Jump to content

OBK 2005 czy pasuja lampy z xenon ami z nowszych rocznikow?


gregu

Recommended Posts

Pytałem się o to w serwisie i niestety nie da rady - inny kształt lampy (część wchodząca w błotnik).

 

W wersji europejskiej nie było spryskiwaczy (tak mi się wydaje :wink: ).

 

Na pocieszenie można przerobić na ksenony poprzez zakup zestawu (żarnik, regulator napięcia + przejściówki) i samodzielny montaż...

 

Rzeznik

Link to comment
Share on other sites

Na pocieszenie można przerobić na ksenony poprzez zakup zestawu (żarnik, regulator napięcia + przejściówki) i samodzielny montaż...

 

I potem jedzie sobie człowiek w nocy i nagle nic nie widzi bo przed nim (albo za nim) pojawia się debil, który założył sobie takie pseudo ksenony i oślepia wszystkich dookoła. :evil:

 

O tym, że jest to nielegalne i dowód rejestracyjny za to zabierają to nie wspomnę

Link to comment
Share on other sites

A montował ktoś w swoim Outbacku (ew Legacy) spryskiwacze reflektorów ?? Macie jakieś wypróbowane rozwiązania ??

No właśnie. Te soczewkowe seryjne są niewiele gorsze od xenonów. Dopóki są czyste. WIęc takie sapryskiwacze by się bardzo przydały.

Link to comment
Share on other sites

Tomaszu śmiem twierdzić,że te pseudo ksenony są lepsze od pseudo żarówek.

 

Jak jesteś sam na drodze to być może tak..

 

Nie spotkałem się z autem, które mając sprawne odbłyśniki (nie zardzewiałe) i firmowe żarówki (nie najtańsze ze stacji benzynowej) nie zapewniałoby dostatecznej widoczności.

Link to comment
Share on other sites

A montował ktoś w swoim Outbacku (ew Legacy) spryskiwacze reflektorów ?? Macie jakieś wypróbowane rozwiązania ??

 

chyba pozostaje rzezba...

poczekam na cieplejsze dni, bo w tych temperaturach rzezbic sie nie chce.

 

co do xenonow: imho nie ma na dzien dzisiejszy wydajniejszego oswietlenia.

zaladowanie firmowych palnikow z mocowaniami h7 DOBRZE przygotowanych chili o wlasciwej geometrii do reflektorow soczewkowych OBKa powinno zdecydowanie poprawic jakosc oswietlenia. niebawem zraportuje efekt, zestaw: palniki philips i przetwornice denso czekaja na montaz. tylko czasu na to niewiele..

Link to comment
Share on other sites

co do xenonow: imho nie ma na dzien dzisiejszy wydajniejszego oswietlenia.

zaladowanie firmowych palnikow z mocowaniami h7 DOBRZE przygotowanych chili o wlasciwej geometrii do reflektorow soczewkowych OBKa powinno zdecydowanie poprawic jakosc oswietlenia. niebawem zraportuje efekt, zestaw: palniki philips i przetwornice denso czekaja na montaz. tylko czasu na to niewiele..

 

Czekamy, wiec na relacje poparta fotkami :wink: .

Choc na moj gust Outback i tak ma bardzo dobre swiatla.

Link to comment
Share on other sites

Pamietajcie o tym, co napisal TomaszRT, ze przerobka wlasna jest nielegalna i grozi utrata dowodu! Wymogami homologacyjnymi dla ksenonow, ztcw, sa a) spryskiwacze polaczone ze spryskiwaczami szyby (czyli jak przemywam szybe to automatycznie uruchamiaja sie spryskiwacze swiatel) oraz B) samopoziomowanie. O ile nie ma gotowych do montazu zestawow z homologacja, moze byc nieprzyjemnie.

 

Nie wspominam o tym, ze zle zamontowane swiatla oslepiaja innych i to bardzo :roll:

 

 

PS wg mnie swiatla w OBK 05 byly calkiem niezle. W kazdym razie nie ma takiej tragedii, zeby wymieniac na ksenony. No ale to kazdy oczywiscie sam ocenia.

Link to comment
Share on other sites

Than_Junior,

 

pamietamy !!! :))

 

znamy tez troche temat, jestesmy inzynierami i wiemy jak to zrobic lepiej i tak by nie zrobic nikomu krzywdy. konsekwencje sa nam rowniez znane.

 

btw: brak mycia reflektorow w ostatnim OBKu dowodzi po raz kolejny, ze dzisiejsze auta, nawet subaru, projektuja ksiegowi.

Link to comment
Share on other sites

Pamietajcie o tym, co napisal TomaszRT, ze przerobka wlasna jest nielegalna i grozi utrata dowodu! Wymogami homologacyjnymi dla ksenonow, ztcw, sa a) spryskiwacze polaczone ze spryskiwaczami szyby (czyli jak przemywam szybe to automatycznie uruchamiaja sie spryskiwacze swiatel) oraz B) samopoziomowanie. O ile nie ma gotowych do montazu zestawow z homologacja, moze byc nieprzyjemnie.

 

Nie wspominam o tym, ze zle zamontowane swiatla oslepiaja innych i to bardzo :roll:

 

 

PS wg mnie swiatla w OBK 05 byly calkiem niezle. W kazdym razie nie ma takiej tragedii, zeby wymieniac na ksenony. No ale to kazdy oczywiscie sam ocenia.

 

Ostatnio na innym forum czytalem zazarta dyskusje, nt. przerobek na xenony i z tego co wyczytalem, nie ma takiego prawnego wymogu, iz samochod musi miec samopoziomowanie (a jaksie orientuje akurat niektore OBK maja) i spryskiwacze (tym bardziej, iz niektore starsze modele ich nie maja :razz: ). Wymogi te tycza sie nowych aut. Natomiast prawnie do reflektora mozna stosowac jedynie zarowki do ktorych refltor jest przystosowny, lub inaczej z ktorymi otrzymal homologacje. symbole zarowek sa wybite na szkle reflektora i teraz jezeli policja stwierdzi, iz stosujemy inne zrodla swiatla niz ujete w homologacji to moze zabrac nam dowod.

Link to comment
Share on other sites

Firma mojego znajomego zaczęła ostatnio sprzedawać oryginalne xenony Philipsa, które pasują do subaru, import z UK (nie żaden Tajwan).

 

Sam kiedyś sobie takie sprowadziłem do STi (jako prywatny import) i jeździłem z nimi przez ponad 2 lata. Teraz mam taki zestaw w Evo i też jestem super zadowolony, szczególnie polecam barwę 4100k, świeci najjaśniej.

 

Adres:

www.xenony24.pl

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

sherif, jesli jest faktycznie tak jak mowisz, to zwracam honor (przynajmniej czesciowo ;) )

 

brak mycia reflektorow w ostatnim OBKu

 

ktorym ostatnim? 07/08? Przeciez jak najbardziej jest!

 

ok, w ostatniej budzie przez pierwsze 4 lata produkcji :)

Link to comment
Share on other sites

kilka uwag odnośnie kesenonów. W forysiu XT mam seryjne, w 2.0 NA montowałem sam zestaw, i sa duzo lepsze jak seryjne a jest to spowodowane iz sdantartowa żarówka w Subaru to 4100K, w zestawie zamontowanym mam 6000k, mało tego wkurzyłem sie i w STI wywaliłem seryjne palniki 4100K i włożyłem 6000K róznica kolosalna :cool:

Nie wiem czemu ( mogę tylko podejzewać względy ekonomiczne) dlaczego Subaru montuje palniki 4100K gdzie teraz standartem prawie we wszystkich autach jest min. 5000k a niektóre 6000K , sa jeszcze 8000k, 10000k, 12000k ale jest problem w nocy, jak pada , nic nie widać, :???:

najlepsze moim zdaniem światło daje 5000k góra 6000K.

Link to comment
Share on other sites

ponoc 90 % producentow wklada seryjnie 4300 K

 

kiedyś :cool: , teraz nie

Link to comment
Share on other sites

ponoc 90 % producentow wklada seryjnie 4300 K

i chyba słusznie taka zarowka daje najwieksza jasnosc swiatla im wiecej Kelvinow tym kolor swiatla bardziej niebieski co nie oznacza wcale ze jasnosc takiego swiatla jest wieksza

przyklad z NASIOC:

HID FAQ and answers:

 

1. Is 8000K brighter than 6000K?

 

No. The Kelvin scale is a measure of colour temperature, not intensity or amount of light. HID setups that produce maximum light output are around 4100-4300K colour temperature, and the higher you go, the less light output. A 12000K HID kit will be dimmer than your stock halogen lights. 4100-4300K kits will have the colour of all the HID lights you see on cars that come equipped with them (like most BMWs, Mercedes-Benz', and other luxury vehicles). The colour is very white, while light output becomes progressively bluer as colour temperature rises; 6000K is white/blue, 8000K is very blue, and above that you go towards purple.

 

Here are some links for this topic:

What is colour temperature: http://www.hid-online.com/hidonline/...colourtemp.htm

More on that: http://www.hidkits.com/tab_faqs_color.htm

General HID info (scroll to bottom for stuff on brightness): http://faqlight.carpassion.info/hl-general.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

warto. roznica jest absolutnie niesamowita, bepieczenstwo jazdy w nocy ogromnie sie zwiekszylo, naprawde warto.

oczywiscie, trzeba pamietac o tym by nie razic i sprawdzac czystosc szkiel -

ale jesli sie jest świadomym użytkownikiem to naprawdę polecam.

Link to comment
Share on other sites

Dziś widziałem efekt założenia Allegrowych zestawów H4 biksenon 6000K do Galaxy z ryflowanym reflektorem. Różnica kolosalna. Na mijania szeroka wiązka światła, ładnie doświetlone pobocza, kolor OK. Na drogowych różnica mniej widoczna, ale to chyba ze względu na kolor. Ustawione minimalnie niżej niż żarówka halogenowa, a i tak zasięg jest większy. Nikt nie miga, że coś nie tak.

 

Za kilka dni powinienem mieć możliwość potestowania bliźniaczego Sharana, ale z żarówkami biksenon 4300K.

 

Jak mi się uda, zrobię fotki, i zapodam na Forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...