Jump to content

Koszty stale 2.0 vs 2.5


Kuba

Recommended Posts

Czy ktos moglby mi naswietlic troche temat ile mniejwiecej kosztuje w Polsce posiadanie samochodu z silnikiem 2.0 i 2.5 (gdyby sie komus jeszcze chcialo to 1.4). Chodzi o ubezpieczenie obowiazkowe, AC, podatki i co tam jeszcze trzeba oplacic.

Zastanawiam sie czy by nie przesiedlic Imprezy 2.5 dla kogos z rodziny.

Link to comment
Share on other sites

Chyba jest to niemożliwe. Zbyt duża ilość niewiadomych. Różni ubezpieczyciele mają różne taryfy w różnych rejonach . Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z ubezpieczycieli "wirtualnych" Allianz lub za posrednictwem mBanku. Wprowadzając konkretne dane samochodu i właściciela można dokonać wirtualnej kalkulacji składki. daje to nam pewien punkt odniesienia. Z doświadczenia wiem że ubezpieczenia via internet mogą być tańsze nawet do 10-20% . :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ubezpieczenie AC w tym wypadku jest związane z różnicą wartości samochodów 2,0 i 2,5 natomiast OC jest związane z pojemnością silnika i tu rózni ubezpieczyciele mają różne granice pojemności. Podsumowując, jeżeli mówimy o samochodach z tego samego rocznika to szacuję że róznica w kosztach ubezpieczenia będzie zbliżona do różnicy w zużywanym paliwie tj. 20-25%. Zdecydowanie polecam symulację internetową jw. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Chyba jest to niemożliwe. Zbyt duża ilość niewiadomych. Różni ubezpieczyciele mają różne taryfy w różnych rejonach . Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z ubezpieczycieli "wirtualnych" Allianz lub za posrednictwem mBanku. Wprowadzając konkretne dane samochodu i właściciela można dokonać wirtualnej kalkulacji składki. daje to nam pewien punkt odniesienia. Z doświadczenia wiem że ubezpieczenia via internet mogą być tańsze nawet do 10-20% . :lol:

Ja mam w allianz i roznica wyniosla okolo 40% (z tym ze forys u nich jest w kategorii terenowe)

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos moglby mi naswietlic troche temat ile mniejwiecej kosztuje w Polsce posiadanie samochodu z silnikiem 2.0 i 2.5 (gdyby sie komus jeszcze chcialo to 1.4). Chodzi o ubezpieczenie obowiazkowe, AC, podatki i co tam jeszcze trzeba oplacic.

Zastanawiam sie czy by nie przesiedlic Imprezy 2.5 dla kogos z rodziny.

 

Ubiezpieczenie AC zależy od wartości samochodu, więc zależy od zniżek jakie ma właściciel w Polsce. Ubezpieczenie OC od pojemności silnika, ale u większości ubezpieczycieli 2.0 i 2.5 to już ta sama kategoria, więc nie ma różnicy. Ubezpieczenie roczne AC, OC, NW Imprezy WRX z 2007 roku kosztuje ze wszystkimi możliwymi zniżkami ok 5000-6000 PLN w zależności od ubezpieczyciela. Za amerykańskie wersje większość ubezpieczycieli ma zwyżki składki.

 

Reszta haraczu dla państwa jest pobierana w cenie benzyny.

 

Nie ma innych opłat stałych poza importowymi w momencie przeniesienia samochodu. Nie wiem jak chcesz "przesiedlać", czy na mienie przesiedleńcze, czy normalny import. Jeśli chodzi o mienie to samochód musi być zarejestrowaqny na Ciebie 6 miesięcy przed importem. Potem nie można go sprzedać chyba przez 2 lata. Na imporcie bez mienia przesiedlenia się nie znam.

Link to comment
Share on other sites

Jak sprowadzisz na mienie to nie mozesz przez okres 12 miesiecy sprzedac, tzn mozesz ale w tedy jak sie Urzad Celny dowie to musisz zaplacic oplaty celne obliczone od wartosci auta na dzien sprzedazy. Tak że jak odpukujac ktos skasuje fure i nie przedstawia ona duze wartosci moze ja smialo sprzedac oplacajac clo od wartosci wraku. Ostanio czytalem kilka razy przepisy i tak je zrozumialem.

Link to comment
Share on other sites

Ja odprawiałam samochód na mienie przesiedleńcze w 2001 roku. Samochód był nowy - bo wtedy były jeszcze inne przepisy dot. mienia, na formularzu SAD celnik wpisał wszystkie opłaty o których mówisz i pouczył mnie, że jeśli w ciągu 24 miesięcy sprzedam ten samochód, to muszę uiścić opłaty jakie widnieją na SAD-zie (bo odprawa na mienie jest zwolnieniem warunkowym z opłat importowych). Rozumiem, że teraz przepisy zmieniły sie na tyle, że już tylko 12 mies. jest topór nad głową, ale jeśli chodzi o opłaty to one niestety wynikają z dokumentu odprawy celnej.

 

Dodatkowo "jak sie urząd celny dowie" wygląda w ten sposób, że w dowód rejestracyjny wbijają ci datę, po której dopiero możesz sprzedać samochód bez uiszczania opłat celnych.

Link to comment
Share on other sites

Auto bedzie na mienie i zostanie w rodzinie, wiec o sprzedaży nie ma mowy w najbliższym czasie. Interesowały mnie koszty stale w zaleznosci od pojemnosci, bo nie upieram sie przy Subaru. Gdyby byla naprawde duzo drozej to szukałbym czegoś do 2 litrow, ale widze ze duzej roznicy nie ma.

Narazie mysle od nowej Imprezie 2.5 N/A 170KM, moge taka wyjechac od dealera za niewiele ponad $16k.

Link to comment
Share on other sites

Narazie mysle od nowej Imprezie 2.5 N/A 170KM, moge taka wyjechac od dealera za niewiele ponad $16k.

Kuba ja bym bral raczej forka 2.5 n/a w stanach duzo drozszy nie bedzie, koszty wysylki te same, utrzymania podobne a zawsze wiecej wart bedzie w Polsce w przyszlosci.

Link to comment
Share on other sites

Ale Forek wiecej spali i pewnie gorzej sie prowadzi od Imprezy.

w miescie nie pali wiecej, tylko przy wyzszych predkosciach troche, patrzac na wersje (2.5n/a) zakladam ze upalanie nie wchodzi gre wiec kwestia prowadzenia nie jest na pierwszym planie, a poza tym wiem ze forkiem mozna tez szybko jechac :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Narazie mysle od nowej Imprezie 2.5 N/A 170KM, moge taka wyjechac od dealera za niewiele ponad $16k

 

:evil: za jakie grzechy musze tkwic w tym kraju rabunkowych cen na nowe auta...

 

No to Cie jeszcze dobije :wink: Bedac w US kiedys poszedelm do dealera Subaru. Snulem sie po placu i ogladalem niewiarygodnie niskie ceny. Wypatrzyl mnie sprzedawca, wyszedl z salonu i zaczela sie gadka... Akurat byl to chyba luty czy marzec, nie pamietam juz i w ramach zachety sprzedawca dawal mi prawie 30% rabatu na stary rocznik Legacy :shock: Pytalem sie dwa razy bo nie moglem uwierzyc, ze mozna takie rabaty na nowy samochod dostac.

 

Pare dni temu, dostalem rabat od jednego z dealerow w Polsce na Forestera, stary model (bo wchodzi nowy) i stary rocznik 2007. Nie liczylem dokladnie, ale wyszlo cos ok. 2-3% chyba...

 

Ot takie sobie porownanie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...