Skocz do zawartości

Wymontowanie/ wyłączenie poduszek powietrznych w Subaru


orzi

Rekomendowane odpowiedzi

Pozostaje uzupełnić o jedną informację - z odłączonymi poduszkami samochód traci homologację i ubezpieczenie w ruchu drogowym.

 

Czy mogę prosic o przytoczonie odpowiedniego przepisu/paragrafu?

 

Bo co mają poduszki z dopuszczeniem do ruchu? Na przeglądzie okresowym też nie podlegają kontroli. Więc co to ma do ubezpieczenia?

 

Pytam, bo pierwsze o tym słyszę i wydaje mi się to co najmniej dziwne. Czy może to któs znający się na ubezpieczeniach potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje uzupełnić o jedną informację - z odłączonymi poduszkami samochód traci homologację i ubezpieczenie w ruchu drogowym.

 

Czy mogę prosic o przytoczonie odpowiedniego przepisu/paragrafu?

 

Bo co mają poduszki z dopuszczeniem do ruchu? Na przeglądzie okresowym też nie podlegają kontroli. Więc co to ma do ubezpieczenia?

 

Pytam, bo pierwsze o tym słyszę i wydaje mi się to co najmniej dziwne. Czy może to któs znający się na ubezpieczeniach potwierdzić?

 

AC na 100% nie działa. Sprawdzałem w PZU. Dlatego kombinuję wymianę na seryjną kierownicę od Imprezy MY05 - M07.

 

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 9:13 am ]

Adam12, jeżeli nie będzie plug and play to da się to zrobić bez problemu. Może być potrzebna zwijarka albo kostka zwijarki od STi MY'06

 

[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 10:54 am ]

carfit, prościej wyciągnąć bezpiecznik zasilania elektrozaworów ;) Ew. założyć przełacznik na przewodzie zasilajacym.

 

Az jeszcze jedno pytanie.

Legacy / OBK / Impreza MY05 - 07 mają identyczne kierownice. Teoretycznie powinny pasować do MY04. Mam racje ?

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo co mają poduszki z dopuszczeniem do ruchu? Na przeglądzie okresowym też nie podlegają kontroli. Więc co to ma do ubezpieczenia?

Chyba chodzi o to, że samochód uzyskał homologację dopuszczającą go do ruchu z konkretnym wyposażeniem, w tym z poduszkami. Usunięcie poduszek powoduje, że auto nie spełnia warunków homologacji. Tak sobie kombinuję...

 

Dlaczego? A jeżeli kupiłbym auto, które ma już wymieniona kiere to nie mógłbym wykupić AC?

Wykupić pewnie byś mógł. Problemy pojawiłyby się przy próbie likwidacji szkody z AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo co mają poduszki z dopuszczeniem do ruchu? Na przeglądzie okresowym też nie podlegają kontroli. Więc co to ma do ubezpieczenia?

Chyba chodzi o to, że samochód uzyskał homologację dopuszczającą go do ruchu z konkretnym wyposażeniem, w tym z poduszkami. Usunięcie poduszek powoduje, że auto nie spełnia warunków homologacji. Tak sobie kombinuję...

 

Dlaczego? A jeżeli kupiłbym auto, które ma już wymieniona kiere to nie mógłbym wykupić AC?

Wykupić pewnie byś mógł. Problemy pojawiłyby się przy próbie likwidacji szkody z AC

 

Dokładnie. NW i NW nie działa. Ingerencja w budowę auta mająca wpływ na bezpieczeństwo. Takie mniej więcej usłyszałem wytłumaczenie.

Podobnie jest z pasami bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo co mają poduszki z dopuszczeniem do ruchu? Na przeglądzie okresowym też nie podlegają kontroli. Więc co to ma do ubezpieczenia?

Chyba chodzi o to, że samochód uzyskał homologację dopuszczającą go do ruchu z konkretnym wyposażeniem, w tym z poduszkami. Usunięcie poduszek powoduje, że auto nie spełnia warunków homologacji. Tak sobie kombinuję...

 

Dlaczego? A jeżeli kupiłbym auto, które ma już wymieniona kiere to nie mógłbym wykupić AC?

Wykupić pewnie byś mógł. Problemy pojawiłyby się przy próbie likwidacji szkody z AC

 

Dokładnie. NW i NW nie działa. Ingerencja w budowę auta mająca wpływ na bezpieczeństwo. Takie mniej więcej usłyszałem wytłumaczenie.

Podobnie jest z pasami bezpieczeństwa.

 

a jak to sie ma np do przyciemnianych szyb, wydechu bez kata, maski z laminatu,zmienionych lamp na xenony itp itd?

 

 

ps. Moderatorzy- proponuje przenieść watek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że potem samochód jest niezgodny z homologacją fabryczną to ja sobie zdają sprawę.

Ale praktycznie zmieniając cokolwiek sprawimy, że jest on niezgodny, nawet wymieniając fabryczne radio.

 

A opinia zapytanej "pani z PZU" jest mało miarodajna, bo oni tam mówią dokładnie wszystko, byle tylko pieniędzy nie wypłacić i liczyć że klient spasuje i nie będzie ciągnął ich po sądach. Ot taka strategia... :evil:

 

Ja nie mówię, że jest to niemożliwe, bo nie znam tych przepisów, ale ponieważ wydaje mi się to mocno dziwne, to chciałbym zobaczyć stosowny paragraf, albo opinię prawnika nie będącego na garnuszku ubezpieczalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien że np. w przypadku braku bezpośredniego związku z wypadkiem np. braku poduszki mimo że powinna być , ubezpieczalnia wypłaci odszkodowanie nawet z AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, wiem że wypłaci, bo odkąd pamiętam wszystkie moje samochody miały pozmieniane kierownice i nikt przy powypadkowych oględzinach się tym nie interesował.

Nawet wymienione tu PZU, które tak w ogóle to uważam za największą bandę @^$#*&%&^%! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien że np. w przypadku braku bezpośredniego związku z wypadkiem np. braku poduszki mimo że powinna być , ubezpieczalnia wypłaci odszkodowanie nawet z AC.

 

Chodzi głównie o urazy kierowcy.

 

pzdr.

 

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 11:35 am ]

[

a jak to sie ma np do przyciemnianych szyb, wydechu bez kata, maski z laminatu,zmienionych lamp na xenony itp itd?

 

 

ps. Moderatorzy- proponuje przenieść watek

 

Przyciemniane szyby (ponad dopuszczelne normy ) - brak możliwości rejestracji

Brak katalizatora ( od podanego rocznika ) - podobnie

ksenowy - jeśli są zgodne z wymogami w Polsce to jest OK.

 

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 11:36 am ]

Ja nie mówię, że jest to niemożliwe, bo nie znam tych przepisów, ale ponieważ wydaje mi się to mocno dziwne, to chciałbym zobaczyć stosowny paragraf, albo opinię prawnika nie będącego na garnuszku ubezpieczalni.

 

Polecam lekturę warunki umowy NW i AC. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje uzupełnić o jedną informację - z odłączonymi poduszkami samochód traci homologację i ubezpieczenie w ruchu drogowym.

Dwa lata temu w Galerii Kazimierz stała biała Impreza SPEC C. O ile pamiętam miała poduszkę w kierownicy, kierownica po prawej stronie. Potem z takiego auta robi się N-kę z kierownicą po lewej stronie, wybebeszoną połową rzeczy i zmodyfikowaną resztą. W zasadzie takie auto nie powinno już mieć homologacji - bo przecież poczyniono w nim duże zmiany, a jednak ją ma (bo inaczej nie było by dopuszczone do startów w RSMP:

4.2 Wszystkie samochody zgłoszone do rajdu muszą posiadać dopuszczenie

do ruchu drogowego i muszą spełniać wymagania art. 253 Zał. J w zakresie

obowiązkowego wyposa enia bezpieczeństwa. Zastosowane modyfikacje

dozwolone przez Zał. J dla wszystkich samochodów muszą być zgodne

z przepisami Prawo o Ruchu Drogowym ze szczególnym uwzględnieniem

przepisów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.

 

Jak taka homologacja jest przywracana? Czy do tego są jakieś odrębne procedury, przepisy, czy faktycznie jedna N-ka idzie na przemiał w testach? Ale wtedy wszystkie N-ki musiały by być identyczne względem tej homologowanej pod kątem Prawa o Ruchu Drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje uzupełnić o jedną informację - z odłączonymi poduszkami samochód traci homologację i ubezpieczenie w ruchu drogowym.

Dwa lata temu w Galerii Kazimierz stała biała Impreza SPEC C. O ile pamiętam miała poduszkę w kierownicy, kierownica po prawej stronie. Potem z takiego auta robi się N-kę z kierownicą po lewej stronie, wybebeszoną połową rzeczy i zmodyfikowaną resztą. W zasadzie takie auto nie powinno już mieć homologacji - bo przecież poczyniono w nim duże zmiany, a jednak ją ma (bo inaczej nie było by dopuszczone do startów w RSMP:

4.2 Wszystkie samochody zgłoszone do rajdu muszą posiadać dopuszczenie

do ruchu drogowego i muszą spełniać wymagania art. 253 Zał. J w zakresie

obowiązkowego wyposa enia bezpieczeństwa. Zastosowane modyfikacje

dozwolone przez Zał. J dla wszystkich samochodów muszą być zgodne

z przepisami Prawo o Ruchu Drogowym ze szczególnym uwzględnieniem

przepisów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.

 

Jak taka homologacja jest przywracana? Czy do tego są jakieś odrębne procedury, przepisy, czy faktycznie jedna N-ka idzie na przemiał w testach? Ale wtedy wszystkie N-ki musiały by być identyczne względem tej homologowanej pod kątem Prawa o Ruchu Drogowym.

 

Ale takie auta mają chyba osobne ubezpieczenia..... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest z pasami bezpieczeństwa.

 

A co autor miał na myśli pisząc "podobnie jest z pasami bezpieczeństwa" :shock: Pasy muszą być co najmniej trzy punktowe, a jeżeli są szelkowe to są 4,5 lub 6 punktowe więc powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że jak wkładasz coś, co ma homologację do auta, które również tą homologację posiada, to wszystko zostaje utrzymane (mam na myśli np. zamianę kierownicy, pasów na powiedzmy Sparco etc.)? W innym razie po cholerę były homologowane poszczególne części niezależnych producentów, skoro z nimi i tak auto traci homologację?

Jeżeli jednak mówimy o czynnościach zmieniających cechy bądź funkcjonalność danej części (czyli np. odłączenie poduszki, ABSu itp.), to faktycznie tu byłbym skłonny przyznać ubezpieczalni rację.

PS. Podejrzewam, że obowiązuje tu zasada taka, jak z dodatkowymi światłami dalekosiężnymi czy przeciwmgłowymi: jeżeli ich nie masz, to jest ok. Jeżeli masz, to muszą być sprawne, choćbyś ich nie używał. To tak apropo's tej rajdówki. Ona nie ma absu, poduszek itp, a nie że są one tylko zdeaktywowane. Stąd ma homologację.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak apropo's tej rajdówki. Ona nie ma absu, poduszek itp, a nie że są one tylko zdeaktywowane. Stąd ma homologację.

SPEC C. które jest bazą do rajdówki ma poduszki, nie wiem jak z ABS, nie zaglądałem pod maskę. Poduszki są usuwane podczas przebudowy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odkopuje i modyfikuje pytanie ;)

w wątku cynowym, padło hasło o wyłączeniu poduszek...mi raz wystrzeliły i nie chce więcej mieć balona przed gębą, jeszcze z własnej woli na torze, po jakimś delikatnym kontakcie z barierką :twisted:

 

Jak bezpiecznie odłączyć a potem podpiąć poduszkę w GL z 1999r? Czy wystarczy wyłączona stacyjka i wypięcie bezpiecznika czy np robić to samo przy odłączonym akumulatorze? a może jakieś inne sposoby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyłem wystrzelenie poduchy mając okulary na nosie. Do dziś nie mogę rozstrzygnąć czy nosząc okulary wystrzał poduchy jest całkowicie bezpieczny dla wzroku.rzadko się o tym mówi.Oprawka rocięła mi niegroźnie brew.Ale myślę,że statystycznie "okularnicy" podczas wypadków odnosza w ten sposób sporo ran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyłem wystrzelenie poduchy mając okulary na nosie. Do dziś nie mogę rozstrzygnąć czy nosząc okulary wystrzał poduchy jest całkowicie bezpieczny dla wzroku.rzadko się o tym mówi.Oprawka rocięła mi niegroźnie brew.Ale myślę,że statystycznie "okularnicy" podczas wypadków odnosza w ten sposób sporo ran.

 

Podobnie i ja miałem, obeszło się bez rozlewu krwi co prawda ale do tej pory mam krzywe oprawki :o Chyba jednak jest w tym szczęście :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...