Skocz do zawartości

"falujące przyspieszenie"


GeOrGe

Rekomendowane odpowiedzi

GeOrGe, Sprawdź selenoid turbo i wężyki. Jeśli przyspiesza dobrze, a przy tym faluje to może być problem przeładowywania. Jak długo masz auto ?

 

Wyczyściłem to za pomocą WD40 i wydmuchałem pompką rowerową ;) Niestety problem pozostał (wydaje mi się że selenoid działa poprawnie ponieważ tłoczek zaworka wewnątrz otwiera się dosyć lekko, nie czuć by się przycierał, sprawdziłem to za pomocą zapałki którą włożyłem przez współ osiowy kruciec, skok wynosi ok. 1 - 2mm, poza tym jest szczelny)

 

Witam!!! U mnie byl podobny objaw, o ktorym juz tu pisalem z 2 lata temu... Po wymianie swiec, przewodow zaplonowych, przeplywki problem znikl... Pozdrawiam!!!

 

Czyli zostaje mi wymiana MAF sensora, mam nadzieje że to pomoże. Zabiorę się za to po świetach.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Wesołych Świąt!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Az mógłbyś mi pomóc to zdiagnozować jakoś na odległość. Próbowałem odczytać błedy za pomocą spinania tych kostek pod kierownicą ale coś mi nie poszło i check engine migał mi cały czas rytmicznymi błyśnięcimi :/

Bo jeszcze nie czas na change engine :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

zerknij na mój temat: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=570933 oraz lukass-a: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=554799

 

może to kwestia paliwa i zresetowania kompa. Worth to try...

Dzięki za sugestię ale to sprawdziłem już na samym początku i niestety nie pomogło :(

Az mógłbyś mi pomóc to zdiagnozować jakoś na odległość. Próbowałem odczytać błedy za pomocą spinania tych kostek pod kierownicą ale coś mi nie poszło i check engine migał mi cały czas rytmicznymi błyśnięcimi :/

Bo jeszcze nie czas na change engine :twisted:

Nawet mnie nie strasz :twisted:

 

[ Dodano: Nie Kwi 27, 2008 3:27 pm ]

up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na wstępie napisze że nie mogłem podnieść mojego tematu więc założyłem nowy. Prosiłbym moderatora aby go scalił.

pierwszy wątek

 

Wracając do tematu walki z „falowaniem”, mam kilka spostrzeżeń. Ostatnio wybraliśmy się z kumplem na rolki. Koleś który starał się zrobić badanie powiedział że silnik przerywa i najprawdopodobniej jest to wina MAF sensora. Po sprawdzeniu testerem był zapisany taki błąd. Wymieniliśmy przepływkę na jakąś z jego warsztatu ale nie była nowa. Sytuacja się powtórzyła. Nie zastanawiając się wiele pojechałem i kupiłem nową. Po założeniu silnik ciszej i bardziej miękko pracuje i nie słychać już dźwięku o którym myślałem ze to "piston slap". Co do przerywania to myślę, że trochę się nawet nasiliło i czuć to dobrze jak jedzie się stałą prędkością na 5 biegu na autostradzie.

Dzisiaj przejrzałem czujniki położenia wału i wałka rozrządu, wyczyściłem ale nie wiem jak je sprawdzić. Po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu silnik gaśnie. Drugiego nie sprawdzałem w ten sposób bo boje się o rękę :mrgreen:

Potem odłączyłem sondę lambda ale silnik pracuje bez żadnych zmian co więcej nawet CEL się nie zapalił :sad: I teraz pytanie do posiadaczy SI'99. Jest to normalne zachowanie?

Odłączałem też kolejno wtryskiwacze, pracuje inaczej po odłączeniu każdego z osobna. Może te przerywanie jest spowodowane właśnie wypadaniem zapłonów podczas jazdy? Pomału kończą mi się pomysły :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ravo,

ale to jest droga na skróty. Falowanie doładowania może być spowodowane spalaniem stukowym i tak sprytnie tam wymyślili, że jak się pojawiają stuki to selenoid daje sygnał i wastegate zaczynać "upuszczać" spaliny, doładowanie maleje. Jak tylko stuki ustają znowu rośnie. Przy włożeniu MBC pozbywasz się tego mechanizmu obronnego. Są stuki a MBC dalej trzyma maks boost, stuki rosną, nie jest fajnie.

 

Podjedź lepiej do kogoś kumatego z kompem, podłącz się i zobacz na jakim poziomie masz knock (przy różnych obciążeniach). Straszyć nie chce ale motor można zamordować.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...