Jump to content

Wymontowanie/ wyłączenie poduszek powietrznych w Subaru


orzi

Recommended Posts

Nie wiem czy to jest temat do działu technicznego ale jeżeli nie, to nie wiem do jakiego :lol:

Po ostatnich doświadczeniach (położone dwa koła) i rozmowach z kilkoma osobami (w tym z bratem, który na wszystko patrzy bardzo chłodno), zastanawiam się czy nie powinienem wymontować poduszek powietrznych w Subaru oraz ABS-u i założyć sportowej kierownicy. O ile do ABS-u jestem przekonany i to zrobię tzn. odłącze to, co do poduszek już mniej. Co prawda samochodem jeżdżę i będę jeździł tylko na pojeżdżawki, upalania i kjs-y ale nie wiem czy tak na wszelki wypadek nie zostawić lepiej kierownicy z poduchą? Z drugiej strony wiadomo, że przy niewielkiej prędkości mogę walnąć przodem i poduszka wyskoczy... :mrgreen: a wtedy wolałbym nie widzieć swojej ani waszej miny :mrgreen: A więc pytanie jest proste: co myślicie o demontażu/ odłączeniu poduszek? Jak to najprościej zrobić (wyjąć bezpiecznik?) i czy już ktoś zrobił coś takiego?

Link to comment
Share on other sites

najprosciej to na odlaczonym akumulatorze zdemontowac kierownice z poduszka. poduszki pasazera nie musisz demontowac bo i tak nie zadziala jesli bedzie przerwa w obwodzie, dla pewnosci mozesz sobie ja tez na odlaczonym akumulatorze odlaczyc (demontowac nie ma sensu bo zostanie dziura)

 

kierownice zastap jakims mniejszym sterem z odsadzeniem jakie Ci pasuje, zamontuj pasy szelkowe i smigaj na pojezdzawki.

 

co do absu to jesli go odlaczysz, stracisz funkcje auto w dccd.

Link to comment
Share on other sites

W MY06 jest problem z czujnikiem położenia kierownicy dla DCCD is portowąkierownicą.

 

 

W MY'06 bym nic nie ruszał, chyba ze robisz rajdówkę z kubłami i klatką.

 

 

Da się odłaczyć ZTCW ABS tak ze działa DCCD-auto

Link to comment
Share on other sites

Adam., ja wiem jak działa DCCD. Mam dośc dobre informację na ten temat, pytanie brzmi czy odłaczenie zasilanaia ABS odcina komputer DCCD od potrzebnych danych, jeżlei tak to pewnie trzeba odpinać pompę ABS, albo jakieś zasilanie.

Link to comment
Share on other sites

pytanie brzmi czy odłaczenie zasilanaia ABS odcina komputer DCCD od potrzebnych danych, jeżlei tak to pewnie trzeba odpinać pompę ABS, albo jakieś zasilanie.

 

Prawdopodobnie tak jest, ze odcina od potrzebnych danych, natomiast nie jestem w stanie sobie na szybko wyobrazic jak odpiecie pompy abs badz jakiegos zasilania moze rozwiazac problem braku tych danych.

 

Jestem przekonany, ze brak ktoregokolwiek z sygnalow bedzie uniemozliwial prace dccd w funkcji auto.

 

Czy sadzisz, ze po odlaczeniu pompy absu, badz ktoregos zasilania to dccd juz nie bedzie potrzebowal informacji z ukladu abs ?

Link to comment
Share on other sites

W N-ce jest tak że jest tylko kopmputer od ABSu i czujniki, nie ma pompy w ogóle jest wywalona i działa. W Lancerze robi się to na podobnej zasadzie - układ ABS jest potrzebny tlyko do przekazywania danych z czujników do komputera dyfrów. Wyjęcie bezpiecznika ABS odcina zasilanie całego układu i to rzeczywiscie może odłaczyć tryb auto (chcoiaz pamietam na pewno że Dyrekcja pisał zę tak nie jest), natomiast odłaczenie pompy nie odłacza zasilania komputera ABS.

 

Musze to sprawdzić w wolnej chwili.

 

 

ZTCP to problem w STi głównie polega na odcięciu EBD.

Link to comment
Share on other sites

W N-ce jest tak że jest tylko kopmputer od ABSu i czujniki, nie ma pompy w ogóle jest wywalona i działa. W Lancerze robi się to na podobnej zasadzie - układ ABS jest potrzebny tlyko do przekazywania danych z czujników do komputera dyfrów. Wyjęcie bezpiecznika ABS odcina zasilanie całego układu i to rzeczywiscie może odłaczyć tryb auto (chcoiaz pamietam na pewno że Dyrekcja pisał zę tak nie jest), natomiast odłaczenie pompy nie odłacza zasilania komputera ABS.

 

Musze to sprawdzić w wolnej chwili.

 

 

ZTCP to problem w STi głównie polega na odcięciu EBD.

 

czy n-ki maja taki sam dccd jak drogowe auta ?

w sti wyjecie bezpiecznika na pewno odcina funkcje auto, dyrekcja sie myli IMO. wystarczy wyjac bezpiecznik i probowac zawrocic wtedy zobaczymy jak pieknie stuka... nawet w legacy z zaspawanym tylnym dyfrem tak nie stuka :cool:

 

w evo nie ma problemu z ebd ?

Link to comment
Share on other sites

czy n-ki maja taki sam dccd jak drogowe auta ?

 

Co do zasady dzialania tak. Te lepsze mają inny komputer, ale potrzebne mu są te same sygnały, tylko ie używają położenia kierownicy.

 

 

w sti wyjecie bezpiecznika na pewno odcina funkcje auto, dyrekcja sie myli IMO. wystarczy wyjac bezpiecznik i probowac zawrocic wtedy zobaczymy jak pieknie stuka... nawet w legacy z zaspawanym tylnym dyfrem tak nie stuka

 

 

OK to zbadamy temat :)

 

w evo nie ma problemu z ebd ?

 

Jest taki sam jak w STi. Ale zdaje się że w STI moża dojśc do ładu z tym tylko klockami.

Link to comment
Share on other sites

Co do zasady dzialania tak. Te lepsze mają inny komputer, ale potrzebne mu są te same sygnały, tylko ie używają położenia kierownicy.

 

czyli jest jakas mozliwosc eliminacji poszczegolnych sygnalow potrzebnych do dzialania funkcji auto. zapewne jest to wykonane droga elektroniczna.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz najszybciej odłączyc AIRBAG, np. na jakis KJS wypnij kostke pod siedzeniem od bocznej poduszki lub napinacza i odłaczy Ci cału układ AIRBAG, potem wpinasz i znowu wszystko działa , robisz to w 5sek.

Z ABS jest tak jak Azrael i ADAM pisali, jak wypniesz bezp. odcina sie zasilanie ABS-u i nie działa DCCD , sterownik potrzebuje informacji z 4 czujników ABS i czujnika skrętu który jest pod obudową przełączników zespolonych świateł i wycieraczek razem z taśmą AIRBAG.

Aby to zrobic jak nalezy musisz zostawić bezpiecznik na swoim miejscu , i trzeba miec schemat pinów wchodzących do sterownika ( gdzies mamy, mogę poszukać, robiliśmy ten manewr z tą różnica że zamiast seryjnego był MOTEC) sterownik ABS musi miec zasilanie , i trzeba zostawić 8 przewodów z czujników ABS, oraz wyjście do DCCD ( z tego co pamietam chyba 3 przewody) musisz rozebrac kostkę przy sterowniku ABS i dostac sie do przewodów idących bezpośrednio na zawory elektromagnetczne pompy wypiąć zaizolawać i wszytsko działa jak nalezy :cool:

Choć musze przyznac że nie wiem czy jest sens elimonowania ABS w STI , on naprawde dużo nie przeszkadza, może na szutrze troche :cool:

Link to comment
Share on other sites

W MY'06 bym nic nie ruszał, chyba ze robisz rajdówkę z kubłami i klatką.

 

Rajdówki nie robię. Nie te lata :oops: Ale przyznam, że kierownica trochę mnie denerwuje. Przydałaby się troszkę mniejsza i napewno lepiej trzymająca sie w ręku.

No ale tak jak piszesz, chyba lepiej nic nie ruszać, a na tyle co ja jeżdżę jakoś dam radę.

Dziękuje wszystim za info.

 

[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 8:47 am ]

Aby to zrobic jak nalezy musisz zostawić bezpiecznik na swoim miejscu , i trzeba miec schemat pinów wchodzących do sterownika ( gdzies mamy, mogę poszukać, robiliśmy ten manewr z tą różnica że zamiast seryjnego był MOTEC) sterownik ABS musi miec zasilanie , i trzeba zostawić 8 przewodów z czujników ABS, oraz wyjście do DCCD ( z tego co pamietam chyba 3 przewody) musisz rozebrac kostkę przy sterowniku ABS i dostac sie do przewodów idących bezpośrednio na zawory elektromagnetczne pompy wypiąć zaizolawać i wszytsko działa jak nalezy

 

:shock: ależ to proste.

Link to comment
Share on other sites

Mam szybkie pytanie do doświadczonych kolegów. Czy seryjna kierownica z WRX MY06 - MY07 będzie pasowała do WRX MY04 ?

Muszę jak najszybciej skończyć moją udrękę.

 

PS. Wyszukiwarka wysypała tyle postów iż tydzień bym potrzebował żeby je przejrzeć.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Adam12, jeżeli nie będzie plug and play to da się to zrobić bez problemu. Może być potrzebna zwijarka albo kostka zwijarki od STi MY'06

 

[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 10:54 am ]

carfit, prościej wyciągnąć bezpiecznik zasilania elektrozaworów ;) Ew. założyć przełacznik na przewodzie zasilajacym.

Link to comment
Share on other sites

Adam12, jeżeli nie będzie plug and play to da się to zrobić bez problemu. Może być potrzebna zwijarka albo kostka zwijarki od STi MY'06

 

[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 10:54 am ]

carfit, prościej wyciągnąć bezpiecznik zasilania elektrozaworów ;) Ew. założyć przełacznik na przewodzie zasilajacym.

 

 

Wielkie dzięki za pomoc. Pozostaje mi tylko kupić kierownicę, znaleźć kogoś kto ją wymieni oraz dowiedzieć się co to jest "zwijarka" :mrgreen:

 

PS. Po odłączeniu poduszki komputer wykryje nową bez problemów ?

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

dowiedzieć się co to jest "zwijarka"

 

 

Coś co łaczy poduszke w kiierownicy i klakson z eletryką auta i umożliwia kręcenie.

 

 

Po odłączeniu poduszki komputer wykryje nową bez problemów ?

 

Tosię robi na odłaczonym akumulatorze i rozładowanym układzie odpalania poduszek.

Link to comment
Share on other sites

Może podłącze się pod temat - kupiłem auto ze sportową kierownicą i nie miała podłączonego klaksonu. Jak mam znaleźć wtyczkę od klaksonu żeby go podłączyć?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...