gregu Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Witam, pytanko jak w temacie, czy moge wymienic lampy w moim Outbacku na te z ksenonami, z nowszego modelu? Ew. czy model 2003 do 2006 mial spryskiwacze reflektorow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeznik Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Pytałem się o to w serwisie i niestety nie da rady - inny kształt lampy (część wchodząca w błotnik). W wersji europejskiej nie było spryskiwaczy (tak mi się wydaje :wink: ). Na pocieszenie można przerobić na ksenony poprzez zakup zestawu (żarnik, regulator napięcia + przejściówki) i samodzielny montaż... Rzeznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niejeden z nas Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 A montował ktoś w swoim Outbacku (ew Legacy) spryskiwacze reflektorów ?? Macie jakieś wypróbowane rozwiązania ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Na pocieszenie można przerobić na ksenony poprzez zakup zestawu (żarnik, regulator napięcia + przejściówki) i samodzielny montaż... I potem jedzie sobie człowiek w nocy i nagle nic nie widzi bo przed nim (albo za nim) pojawia się debil, który założył sobie takie pseudo ksenony i oślepia wszystkich dookoła. O tym, że jest to nielegalne i dowód rejestracyjny za to zabierają to nie wspomnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niejeden z nas Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Tomaszu śmiem twierdzić,że te pseudo ksenony są lepsze od pseudo żarówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 A montował ktoś w swoim Outbacku (ew Legacy) spryskiwacze reflektorów ?? Macie jakieś wypróbowane rozwiązania ?? No właśnie. Te soczewkowe seryjne są niewiele gorsze od xenonów. Dopóki są czyste. WIęc takie sapryskiwacze by się bardzo przydały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Tomaszu śmiem twierdzić,że te pseudo ksenony są lepsze od pseudo żarówek. Jak jesteś sam na drodze to być może tak.. Nie spotkałem się z autem, które mając sprawne odbłyśniki (nie zardzewiałe) i firmowe żarówki (nie najtańsze ze stacji benzynowej) nie zapewniałoby dostatecznej widoczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 TomaszRT, dostateczna to może ona i jest, ale czy dobra lub bardzo dobra, to bym polemizował :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Nie spotkałem się z autem, które mając sprawne odbłyśniki (nie zardzewiałe) i firmowe żarówki (nie najtańsze ze stacji benzynowej) nie zapewniałoby dostatecznej widoczności. Niestety są takie :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregu Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 A montował ktoś w swoim Outbacku (ew Legacy) spryskiwacze reflektorów ?? Macie jakieś wypróbowane rozwiązania ?? chyba pozostaje rzezba... poczekam na cieplejsze dni, bo w tych temperaturach rzezbic sie nie chce. co do xenonow: imho nie ma na dzien dzisiejszy wydajniejszego oswietlenia. zaladowanie firmowych palnikow z mocowaniami h7 DOBRZE przygotowanych chili o wlasciwej geometrii do reflektorow soczewkowych OBKa powinno zdecydowanie poprawic jakosc oswietlenia. niebawem zraportuje efekt, zestaw: palniki philips i przetwornice denso czekaja na montaz. tylko czasu na to niewiele.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 co do xenonow: imho nie ma na dzien dzisiejszy wydajniejszego oswietlenia. zaladowanie firmowych palnikow z mocowaniami h7 DOBRZE przygotowanych chili o wlasciwej geometrii do reflektorow soczewkowych OBKa powinno zdecydowanie poprawic jakosc oswietlenia. niebawem zraportuje efekt, zestaw: palniki philips i przetwornice denso czekaja na montaz. tylko czasu na to niewiele.. Czekamy, wiec na relacje poparta fotkami :wink: . Choc na moj gust Outback i tak ma bardzo dobre swiatla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Pamietajcie o tym, co napisal TomaszRT, ze przerobka wlasna jest nielegalna i grozi utrata dowodu! Wymogami homologacyjnymi dla ksenonow, ztcw, sa a) spryskiwacze polaczone ze spryskiwaczami szyby (czyli jak przemywam szybe to automatycznie uruchamiaja sie spryskiwacze swiatel) oraz samopoziomowanie. O ile nie ma gotowych do montazu zestawow z homologacja, moze byc nieprzyjemnie. Nie wspominam o tym, ze zle zamontowane swiatla oslepiaja innych i to bardzo :roll: PS wg mnie swiatla w OBK 05 byly calkiem niezle. W kazdym razie nie ma takiej tragedii, zeby wymieniac na ksenony. No ale to kazdy oczywiscie sam ocenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregu Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Than_Junior, pamietamy !!! ) znamy tez troche temat, jestesmy inzynierami i wiemy jak to zrobic lepiej i tak by nie zrobic nikomu krzywdy. konsekwencje sa nam rowniez znane. btw: brak mycia reflektorow w ostatnim OBKu dowodzi po raz kolejny, ze dzisiejsze auta, nawet subaru, projektuja ksiegowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Pamietajcie o tym, co napisal TomaszRT, ze przerobka wlasna jest nielegalna i grozi utrata dowodu! Wymogami homologacyjnymi dla ksenonow, ztcw, sa a) spryskiwacze polaczone ze spryskiwaczami szyby (czyli jak przemywam szybe to automatycznie uruchamiaja sie spryskiwacze swiatel) oraz samopoziomowanie. O ile nie ma gotowych do montazu zestawow z homologacja, moze byc nieprzyjemnie. Nie wspominam o tym, ze zle zamontowane swiatla oslepiaja innych i to bardzo :roll: PS wg mnie swiatla w OBK 05 byly calkiem niezle. W kazdym razie nie ma takiej tragedii, zeby wymieniac na ksenony. No ale to kazdy oczywiscie sam ocenia. Ostatnio na innym forum czytalem zazarta dyskusje, nt. przerobek na xenony i z tego co wyczytalem, nie ma takiego prawnego wymogu, iz samochod musi miec samopoziomowanie (a jaksie orientuje akurat niektore OBK maja) i spryskiwacze (tym bardziej, iz niektore starsze modele ich nie maja :razz: ). Wymogi te tycza sie nowych aut. Natomiast prawnie do reflektora mozna stosowac jedynie zarowki do ktorych refltor jest przystosowny, lub inaczej z ktorymi otrzymal homologacje. symbole zarowek sa wybite na szkle reflektora i teraz jezeli policja stwierdzi, iz stosujemy inne zrodla swiatla niz ujete w homologacji to moze zabrac nam dowod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Firma mojego znajomego zaczęła ostatnio sprzedawać oryginalne xenony Philipsa, które pasują do subaru, import z UK (nie żaden Tajwan). Sam kiedyś sobie takie sprowadziłem do STi (jako prywatny import) i jeździłem z nimi przez ponad 2 lata. Teraz mam taki zestaw w Evo i też jestem super zadowolony, szczególnie polecam barwę 4100k, świeci najjaśniej. Adres: www.xenony24.pl pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 sherif, jesli jest faktycznie tak jak mowisz, to zwracam honor (przynajmniej czesciowo ) brak mycia reflektorow w ostatnim OBKu ktorym ostatnim? 07/08? Przeciez jak najbardziej jest! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregu Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 sherif, jesli jest faktycznie tak jak mowisz, to zwracam honor (przynajmniej czesciowo ) brak mycia reflektorow w ostatnim OBKu ktorym ostatnim? 07/08? Przeciez jak najbardziej jest! ok, w ostatniej budzie przez pierwsze 4 lata produkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 kilka uwag odnośnie kesenonów. W forysiu XT mam seryjne, w 2.0 NA montowałem sam zestaw, i sa duzo lepsze jak seryjne a jest to spowodowane iz sdantartowa żarówka w Subaru to 4100K, w zestawie zamontowanym mam 6000k, mało tego wkurzyłem sie i w STI wywaliłem seryjne palniki 4100K i włożyłem 6000K róznica kolosalna :cool: Nie wiem czemu ( mogę tylko podejzewać względy ekonomiczne) dlaczego Subaru montuje palniki 4100K gdzie teraz standartem prawie we wszystkich autach jest min. 5000k a niektóre 6000K , sa jeszcze 8000k, 10000k, 12000k ale jest problem w nocy, jak pada , nic nie widać, :???: najlepsze moim zdaniem światło daje 5000k góra 6000K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregu Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 ponoc 90 % producentow wklada seryjnie 4300 K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 ponoc 90 % producentow wklada seryjnie 4300 K kiedyś :cool: , teraz nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 ponoc 90 % producentow wklada seryjnie 4300 K i chyba słusznie taka zarowka daje najwieksza jasnosc swiatla im wiecej Kelvinow tym kolor swiatla bardziej niebieski co nie oznacza wcale ze jasnosc takiego swiatla jest wieksza przyklad z NASIOC: HID FAQ and answers: 1. Is 8000K brighter than 6000K? No. The Kelvin scale is a measure of colour temperature, not intensity or amount of light. HID setups that produce maximum light output are around 4100-4300K colour temperature, and the higher you go, the less light output. A 12000K HID kit will be dimmer than your stock halogen lights. 4100-4300K kits will have the colour of all the HID lights you see on cars that come equipped with them (like most BMWs, Mercedes-Benz', and other luxury vehicles). The colour is very white, while light output becomes progressively bluer as colour temperature rises; 6000K is white/blue, 8000K is very blue, and above that you go towards purple. Here are some links for this topic: What is colour temperature: http://www.hid-online.com/hidonline/...colourtemp.htm More on that: http://www.hidkits.com/tab_faqs_color.htm General HID info (scroll to bottom for stuff on brightness): http://faqlight.carpassion.info/hl-general.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeznik Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 O tym, że jest to nielegalne i dowód rejestracyjny za to zabierają to nie wspomnę stąd zostawiłem 3 kropki :wink:. Znajomy założył do forda i zatrzymany został dowód rejestracyjny. Rzeznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregu Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 warto. roznica jest absolutnie niesamowita, bepieczenstwo jazdy w nocy ogromnie sie zwiekszylo, naprawde warto. oczywiscie, trzeba pamietac o tym by nie razic i sprawdzac czystosc szkiel - ale jesli sie jest świadomym użytkownikiem to naprawdę polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Dziś widziałem efekt założenia Allegrowych zestawów H4 biksenon 6000K do Galaxy z ryflowanym reflektorem. Różnica kolosalna. Na mijania szeroka wiązka światła, ładnie doświetlone pobocza, kolor OK. Na drogowych różnica mniej widoczna, ale to chyba ze względu na kolor. Ustawione minimalnie niżej niż żarówka halogenowa, a i tak zasięg jest większy. Nikt nie miga, że coś nie tak. Za kilka dni powinienem mieć możliwość potestowania bliźniaczego Sharana, ale z żarówkami biksenon 4300K. Jak mi się uda, zrobię fotki, i zapodam na Forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzSa Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 I jak efekty? Stosował ktoś jeszcze HID z niższej półki cenowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się