Skocz do zawartości

Co kupić: WRX czy STI?


Doktor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a Legacy to duże ścierwo rodzinne

 

tylko nie scierwo! :mrgreen: i wcale nie takie duze :smile:

 

Kup sobie jakieś mocniejsze Audi i też będziesz zadowolony. Audi dajmy na to A4 z jakimś 3.0 TDI jest przeznaczone dla takich właśnie osób jak Ty

 

a kombajnowi pomylily sie fora internetowe :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy H6

 

tak lepiej :smile:

 

Jesli tak to ktoś kiedyś bardzo trafnie w jednym zdaniu podsumował porównanie wrxa i sti " jeśli sie nad tym zastanawiasz co wybrać sti czy wrxa to znaczy ze wrx będzie wystarczający"

 

to wlasciwie zamyka temat :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzalem sobie to Legacy 2.5 GT.....wygląda idealnie....wielkie...biegi w kierownicy....2007 ma nawet jakąś regulację jazdy w panelu za skrzynią i podłokietnikiem..ale tej mocy na takie bydlę to trochę za mało może byc....aha.....słyszałem coś takiego ,że WRX ma słabe hamulce....ale jak to mam rozumieć-jakaś wada modelu czy o co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że WRX ma słabe hamulce....ale jak to mam rozumieć-jakaś wada modelu czy o co chodzi ?

 

o to ze jak się idzie pełną dzida to sa mało skuteczne, do normalnej jazdy, nawet szybszej wystarczają w zupełności.

 

musisz wziasc porawke na to, ze na tym forum jest wiele osób, dla których każdy seryjny samochód jest za miękki, nie hamuje, nie jedzie, nie trzyma się drogi.

 

WRX jest idealnym rozwiazaniem na polskie drogi, szybki, w miarę wygodny, koszty utrzymania sa adekwatne do tego co oferuje samochód.

 

 

Znajdź chętnego, który Cie przewiezie, może da poprowadzić i będziesz wiedział czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha.....słyszałem coś takiego ,że WRX ma słabe hamulce....ale jak to mam rozumieć-jakaś wada modelu czy o co chodzi ?

 

Chodzi o to, że niby wszystko wygląda dobrze - zaciski, rozmiar tarcz... wszystko pasuje, jak się to ogląda, albo przyrównuje do konkurencji...

 

...na postoju.

 

A podczas jazdy jest wielkie zdziwienie - tak, jak już ktoś w tym wątku napisał - tym bardziej, jeżeli przesiadka następuje ze względnie nowego auta, typu szybsza limuzyna, albo... kurczę - nawet jakiś porządny kompakt, porównajmy chociażby hamulce w Renault Megane. Tylko hamulce, mówię - nie chce zaraz się bronić przed zarzutami147874897489 forumowiczy, bo najlepsza marka jest tylko jedna :cool:

W praktyce, jeżeli dajmy na to suniesz 130km/h na autostradzie :cool: , grzecznie prawym pasem i nieprzepisowo wyprzedzi Cię lewym pasem taka właśnie szybsza, względnie nowa limuzyna, zmieni pas na prawy przed Tobą po czym do jej circa 65-letniego kierowcy dotrze, co właśnie wyprzedził i zacznie z tego powodu odczuwać pierwsze oznaki zawału i odruchowo hamować awaryjnie, to.... cóż.... lepiej, żebyś go zdążył wyminąć, bo NA 100% nie zahamujesz tak sprawnie, jak to drugie auto. Taka to właśnie różnica... Hamulce w WRX są po prostu słabe, nie dopasowane do mocy i masy samochodu. Pewnym ratunkiem jest montowanie przewodów w oplocie stalowym, MBC support :cool: :wink: , lepszych niż fabryczne klocków :arrow: $ akcesoryjnych tarcz hamulcowych :arrow: $$$, albo układu hamulcowego z innego auta, konkretnie z STI :arrow: $$$, albo w ogóle kompletnego zestawu innego renomowanego producenta :arrow: $$$$$$.

 

Na początku jest super, u mnie to trwało prawie rok. Ogólnie szczerze polecam i jakbym miał zrobić to jeszcze raz, to też bym zrobił... może troszkę inaczej, ale bym zrobił. Ale z biegiem czasu coraz więcej rzeczy zaczyna doskwierać w WRX. Wszystko zależy od sposobu, w jaki się auto eksploatuje tak po prawdzie, ale ja np. jestem na 51% zdecydowany, jakie będzie następne auto :cool:

Powiedzmy, że ja mojego WRX'a wykorzystuję do codziennej jazdy, na trasie itp. itd., ale nie do upalania, nie do żadnych pojeżdżawek. Między innymi dlatego, że według wielu osób to auto bez nieopłacalnie drogich modyfikacji (między innymi właśnie hamulce) nie pociągnie długo przy ostrej eksploatacji. A ja chcę tym trochę pojeździć bez wydawania fury pieniędzy na to, tamto i sramto co chwilę i jeszcze sprzedać za w miarę normalne pieniądze.

 

Wszystko powyższe ABSOLUTNIE nie zmienia faktu, że warto to auto kupić, chociażby żeby posmakować, i każdemu to doradzam!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX jest świetnym samochodem w trasę :idea: jak i na miasto. Kompaktowy samochodzik, którym sympatycznie się skacze z pasa na pas, a przy tym stosunkowo oszczędny. Koszty utrzymania nie są wysokie, a frajda z jazdy je rekompensuje z nawiązką.

Oczywiście, jeśli możesz sobie pozwolić na STI nie przejmując się podwyższonymi wszystkimi parametrami, to bierz STI :lol: tylko po co? jak go nie wykorzystasz :roll: dla lansu jak …? Na Cynę pewnie też nie przyjedziesz :razz:

Nieee... spoko... przepraszam... nawet dziadki mogą jeździć STI :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX jest świetnym samochodem w trasę :idea: jak i na miasto. Kompaktowy samochodzik, którym sympatycznie się skacze z pasa na pas, a przy tym stosunkowo oszczędny. Koszty utrzymania nie są wysokie, a frajda z jazdy je rekompensuje z nawiązką.

Oczywiście, jeśli możesz sobie pozwolić na STI nie przejmując się podwyższonymi wszystkimi parametrami, to bierz STI :lol: tylko po co? jak go nie wykorzystasz :roll: dla lansu jak …? Na Cynę pewnie też nie przyjedziesz :razz:

Nieee... spoko... przepraszam... nawet dziadki mogą jeździć STI :lol:

 

Mikki, szukając dziury w całym :twisted: i "pogłebiając" nieco Twój tok myślenia, to po co wogóle kupować WRX? Wystarczy normalna Impreza 105 KM i całe pierwsze dwa zdania Twojego posta są w zupełności spełnione. :twisted: No offence. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to hamulce już mi spedzają sen z oczu....

 

To nawet nie myśl o Legacy... te nawet w spec.B są ogólnie mówiąc... średnie.

Ale z drugiej strony po co chcesz hamować? ;-)

 

A tak bardziej serio - najtrafniejsza wypowiedź IMO:

 

beben_wrc napisał/a:

Jesli tak to ktoś kiedyś bardzo trafnie w jednym zdaniu podsumował porównanie wrxa i sti " jeśli sie nad tym zastanawiasz co wybrać sti czy wrxa to znaczy ze wrx będzie wystarczający"

 

Pozdrawiam,

mc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... No offence.

Offence? :shock: no, no, no, becouse you're totaly wrong :twisted::mrgreen:

a roznica w cenie najwyzej zaniedbywalna.

... przypomnę Ci to następnym razem jak będziesz klął, widząc wskazówkę na E :twisted: :wink:

 

A co do hamulców Hannibal, na codzień i delikatne upalanki - dają radę :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego popierajcy opcje WRXa nad STI dla naszego kolegi zapominają o fakcie, że WRX absolutnie nie ma hamulców, dla kogoś przesiadajacego się z szybkich limuzyn to może być szok po paru km w trasie WRXem.
Z tym brakiem hamulców to chyba lekka przesada, bo są o niebo lepsze niż w 95% aut na drodze (trzeba tylko mocno wciskać pedał, a "zmęczenie" przy wielokrotnym hamowaniu z 200km/h nie dotyka chyba tylko ceramiki w prosiakach). Szokiem dla byłego kierowcy limuzyny, będzie przyspieszenie i narowistość WRX'a. Hamulcami IMHO też raczej będzie mile zaskoczony (ja byłem po przesiadce z Alfy 159)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce w Renault Megane
nie są takie złe :razz:
Hamulce w WRX są po prostu słabe, nie dopasowane do mocy i masy samochodu.
to ciekawe, bo sie je "przeszczepia" nawet do OBKów i Legacy,

poza tym hamulce nie są w OBKu takie złe jak się wielu osobom wydaje :wink: , chociaż sama też uległam (prawie :razz: ) forumowej presji na zmianę hamulców :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do kolegi...jezdziles tymi samochodami??JAk nie to sie przejedz i sam ocen..tak bedzie najrozsadniej :wink:

Ja zanim kupilem przejechalem sie 305 konna Impreza (PPP) a takze 265 konnym WRX'em(PPP)

I co...po minucie w WRX'ie wiedzialem wszystko....fotel beeeeee,skrzynia beeee..mi wystarczylo!!!Zalezy kto co lubi.....

Poza tym znam takich co jechali WRX'em i STI i juz wiecej nie kupiliby WRX'a :wink:

Cos jeszcze??Aha....hamulce....moj kolega opowiadal mi tak...jade ok 220-240..hamuje a tu lipa.."auto sie trzesie" :wink: ...strach w oczach...zanim ktos cos napisze...to uslyszalem osobiscie od posiadacza WRX'a.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego popierajcy opcje WRXa nad STI dla naszego kolegi zapominają o fakcie, że WRX absolutnie nie ma hamulców, dla kogoś przesiadajacego się z szybkich limuzyn to może być szok po paru km w trasie WRXem.
Z tym brakiem hamulców to chyba lekka przesada, bo są o niebo lepsze niż w 95% aut na drodze (trzeba tylko mocno wciskać pedał (...)

z kolei z tymi 95%-ami to tez lekka przesada, co nie zmienia faktu, ze brak wyczucia hamulcow to jest to, co przeszkadza najbardziej, przynajmniej mnie, w GT/WRX :neutral:

 

 

p.s. sama droga hamowania nie jest taka zla - pamietam w jakims tescie wyszlo, ze GT'ek (chyba MY'98, t.j. nawet bez 4-pot'ow i na mniejszych tarczach) mial droge hamowania 100-0 km/h lepsza niz EVO6 z hamulcami Brembo :shock: :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniujr, czy nie krążysz czasem w okolicy Naramowickiej ? :cool:
krążę ;) jestem z piątkowa, a spotkaliśmy się na ALT'ie 2tyg temu (WRX'06, PO 410HJ)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzibi napisał/a:

porównajmy chociażby hamulce w Renault Megane

 

Masz jakies numery na potwierdzenie twojej tezy?

 

Nie, nie dysponuję żadnymi danymi. Mam tylko subiektywne odczucia z jazdy obydwoma samochodami, głównie przy niższych prędkościach. Nie chciałem wywoływac wilka z lasu. To był tylko przykład. Chyba załkiem niezły, bo ogólnie wlaśnie w Megane hamulce maja opinię dobrych. Byćmoże się mylę... ...liczby nie kłamią, więc jeśli ktoś ma jakieś porównania, to chetnie je zobaczę. Wiem jedno - hamulce to jest naprawdę pierwsza rzecz, na którą użytkownik zwraca uwagę po przejażdżce WRX'em, tym bardziej US Spec'em. No może druga po względnie dużym kole kierownicy (ale do tego się da przyzwyczaić, a do słabych hampli niezbyt).

 

dzibi napisał/a:

hamulce w Renault Megane

nie są takie złe

dzibi napisał/a:

Hamulce w WRX są po prostu słabe, nie dopasowane do mocy i masy samochodu.

to ciekawe, bo sie je "przeszczepia" nawet do OBKów i Legacy,

poza tym hamulce nie są w OBKu takie złe jak się wielu osobom wydaje , chociaż sama też uległam (prawie ) forumowej presji na zmianę hamulców .

 

Może i nie są zupełnie tragiczne. Do normalnej jazdy z punktu A do B wystarczą. Powiedzmy, że w tym moim swierdzeniu większy nacisk należy położyć na "nie dopasowane do mocy" niż na: "...masy". Auto fajnie przyspiesza. Dobrze by było, gdyby hamowało też przyzwoicie. Pamiętajmy, że WRX'y to auta, w którym kierowcom... hmmm... rosną takie małe różki :twisted: i śmiem twierdzić, że chyba nikt nie jeździ nimi powoli, naprawdę powoli i zawsze przepisowo. W tym właśnie problem. Każdemu zdaża się wyprostować dla zdrowia prawy staw skokowy, czego osobiście nie uważam za złe. O tym decyduje każdy sam. Natomiast o tym, kiedy naprawdę przydadzą się dobre hamulce przeważnie decydują sytuacje na drodze.

Warto chyba uprzedzić potencjalnych nabywców - a co, jak ktoś się przeliczy i kiedyś bedę z drugim takim szedł na dzwona? Sam dałem się kilka razy zbytnio ponieść optymizmowi i bym sie już kilka razy przejechał... Teraz do kwestii szybkiej jazdy i hamowania podchodzę z dużo większą rezerwą, niz bezpośrednio po nabyciu tego auta. Grunt to znać możliwości auta i będzie git :wink:

 

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 10:51 pm ]

pamietam w jakims tescie wyszlo, ze GT'ek (chyba MY'98, t.j. nawet bez 4-pot'ow i na mniejszych tarczach) mial droge hamowania 100-0 km/h lepsza niz EVO6 z hamulcami Brembo

 

eddie_gt4 dlaczego ciężko mi w to uwierzyć? Podaj jakieś źródło, bo szczerze mówiąc byloby to dla mnie zaskakującą nowinką. Rozumiem, że mowimy o porównaniu w pełni seryjnych samochodów.

 

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 11:03 pm ]

http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm

 

Ciekawe, ciekawe, szczególnie w tym kontekście porównania EVO i GT. Zerknąć warto również m.in. na Skodę Octavię, Audi A4 2,8 Quattro, Mercedes C, czy VW Golf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...