Skocz do zawartości

Box na dach - na co zwrócić uwagę?


Roland

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu boxa na dach - nigdy nie miałem okazji korzystać z takiego "ustrojstwa" i nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie.

 

Generalne przeznaczenie - zwiększyć pojemność bagażnika :mrgreen:, zapakować narty/deskę + bagaże, które ze względu na dziecko (konieczność zabrania m.in. wózka i miliona innych drobiazgów) mają marne szanse zmieścić się do bagażnika (buty, może część ubrań, itp.).

 

Jeśli się da to chciałbym się zmieścić tak w kwocie 1200-1400zł (a najchętniej to tak do 1000zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nazwa Thule i masz problem z głowy, z tego co pamiętam to mają jakiś model ok. 300litrów (czyli narty, buty i inne szpargały) poniżej 1000,00 pln.

IMO box to niezbędnik przy połączeniu Impreza, dziecko i wyjazd na wakacje :lol: , przetestowałem to dwa miesiące temu.

 

Pozdrawiam

Norbert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu boxa na dach - nigdy nie miałem okazji korzystać z takiego "ustrojstwa" i nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę przy zakupie.

 

Generalne przeznaczenie - zwiększyć pojemność bagażnika :mrgreen:, zapakować narty/deskę + bagaże, które ze względu na dziecko (konieczność zabrania m.in. wózka i miliona innych drobiazgów) mają marne szanse zmieścić się do bagażnika (buty, może część ubrań, itp.).

 

Jeśli się da to chciałbym się zmieścić tak w kwocie 1200-1400zł (a najchętniej to tak do 1000zł).

 

Sprzedam Ci oryginal Subaru za 1400zł brutto (fabrycznie nowy) Pozdr.AK

(serwis)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - dzięki za ofertę - rozważę (głównie box będzie wożony jednak na Toledo więc nie musi być oryginał Subaru). A przy okazji - czy jest to faktycznie wyrób Subaru czy któraś ze znanych firm to w rzeczywistości produkuje?

 

Rozważam właśnie Thule ale nie wiem który model - Ocean, Pacific czy może Atlantis. Z tego co wyczytałem to Pacific jest następcą Ocean ale poza minimalną różnicą w wymiarach to nie wiem czy któryś z pozostałych jest bardziej wart rozważenia czy nie. Czy może tylko skupić się na walorach estetycznych?

 

I co sądzicie o firmie Mont Blanc. Też znalazłem kilka fajnych boxów i w zasadzie teraz się zastanawiam czy Thule czy Mont Blanc.

 

Dodatkowo - czy w sedanie zamontowanie bagażnika 190cm nie będzie przegięciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co zwrócić uwagę??

 

Na przykład:

- sztywność całości,

- metalowe wstawki w spodzie do których się montuje samochód :cool:

- opływowe kształty,

- teleskopy - czy będzie się zamykał tak jak powinien??

- położyć na samochód i sprawdzić jak będzie wyglądał i pasował.

 

Wątpie czy Subaru robi boxy, pewnie są robione przez jakąś inną firmę. Później jest pierdyknięte logo i cena wzrasta o xx%

 

Kumpel ma MontBlanca i narzeka. Plastik za mięki i wiotki. Poza tym pomimo opływowego kształtu bardzo szumi. Przy jeżdzie powyżej 2 paki plaskik sie rozdarł. Jednym słowem badziew.

 

Z drugiej strony Norauto jest bardzo ok. Też ktoś inny im to robi. Może Thule (wiem, że tak jest z belkami).

 

A tak w ogóle to nie lepiej po prostu wynająć na wyjazd?? 15 zeta za dobę czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minimus dzięki za info o Mont Blanc - może faktycznie jak już to poszukam Thule.

 

Co do wypożycznia - jest to jakaś opcja tyle, że ja chcę boxa używać nie tylko na wypady zimowe. Ostatnio jak jechaliśmy na Plejady to pomimo, że mamy kombiaka to w wydaniu Subaru jest to pojęcie trochę na wyrost. W jedną stronę ledwo się zapakowaliśmy ale spowrotem to już Pumex zabrał część naszych gratów bo SIP sowicie nas obdarował giftami :mrgreen: i się już nie mieściliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: Zdecydowanie nie wybrałbym boxu Thule Ocean. Wybrałbym któryś z boxów (z ramą wzmacniającą), których dolna część schodzi z przodu i z tyłu poniżej poprzeczek bagażnika bazowego. Taki box będzie cichszy, bo struga powietrza nie będzie gwizdać na łączeniu poprzeczek z boxem.

 

:arrow: Wybierałbym przede wszystkim pomiędzy modelem Spirit (780 - 18 kg, 380l) oraz Atlantis (model 600 - 16 kg, 340 l).

Model Pacific (model 600 - 13 kg, 340 l) rozważałbym raczej w ostateczności. Zwróć uwagę na to, że Pacific ma najniższą ładowność (tylko 50 kg) i, podobnie jak Ocean, nie ma ramy wzmacniającej. Pacific będzie IMO najmniej wytrzymały, co ma znaczenie przy większych prędkościach.

 

:arrow: Ostatecznie, ze względu na to, że różnica (właściwości/funkcjonalność) pomiędzy Spiritem, a Atlantisem jest niewielka, zastanowiłbym się poważnie, czy Spirit wart jest tak znacznej dopłaty, w stosunku do ceny Atlantisa. Ja wybrałbym Atlantisa 600. Różnicy 40 l raczej nie odczujesz. I tak z resztą jesteś limitowany ładownością dachu - musisz uwzględnić wagę bagażnika bazowego, boxu i bagażu. Przy okazji model Atlantis 600 jest trochę (2 kg) lżejszy od modelu Spirit 780.

 

:idea: Wolałbym wybrać box dłuższy niż szerszy. Dłuższy, w ramach tego samego modelu, ma mniejszą powierzchnię czołową, stawia więc mniejszy opór powietrza. Sprawdź jednak, czy po zamontowaniu nie będzie Ci utrudniał otwierania bagażnika.

 

:idea: Pakując się na wyjazd starałbym się wkładać najcięższe rzeczy do bagażnika samochodu, lżejsze do boxu. Przykładowo przy wyjeździe na narty, do boxu pakuję (oczywiście) narty i kijki, ale już nie buty narciarskie. Jeżeli brakuje mi miejsca w bagażniku, do boxu pakuję stroje narciarskie, kaski itp. Zajmują one dużo miejsca, ale są relatywnie lekkie i, co za tym idzie, nie podnoszą tak środka ciężkości samochodu. Nie obciążają też tak bardzo dachu.

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

So What! WIELKIE dzięki za tak szczegółowy opis. Właśnie o to mi dokładnie chodziło. Nie mając nigdy do czynienia z boxami można kupić coś na co później będzie się przeklinać przy każdym wyjeździe.

 

Różnica w cenie pomiędzy Atlantisem a Oceanem nie jest już tak duża jak pomiędzy Atlantisem a Spiritem i chyba faktycznie będzie to (Atlantis) najrozsądniejszy wybór w kwesti funkcjonalność/właściwości/jakość vs cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roland, nie ma sprawy :cool:

Popytaj jeszcze o promocje. Thule często robi promocje przed sezonem zimowym.

Pamiętam, że jak kupowałem boxa (Thule Evolution 550) to sporo oszczędziłem dzięki temu.

Jak masz jeszcze jakieś pytania to daj znać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Mont Blanca Triton 450. Używam od 3 lat (latem i zimą) i nie mam żadnych powodów do narzekań. Do kupienia za około 1200 PLN.

Nie jest miękki. Te miękkie (także Thule) to boxy z nośnością 50kg. Boxy do 75kg są sztywniejsze. To ważna rzecz przy rozważaniu zakupu.

Dla mnie ważna była także szerokość boxa. 4 komplety nart, do tego buty kaski, trochę ciuchów itp. W wąskim bym się nie pomieścił.

Po założeniu boxa Vauxhall Zafira szumi mniej niż przy jeździe z założonymi samymi belkami. Urok zinterowanych relingów :???:

 

Przy jeżdzie powyżej 2 paki plaskik sie rozdarł. Jednym słowem badziew.
A nie jechał przy okazji na dojazdówce? :shock: Thule Ocean też by się pewnie rozpadł.

Który box ma podane, że można z nim jechać z taką prędkością? Każdy ma jasno napisane w instrukcji, że nie należy jeździć z prędkością wyższą niż 130km/h :idea:

Tu już nawet nie chodzi o to czy box wytrzyma jazdę z taką prędkością. Tylko idiota nie bierze pod uwagę w jaki sposób box zmienia charakterystykę samochodu. Byle głupi podmuch boczengo wiatru i przy tej prędkości samochód "odlatuje" do rowu.

Mojemu koledze przy 100km/h walnął nieduży ptak w belkę. Całość bagażu przesunęła się do tyłu o 15 cm (wyposażony był w porządne Thule). Przy 200 pewnie by się oderwało... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj jeszcze o promocje. Thule często robi promocje przed sezonem zimowym.

 

Wg strony dystrybutora Atlantis 600 kosztuje 1 379 zł na Allegro można go znaleźć (nówkę oczywiście) w cenie 1 199 zł. Myślisz, że jest szansa na jeszcze niższą cenę czy trzeba brać to co jest teraz bo za chwilę ceny pójdą w górę?

 

I druga sprawa - jak przechowujecie boxy? Zastanawiam się nad tzw. windą - np. taką:

http://www.swistak.pl/aukcje/2808547,Wi ... ajaka.html

i ciekawi mnie jak to się w rzeczywistości sprawdza. Nie mam garażu ale w piwnicy jest wystarczająco dużo miejsca żeby coś takiego pod sufitem zamontować. Kwestia czy szukać jakiś haków i wieszać na ścianie (też widziałem takie rozwiązania) czy pchać się w taką windę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że jest szansa na jeszcze niższą cenę czy trzeba brać to co jest teraz bo za chwilę ceny pójdą w górę?

Nie mam pojęcia :roll: Po prostu, jak kupowałem mojego boxa w sklepie, to akurat (jesień) była ogólnopolska promocja Thule. Dlatego o tym napisałem :idea:

 

 

I druga sprawa - jak przechowujecie boxy? Zastanawiam się nad tzw. windą

Używam windy własnej konstrukcji: dwie rurki aluminiowe, cztery haki w suficie plus linka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma MontBlanca i narzeka. Plastik za mięki i wiotki. Poza tym pomimo opływowego kształtu bardzo szumi. Przy jeżdzie powyżej 2 paki plaskik sie rozdarł. Jednym słowem badziew.

 

No w instrukcji MontBlanc masz napisane, że max prędkość z boxem to 120km/h. Szumią pewnie bardziej belki niż sam box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja niezmiennie polecam polskie bagażniki firmy jost http://www.jost.com.pl/. Bagażniki są testowane przy prędkości 190km/h. Są sztywne i mają tradycyjny sposób mocowania typu U. Design mają dość umowny, ale są nie do zajechania. Nie są zrobione z badziewnego abs-u, a z solidnego laminatu podobnego do tego z jakiego robione jest poszycie jachtów. Ja użytkuję już taki na 3 samochodzie z rzędu, a więc przynajmniej 7 lat... Zero zużycia.

 

Polecam też test bagażników na http://www.autocentrum.pl/go/338__Boksy ... 00124.html

 

Wszystkie wynalazki z tzw. szybkim montażem są oczywiście bardzo wygodne w użytkowaniu, do chwili kiedy nie zrobi się gwałtownych manewrów, albo co gorsza uczestniczy się w kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROLAND na ulicy naleczowskiej (to ta pomiedzy sobieskiego a powsinska ktora dojedziesz do TVN) jest sklep auto bagazniki.maja tam wszystkie dostepne modele.faceci bardzo kumaci plus mozesz przymierzyc kazdy boks do auta i na dodatek faceci robia to z przyjemnoscia.cennikowo bardzo polecam.

 

90% to marka THULE innej opcji nie widze z reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam też test bagażników na http://www.autocentrum.pl...1283800124.html

 

No to mi moooocno namieszałeś. Ceny takiego Kamei czy Mont Blanc są w zasadzie indentyczne jak Atlantisa a jak wynika z testu tamte boxy wypadają duuuuuużo lepiej w różnych sytuacjach awaryjnych (a takich niestety nie można wykluczyć :-( ).

 

No nic - podjadę tak czy siak do jakiegoś sklepu (vert dzięki za namiary - mam jeszcze jeden sklep gdzieś na Grójeckiej) i się organoleptycznie przyjrzę jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam na stronie Thule jest programik który pozwala przymierzyć box do auta...

 

Ja chyba zdecyduję się na Spirit... głównie ze względu na mocowanie...

Nie sądze żeby sprzedawai swój chyba najlpeszy box nie mając pewności co do mocowania.

 

A to strasznie upierdliwe skręcać te śruby..... w mocowaniach typu U

 

Co do tej wyciągarki.... jest fajna, ale jak dla mnie ma jedną wadę w porównaniu do orginalnej Thule. Nie można jedną ręką opuścić całego boxa tylko trzeba najpierw przód a potem tył. a blokować to chyba na drabince trzeba :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam też test bagażników na http://www.autocentrum.pl...1283800124.html

 

No to mi moooocno namieszałeś. Ceny takiego Kamei czy Mont Blanc są w zasadzie indentyczne jak Atlantisa a jak wynika z testu tamte boxy wypadają duuuuuużo lepiej w różnych sytuacjach awaryjnych (a takich niestety nie można wykluczyć :-( ).

 

No nic - podjadę tak czy siak do jakiegoś sklepu (vert dzięki za namiary - mam jeszcze jeden sklep gdzieś na Grójeckiej) i się organoleptycznie przyjrzę jak to wygląda.

 

 

roland co to znaczy sytuacja awaryjna ? dachowanie :roll: :mrgreen:

 

a tak powaznie lubie thule bo jak wiesz mialem kombi i jechalem z boxem 230 po autostradzie w ramach testow oczywiscie i nic sie nie stalo, ale to pewnie dlatego ze belki byly przymocowane do relingow wiec trzymanie jak cholera bylo zapewnione.

jak jest w sedanie nie wiem.box thule zaklada sie blyskawicznie jak rowniez nie ma problemu z zamknieciem boxu przy powiedzmy nadmiernym wypelnieniu go a jak wiesz o to nie trudno...bylem na wakacjach z dzieckiem i psem(zajmowal caly bagaznik) wiec zmuszony bylem do nabycia najwiekszego z bagaznikow i oplacalo sie to wspaniale,zapakowalem torby, wozki 2 siedzonko do zarcia plus skladane lozeczko.

 

wczesniej uzytkowalem noauto i problemem byla zbyt miekka skorupa co powodowalo moja walke z materia i nerw dziki nie mowiac o koszmarze zamykania tego boxu.

 

mont blanc ma zato wspanialy design... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vert, myślę, że wystarczy test łosia, albo test zderzeniowy. Chciałbyś, żeby Twój boks przy zderzeniu zabił kogoś w tym drugim samochodzie? To, że jechałeś 230km/h jeszcze nie oznacza, że boks jest bezpieczny.

 

EDIT1:

 

polecam zwłaszcza końcówkę - crash test przy 30km/h. Jak pięknie wypadają rzeczy...

 

EDIT2: pełne wyniki testu na stronie ADAC http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... efault.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...