, a poki co to ciezko nazwac tego 2.5i dynamicznym :P Passat ktory ma 180 koni znacznie lepiej jezdzi, ale jest to turbodoladowany silnik wiec zupelnie inne jest tego odczucie w sumie....

 

Poprostu tak mam ze chcialbym jeszcze troszke, ale zeby calego auta nie przebudowywac.

 

Kiedys kupie sobie auto dla funu w ktorym bede grzebal jak tylko sie da, ale narazie musze zadbac tez auto zeby mi ten OBK wiernie sluzyl :P ;]

 

Wiec mysle ze z 166KM uczynic 183KM bedzie dosyc odczuwalna i bezpieczna zmiana za nienajgorsze (ani nie najlepsze) pieniadze :P :]

 

Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem :P

Link to comment
Share on other sites

efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ?????
chyba trochę przesadziłeś ładując BMW i Daewoo do jednego worka. BMW to wspaniałe samochody i kultowa firma. Poza tym nie widzę sensu obrażania na tym forum posiadaczy innych marek tylko dlatego że ma się Subaru.

 

[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 8:09 am ]

Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem
Niestety mam kłopoty bo jestem analfabetą i dopiero się uczę ale chyba kumam.
Link to comment
Share on other sites

Harvester napisał/a:

efekt placebo dla posiadaczy Daewoo Tice, BMW i innych Lanosów ?????

chyba trochę przesadziłeś ładując BMW i Daewoo do jednego worka. BMW to wspaniałe samochody i kultowa firma. Poza tym nie widzę sensu obrażania na tym forum posiadaczy innych marek tylko dlatego że ma się Subaru.

 

Sorry, zle sie wyrazilem :/ Jak najbardziej zgadzam sie ze BMW jest dobra marka z historia i tradycja, ktorej Daewoo nie posiada. Mialem na mysli poprostu mlodych ludzi (sorry ale taki obraz moi kuzyni u mnie wykreowali), ktorzy montuja ow urzadenia w swoich samochodach. A ze najczesciej stare BMW lub maly samochod jest ich pierwszym autem stad takie uogolnienie. Przyznaje sie do winy :P

 

Harvester napisał/a:

Rozumiesz co mam na mysli ? ;P Nie wiem czy to jasno opisalem

Niestety mam kłopoty bo jestem analfabetą i dopiero się uczę ale chyba kumam.

To nie miala byc ironia :P
Link to comment
Share on other sites

Ja mam wolnossace 2.5L '00.

Benzyna shell racing, bp ultimate robi ogromna roznice w stosunku do normalnej 95 (wliczajac w to vpower 95). Zawsze mozna sprobowac bo mi na 95 silnik pracuje glosniej, jakby sie meczyl i mocy jest odczuwalnie mniej.

Co do modow... a gdyby kupic silnik 2.0/2.5 turbo z wrx albo forysia XT i wrzucic ? Ile by trzeba bylo jeszcze przerabiac ?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam wolnossace 2.5L '00.

Benzyna shell racing, bp ultimate robi ogromna roznice w stosunku do normalnej 95 (wliczajac w to vpower 95). Zawsze mozna sprobowac bo mi na 95 silnik pracuje glosniej, jakby sie meczyl i mocy jest odczuwalnie mniej.

Co do modow... a gdyby kupic silnik 2.0/2.5 turbo z wrx albo forysia XT i wrzucic ? Ile by trzeba bylo jeszcze przerabiac ?

 

właściwie wszystko, skrzynia, dyfer, sprzęgło, wydech, wiązka, a i do nowej mocy przydało by się od razu lepszy zawias i hamulec. Jakaś belka pod silnikiem jest do przerobienia.

Może ktoś wypowiedział by sie co i jak po kolei robić.

 

Mnie interesuje przekładka z 2.0 (1997r. 115KM) wolnossącego na 2.5 również wolnossące (najchętniej nowszy) narazie nie dowiedziałem sie na forum czy to będzie plug&play czy również wynikną inne przeróbki? (szczególnie chodzi mi o skrzynie i sprzęgło)

Link to comment
Share on other sites

Problem w tym, ze nie kazdy chce impreze... w europie nie ma legacy z turbo niestety, trze ze stanow sprowadzac a to tez nie do konca dobre rozwiazanie, nie kazdy lubie zamerykanizowane wozy.

 

Skrzynia ? czemu... czy forys xt i wrx maja mocniejszy MT5 niz wolnossace ? Inne przelozenia ? moze wystarczy wklad ?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze Darius Darecki coś wspominał o kontaktach do firmy w USA zajmującej się podkręcaniem wolnossących ;)

 

wideleciłyżka, a czemu chcesz mocniejszy silnik? Czasem warto w wolnossącym inwestycje poczynić gdzie indziej, chyba, że brakuje mocy na prostej...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...